Metroid: Other M Review

, Κυριακή 5 Σεπτέμβριος 2010 0  

Πίσω στην δεκαετία του '80, η Nintendo δημιούργησε την ιδανική γυναίκα και την ονόμασε Samus Aran. Ψηλή, ξανθιά, δυναμική, με κορμί αλαβάστρινο και κυρίως... μουγκή. Όλα σε ένα. Και έρχεται εν έτη 2010 η Team Ninja να αναλάβει το franchise και να αφαιρέσει το κυριότερο προτέρημα της και να το μετατρέψει σε ολόκληρο παιχνίδι! Και αυτό είναι το Metroid Other M, η ιστορία της Samus Aran όπως την αφηγείται η ίδια.

Το παιχνίδι ξεκινάει από εκεί που μας άφησε το Super Metroid στο Super Nintendo. Η Samus μόλις έχει σκοτώσει την Mother Brain με την πολύτιμη βοήθεια του baby metroid και βρίσκεται πίσω στην βάση της. Εκεί αφού συνέρχεται και περνάει μερικά τεστάκια - tutorial - παίρνει το σκάφος της να κάνει μια βόλτα για να ξεχάσει τα ντέρτια της. Και καθώς οδηγεί αμέριμνη στα στενοσόκακα της διαγαλαξιακής επαρχιακής οδού πιάνει ένα σήμα με τον κωδικό “Baby’s Cry” από ένα κοντινό σκάφος. Το σήμα αγγίζει τις ευαίσθητες χορδές της (ήταν και στις μέρες της) και το ακολουθεί. Μπαίνοντας στο άγνωστο σκάφος, από όπου ερχόταν το σήμα, την περιμένει ένα ωραιότατο reunion με τις παλιοσειρές από το 525 τάγμα πεζικού του διαγαλαξιακού στρατού ξηράς που υπηρέτησε. Μετά τα κλασσικά “Που χάθηκες εσύ; Πως τα περνάς; Θυμάσαι τον καραβανά που μας έκανε καψώνια; Μου λείπει το γκοτζίλα κτλ” ξεκινούν μαζί να φέρουν εις πέρας την αποστολή που έχει αναλάβει η ομάδα στο άγνωστο σκάφος και να ανακαλύψει επιτέλους η Samus ποιο παιχνίδι της μοίρας την οδήγησε εκεί.

Δεν θα βρω την κομμώτρια που με κούρεψε σαν τον Οικονομόπουλο; Κουρούπα θα την κάνω.

Ξεχάστε την προοπτική πρώτου προσώπου που είχατε συνηθίσει στα Metroid Prime. Ή μάλλον όχι, μην την ξεχάσετε, απλά βάλτε την στο πίσω μέρος του μυαλού σας. Η δράση εξελίσσεται με την κάμερα σε τρίτο πρόσωπο σαν παλιό κλασσικό side-scroller με την δυνατότητα αλλαγής σε πρώτο πρόσωπο οποιαδήποτε στιγμή θέλουμε κατά την διάρκεια του παιχνιδιού. Κρατάμε οριζοντίως το Wiimote και παίζουμε το παιχνίδι με τον σταυρό κατεύθυνσης και με τα κουμπιά 1 και 2 για επίθεση και άλμα. Πολύ πολύ συχνά θα πρέπει να γυρίζουμε το χειριστήριο κάθετα και να σημαδεύουμε την οθόνη αλλάζοντας την κάμερα σε προοπτική πρώτου προσώπου χωρίς όμως την δυνατότητα κίνησης, παρά μόνο παρακολούθησης του γύρω χώρου αλλά και για να χτυπήσουμε σε καίρια σημεία κάποιον εχθρό, να λύσουμε κάποιο γρίφο ή να βρούμε κάποιο καλά κρυμμένο αντικείμενο.

Οι μεταβάσεις της κάμερας από τρίτο σε πρώτο πρόσωπο είναι συνήθως ομαλές και δεν δημιουργούν προβλήματα προσανατολισμού, εκτός κάποιων περιπτώσεων, όπως σε μάχες με αφεντικά που μέσα στον πανικό μας μπορεί να χρειαστεί η σταθερότητα του πλαστικού χειρουργού της Pamela Anderson για να κρατήσουμε σταθερό το χέρι και το όπλο μας και να μη βρεθούμε να κοιτάμε τον ουρανό με τ’ άστρα. Η κάμερα στο third-person mode είναι πάντα σταθερή και δεν έχουμε δυνατότητα περιστροφής της, κάτι το οποίο συνήθως δεν είναι πρόβλημα μέχρι να χρειαστεί να πισωγυρίσουμε κάποιο επίπεδο και το μόνο που θα βλέπουμε θα είναι η Samus να τρέχει κατά πάνω μας πυροβολώντας στα τυφλά χωρίς να πολυξέρει τι θα βρει στο διάβα της.

Πού πας κοπελιά με το μουσταρδί και το κόκκινο; Πού ράβεσαι; Στου Γκούτσι;

Το gameplay είναι γρήγορο και δυναμικό. Η Samus τρέχει σαν να την κυνηγάει ο Σχορτσιανίτης και πυροβολεί με ταχύτητα και ακρίβεια. Η στόχευση στο third-person mode είναι αυτόματη ενώ στο first-person καθοδηγείται από τις κινήσεις μας με το Wiimote. Η Samus είναι τόσο γρήγορη και απότομη στις κινήσεις της που κάποια άλματα «ακριβείας» δεν της βγαίνουν τόσο εύκολα. Καθώς προχωράμε στο παιχνίδι τα όπλα αλλά και η πανοπλία αναβαθμίζονται για να αντέχουν περισσότερο αλλά και για να πετυχαίνουν δυνατότερα χτυπήματα.

Εκτός του σταυρού κατεύθυνσης και των 1 και 2 (για επίθεση και άλμα αντίστοιχα), χρησιμοποιούμε το Α για να μετατρέψουμε την Samus σε morph ball και να την κατρακυλήσουμε ανέμελα σε κάποιον σωλήνα, αεραγωγό ή αποχέτευση και το + για να ανοίξουμε τον χάρτη και να δούμε την διαδρομή που θα ακολουθήσουμε για το επόμενο checkpoint. Στην προοπτική πρώτου προσώπου το Α χρησιμοποιείται για εκτόξευση πυρών. Κρατώντας πατημένο το Β και κουνώντας ανάλογα το Wiimote χειριζόμαστε την κάμερα και το στόχαστρο ενώ αν αφήσουμε το Β η κάμερα σταθεροποιείται στο σημείο που την αφήσαμε.

Πολύ όμορφα τόσο τα φουτουριστικά όσο και τα πιο «γήινα» περιβάλλοντα. Και ξέρω ότι θα ακουστεί τετριμμένο, αλλά το Wii παρά τις περιορισμένες δυνατότητές του δείχνει ότι μπορεί να έχει πολύ αξιοπρεπή γραφικά στην εποχή του HD. Τα πολλά βίντεο είναι επίσης καλοσχεδιασμένα με έντονα χρώματα και ρευστό animation. Το πρόσωπο και το κορμί της πρωταγωνίστριας κινούνται φυσικά (δυστυχώς δεν μπορώ να πω το ίδιο και για τους άλλους χαρακτήρες) και στα βίντεο το μαλλί της Samus παίρνει το βραβείο “Best Hair Animation” για παιχνίδι του Wii. Η συχνή απουσία της μουσικής σε συνδυασμό με τους περιβαλλοντικούς ήχους κάνουν το αίσθημα της απομόνωσης πιο έντονο. Όλα αυτά ντυμένα με την μελαγχολική φωνή της Samus δίνουν στον τίτλο την σοβαρότητα που πρέπει.

Η ελίτσα στο πηγούνι είναι θρούμπα ή καλαμών;

Η Team Ninja φυσικά έβαλε τις δικές της πινελιές, όπως τα πολλά βίντεο (τύφλα να’ χει το Metal Gear Solid) και η πελώρια λαχτάρα για κουβεντούλα που έχει η Samus σε όλη την διάρκεια του παιχνιδιού. Γλιστρίδα έφαγες χριστιανή μου; Βάλε και λίγο γλώσσα μέσα. Θα μου πείτε, είχε πάνω από 20ετία άλαλη, δικαιολογείται η λογοδιάρροια. Φανταστείτε να δώσουν φωνή στον Link τι έχει να γίνει!

Το παιχνίδι είναι μια πετυχημένη προσθήκη στη σειρά Metroid. Οι δημιουργοί κατάφεραν να δέσουν πολλά διαφορετικά στοιχεία σε ένα σύνολο και να μας παρουσιάσουν ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα, που όμως έχει τα μικροπροβλήματά του. Γνωρίζουμε επιτέλους την ιστορία της Samus όπως μας την αφηγείται η ίδια και μέσα από την φωνή της μας δίνεται η δυνατότητα να δεθούμε πιο πολύ με ένα χαρακτήρα τόσο απόμακρο μέχρι σήμερα, αλλά ταυτόχρονα και τόσο οικείο. Αν είναι να βλέπουμε τέτοια παιχνίδια θέλουμε περισσότερες συνεργασίες της Nintendo με εξωτερικά στούντιο για την αναζωογόνηση παλιών αγαπημένων σειρών.

+ Παλιό καλό gameplay με σύγχρονες πινελιές
+ Γραφικά που αναδεικνύουν την Samus αλλά και τα περιβάλλοντα του παιχνιδιού
+ Επιτέλους η Samus μιλάει και μας εξιστορεί την ζωή της

- Κάποια απότομα άλματα θέλουν προσοχή
- Η εναλλαγή από τρίτο σε πρώτο πρόσωπο δεν είναι πάντα ευχάριστη
- Έλεος με τα βίντεο!! Ποιος στην Team Ninja έχει κάτω από το μαξιλάρι του αυτόγραφο του Kojima;

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 8.5

Πλατφόρμα: Wii
Έκδοση: Nintendo
Ανάπτυξη: Team Ninja
Διάθεση: Nortec
Είδος: Action-adventure
Παίκτες: Single-player
Επίσημο Site: http://www.metroid.com
Ημερομηνία Kυκλοφορίας: 3/9/2010
PEGI: 16