alt text

Κάθε φορά που συμβαίνει, χαίρομαι απίστευτα. Όταν βλέπω ένα παιχνίδι να υποστηρίζεται με νέο περιεχόμενο μετά την κυκλοφορία του και περιεχόμενο μάλιστα που λειτουργεί όχι συμπληρωματικά αλλά ουσιαστικά και επεκτατικά, φτάνω στο σημείο να απολαμβάνω το DLC όσο το αρχικό παιχνίδι. Τέτοια είναι η περίπτωση του Mario Kart 8. Ένα χρόνο μετά την κυκλοφορία του, έχουν βγει πλέον δύο μεγάλα DLC packs μαζί με σκόρπιες βελτιώσεις και μικρά δωράκια (όπως το καρτ Mercedes), που προσθέτουν νέο, ολόφρεσκο υλικό, δίνοντας έτσι νέα ζωή στον εκπληκτικό τίτλο του Wii U.

Βέβαια, δεν είναι να πει κανείς πως το Mario Kart 8 κυκλοφόρησε λειψό. Σίγουρα υπήρχαν περιθώρια για βελτίωση αλλά οι συνολικά 32 πίστες και 30 χαρακτήρες που περιλαμβάνει το παιχνίδι φαντάζουν, αν όχι μπόλικο, σίγουρα ικανοποιητικό περιεχόμενο. Τα κύρια προβλήματα του παιχνιδιού αφορούν ως επί το πλείστον αποφάσεις σχετικά με το πολύ βασικό gameplay του, όπως η έλλειψη voice-chat στο online multiplayer και η μυστηριώδης απουσία πιστων για το Battle mode. Η Nintendo αποφάσισε πως οι κανονικές πίστες αγώνων ταιριάζουν περισσότερο στις μάχες αυτές απ’ ότι πίστες τύπου αρένας που υπήρχαν σε προηγούμενα Mario Kart. Προφανώς, το Battle mode του παιχνιδιού δεν ενθουσιάζει κανέναν.

Φυσικά, υπήρχαν και άλλα θέματα, που αφορούσαν την απόδοση του online και την ισορροπία των power-ups, θέματα σαφώς πιο εύκολο να λυθούν. Πράγματι, έναν χρόνο μετά, οι online αγώνες είναι απίστευτα ομαλοί και δεν υπάρχουν πια απρόοπτες αποσυνδέσεις ή ανεξήγητο lag. Όλα βαίνουν ομαλά στο online. Από την άλλη πλευρά, χωρίς να υπάρχουν βέβαια αδιάσειστες αποδείξεις, τα power-ups φαίνονται πιο σωστά ρυθμισμένα. Για παράδειγμα, οι ωθήσεις ταχύτητας των μανιταριών δεν είναι πλέον πανάκεια, ενώ το εμβληματικό αστέρι μάλλον διαρκεί κάπως λιγότερο (παραήταν σωτήριο για τους αδικημένους του αγώνα). Σε γενικές γραμμές, το παιχνίδι έγινε πιο ισορροπημένο χάρη στις παρατηρήσεις των παικτών και παρόλο που οι περισσότερες βελτιώσεις σ’ αυτά τα ζητήματα είναι από διακριτικές έως δυσδιάκριτες, αντιλαμβάνεστε παίζοντας πως πλέον οι αγώνες, online ή offline, είναι ακόμα πιο διασκεδαστικοί.

O Villager στοιχειώνει τα ονειρά σας με τη μουγκαμάρα του.

O Villager στοιχειώνει τα ονειρά σας με τη μουγκαμάρα του.

Έχοντας από τη μία δηλαδή λύσει τα βασικά θέματα ισορροπίας και μη μπορώντας εύκολα να ικανοποιήσει τα κύρια παράπονα των παικτών, η Nintendo αποφάσισε να στηρίξει το Mario Kart 8 με νέο, ολόφρεσκο σχεδόν περιεχόμενο. Και, ω, τι περιεχόμενο. Δύο DLC packs, 16 νέες πίστες, επτά εκ των οποίων remakes πιστών από παλαιότερα Mario Kart και οι υπόλοιπες εννιά ολοκαίνουριες. Επιπλέον, έξι νέοι χαρακτήρες, συν νέες εμφανίσεις για τους Yoshi και Shy Guy, συν νέες εμφανίσεις για mii με τη χρήση amiibo. Και τέλος οκτώ νέα οχήματα. Μπορεί οι νέοι χαρακτήρες να είναι δυσανάλογα λιγότεροι από τις νέες πίστες αλλά, μεταξύ μας, δεν έχουν μείνει και πολλοί χαρακτήρες του κόσμου του Mario που δεν δίνουν το παρόν στο παιχνίδι. Αυτός είναι ίσως και ο λόγος που το DLC του Mario Kart 8 βάζει στο παιχνίδι τις σειρές Zelda και Animal Crossing. Tο πρώτο DLC pack περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τον Link και μία πίστα σχετική με Zelda, και το δεύτερο DLC pack περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τον Villager και μία πίστα σχετική με το Animal Crossing.

Οι νέοι χαρακτήρες δεν αλλάζουν συγκλονιστικά την ισορροπία του παιχνιδιού αφού προσθέτουν ομοιόμορφα νέες επιλογές σε κάθε κατηγορία οδηγού (light, medium, meavy - έτσι χωρίζονται τα στατιστικά των διαθέσιμων χαρακτήρων) και υπάρχουν περισσότερο για την ποικιλία. Το σημαντικό της υπόθεσης είναι το άνοιγμα του Martio Kart προς τις άλλες αγαπημένες σειρές της Nintendo καθώς και το “διαπαιχνιδιακό” marketing που με μαεστρία κάνει η εταιρεία. Σχετικά με το marketing αυτό, έχω να αναφέρω πως τα μοντέλα των Link και Villager είναι τα ίδια που υπάρχουν και στο Smash Bros. Wii U και πρέπει να ομολογήσω πως κάθε φορά που παίζω με κάποιον από τους δύο μου έρχεται στο μυαλό πως πρέπει να αγοράσω επιτέλους και το νέο Smash. Η Nintendo φαίνεται να επεκτείνει προς κάθε κατεύθυνση τη λογική αυτή, αλλά δεν αφορά το κείμενο αυτό μια περαιτέρω ανάλυση. Από εκεί και έπειτα, θεωρώ πως η εισαγωγή των δύο αυτών χαρακτήρων είναι μια πρόγευση της ποικιλίας του επόμενου Mario Kart. Ίσως το επόμενο παιχνίδι της σειράς να είναι περισσότερο Nintendo Kart, κάτι που άλλωστε αποτελεί λογική εξέλιξη.

Στον αντίποδα, οι νέες πίστες είναι μία πολύ πιο ουσιαστική προσθήκη στο παιχνίδι. Αυτό δεν έχει να κάνει μόνο με την μεγάλη ποσότητα τους. Οι πίστες καταφέρνουν με την ποικιλομορφία τους να εισάγουν και μια ποικιλία στο ίδιο το gameplay. Για να σας πω κάτι πιο απτό, θα σχολιάσω μια πολύ μικρή πίστα τύπου σιρκουί η οποία έχει επτά γύρους αντί για τρεις. Σε αυτήν την πίστα ο πρώτος βρίσκει μπροστά του τους τελευταίους και συνήθως επικρατεί ένα πολύ ευχάριστο μπάχαλο με τα αλεπάλληλα power-ups (πόσο άδικο είναι να σας διώχνει από την πρωτιά ο ουραγός άραγε;). Κατά τ’ άλλα, τόσο στο σχεδιαστικό όσο και στο εικαστικό μέρος, οι νέες πίστες είναι εφάμιλλες των αρχικών. Οι πίστες είναι ευφάνταστες (παρότι το τρικ με την αντιβαρύτητα χρησιμοποιείται λιγότερο), απόλυτα διασκεδαστικές, και το κυριότερο, μπλέκονται άψογα με τις αρχικές. Δηλαδή, παρόλη τη σταδικακή κυκλοφορία των καινούριων πιστών, όλες οι πίστες αποτελούν ένα ολοκληρωμένο και πλήρως συνεκτικό σύνολο σε κάθε τομέα.

Η πίστα F-Zero κλείνει το μάτι στους λάτρεις της σειράς.

Η πίστα F-Zero κλείνει το μάτι στους λάτρεις της σειράς.

Το τρίτο σκέλος των προσθηκών των DLC είναι τα οχήματα. Οκτώ νέες επιλογές προς δοκιμή και αυτό σημαίνει πολλοί πειραματισμοί για να βρείτε το κατάλληλο όχημα, τον κατάλληλο ήρωα και τα κατάλληλα λάστιχα. Τα καινούρια καρτ είναι ξεχωριστά, με την έννοια πως παρουσιάζουν νέο συνδυασμό στατιστικών (ταχύτητα, βάρος κτλ), όμως η ποικιλία των οχημάτων ήταν ήδη ικανοποιητική οπότε οι διαφορές που φέρνουν οι νέοι αυτοί συνδυασμοί ίσως δεν είναι αρκετές για να σας κάνουν να ξεκολλήσετε από το αγαπημένο σας κάρτ. Τέλος, με πρόσφατο update προστέθηκε στο παιχνίδι η επιλογή των 200cc, δηλαδή μια νέα ταχύτητα (η προηγούμενη μέγιστη ήταν τα 150cc). Είμαι σίγουρος πως υπάρχει κόσμος που πειραματίζεται με αγώνες στα 200 κυβικά, οφείλω να ομολογήσω πάντως πως μου φαίνονται αχρείαστα και υπερβολικά γρήγορα. Τόσο μάλιστα που αφαιρείται η μαγεία της ισορροπίας μεταξύ της ταχύτητας και των power-ups, καθώς τρέχοντας σε αγώνες με 200cc κύριο μέλημά σας είναι να μη στουκάρετε στους τοίχους, κάτι όχι πολύ βασικό στην ιδέα των Mario Kart.

Εν κατακλείδι, ένα χρόνο μετά την κυκλοφορία του, το Mario Kart 8 εμφανίζεται πιο ισορροπημένο, πιο σταθερό και πάνω απ’ όλα πιο πλούσιο, με νέο, απολαυστικότατο υλικό. Είναι πράγματι μια υπέροχη περίπτωση DLC που προσθέτει όχι κάτι που έλειπε αλλά περιεχόμενο ολοκαίνουριο και εξίσου ποιοτικό με το αρχικό του παιχνιδιού. Αν έχετε το Mario Kart 8 και δεν έχετε αγοράσει ακόμα το DLC, κάντε το με κλειστά μάτια. Αν έχετε Wii U και δεν έχετε αγοράσει ακόμα το Mario Kart 8, κάντε το με κλειστά μάτια. Αν πάλι δεν έχετε Wii U, σκεφτείτε πολύ σοβαρά να το αγοράσετε πακέτο με το παιχνίδι.

  • Πολλές νέες υπέροχες πίστες
  • Έχουν διορθωθεί τα προβλήματα ισορροπίας
  • Το online είναι πλέον σταθερό
  • Η επιλογή των 200cc είναι ελαφρώς αμφιλεγόμενη
  • Καμία βελτίωση στο Battle mode
  • Εξακολουθεί να μην υπάρχει voice chat
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 8.5

ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ:Wii U
ΑΝΑΠΤΥΞΗ:Nintendo
ΕΚΔΟΣΗ:Nortec
ΔΙΑΘΕΣΗ:Download
ΕΙΔΟΣ:Kart racing
ΠΑΙΚΤΕΣ:Single-player, multiplayer
ΕΠΙΣΗΜΟ SITE:http://mariokart8.nintendo.co.uk/
HM. ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ:13/11/2014 (DLC 1), 23/4/2015 (DLC 2)
PEGI:3