LittleBigPlanet PS Vita Preview

, Τετάρτη 15 Αυγούστου 2012 0  

Τις προάλλες, μιλούσαμε για το Sound Shapes και πώς αυτό παίζει με τη φιλοσοφία «Play Create Share» του LittleBigPlanet. Τώρα, ήρθε η ώρα για την πρώτη ματιά στον... original απόγονο του LittleBigPlanet στο PS Vita, που θα κυκλοφορήσει τον Σεπτέμβριο. Ένα παιχνίδι που υπόσχεται τη μοναδική εμπειρία του κορυφαίου LBP2, σε μία πιο “pocket” μορφή (το γιατί η Sony έχει φαγωθεί με αυτή τη λογική είναι άλλο θέμα).

Το LBP Vita, για να σας πω την πλήρη αλήθεια, δεν είναι (και δε μπορεί να είναι εδώ που τα λέμε) και πολύ διαφορετικό από τη γνωστή συνταγή των προηγούμενων παιχνιδιών. Μάλιστα, εξαιρουμένων των γραφικών περιορισμών του PS Vita, τα επίπεδα που μπόρεσα να παίξω θα μπορούσαν χωρίς πρόβλημα να είναι επίπεδα φτιαγμένα από χρήστες για το πρώτο LBP. Χωρίς αυτό να αποτελεί κάνα σπουδαίο πρόβλημα, αυτομάτως εσείς που δεν περάσατε καλά με τα προηγούμενα παιχνίδια (αλήθεια, υπάρχετε;) δεν έχει νόημα να ασχοληθείτε με ετούτη την έκδοση. Απλά θα ξαναπαίξετε κάτι που δε σας εντυπωσίασε εξαρχής. Προφανώς, αυτό που αλλάζει τώρα, είναι ο τρόπος με τον οποίον παίζετε. Δεν έχω παίξει το LBP του PSP, αλλά η αίσθηση του να ασχολούμαι με ένα από τα αγαπημένα μου games στο... πόδι είναι σίγουρα εκπληκτική. Σ’ αυτή τη μεγάλη κουβέντα με οδήγησε καταρχήν η ποιότητα των πρώτων επιπέδων που μου δόθηκε η ευκαιρία να δοκιμάσω στην preview έκδοση του LBP Vita.

Τα επίπεδα αυτά προσφέρουν τα πάντα. Όλες οι γνωστές κινήσεις του Sackboy και όλα τα είδη επιπέδων (αγώνες, mini-games κλπ) είναι εδώ. Το Sackboy μπορεί να είναι χαρούμενο, λυπημένο, θυμωμένο, μπορεί να γραπώνεται, μπορεί να πηδά σε τραμπολίνο, μπορεί να κάνει ότι έκανε μέχρι τώρα. Και κάτι παραπάνω. Οι δυνατότητες του Vita έδωσαν την ευκαιρία στους developers να προσθέσουν στα επίπεδα ολοκαίνουριες ιδιορρυθμίες. Με την οθόνη αφής μετακινείτε ή γενικά «πειράζετε» αντικείμενα της πίστας, με το touchpad σπρώχνετε κάποια άλλα αντικείμενα, με τις κάμερες βγάζετε φωτογραφίες και τις κολλάτε με stickers στην πίστα. Φανταστείτε να βρίσκεστε σε κάποιο παραθαλάσσιο μέρος, και να φτιάξετε ένα επίπεδο με τον editor (που δεν είχα τη δυνατότητα να δοκιμάσω) εμπνευσμένο από τη θάλασσα και το ηλιοβασίλεμα, με stickers που είναι πραγματικές φωτογραφίες. Φοβερές δυνατότητες.

Το μπλε κουτάκι το μετακινείτε μέσω της οθόνης αφής!

Οι ίδιες οι πίστες που μπόρεσα να παίξω έχουν αρκετό ενδιαφέρον. Δεν ξέρω τι ισχύει στο υπόλοιπο παιχνίδι, ο πρώτος κόσμος πάντως έχει σα θέμα κάτι το... τσιρκοειδές. Οι αναφορές στο θέαμα των τσίρκων είναι μεν εμφανείς, παραμένουν όμως διακριτικές, με την αποθέωση να έρχεται στο επίπεδο-αγώνα, όπου το Sackboy πρέπει να τρέχει ανάμεσα σε στεφάνια, πάνω από καρφιά, να κρέμεται σε γιγάντιους τροχούς κλπ. Ένα πολύ πλακατζίδικο θέαμα τέλοσπάντων, που σε συνδυασμό με μερικά πολύ όμορφα μουσικά κομμάτια, εμπνευσμένα σαφώς από ήχους τύπου Goran Bregovic, αφήνουν μια πολύ ευχάριστη γεύση. Είναι εμφανές, καθόλη τη διάρκεια του πρώτου κόσμου (που, παρεπιπτόντως, είναι αρκετά εύκολος), πως έχει πέσει δουλειά στο παιχνίδι, και ελπίζω να ισχύει το ίδιο και για τη συνέχεια.

Βέβαια, παίζοντας τα επίπεδα αυτά, παρατήρησα και κάτι που με έβαλε σε σκέψεις. Κάπου, σε κάποια πίστα, είδα το οικείο «x2» που σηματοδοτεί μια περιοχή της πίστας όπου απαιτούνται δύο παίκτες για να γίνουν προσβάσιμα τα unlockables. Και εκεί άρχισα να ανησυχώ. Μέχρι τώρα, τα LittleBigPlanet τα είχα συνδυάσει με τοπικό co-op, καθόμασταν δηλαδή μαζί με φιλαράκια και απολαμβάναμε all-nighters δοκιμάζοντας νέα επίπεδα, ή βελτιώνοντας το σκορ στις υπάρχουσες πίστες. Στο Vita πώς ακριβώς θα γίνει αυτό; Πέραν του γεγονότος ότι πρέπει να έχουν PS Vita και οι φίλοι, πόσο απροβλημάτιστο θα είναι το online co-op του παιχνιδιού; Άκομα θυμάμαι τα προβλήματα με το lag και το loading που είχε το πρώτο LBP και με πιάνει ρίγος. Εδώ που έχουμε και 3G καταστάσεις, πόσο καλά θα πάνε τα πράγματα;

To co-op είναι η μεγάλη ελπίδα (και ερωτηματικό) του παιχνιδιού.

Ακριβώς αυτό είναι το μεγάλο στοίχημα που πρέπει να κερδίσουν οι δημιουργοί του LittleBigPlanet Vita. Είναι φανερό πως τα επίπεδα έχουν δουλευτεί πολύ, ο editor λέγεται πως είναι ίδιος με αυτόν του LBP2, νέα χαρακτηριστικά που έχουν να κάνουν με τις δυνατότητες του Vita υπάρχουν. Τι θα γίνει όμως με το στοιχείο που έκανε τα LittleBigPlanet μέχρι τώρα να ξεχωρίζουν; Το υπερδιασκεδαστικό co-op (τοπικό ως επί το πλείστον, τουλάχιστον για μένα). Οι developers καλούνται να ανταπεξέλθουν τα εμπόδια που της ίδιας της φύσης του Vita με μια άψογη networking υποδομή, που θα προσφέρει μια απροβλημάτιστη εμπειρία. Εμείς το μόνο που έχουμε να κάνουμε είναι να περιμένουμε την κυκλοφορία του παιχνιδιού στις 19 Σεπτεμβρίου, για να μάθουμε.

Πλατφόρμα: PS Vita
Έκδοση: Sony
Ανάπτυξη: Double11
Διάθεση: Sony Hellas
Είδος: Puzzle platformer
Παίκτες: Single-player, multiplayer
Επίσημο Site: http://www.littlebigplanet.com/
Ημερομηνία Kυκλοφορίας: 19/9/2012
PEGI: 7