Kinect - Tελική ετυμηγορία

, Πέμπτη 25 Νοέμβριος 2010 0  

Ξεκίνησε ως υπόσχεση για την εξέλιξη του motion gaming. Πέρασε από χίλια μύρια κύματα μέχρι να καθοριστεί ως τελικό προϊόν, με προσθαφαιρέσεις χαρακτηριστικών, υπερβολικές ίσως υποσχέσεις από την πλευρά της MS κλπ, ενώ οι gamers και ο τύπος ακολουθούσαν την πορεία του προς την κυκλοφορία με ανάμικτα συναισθήματα. Ο λόγος φυσικά για το Kinect. Το είδαμε κι εμείς εδώ και αρκετές ημέρες σε γιορτές και πανηγύρια. Πως δουλεύει, πως αντιλαμβάνεται τις κινήσεις κλπ. Όμως, πάντα κάποιος άλλος το είχε στήσει και το είχε βάλει σε λειτουργία. Τι γίνεται όμως όταν πλέον το «θαυματάκι» της Microsoft μπαίνει στο σαλόνι μας;

Το setup είναι απλή υπόθεση σε γενικές γραμμές. Για τους κατόχους του παλιού Xbox 360, η κατάσταση με τα καλώδια είναι ελαφρώς πιο μπερδεμένη. Φανταστείτε λοιπόν στο καλώδιο της συσκευής μια διακλάδωση που σε αυτήν συνδέονται η τροφοδοσία και την USB. ΟΚ μπορεί να είναι ικανοποιητικό το μήκος με αυτόν τον τρόπο, αλλά την... μακαρονάδα από καλώδια ποιος θα την φάει; Οι κάτοχοι του Xbox 360 S μπορούν να κοιμούνται ήσυχοι πάντως. Με ένα καλώδιο ξεμπέρδεψαν. Χώνουμε λοιπόν την USB στο πίσω μέρος του Xbox μας (kinky stuff) και την τροφοδοσία στην πρίζα και ξεκινάμε την κονσόλα μας. Ο σένσορας αναγνωρίζεται αμέσως και μετά από ένα μικρό update αρχίζει η διαδικασία ρύθμισης.

Ο wizard είναι πολύ απλός. Χρειάζεται μόνο υπομονή γιατί θα σας ζητηθεί να κάνετε κάποια πράγματα για να ρυθμιστούν η κάμερα και το μικρόφωνο. Το τελευταίο δε, έχει το πιο ενοχλητικό calibration, αφού σας ζητάει να τσιτώσετε για λίγο την ένταση για να μπορέσει να βρει τα σωστά επίπεδα ακύρωσης ήχου και να μην ακούγεται ηχώ όταν μιλάτε με άλλους. Για το τέλος των ρυθμίσεων μένει ο ανείπωτος τρόμος και φόβος του Kinect, το οπτικό calibration ώστε να οριστεί το play space στο οποίο θα σας βλέπει. Θα πρέπει να πάρετε την διεστραμμένη χαμογελαστή κάρτα μέσα από κάποιο τίτλο (υπάρχει και στο παιχνίδι-δώρο Kinect Adventures) και κατά την διάρκεια της διαδικασίας να την προσαρμόσετε σε κάτι ζεύγη γυαλιών που εμφανίζονται επί της οθόνης.

H ρύθμιση του Kinect ID είναι πολύ μπελαλίδικη.

Μόλις τελειώσετε της ρυθμισούλες σας, έρχεται η ώρα για το Kinect Center. Πρόκειται για μια μικρογραφία του dashboard του οποίου τις επιλογές τις επισκέφτεστε με την Force… εχμ, το Kinect ήθελα να πω. Το μόνο που χρειάζεται είναι να χαιρετίσετε το Kinect και αυτό θα σας βάλει αμέσως στο Kinect Center από το dashboard. Από εκεί μπορείτε να ξεκινήσετε το παιχνίδι που βρίσκεται μέσα στην κονσόλα, να δείτε το βίντεο από τα νεότερα παιχνίδια, να ντύσετε το avatar σας κλπ, αλλά το κυριότερο είναι ότι μπορείτε να επαναλάβετε την διαδικασία ρύθμισης της συσκευής. Ιδιαίτερα χρήσιμο αν τύχει να αλλάξετε την διαρύθμιση του δωματίου η την θέση του σένσορα. Ο χώρος είναι η μεγάλη πληγή του Kinect. Παρ’ όλο που ζω σε ένα σπίτι που διαθέτει αρκετή άπλα, χρειάστηκε να μετακινήσω κάποια πράγματα. Όσοι όμως έχετε μικρό χώρο, θα πρέπει να συμβιβαστείτε με το single-player ή να παίζετε με τους άλλους σε γύρους.

Ας δούμε όμως το πόσο ανταποκρίνεται ο σένσορας στις κινήσεις σας. Μετά από προσεκτικό calibration, το lag είναι υπαρκτό, αλλά όχι όσο είχαμε δει στα διάφορα events. Στα περισσότερα παιχνίδια δεν θα βρείτε δυσκολία στο να συγχρονιστείτε. Όμως, θα πρέπει να θέσετε μια νοητή γραμμή (ή έστω μια πραγματική) για το πού σας «βλέπει» το Kinect και πού όχι. Υπάρχει περίπτωση κάποιος ενθουσιώδης παίκτης να πάει πιο κοντά ή πιο μακριά απ’ όσο πρέπει και δεν υπάρχει τίποτα που να το ορίζει, εκτός από την ειδοποίηση στην οθόνη σας. Εγώ, έχοντας ένα χαλί με σχέδια, έθεσα ως όριο μια συγκεκριμένη γραμμή.

Όταν δείτε αυτή την οθόνη, τρέξτε να σωθείτε!

Εκτός από τα παιχνίδια, υπάρχει και η λειτουργία Video Kinect που σας επιτρέπει να καλέσετε τους φίλους σας στο Xbox Live ή στο Live Messenger και να συνομιλήσετε με βίντεο. Το Kinect σας ακολουθεί στο δωμάτιο και μόλις δει δεύτερο άτομο, κάνει zoom-out. Δεν χρησιμοποιεί το ενσωματωμένο μοτέρ πάντως, αν και αυτό θα ήταν ακόμα πιο... cool. Ελπίζω, όταν (αν) βγουν επίσημα οι drivers για Windows, να μην γίνει η επίσημη κάμερα του... chatroulette…

Τέλος, η σημαντική ερώτηση: είναι διασκεδαστικό; Μπορεί το Kinect να γίνει η ψυχή του πάρτι; Πρόσφατα μάζεψα στο σπίτι τις δυο ξαδέρφες μου που μένουν δίπλα και έναν φίλο. Για να κάνουμε τα μαθηματικά, είχαμε δύο casual gamers, ένα harcore (η αφεντιά μου) και μία non-gamer. Σε γενικές γραμμές, το... πάρτι είχε επιτυχία, με τους πάντες να περνάνε περίφημα παίζοντας ή βλέποντας τους άλλους να παίζουν. Τα παιχνίδια είναι στην πλειονότητά τους κατανοητά σε όλους και όλοι προσαρμόστηκαν γρήγορα στον χειρισμό. Κάποιοι βέβαια είχαν προβλήματα σε συγκεκριμένα παιχνίδια, αλλά αυτά θα τα αναφέρουμε στα επιμέρους reviews αυτών των τίτλων.

Είναι ελαφρώς... κουμούτσα.

Το έχω πει και θα το ξαναπώ: το Kinect δεν είναι τέλειο ούτε κατά διάνοια. Είναι εν τούτοις μια ολοκαίνουρια τεχνολογία, που έχει πάρα πολλές δυνατότητες που μένουν να εξερευνηθούν από τους δημιουργούς παιχνιδιών. Σε πάρτι καταφέρνει να προκαλεί άφθονη διασκέδαση, οπότε... achievement unlocked. Μετά από την εμπειρία μου με το Kinect, περιμένω με ακόμα περισσότερη αγωνία να δω τι θα μας προσφέρουν η Microsoft και οι λοιποί developers, και βέβαια “υβριδικά” παιχνίδια που παντρεύουν τον παραδοσιακό χειρισμό με τα motion controls.