alt text

Islands of Nyne Early Access Preview

To Islands of Nyne της Define Human Studios ήταν γνωστό στους παίκτες πριν την κυκλοφορία του PlayerUnknown's Battlegrounds. Ξεκίνησε ως ένα crowdfunding εγχείρημα για ένα πραγματικό FPS battle royale στο PC, επηρεασμένο από Call of Duty, Counter-Strike και Quake. Γρήγορο, αδυσώπητο, χωρίς κινηματογραφικές φανφάρες και RNG, με σωστούς μηχανισμούς στόχου. Έχοντας την early access (alpha) έκδοση στα χέρια μου για αρκετό καιρό, μπορώ να σας δώσω μια ολοκληρωμένη εικόνα για το παιχνίδι από καθαρά competitive οπτική γωνία.

Αρχίζοντας με τον κόσμο και την ιστορία, βρισκόμαστε σε μια μελλοντική εποχή κατά την διάρκεια της οποίας εξωγήινοι έχουν απαγάγει ανθρώπους αλλά και σημαντικά ιστορικά μνημεία της ανθρωπότητας και έχουν δημιουργήσει μια αρένα που ονομάζεται Θόλος (Dome), για αγώνες μέχρι τελικής πτώσης των συμμετεχόντων. 50 άνθρωποι προσγειώνονται με επικό τρόπο και η μάχη ξεκινάει μέχρι ένας να παραμείνει ζωντανός.

Καταλαβαίνετε πως το πρώτο στοιχείο που κάνει το παιχνίδι να ξεχωρίζει στο είδος του είναι ο μικρότερος αριθμός παικτών σε σχέση με άλλα battle royale. Αυτό σε συνδυασμό με το κλείσιμο του χάρτη αναλογικά με τους εναπομείναντες παίκτες, επιτρέπει μικρότερη διάρκεια κάθε γύρου -περίπου 15 με 20 λεπτά- και την καταιγιστική δράση, αφού πλέον όλοι μάχονται συνεχώς, χωρίς χρήση cheesy στρατηγικών για μεγιστοποίηση του loot και μείωση των συγκρούσεων, όπως συμβαίνει στο PUBG.

To sniping έχει καλή αίσθηση και το Kar98 έγινε το αγαπημενό μου όπλο.

To sniping έχει καλή αίσθηση και το Kar98 έγινε το αγαπημενό μου όπλο.

Κάτι ακόμα που κάνει το Islands of Nyne να ξεχωρίζει είναι η αρχική αρένα προετοιμασίας στην οποία σας εισάγει το παιχνίδι, ένα υβριδικό mode από arena shooters και team deathmatch νεότερων arcade FPS. Καθώς περιμένετε να γεμίσει το lobby, έχετε την ευκαιρία να προετοιμαστείτε και να ζεσταθείτε σκοτώνοντας αντιπάλους. Όσο μεγαλύτερο το σκορ σας τόσο πιο γρήγορα υφίσταται αναβάθμιση το όπλο σας, μέχρι η εκφωνήτρια να ανακοινώσει το τέλος της προθέρμανσης και την αρχή της κανονικής μάχης. Αυτός ο τρόπος προετοιμασίας αρχικά φαίνεται να είναι χρήσιμος και διασκεδαστικός, αλλά κατά την γνώμη μου είναι τελείως ανούσιος κι απλώς γεμίζει τον χρόνο αναμονής, που αυξάνεται σταδιακά αφού το παιχνίδι δεν φαίνεται να έχει αρκετά μεγάλο ενεργό πληθυσμό.

Μόλις τελειώσει η αναμονή του γύρου προετοιμασίας το σκηνικό αλλάζει και ξαφνικά βρίσκεστε στην κορυφή του θόλου, πέφτοντας και ακούγοντας πως ο χάρτης συρρικνώνεται. Δυστυχώς, ο σχεδιασμός του χάρτη είναι ακόμα πιο βαρετός από το αρχικό lobby, αφού υπάρχουν απλώς ατελειωτοι πράσινοι λόφοι, στολισμένοι με δέντρα, βράχους και σε σημεία τα μνημεία της ανθρωπότητας, ίσως κάποιοι παραλιακοί οικισμοί και ποτάμια. Ακριβώς η χρήση μνημείων και τόσο απλοϊκών, βουκολικών στοιχείων δείχνει πως οι developers ταπλώς ήθελαν να χρησιμοποιήσουν προκατασκευασμένες δομές της Unreal Engine. Να σημειώσω πως στο παιχνίδι δεν υπάρχει ζημιά από πτώση, ενώ σε κάποιες περιοχές-μνημεία μπορούν να υπάρξουν μάχες σε τρισδιάστατο χώρο με τη χρήση launchpads (κάτι παρόμοιο έχουμε συναντήσει στο Darwin Project), η εκτέλεση των οποίων, όμως, δε μπορώ να πω πως με εντυπωσίασε.

Το παιχνίδι περιλαμβάνει όπλα σημερινής εποχής με εντυπωσιακές χρωματικές πινελιές.

Το παιχνίδι περιλαμβάνει όπλα σημερινής εποχής με εντυπωσιακές χρωματικές πινελιές.

Στα πραγματικά competitive παιχνίδια εντοπίζουμε τρία χαρακτηριστικά, δύο από τα οποία κάνουν τον καλό παίκτη να ξεχωρίζει άμεσα από τους υπόλοιπους, ενώ το τρίτο βοηθάει έμμεσα στον ίδιο ακριβώς σκοπό. Μιλάμε για κίνηση, gunplay και ελαχιστοποιημένο παράγοντα τύχης. Στο Islands of Nyne η κίνηση είναι βαθιά επηρεασμένη από τα Call of Duty και Counter-Strike, απαιτώντας την εξοικείωση με έναν sprint hopping μηχανισμό κατά τον οποίο βγάζοντας το μαχαίρι και πηδώντας κάθε φορά που αγγίζετε το έδαφος αναπτύσσετε μεγαλύτερη ταχύτητα και γίνεστε δύσκολος στόχος σε αντιπάλους από απόσταση. Πριν πατήσετε στην γη μετά από άλμα μπορείτε να αλλάξετε όπλο και να το χρησιμοποιήσετε άμεσα. Σίγουρα η κίνηση μπορεί να ξεχωρίσει από παίκτη σε παίκτη και θέλει μικρό χρόνο εκμάθησης και περισσότερο χρόνο για πλήρη εξοικείωση, οπότε την κρίνω αρκετά καλή για competitive παιχνίδι.

Το gunplay διαθέτει muzzle velocity και bullet drop, δηλαδή δεν είναι hitscan, αλλά αυτό γίνεται ξεκάθαρο μετά τα 250 μέτρα. Είναι απαραίτητο να κάνετε sprint hopping για να αυξήσετε τις πιθανότητες επιβίωσής σας. Τα όπλα διαθέτουν, επίσης, recoil control patterns, το καθένα είναι ξεχωριστό κι έτσι δίνεται η ευκαιρία να μάθετε, να βελτιωθείτε και να ξεχωρίσετε. Το recoil control γενικά είναι αρκετά εύκολο στον χειρισμό του και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να συγκριθεί με το βάθος του Counter-Strike. Το time-to-kill (TTK) είναι συνυφασμένο με την ικανότητά σας στα headshots. Αυτό σημαίνει πως είναι αρκετά αργό αν προσπαθείτε εσείς ή ο αντίπαλός σας να χτυπήσετε σώμα ή αν δεν είναι δυνατόν να χτυπήσετε κεφάλι για διάφορους λόγους κι εξαιρετικά γρήγορο αν χτυπάτε σταθερά κεφάλι. Οπότε οι καλοί στον στόχο δεν αφήνουν σχεδόν κανένα περιθώριο αντίδρασης στον αντίπαλο.

Πέφτοντας στην αρένα.

Πέφτοντας στην αρένα.

Στο loot υπάρχει γενναιοδωρία και δεν αντιμετωπίζετε πρόβλημα με την εύρεση όπλων και θωράκισης, αφού τα όπλα είναι πολύ λίγα. Οξύμωρο κατά την γνώμη μου είναι το γεγονός πως τα όπλα είναι σημερινής εποχής ενώ το παιχνίδι διαδραματίζεται στο μέλλον. Χρησιμοποιείται σύστημα attachments φυσικά, αρκετά παρόμοιο με του PUBG και μάλιστα ο μέγιστος αριθμός σφαιρών και ιατρικών που μπορείτε να έχετε πάνω σας ανά πάσα στιγμή είναι περιορισμένος. Τα δύσκολα προς εύρεση αντικείμενα είναι οι ενέσεις υγείας (παρόμοιες με του Black Ops 4). Είναι σημαντικό πως στα duos για να κάνετε revive τον συμπαίκτη σας πρέπει να έχετε τέτοιο γιατρικό και ο συμπαίκτης σας δεν μπορεί να σας δώσει αντικείμενα από το δικό του invetory ενώ βρίσκεται κάτω. Αυτή η επιλογή έγινε στο πλαίσιο ακριβώς της μείωσης της διάρκειας των μαχών. Υπάρχουν και εναέρια drops υπό την μορφή μικρών μη επανδρωμένων αεροσκαφών, στα οποία μπορείτε να ρίξετε με το όπλο σας για να πάρετε αντικείμενα. Με βάση τον χρόνο που έριξα στο παιχνίδι έχω να σας προτείνω να χρησιμοποιείτε ένα assault rifle, ένα shotgun και το Kar98 με τα εξαρτήματα γενικά της προτίμησής σας, πχ το scope με το οποίο νιώθετε πιο άνετα.

Το παιχνίδι χρησιμοποιεί την Unreal engine 4, την οποία θεωρώ μετριότατη για shooter στο PC. Προσφέρει απλώς καλά μοντέλα, ικανοποιητικές σκιές και εντυπωσιακά όπλα. Τρέχει, όμως, απαίσια και ελάχιστοι developers φαίνεται να μπορούν να την βελτιστοποιήσουν. Είμαι σχεδόν αποφασισμένος όταν έχω να βαθμολογήσω shooter να του κόβω πόντους αν χρησιμοποιεί την Unreal Engine 4. Μόνο το Fortnite της ίδιας της Epic και το Paladins της Hi-Rez φαίνεται να τρέχουν καλά με αυτή τη μηχανή. Η εμφάνιση του Islands of Nyne, λοιπόν, δεν είναι διαφορετική από το αναμενόμενο, Mε τις ρυθμίσες σε medium ή low, όπως πρέπει να παίζονται τα παιχνίδια που θέλουν να γίνουν competitive, έρχεστε αντιμέτωποι με την μετριότητα, την μονοτονία, με μόνο το όπλο να φαίνεται πολύ όμορφο και λεπτομερές. Τουλάχιστον, το frame rate είναι σχετικά σταθερό και αγγίζει τα 170 υψηλά (όχι αρκετά, αλλά ικανοποιητικά), 110 χαμηλά σε 1080p με τις παραπάνω ρυθμίσεις, σε αντίθεση με αυτά που έχουμε συνηθίσει από το άλλο indie αλλά διάσημο battle royale, το PUBG, ίδιας μηχανής.

Μαζί με την προβληματική μηχανή έρχονται και τρελά glitches: ταυτόχρονοι θάνατοι, μέτριο netcode (δηλαδή τρόπος επικοινωνίας του κάθε client με τον server και πίσω), τυχαίες εξαφανίσεις σφαιρών. Αυτό ακριβώς είναι το σημείο στο οποίο πιστεύω πως θα πατήσουν οι ΑΑΑ προσπάθειες στο είδος του battle royale, όπως το CoD Black Ops 4 και το Battlefield 5, δηλαδή στη χρήση πολύ ανώτερων servers και clients με λιγότερα τεχνικά προβλήματα. Γίνεται ξεκάθαρο πως πάντα θα προτιμούνται οι καλύτεροι servers και το καλύτερο frame rate απ' όλα τα υπόλοιπα, οπότε το μέλλον φαίνεται δύσκολο για τις μικρές εταιρείες που έχουν να ανταγωνιστούν κολοσσούς. Μόνο και μόνο η πιθανή εμπειρία Battlefield battle royale σε 128 tick rate server 64 ατόμων είναι λόγος αγοράς του Battlefield 5. Τόσο σημαντικά είναι τα δύο χαρακτηριστικά που αναφέρω παραπάνω.

Ακόμα και σε ultra ρυθμίσεις το παιχνίδι δεν είναι τρομερά όμορφο.

Ακόμα και σε ultra ρυθμίσεις το παιχνίδι δεν είναι τρομερά όμορφο.

Όσο για τον ήχο, το παιχνίδι ακουστικά είναι “καθαρό”, πράγμα που κάποιες φορές φαίνεται να λείπει ακόμα και από μεγάλα shooter και προσωπικά με εντυπωσιάζει στις εκφωνήσεις της θηλυκής φωνής που χρησιμοποιείται. Πραγματικά δημιουργούν μια επική ατμόσφαιρα και κατά κάποιον τρόπο σας εμψυχώνουν να ξεκινήσετε δυνατά την μάχη. Στον τομέα του ήχου δεν μπορούμε να ζητήσουμε κάτι παραπάνω από ένα PvP παιχνίδι, εκτός ίσως από τις διάφορες ατάκες κατά την διάρκεια της μάχης τύπου Overwatch που υπάρχουν και στο Black Ops 4. Δυστυχώς, εδώ οι χαρακτήρες είναι απλώς κούκλες με σκοπό να ντυθούν μέσω microtransactions και grind και δεν έχουν προσωπικότητα, πόσο μάλλον φωνή.

Ολοκληρώνοντας, το πιο δυνατό σημείο του Islands of Nyne είναι ο ρυθμός του. To παιχνίδι είναι γρήγορο και ανταγωνιστικό και πάντα κάνετε κάτι, ακόμα και στην προετοιμασία. Τα χαρακτηριστικά που δανείζεται από τα Call of Duty και Counter-Strike το κάνουν να έχει αρκετό βάθος στο shooting σε αντίθεση με το Fortnite όπου ο στόχος είναι δευτερεύουσας σημασίας και λιγότερο βαρετό και cheesy από το PlayerUnknown's Battlegrounds. Ωστόσο, στην παρούσα του μορφή δεν αξίζει τα 20 ευρώ που ζητά. Παρουσιάζει ενδιαφέρον και με τη χρήση των στοιχείων που έχει επιλέξει να ενσωματώσει στο gameplay του το κρατάμε στο μυαλό μας για το μέλλον, ειδικά αν τα AAA battle royale παιχνίδια απογοητεύσουν και η Define Human Studios μείνει σταθερή στο όραμά της και σε βελτιώσεις,, ακόμα κι αν το παιχνίδι έχει μικρή βάση χρηστών.

ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ:PC
ΑΝΑΠΤΥΞΗ:Define Human Studios
ΕΚΔΟΣΗ:Define Human Studios
ΕΙΔΟΣ:Battle royale FPS
ΠΑΙΚΤΕΣ:Multiplayer
ΕΠΙΣΗΜΟ SITE:https://islandsofnyne.com/
HM. ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ:12/7/2018 (early access)