Infamous Review

, Τρίτη 9 Ιούνιος 2009 0  

Έστω και λίγο καθυστερημένα, η Sucker Punch, δημιουργός της εκπληκτικής σειράς Sly Cooper, κάνει το πρώτο της βήμα στην νέα γενιά (αλήθεια, μέχρι πότε θα την αποκαλούμε “νέα γενιά”;) με το Infamous για το PS3. Ξεχάστε, όμως, το χιούμορ, τα πολύχρωμα γραφικά, την ευχάριστη ατμόσφαιρα, τα... racoons και ότι άλλο είχατε συνηθίσει στο Sly Cooper. Το Infamous είναι ένα εντελώς διαφορετικό παιχνίδι.

H Sucker Punch, λοιπόν, αφήνει τα platformers και καταπιάνεται με τα open-world action, τα οποία τα τελευταία χρόνια είναι... στη μόδα. Βρίσκεστε στην Εmpire City και αναλαμβάνετε τον ρόλο του Cole, ενός ταχυδρόμου-μεταφορέα. Μια μέρα, ένα από τα πακέτα που μεταφέρει ο Cole εκρήγνυται και ισοπεδώνει ένα μεγάλο μέρος της πόλης, σκοτώνοντας χιλιάδες. Κι όμως, ο Cole είναι ζωντανός, αλλά σύντομα ανακαλύπτει ότι κάτι έχει αλλάξει. Ο ήρωας έχει αποκτήσει κάποιες υπερφυσικές δυνάμεις που βασίζονται στην χρήση του ηλεκτρισμού. Με την ζωή του να έχει αλλάξει δραματικά και την πόλη να βρίσκεται σε χαοτική κατάσταση, ο έλεγχος του πρωταγωνιστή περνάει σε εσάς και σκοπός σας είναι να ανακαλύψετε τί συμβαίνει και γιατί.

Cole εναντίον... Golem!

Cole εναντίον... Golem!

Το Infamous ξεκινά εντυπωσιακά, με την έκρηξη στην Empire City, αλλά η συνέχεια δεν είναι ανάλογη. Η ιστορία δεν καταφέρνει να κρατήσει το ενδιαφέρον σε υψηλά επίπεδα και αυτό οφείλεται σε διάφορους λόγους. Εκτός από τον Cole, οι υπόλοιποι χαρακτήρες δεν αποτελούν κάτι το ιδιαίτερο, ούτε εξελίσσονται αρκετά. Κάποια πράγματα δεν εξηγούνται επαρκώς και συχνά η ιστορία προχωρά υπερβολικά γρήγορα. Βλέπετε, οι cutscenes στο Infamous είναι σχεδιασμένες σε στυλ κόμικ, δηλαδή αντί για video βλέπετε διάφορες ακίνητες εικόνες atrwork και ταυτόχρονα εξηγείται το τί συμβαίνει. Αυτό δεν ταιριάζει στη φύση του τίτλου και κυρίως, με αυτόν τον τρόπο τα γεγονότα παρουσιάζονται υπερβολικά γρήγορα. Ως εκ τούτου, μετά από κάθε cutscene θα νιώθετε όλο και πιο αποκομμένοι από την ιστορία. Με λίγα λόγια, σιγά σιγά το Infamous σας χάνει και κάνει μια απέλπιδα προσπάθεια να σας κερδίσει με το απρόσμενο τέλος του. Θα έλεγα ότι το παιχνίδι ξεκινά και τελειώνει με ενδιαφέρον, αλλά στη μέση τα θαλασσώνει κάπως.

Το Infamous είναι ένα open-world action διαφορετικό από τα συνηθισμένα, κάτι που τελικά αποδεικνύεται και θετικό αλλά και αρνητικό. Δύο είναι τα στοιχεία που έχουν σημασία εδώ. Οι δυνατότητές σας και οι επιλογές που θα κάνετε κατά την διάρκεια του παιχνιδιού. Ξεκινώντας με τις πρώτες, ο ηλεκτρισμός κάνει την ζωή σας εύκολη σε διάφορους τομείς, όπως οι μάχες και οι μετακινήσεις. Όλες οι επιθέσεις σας βασίζονται στον ηλεκτρισμό – μπορείτε μεταξύ άλλων να εκτοξεύσετε ριπές, χειροβομβίδες ηλεκτρισμού, ηλεκτρικά ωστικά κύματα, να δημιουργήσετε ηλεκτρικές ασπίδες για να προστατευτείτε, να δημιουργήσετε κεραυνούς κλπ. Ως προς τις μετακινήσεις, μπορείτε να αιωρείστε για περιορισμένο διάστημα καθώς και να “τσουλάτε” πάνω σε ράγες τρένου και ηλεκτρικά σύρματα προκειμένου να φτάσετε πιο γρήγορα στον προορισμό σας. Όλα αυτά, βέβαια, ξοδεύουν αρκετή από την ενέργειά σας. Αλλά δεν υπάρχει πρόβλημα, καθώς αν ξεμείνετε, μπορείτε να “φορτιστείτε” μέσω μιας οποιαδήποτε πηγής ηλεκτρισμού, όπως λάμπες, αμάξια και αμέτρητες άλλες συσκευές.

Μία από τις διαβολικές δυνατότητές σας είναι η απορρόφηση τις ενέργειας των χτυπημένων χαρακτήρων

Μία από τις διαβολικές δυνατότητές σας είναι η απορρόφηση τις ενέργειας των χτυπημένων χαρακτήρων

Καθόλη την διάρκεια του παιχνιδιού ο Cole εξελίσσεται. Είναι κάποιες βασικές δυνατότητες που τις αποκτάτε αναγκαστικά, εκπληρώνοντας διάφορες κύριες αποστολές. Δυστυχώς αυτές οι αποστολές είναι βαρετές και επαναλαμβανόμενες, αλλά όπως και να το κάνουμε, είναι... απαραίτητες. Κάποιες άλλες δυνατότητες, όμως, τις αποκτάτε/εξελίσσετε αν θέλετε και αν μπορείτε. Μέσω του σχετικού μενού, μπορείτε να εξαργυρώσετε τους πόντους εμπειρίας που έχετε κερδίσει (από τις μάχες και κάνοντας διάφορα άλλα πράγματα), για να αποκτήσετε και να αναβαθμίσετε τις δυνατότητες που επιθυμείτε. Όπως και να 'χει, το ηλεκτρικό οπλοστάσιό σας εμπλουτίζεται συνεχώς. Αξίζει να σημειωθεί ότι δεν μπορείτε να χρησιμοποιήσετε όπλα όπως πιστόλια κλπ, και δεν μπορείτε να οδηγήσετε οχήματα. Από τη μία, έτσι τονίζεται η ξεχωριστή φύση του Cole, που κάνει τα πάντα με τον ηλεκτρισμό. Από την άλλη, τόσο τα όπλα όσο και τα οχήματα θα μπορούσαν να γίνουν μέρος του gameplay, αντί να περιορίζονται σε διακοσμητικό ρόλο.

Σας είπα για τον ηλεκτρισμό, που είναι το ένα από τα δύο σημαντικά στοιχεία του παιχνιδιού. Το άλλο είναι οι επιλογές που καλείστε να κάνετε και η συμπεριφορά σας γενικότερα. Το Infamous χρησιμοποιεί ένα σύστημα καλού/κακού, βάση του οποίου μπορείτε να είστε ήρωας ή αντιήρωας, “κακός” με λίγα λόγια. Αυτό εξαρτάται από διάφορους παράγοντες όπως το αν προστατεύετε τους κατοίκους της πόλης κατά την διάρκεια των μαχών, το αν κυκλοφορείτε και ψήνετε τους πάντες στο δρόμο σας αδιακρίτως κλπ. Αυτό που μετράει περισσότερο εδώ, όμως, είναι οι λεγόμενες “karma moments”. Πρόκειται για διάφορες περιπτώσεις όπου έρχεστε αντιμέτωποι με ένα δίλημα και έχετε δύο επιλογές. Η μία από αυτές είναι ηθική, η άλλη όχι. Ανάλογα με την απόφασή σας, ενιχύεται η καλή ή η διαβολική φύση σας.

Οι ριπές ηλεκτρισμού που εκτοξεύετε είναι κόκκινες αν είστε κακοί και μπλε αν είστε καλοί

Οι ριπές ηλεκτρισμού που εκτοξεύετε είναι κόκκινες αν είστε κακοί και μπλε αν είστε καλοί

Όλο αυτό το σύστημα καλού/κακού είναι παρόν από την από την αρχή ως το τέλος του τίτλου και κάνει την κατάσταση πολύ ενδιαφέρουσα, αρχικά τουλάχιστον. Η συμπεριφορά των άλλων χαρακτήρων απέναντί σας είναι διαφορετική ανάλογα με το αν είστε ¨καλός” ή “κακός”, ενώ το ίδιο ισχύει και με τους απλούς πολίτες, που σας βοηθούν ή σας... παίρνουν στο κυνήγι αντίστοιχα. Επίσης, οι δυνατότητές σας διαφοροποιούνται σε κάποιο βαθμο, ανάλογα με τη φύση σας. Αντίθετα, σε κάποια φάση θα διαπιστώσετε ότι η εξέλιξη της ιστορίας δεν επηρεάζεται ουσιαστικά από αυτό το θέμα και θα απογοητευθείτε. Μόνο στο τέλος αλλάζουν τα πράγματα, όπου ανάλογα με την επιλογή που θα κάνετε, θα δείτε και διαφορετικό τέλος.

Μπροστά σας ανοίγεται η Empire City, όπου επικρατεί χάος μετά την έκρηξη που ανέφερα στην αρχή. Η αστυνομία αδυνατεί να διατηρήσει την τάξη και τον έλεγχο της πόλης έχουν πάρει διάφορες τρελές συμμορίες, τις οποίες και αντιμετωπίζετε κατά την διάρκεια του παιχνιδιού. Oι μάχες είναι σχετικά διασκεδαστικές και θα σας δοθεί η ευκαιρία να ψήσετε πολλά φρικιά. Τα αφεντικά είναι λίγα και καλά και οι αναμετρήσεις με αυτά αρκετά εντυπωσιακές. Στις περισσότερες εκ των αποστολών που θα αναλάβετε πρέπει να καταστρέψετε κάτι ή να σκοτώσετε κάποιον. Κλασσικά πράγματα, καθώς μιλάμε για open-world action. Υπάρχουν και πολλές δευτερεύουσες αποστολές, οι οποίες θα σας κρατήσουν απασχολημένους για αρκετό χρονικό διάστημα. Άξιο αναφοράς είναι και το platforming κομμάτι του gameplay. Μπορείτε να σκαρφαλώσετε τα πάντα, αλά Crackdown, που σημαίνει ότι συχνά θα πηγαίνετε από ταράτσα σε ταράτσα καθώς κινείστε προς τον στόχο σας. Η ελευθερία που σας δίνεται εδώ είναι σημαντική.

Το platforming είναι από τα καλύτερα στοιχεία του Infamous - μπορείτε να σκαρφαλώσετε ότι και όπου θέλετε

Το platforming είναι από τα καλύτερα στοιχεία του Infamous - μπορείτε να σκαρφαλώσετε ότι και όπου θέλετε

Παρόλο που το Infamous είναι first-party παιχνίδι της Sony, τα γραφικά του δεν αποτελούν κάτι το φοβερό. Από τον οπτικό τομέα ξεχωρίζουν τα εκπληκτικά εφέ του ηλεκτρισμού και ο σχεδιασμός της φοβερά υποβαθμισμένης Empire City, που θυμίζει πόλη σε αποσύνθεση. Το μοντέλο του Cole είναι λεπτομερές και μάλιστα η εμφάνισή του αλλάζει, ανάλογα με την φύση του. Από εκεί και πέρα, λίγα πράγματα. Το animation είναι προβληματικό, το frame rate χαμηλό και πολλές φορές ασταθές, το aliasing έντονο, το draw distance μικρό και το pop-in (ξαφνικές εμφανίσεις κτιρίων κλπ) συχνό. Το PS3 έχει αποδείξει ότι μπορεί πολλά περισσότερα. Τα πράγματα είναι καλύτερα όσον αφορά τον ήχο, με τα εφέ να ποικίλουν, το voice work να ικανοποιεί και την μουσική να αποτελεί ιδιαίτερα ευχάριστη προσθήκη σε πολλές από τις αποστολές.

Το μενού όπου αποκτάτε/αναβαθμίζετε τις δυνάμεις σας

Το μενού όπου αποκτάτε/αναβαθμίζετε τις δυνάμεις σας

Ο ηλεκτρισμός και το σύστημα καλού/κακού είναι τα δύο στοιχεία που ξεχωρίζουν το Infamous από τον ανταγωνισμό. Το αν το κάνουν καλύτερο, εξαρτάται από τα γούστα του καθενός. Το παιχνίδι είναι διαφορετικό από τα συνηθισμένα και αρκετά πλούσιο σε περιεχόμενο, όμως έχει και αρκετά προβλήματα. Αν είστε fans του είδους, αξίζει να ασχοληθείτε μαζί του.

+ Ο ηλεκτρισμός και οι δυνατότητες του ήρωα
+ Το σύστημα καλού/κακού
+ Πανέμορφα εφέ
+ Ο σχεδιασμός της Empire City, που θυμίζει πόλη σε αποσύνθεση

- Τα γραφικά σε γενικές γραμμές είναι προβληματικά
- Αδύναμη ιστορία
- Το σύστημα καλού/κακού έπρεπε να επηρεάζει την ιστορία πιο ουσιαστικά
- Δεν μπορείτε να χρησιμοποιήσετε όπλα και οχήματα

ΒAΘΜΟΛΟΓΙΑ: 8.0

Πλατφόρμα: PS3
Έκδοση Sony
Ανάπτυξη: Sucker Punch
Διάθεση: Sony Hellas
Είδος: Open-world action
Παίκτες: 1
Επίσημο site: http://www.infamousthegame.com
Ημερομηνία κυκλοφορίας: 29/5/2009
PEGI: 16+