Hard Reset Preview

, Πέμπτη 4 Αύγουστος 2011 0  

Τι προσδοκίες να έχεις από ένα παιχνίδι που θα κυκλοφορήσει μόλις δύο μήνες μετά την ανακοίνωσή του; Ειλικρινά, φαντάζει αστείο το πόσο αντίθετα στο ρεύμα κινείται η Flying Wild Hog, και αυτό με κάνει από την μια να ανησυχώ κι από την άλλη να τους θαυμάζω. Εκτός του ότι είχαν τα “μπαλάκια” να ανακοινώσουν έναν τίτλο αποκλειστικά για PC, αποφάσισαν να μην τον προμοτάρουν καθόλου μέχρις ότου το καμάρι τους να είναι έτοιμο. Με αυτόν τον ιδιότροπο και επικίνδυνο τρόπο απέφυγαν τις κλασικές αναβολές που βλέπουμε σε τόσα άλλα παιχνίδια και κατάφεραν το αδιανόητο - μέσα σε λίγες μέρες δηλαδή να μιλάνε όλοι γι αυτούς. Θα το ξαναπώ, θες μεγάλα “μπαλάκια” για να κάνεις κάτι τέτοιο.

Τι είναι το Hard Reset λοιπόν; Μα απλούστατα ένα first-person shooter παιχνίδι που είναι φανερά εμπνευσμένο από το Blade Runner, το οποίο πιάνει από τα μαλλιά τις μηχανές του Matrix και τις ζευγαρώνει με μια Unreal αίσθηση και με έντονο πιστολίδι. Στο παιχνίδι παίρνετε τον ρόλο του ταγματάρχη Fletcher και η μάχη ξεκινάει, χωρίς πολλά φρου-φρου.

Σε αυτό ακριβώς το σημείο, το Hard Reset δίνει την αίσθηση ενός απλού παιχνιδιού. Και στην ουσία είναι, μολονότι φαίνεται να διαθέτει ενδιαφέρουσα ιστορία, απίστευτο οπλοστάσιο, εκπληκτικά γραφικά, αξιοσημείωτη αλληλεπίδραση και καταστροφή του περιβάλλοντος, ενώ παρόν δηλώνει κι ένα σύστημα αναβάθμισης των όπλων και της ασπίδας. Και αυτή ακριβώς είναι η διαφορά του Hard Reset με το… Duke Nukem Forever ας πούμε. Παρόλο που και τα δύο παιχνίδια εκ πρώτης όψεως φαντάζουν απλά, τα προαναφερθέντα στοιχεία στο Duke Nukem Forever είναι εντελώς μάπα. Δεν πα να προσπάθησαν όσο μπορούσαν οι πολλοί και διάφοροι δημιουργοί του να τα σουλουπώσουν. Το τελικό αποτέλεσμα “βρωμούσε” από μακριά. Στο Hard Reset όμως η συνταγή φαίνεται να δουλεύει τέλεια και όλα είναι τόσο καλοδουλεμένα και τόσο προσεγμένα.

Ξέρω τι σκέφτεστε... ότι είναι τεράστιος έτσι; Well, that's what she said too.

Απόρροια των παραπάνω είναι να έχουμε έντονες μάχες που εκτοξεύονται σε νέα επίπεδα, με τον βαθμό καταστροφής των πιστών και αντικειμένων να θυμίζει PhysX τίτλους. Το level design είναι έξυπνο και τα διάφορα αντικείμενα που επιδέχονται ζημιά έχουν τοποθετηθεί με τέτοιο τρόπο ώστε να ενισχύουν τις μονομαχίες σας με τους αντιπάλους. Το δε οπλοστάσιό σας είναι άκρως φουτουριστικό και σας παρέχει την δυνατότητα να πειραματιστείτε με ποικίλους τρόπους. Εν ολίγοις, το πακέτο της Flying Wild Hog είναι δομημένο σε γερά θεμέλια, πράγμα που θα αντιληφθείτε μόλις το παίξετε.

Κι αφού η συνταγή του Hard Reset φαίνεται να δουλεύει, καιρός να δούμε λίγο και τον τεχνικό τομέα του. Η Flying Wild Hog είχε δηλώσει ότι ο τίτλος φτιάχτηκε για τα PCs και εν μέρει αυτό είναι εμφανές. Υψηλής ανάλυσης υφές κοσμούν τα γραφικά του παιχνιδιού και αρκετά από τα εφέ φωτισμού με άφησαν με ανοιχτό το στόμα. Αδιαμφισβήτητα μιλάμε για ένα όμορφο παιχνίδι αλλά να με συγχωράτε, δεν βλέπω τον λόγο που δεν θα μπορούσε να τρέξει στις κονσόλες. Ναι, με χειρότερα γραφικά και με aliasing… δεν αντιλέγω. Εδώ ολόκληρο Skyrim και Battlefield 3 θα σηκώσουν και στο Hard Reset θα κολλούσαν; Θα τολμούσα να προβλέψω ότι το παιχνίδι θα μεταφερθεί μετά την κυκλοφορία της έκδοσης για PC, αλλά θα προτιμήσω για την ώρα να το προσπεράσω.

Το καλό της υπόθεσης βέβαια είναι ότι επιτέλους θα δούμε παιχνίδι που εκμεταλλεύεται πραγματικά τους τετραπύρηνους επεξεργαστές. Η διαφορά μεταξύ ενός διπύρηνου κι ενός τετραπύρηνου είναι πάνω κάτω 20 fps. Μιλάμε για τεράστια διαφορά και σίγουρα αποτελεί την μεγαλύτερη που έχω παρατηρήσει σε PC games τα τελευταία χρόνια. Καλά τα νέα και για τους χρήστες SLI συστημάτων, αφού η Nvidia έχει προσθέσει ήδη ένα προφίλ για το Hard Reset.

Κόλλα το δικέ μου!

Οφείλω δε να ομολογήσω ότι η preview έκδοση μου άφησε μια “Unreal” αίσθηση. Τι κι αν δεν υπάρχουν Sκaarjs και το παιχνίδι εξελίσσεται σε διαφορετικό περιβάλλον; Μπορεί βέβαια να φταίει και το πρόσφατο Samaritan tech demo, αλλά το Hard Reset θυμίζει σε αρκετά σημεία τα παλιά καλά Unreal. Επιπροσθέτως, όσοι έχουν αγαπήσει το Doom 3 θα χαρούν ιδιαιτέρως με τα τερματικά που έχουν το ίδιο στιλ χειρισμού με τα αντίστοιχα του θεοσκότεινου μωρού της iD Software. Η ιστορία εξιστορείται με την βοήθεια ορισμένων cut-scenes με στιλ κόμικ, κατά την διάρκεια της φόρτωσης της εκάστοτε πίστας. Η δε μπάρα φόρτωσης μου έκανε ιδιαίτερη εντύπωση, καθώς αποτελείται από τον binary code των υπολογιστών (ξέρετε, τους άσους και τα μηδενικά).

Το μοναδικό παράπονο που έχω από αυτή την preview έκδοση του Hard Reset, είναι η αίσθηση της “κοφτής κίνησης”. Και εξηγούμαι: ενώ το παιχνίδι τρέχει με 60 fps, μου δίνει την εντύπωση ότι τρέχει με πολύ λιγότερα. Δεν φαίνεται τόσο smooth όσο τα άλλα παιχνίδια δηλαδή. Χωρίς VSync υπάρχε απίστευτο tearing, ενώ με το VSync υπάρχε ελάχιστο mouse-lag και αυτό σίγουρα θα ξενερώσει μερικούς. Όπως είναι αυτονόητο, θα την ενημερώσουμε την Flying Wild Hog σχετικά με αυτό το θέμα κι ελπίζουμε να το διορθώσει προτού κυκλοφορήσει ο τίτλος.

Μόνο ο Ρουβάς λείπει από εδώ να τραγουδάει το ''Αίμα, λάδια και καλώδια'' (νέο hit, αμ πως)

Ποιες είναι οι πρώτες μου εντυπώσεις λοιπόν; Θετικές. Είμαι ενθουσιασμένος; Σαφώς. Το αναμένω με ενδιαφέρον; Εννοείται. Το Hard Reset φαίνεται να είναι ένας πολύ προσεγμένος και καλοδουλεμένος old-school τίτλος, ικανός να πάει αντίθετα στο ρεύμα των σύγχρονων FPS. Το μεγάλο ερώτημα είναι το τι θα γίνει με το σενάριο κι αν είναι τόσο καλό ώστε να μας κρατήσει το ενδιαφέρον, αφού όλα τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά του βρίσκονται σε υψηλά επίπεδα. Εν αναμονή λοιπόν της κυκλοφορίας του.

Πλατφόρμα: PC
Έκδοση: Flying Wild Hog
Ανάπτυξη: Flying Wild Hog
Διάθεση: Downloadable
Είδος: FPS
Παίκτες: Single-player
Επίσημο Site: http://hardresetgame.com/
Ημερομηνία Kυκλοφορίας: Σεπτέμβριος
PEGI: -