Halo Wars Review

, Πέμπτη 16 Απριλίου 2009 0  

Ξέρετε, δεν είναι εύκολο να κάνει κανείς κριτική για το κύκνειο άσμα της εταιρείας που για χρόνια σε συντρόφευε με τα κορυφαία RTS παιχνίδια της. Αυτό το έργο είναι ακόμα πιο δύσκολο, όταν αυτό το κύκνειο άσμα κυκλοφορεί αγκαζέ με τη λέξη Halo, που για μια δεκαετία σχεδόν κυριαρχεί στον χώρο των FPS. Το Halo Wars, λοιπόν, είναι εδώ και αποτελεί την πρώτη μετενσάρκωση του σύμπαντος του Halo στα παιχνίδια στρατηγικής.

Μάλιστα αποτελεί ένα prequel στα γεγονότα της διάσημης τριλογίας, ενώ αφηγείται συγκεκριμένα τις περιπέτειες ενός συνόλου από χαρακτήρες, από το οποίο σύνολο απουσιάζει βέβαια ο περιβόητος Master Chief. Οι Covenant και πιο συγκεκριμένα, ο προφήτης Regret, διέταξε τον Arbiter να ερευνήσει κάτι αρχαία ερείπια από τους Forerunners, τη στιγμή που οι δυνάμεις της UNSC αποκτούν σιγά σιγά το πάνω χέρι στον πόλεμο μεταξύ των δύο φυλών... Οι άνθρωποι μαθαίνουν το σχέδιο του Regret και προσπαθούν να χτυπήσουν έτσι τους Covenant, ώστε η επάνοδός τους να είναι εξαιρετικά δύσκολη. Και όλα αυτά τη στιγμή που ο Arbiter και οι Elites του, ετοιμάζουν το απόλυτο όπλο εναντίων των ανθρώπων...

Αυτό είναι πάνω-κάτω το σενάριο του Halo Wars, και αν η παραπάνω παράγραφος σας προκάλεσε πονοκέφαλο, μην ανησυχείτε, καθώς το παιχνίδι κάνει εξαιρετική δουλειά στο να σας μυήσει στο lore του Halo. Επιπλέον, μου άρεσε το timeline που περιλαμβάνει το παιχνίδι και εξηγεί όλα τα γεγονότα από την έναρξη του πολέμου μεταξύ των Covenant και των ανθρώπων, μέχρι και τις τελευταίες στιγμές του Halo 3. Αυτό που δε μου άρεσε, όμως, είναι το πόσο κενοί και κλισέ είναι οι βασικοί ανθρώπινοι χαρακτήρες του τίτλου. Όπως ο στρατηγός Forge για παράδειγμα, που σε καμία περίπτωση δεν παραπέμπει στο δραματισμό του Master Chief, ή η κυρία επιστήμων Anders, που δεν μπορεί να ξεφύγει από τη μέτρια, πλην καθοριστική, παρουσία της στο παιχνίδι. Μα για μισό λεπτο... Ανάπτυξη χαρακτήρων σε ένα RTS; Πως στο καλό είναι αυτό δυνατόν; Με μια σειρά από αριστοτεχνικές cut-scenes φυσικά! Η Ensemble έκανε απίστευτη δουλειά όσον αφορά τα pre-rendered videos που παρουσιάζονται όταν ο παίκτης ολοκληρώσει μια αποστολή. Αυτές μας εξηγούν το briefing και αναλύουν τα συμβάντα, όλα σε επίπεδο παραγωγής Hollywood.

Οι cut-scenes του Halo Wars είναι εκπληκτικές

Οι cut-scenes του Halo Wars είναι εκπληκτικές

Αλλά η πρωτοπορία της Ensemble δε σταμάτησε εκεί. Όπως προφανώς θα υποπτεύεστε, το να παίξει κανείς ένα RTS χωρίς να έχει... παράπλευρες απώλειες, είναι κάτι που απαιτεί μεγάλες ποσότητες υπομονής. Το Halo Wars έρχεται να ανατρέψει τα δεδομένα αυτά με τον πρωτοπωριακό και συνάμα απλό χειρισμό του. Ο παίκτης, για παράδειγμα, μπορεί να διαλέξει ένα από τα τοπικά units, ή όλα μαζί με το πάτημα ενός πλήκτρου, και να τα κατευθύνει προς την κατεύθυνση που θέλει με το πάτημα ενός άλλου, το οποίο πλήκτρο χρησιμεύει και για την έναρξη επίθεσης. Χωρίς να θέλω να γίνομαι κουραστικός, ο χειρισμός του Halo Wars ικανοποιεί απόλυτα, οπότε αν αυτό αποτελούσε ανασταλτικό παράγοντα για σας, σημειώστε ένα μεγάλο X πάνω του.

Μιας και πιάσαμε το θέμα των RTS σε κονσόλα, ήρθε η ώρα να αναφερθώ και στο gameplay αυτώ καθαυτώ του τίτλου. Οι αποστολές που σας ανατίθενται δεν ποικίλλουν σε μεγάλο βαθμό – μάλλον περιορίζονται στην εξόντωση του εχθρού, ή στην καλύτερη περίπτωση, στην επίτευξη (εύκολων) στόχων, που περιλαμβάνουν την εξόντωση του εχθρού. Οι αποστολές αυτές, που σπάνια θα διαρκέσουν πάνω από μισάωρο, αν βέβαια δεν θέλετε να αναπτυχθείτε πλήρως, σφύζουν από δράση και ένταση, καθώς το επίπεδο δυσκολίας του παιχνιδιού κυμαίνεται σε λογικά επίπεδα.

Οι μάχες είναι, αν μη τι άλλο, διασκεδαστικές

Οι μάχες είναι, αν μη τι άλλο, διασκεδαστικές

Ως RTS από το studio που δημιούργησε τα Age of Empires, το Halo Wars δε θα μπορούσε να μην έχει base building. Δυστυχώς, όμως, είναι υπερβολικά περιορισμένο, ενώ οι θέσεις των κτιρίων σας είναι προκαθορισμένες. Επιπλέον τα recources περιορίζονται στο ένα μόλις υλικό, το οποίο, είτε μπορείτε να διατάξετε τις μονάδες σας να το συλλέξουν (σε περιορισμένη ποσότητα βεβαίως), είτε να το παράγουν ειδικά κτίρια. Κάθε κτίριο στη βάση σας έχει ξεχωριστό ρόλο, με το βασικότερο να είναι φυσικά τα barracks, όπου δημιουργείτε τον στρατό σας. Τόσο τα barracks όσο και τα υπόλοιπα κτίρια, έχουν το μέγιστο οκτώ επιλογές (συνήθως οι μισές είναι αναβαθμίσεις), οι οποίες γίνονται προσβάσιμες μέσω του αναλογικού μοχλού.

Όσον αφορά τις μονάδες σας τώρα, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε πολλών ειδών πολεμιστές, αλλά πάντα μέσα στο περιθώριο των 40. Και όταν λέω 40, δεν εννοώ 40 μονάδες, αλλά 40 ομάδες, οι οποίες συνήθως αποτελούνται από τέσσερις μαχητές. Πέρα από τους απλούς πολεμιστές, μπορείτε εδώ κι εκεί να χρησιμοποιήσετε και τους Spartans, οι οποίοι έχουν πιο ανεπτυγμένες δυνατότητες – μπορούν να κλέψουν τα οχήματα των εχθρών, να χρησιμοποιήσουν πιο εξελιγμένα όπλα, να μην πεθάνουν κλπ.

Προσέξτε τον Spartan πάνω στο όχημα

Προσέξτε τον Spartan πάνω στο όχημα

Αυτό που με απογοήτευσε από το single-player μέρος του Halo Wars, δεν είναι άλλο από την έλλειψη άλλων campaigns. Που είναι το campaign των Covenant κυρία Ensemble; Παρόλο που αυτό των UNSC δεν απογοητεύει σε καμία περίπτωση, πιστεύω πως όλοι θα θέλαμε να δούμε αυτήν την περίοδο του πολέμου από τη μεριά των Covenant, ή στην ακραία περίπτωση, από την πλευρά των Flood (παρόλο που τους συναντάμε και αυτούς στο campaign).

Αυτό όμως δεν ισχύει στο οnline multiplayer, όπου ο παίκτης μπορεί να διαλέξει είτε τις δυνάμεις των UNSC, είτε τους Covenant. Επιλέγετε έναν από τους δύο, και εν συνεχεία διαλέγετε τον αρχηγό σας. Κάθε παράταξη έχεις διαφορετικές δυνατότητες και perks, αλλά δύσκολα θα δείτε κάποια σημαντική διαφορά. Το interface του multiplayer είναι σχεδιασμένο όπως ακριβώς αυτό του Halo 3. Διαλέγετε την επιλογή “Μultiplayer” και το παιχνίδι ψάχνει για διαθέσιμα matches μέσω του γνωστού matchmaking system. Μπορείτε να συμμετάσχετε σε 1 vs 1, 2 vs 2 και 3 vs 3 παιχνίδια σε συνολικά 14 χάρτες, διαφόρων μεγεθών. Το multiplayer του παιχνιδιού ικανοποιεί πλήρως, αφού ούτε lag υπάρχει, ούτε διάφορα προβλήματα με την επικοινωνία των παικτών.

Οι Covenant είναι διαθέσιμοι μόνο στο multiplayer

Οι Covenant είναι διαθέσιμοι μόνο στο multiplayer

Τα γραφικά του Halo Wars είναι με μια λέξη εντυπωσιακά. Από τις λαμπρές εκρήξεις των οχημάτων/κτιρίων, μέχρι τον σχεδιασμό των περιβαλλόντων, τα πάντα είναι σχεδιασμένα με λεπτομέρεια και επενδυμένα με φωτεινά χρώματα. Το παιχνίδι δεν επιτρέπει zoom σε μεγάλο βαθμό, αλλά και πάλι από την απόσταση που επιτρέπει, οι μονάδες φαίνονται άψογα σχεδιασμένες. Το μόνο μειονέκτημα που θα μπορούσα να του προσάψω, είναι το γεγονός πως το παιχνίδι δεν έχει σταθερό frame rate, αφού όταν βρεθείτε με έναν μεγάλο στρατό, αυτό κυμαίνεται κάτω από τα 25 frames το δευτερόλεπτο, πράγμα απογοητευτικό. Το soundtrack του τίτλου είναι το ίδιο καλό με αυτό της τριλογίας Halo. Μπορεί ο συνθέτης να μην είναι ο ίδιος, αλλά ίδια είναι σίγουρα η ατμόσφαιρα και το ρίγος που προκαλούν οι σύνθετες μελωδίες. Οι φωνές των μονάδων είναι ικανοποιητικές και μόνο, αν και αυτές των Covenant μου φάνηκαν κάπως πιο αδύναμες από αυτές των ανθρώπων. Τέλος, οι διάφοροι ήχοι του παιχνιδιού, όπως η δημιουργία κτiρίων, ταιριάζουν απόλυτα στο σύμπαν του Halo και δεν προκαλούν δυσάρεστες εκπλήξεις.

Τελικά το κύκνειο άσμα της Ensemble ολοκληρώνει με επιτυχία την... αποστολή του. Φέρνει τους fans του Halo σε ένα RTS παιχνίδι, και φέρνει τους fans των RTS σε ένα Halo παιχνίδι. Tο μόνο που εύχομαι είναι τα νεοϊδρυθέντα studios που προέκυψαν από τη διάλυση της Ensemle, να συνεχίσουν να βγάζουν τόσο καλά παιχνίδια...


+ Χειρισμός
+ Γραφικά
+ Ικανοποιητικό Gameplay
+ Multiplayer χωρίς προβλήματα
+ Σενάριο

- Κάπως ρηχό σύστημα ανάπτυξης
- Έλλειψη campaign για τους Covenant

Βαθμολογία: 8.5

Πλατφόρμα: Xbox 360
Έκδοση: Microsoft
Ανάπτυξη: Ensemble
Διάθεση: Microsoft Hellas
Είδος: RTS
Παίκτες: 1-6
Επίσημο Site: http://www.halowars.com/
Ημερομηνία Kυκλοφορίας: 27/2/2009
PEGI: 16+