Halo: Reach Review

, Δευτέρα 20 Σεπτέμβριος 2010 0  

Στο τέλος κάθε χρονιάς συνηθίζουμε να κάνουμε ανασκόπηση και να ανακυρήσσουμε το καλύτερο παιχνίδι από όσα κυκλοφόρησαν τους προηγούμενους 12 μήνες. Συνήθως γίνεται μάχη γι αυτό το “βραβείο”. Αν όμως ψάξουμε να βρούμε ποια είναι η κορυφαία σειρά παιχνιδιών ολόκληρης της περασμένης δεκαετίας, το όνομα “Halo” έρχεται αμέσως στο μυαλό. Oύτε στα πιο τρελά τους όνειρα δεν θα είχαν δει οι Microsoft και Bungie την εξέλιξη της σειράς που ξεκίνησε με το Halo: Combat Evolved, που κυκλοφόρησε μαζί με το πρώτο Xbox το 2001. Aπό τότε έχουν περάσει εννιά χρόνια και έχουν βγει άλλα τέσσερα παιχνίδια. Το Halo έχει μείνει στην ιστορία ως ένα από τα καλύτερα και πιο σημαντικά FPS όλων των εποχών, σε σημείο που από πολλούς τοποθετείται δίπλα στο Goldeneye. Ο Master Chief έχει γίνει η “μασκότ” της Microsoft και είναι ένας από τους πιο αναγνωρίσιμους ήρωες. Το κλασικό Halo multiplayer έχει αποκτήσει το δικό του πολυπληθές και φανατικό κοινό. Και βέβαια, η Bungie πλέον θεωρείται ένα από τα κορυφαία στούντιο στη βιομηχανία.

Φτάσαμε αισίως στο 2010 και στο πέμπτο παιχνίδι Halo, το πολυαναμενόμενο Halo: Reach. Ανεξάρτητα από το πόσο καλό ή κακό είναι τελικά το Reach, έχει ξεχωριστή σημασία γιατί αποτελεί το κύκνειο άσμα της Bungie όσον αφορά την εν λόγω σειρά. Το Halo: Reach είναι το τελευταίο Halo game του στούντιο και ευτυχώς αυτό το τέλος εποχής σφραγίζεται όπως πρέπει. Η δοκιμασμένη και επιτυχημένη συνταγή εμπλουτίζεται με κάποια νέα στοιχεία, αλλά στα βασικά παραμένει απαράλλαχτη, αφού όπως είπαμε, “συνταγή που κερδίζει δεν αλλάζει” (τουλάχιστον σε αυτή τη γενιά συστημάτων...).

Η μάχη για τον πλανήτη Reach αρχίζει!

Αν είστε φαν της γενικότερης ιστορίας του Halo, γνωρίζετε για τον πλανήτη Reach, o oποίος είναι (ήταν) ένας από τους σημαντικότερους για την ανθρωπότητα. Ο πλανήτης καταστράφηκε από τους Covenant πριν τα γεγονότα του πρώτου Halo, κάτι που γνωρίζαμε εξαρχής. Το παιχνίδι αφηγείται τα γεγονότα που έλαβαν χώρα τις τελευταίες μέρες πριν την καταστροφή, δηλαδή είναι prequel ολόκληρης της σειράς. Αναλαμβάνετε τον ρόλο ενός νέου μέλους της λεγόμενης Noble Team, μιας ομάδας ειδικών αποστολών, που απαρτίζεται από έξι συνολικά Spartans. Τόσο ο δικός σας χαρακτήρας, όσο και τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας έχουν ξεχωριστό και ενδιαφέρον backstory. Η εξέλιξη του παιχνιδιού είναι δραματική και απλά θα σας πω ότι σεναριακά συνδέεται με την αρχή του Halo: Combat Evolved και το σημαντικότερο, αποκαλύπτει την προέλευση της Cortana. Tώρα, ως προς την ποιότητα του ίδιου του σεναρίου, μην περιμένετε πολλά πράγματα, καθώς από τη στιγμή που μιλάμε για prequel, υπάρχουν αρκετοί περιορισμοί.

To campaign του παιχνιδιού είναι ένα κλασικό campaign τίτλου Halo. Ως Spartan, προχωράτε και καθαρίζετε δεκάδες Covenant διαφόρων ειδών, στην προσπάθειά σας να ολοκληρώσετε την κάθε αποστολή και φυσικά στο πλευρό σας πολεμούν πάντα κάποια από τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας. Ο πλανήτης Reach έχει τις δικές του ιδιομορφίες, με συνέπεια να επισκέπτεστε όμορφες περιοχές με χλωρίδα και πανίδα που διαφέρουν από τα περιβάλλοντα των προηγούμενων παιχνιδιών, αποκομίζοντας έτσι μια απαραίτητη αίσθηση ανανέωσης (έστω και περιορισμένης). Τα περισσότερα όπλα που βρίσκονται στη διάθεσή σας είναι γνωστά, αλλά υπάρχουν και ορισμένες νέες, εκπληκτικές προσθήκες, όπως το target locator με το οποίο καλείτε βομβαρδισμό σε συγκεκριμένο σημείο/εχθρό. Η ποικιλία πάντως είναι εξαιρετική. Το εχθρικό ΑΙ, ειδικά στους υψηλότερους βαθμούς δυσκολίας, είναι άριστο και πραγματικά η Bungie αποδεικνύει ότι σε αυτόν τον τομέα λίγοι μπορούν να την ανταγωνιστούν στη βιομηχανία. Δυστυχώς, δεν μπορώ να πω το ίδιο και για το ΑΙ των συντρόφων σας, οι οποίοι μένουν πίσω σε αρκετές μάχες και... όπως πάντα δεν μπορούν να οδηγήσουν και πολύ καλά τα οχήματα.

Γνωρίστε τη Noble Team.

Μιλώντας για οχήματα, και εδώ οι επιλογές είναι λίγο πολύ γνωστές. Θα οδηγήσετε τα κλασικά τζιπάκια Warthogs, τα επίσης κλασικά Ghosts και λιγότερα συχνά θα βρεθείτε στο τιμόνι ενός θηριώδους Scorpion tank και ενός Revenant, που είναι μια μικρότερη έκοση του Wraith. Όσο για τα ιπτάμενα, το Falcon έχει ένα ολόκληρο εντυπωσιακό επίπεδο “δικό του”: με το συγκεκριμένο ελικόπτερο εσείς και οι σύντροφοί σας πετάτε από περιοχή σε περιοχή στην πόλη New Alexandria, αντιμετωπίζοντας εχθρικά Banshees και το πεζικό των Covenant που βρίσκεται στις ταράτσες των κτιρίων. Η πιο ξεχωριστή προσθήκη βέβαια είναι οι μάχες στο διάστημα, χρησιμοποιώντας τα αεροσκάφη Sabre. Oι αερομαχίες με τους Covenant είναι διασκεδαστικές και το gameplay δεν έχει να ζηλέψει και πολλά από τα καλύτερα space shooters εκεί έξω. Είναι κρίμα που το συγκεκριμένο κομμάτι του παιχνιδιού δεν κρατάει πολύ και δεν έχει αναπτυχθεί ιδιαίτερα.

Ίσως το σημαντικότερο νέο χαρακτηριστικό είναι τα λεγόμενα armor abilities. Κατά την διάρκεια του παιχνιδιού μπορείτε να εξοπλίζεστε με μία ειδική ικανότητα κάθε φορά, η οποία σας δίνει κάποιο προσωρινό πλεονέκτημα, όπως το Active Camouflage (γίνεστε αόρατοι για κάποια δευτερόλεπτα), το Drop Shield (δημιουργία προσωρινής ασπίδας γύρω σας), το Jet Pack, το Sprint (τρέχετε πιο γρήγορα), το Hologram (δημιουργία ολογράμματος του εαυτού σας για αντιπερισπασμό) κα. Αυτές οι ικανότητες είναι διάσπαρτες σε κάθε επίπεδο και εσείς καλείστε να σκεφτείτε στρατηγικά και να επιλέξετε αυτήν που ταιριάζει τόσο στον τρόπο που παίζετε, όσο και στην κατάσταση που πρόκειται να αντιμετωπίσετε. Εξαιρετική προσθήκη στο gameplay.

Το campaign αυτομάτως γίνεται πιο ενδιαφέρον και απολαυστικό αν το παίξετε με παρέα μέσω co-op. Σε γενικές γραμμές πάντως, αν και μου άφησε θετική εντύπωση, δεν με τρέλανε. Τo gameplay είναι κορυφαίο όπως πάντα, αλλά παρά τα νέα στοιχεία, συνολικά μου έδωσε την αίσθηση ξαναζεσταμένου φαγητού. Και να σας πω την αλήθεια, το περίμενα και δεν με πειράζει ιδιαίτερα. Απλά η “συνταγή” για την οποία μιλάω παραπάνω, έχει πλέον φτάσει στα όριά της. Το επόμενο Halo, όποιο/ότι κι αν είναι αυτό, πρέπει να έχει δραστικά ανανεωμένο campaign σε όλους τους τομείς.

Επικές μάχες μεταξύ Spartans και Elites στο multiplayer.

Το multiplayer βέβαια είναι άλλο καπέλο. Το Reach έχει με διαφορά το καλύτερο multi στην ιστορία της σειράς. Καλύτερο και μεγαλύτερο σε όλα. Πλουσιότερο και πιο παραμετροποιήσιμο Firefight co-op, νέα modes όπως το Invasion, νέοι χάρτες, Spartans εναντίον Elites, Arena με σεζόν και ranks για τους φανατικούς, “κοινωνικά” κριτήρια στο matchmaking για να παίζετε εναντίον παικτών με τα χαρακτηριστικά που επιθυμείτε, βελτιωμένο σύστημα ψηφοφορίας χαρτών, έξυπνη ενσωμάτωση των armor abilities, δυνατότητα επιλογής του εξοπλισμού σας κάθε φορά πριν εμφανιστείτε στον χάρτη, πανεύκολη δημιουργία ομάδας με φίλους, καθημερινά(!) challenges και άλλα πολλά. Από κοντά βέβαια το πολυαγαπημένο Forge, που σας επιτρέπει να δημιουργείτε Όπως καταλαβαίνετε, μιλάμε για ένα φοβερό σύστημα που έχει στηθεί γύρω από το “ζουμί” που είναι φυσικά το απολαυστικό gameplay. Αν δεν είστε φαν του Halo multiplayer, το Reach δύσκολα θα σας “προσυλητίσει”. Αντίθετα, αν παίζατε τα προηγούμενα παιχνίδια, αυτό εδώ θα το λατρέψετε με το καλημέρα.

Ειδική μνεία αξίζει να γίνει για το εκτενέστατο customization system, το οποίο είναι ενιαίο σε όλο το παιχνίδι. Μπορείτε να επιλέξετε τα εμφανισιακά χαρακτηριστικά της πανοπλίας του Spartan σας, όπως το κράνος, τον θώρακα, τα χρώματα κλπ και οι επιλογές σας ισχύουν τόσο στο campaign, όσο και στο multiplayer. Κάνοντας διάφορα πράγματα στο παιχνίδι, όπως πχ εκπληρώνοντας challenges, αποκτάτε credits με τα οποία μπορείτε να αγοράσετε νέα εξαρτήματα, αρκεί βέβαια να έχετε φτάσει και στο απαιτούμενο level τον χαρακτήρα σας. Έτσι, όχι μόνο ο Spartan σας είναι ξεχωριστός, αλλά έχετε και ένα ακόμα κίνητρο να “ξεζουμίσετε” το παιχνίδι προκειμένου να ανεβείτε level και να αποκτήσετε credits για να ξεκλειδώσετε τα πάντα. Κάτι ανάλογο ισχύει και για την online περσόνα σας, η οποία πλέον είναι παραμετροποιήσιμη με emblems, nameplates κλπ αλά Modern Warfare 2. Εδώ βέβαια μπορείτε να φτιάξετε το δικό σας emblem συνδυάζοντας διάφορα στοιχεία και χρώματα που είναι εξαρχής διαθέσιμα.

To Jet Pack κάνει τη διαφορά τόσο στο campaign όσο και στο multiplayer.

Τα γραφικά είναι ο τομέας του Halo: Reach που έχει ανανεωθεί περισσότερο σε σχέση με τα προηγούμενα παιχνίδια. Η βελτίωση που φέρνει η νέα engine είναι εμφανής από την αρχή. Λεπτομερή μοντέλα χαρακτήρων, όμορφα περιβάλλοντα, εντυπωσιακά εφέ, μεγαλύτερο draw distance... Το αστείο είναι ότι πέρα από ικανοποίηση, όλες αυτές οι “ομορφιές” προκαλούν και εκνευρισμό, γιατί πρόκειται για μία ανανέωση που έπρεπε να είχε έρθει με το Halo 3, δηλαδή με την είσοδο της σειράς στην τωρινή γενιά. Τέλος πάντων, κάλλιο αργά παρά ποτέ. Ο ήχος των τίτλων Halo πάντα ήταν κορυφαίος και το Reach δεν αποτελεί την εξαίρεση στον κανόνα. Εξαιρετικά και καθαρά εφέ, καλό voice work και κυρίως φανταστική μουσική που καταλαβαίνεις ότι είναι “Ηalo” ακόμα κι αν δεν παίζεις. To μόνο (μικρό) παράπονο που έχω αφορά την απουσία in-game υποτίτλων.

H Μicrosoft έχει δηλώσει ότι το Halo: Reach είναι ουσιαστικά το Halo 4 και μπορώ να πω πως αυτός ο ισχυρισμός έχει βάση. Το Reach αποτελεί την τελειοποίηση της συνταγής που πρωτογνωρίσαμε πριν εννιά χρόνια, είναι το απόλυτο δέσιμο του γλυκού. Σε αυτή τη μορφή, καλύτερο Halo στην τωρινή γενιά απλά δεν γίνεται να δούμε. H Bungie πραγματικά έδωσε ότι είχε να δώσει και πλέον το μέλλον του Halo είναι στα χέρια της Microsoft, η οποία καλείται να κάνει τις απαραίτητες αλλαγές στο επόμενο παιχνίδι, που πιθανότατα θα κυκλοφορήσει για τον διάδοχο του Xbox 360, και να οδηγήσει τη σειρά σε μια νέα χρυσή δεκαετία. Στο μεταξύ όμως, εσείς τσιμπήστε και απολαύστε το Reach!

+ Koρυφαίο gameplay όπως πάντα
+ Μάχη στο διάστημα
+ Ανάγκη για στρατηγική σκέψη με τα armor abilities
+ Eξαιρετικό εχθρικό ΑΙ
+ To Halo multiplayer καλύτερο και πιο πλούσιο από ποτέ
+ Τα Arena και Invasion
+ Eκτενέστατο και ενιαίο σύστημα customization
+ Σημαντικά βελτιωμένα γραφικά σε σχέση με τα προηγούμενα παιχνίδια

- To campaign δίνει την αίσθηση ξαναζεσταμένου φαγητού
- Προβληματικό φιλικό ΑΙ
- Απουσία in-game υποτίτλων
- To matchmaking αργεί πολύ κάποιες φορές

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 9.0

Πλατφόρμα: Xbox 360
Έκδοση: Microsoft
Ανάπτυξη: Bungie
Διάθεση: Microsoft Hellas
Είδος: FPS
Παίκτες: Single-player, multiplayer
Επίσημο Site: http://www.bungie.net/projects/reach/default.aspx
Ημερομηνία Kυκλοφορίας: 14/9/2010
PEGI: 16