Halo 4 Review

, Κυριακή 18 Νοεμβρίου 2012 0  

Παρόλο που η Microsoft τυπικά έχει κάνει το Halo... ετήσιο, όλα αυτά τα χρόνια νιώθαμε ένα κενό, σα να είχαμε να παίξουμε νέο παιχνίδι της σειράς από το Halo 3. Η επιστροφή του Master Chief λοιπόν είναι γεγονός με το Halo 4, το οποίο ανταποκρίνεται πλήρως στο τεράστιο hype. To Halo 4 δεν είναι απλά το τέταρτο κύριο παιχνίδι Halo, δεν είναι απλά μία ακόμα συνέχεια της σειράς. Σηματοδοτεί την αρχή μιας νέας εποχής για το franchise, σε πολλαπλά επίπεδα. Από τη μία, το Halo 4 αποτελεί τον πρώτο τίτλο μιας νέας τριλογίας, που βέβαια θα συνεχιστεί τα επόμενα χρόνια στο Xbox Next. Από την άλλη, είναι το πρώτο παιχνίδι της 343 Industries, ενός στούντιο που η Microsoft δημιούργησε για να αναλάβει τα ηνία του Halo από την Bungie, μαζεύοντας πολλούς από τους κορυφαίους developers της βιομηχανίας. Παρόλα αυτά, επειδή η 343 Industries είναι σχετικά νεοσύστατο στούντιο και... δεν είναι Bungie, υπήρχαν ορισμένες -μάλλον “χλιαρές”- ανησυχίες για το μέλλον του Halo. Όμως όπως αποδεικνύει το Halo 4, η σειρά βρίσκεται σε πάρα πολύ καλά χέρια.

Αν έχετε ολοκληρώσει το Halo 3 στον βαθμό δυσκολίας Legendary, έχετε δει το τέλος του παιχνιδιού που συνδέεται με την αρχή του Halo 4. Λίγα χρόνια μετά τα γεγονότα του Halo 3, o Master Chief και η Cortana ταξιδεύουν στο άγνωστο όντας αποκλεισμένοι στο μισοκατεστραμμένο σκάφος Forward Unto Dawn και περιμένοντας μάταια κάποια ομάδα διάσωσης να τους βρει. Καθώς πλησιάζουν έναν μυστηριώδη πλανήτη με εξωτερικό περίβλημα, αντί για ομάδα διάσωσης τους βρίσκουν οι... Covenant, οι οποίοι κάνουν αμέσως επίθεση, αγνοώντας ότι πλέον είναι σε ανακωχή με την ανθρωπότητα. Όλα αυτά όμως έχουν λίγη σημασία, καθώς ο πλανήτης ανοίγει και ρουφάει τους πάντες στο εσωτερικό του. Η δράση κατά κύριο λόγο διαδραματίζεται σε αυτό τον πλανήτη, ο οποίος ονομάζεται Requiem και είναι των Forerunners. Ναι, οι Forerunners, η μυθική αυτή αρχαία φυλή για την οποία ακούγαμε συνεχώς, αλλα ποτέ δεν είδαμε στα προηγούμενα Halo, είναι οι βασικοί “κακοί” στο Halo 4. Εδώ ξεκινάει ουσιαστικά η νέα περιπέτεια του Master Chief. O ήρωάς μας πρέπει να βρει τρόπο να φύγει από τον Requiem και να επιστρέψει στη Γη, για να επισκευάσει την Cortana, η οποία αρχίζει να... τα χάνει, καθώς έχει περάσει η περίοδος κανονικής λειτουργίας της.

To παιχνίδι είναι εκθαμβωτικό.

Φυσικά στη συνέχεια τα πράγματα περιπλέκονται αρκετά. Συνοπτικά, o Didact, ο αρχηγός των Forerunners, θέλει να εξαφανίσει την ανθρωπότητα, κι έτσι ο Master Chief για άλλη μια φορά καλείται να βγάλει τα κάστανα από φωτιά. Αν είστε φαν του Halo universe, η πρώτη συνάντηση του Master Chief με τον Didact θα είναι για σας σουρεαλιστική στιγμή. Πάντως, η νέα αυτή περιπέτεια του Master Chief είναι πολύ πιο προσωπική από τις προηγούμενες και αφορά την ίδια του τη φύση. Είμαι σίγουρος πως στα επόμενα παιχνίδια θα τον δούμε όπως δεν τον έχουμε ξαναδεί ποτέ. Πολύ σημαντικό ρόλο έχει και η Cortana, της οποίας η κατάσταση γίνεται όλο και χειρότερη κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού. Στον πλανήτη Requiem καταφθάνει και το UNSC Infinity, το μεγαλύτερο διαστημόπλοιο στην ιστορία της ανθρωπότητας, με τον πρωταγωνιστή της σειράς Halo 4: Forward Unto Dawn, Tom Lasky, ενήλικα πλέον, να ξανασυναντά τον Master Chief. Ας μην ξεχνάμε και τους Covenant, οι οποίοι έχουν αρκετά εκτενή παρουσία στο παιχνίδι, αντίθετα με ότι περιμέναμε στην αρχή. Ντάξει, Halo χωρίς Covenant δεν γίνεται. Τους “αγαπάμε”. Το μόνο θέμα που έχει η ιστορία του Halo 4 είναι ότι κάποια στοιχεία που αφορούν τους Forerunners, φαντάζουν λίγο μπερδεμένα αν δεν έχετε διαβάσει τα σχετικά βιβλία. Τουλάχιστον φροντίστε να δείτε όλα τα βίντεο των terminals.

Παρότι μιλάμε για νέο παιχνίδι, νέα τριλογία, νέο στούντιο κλπ, μην έχετε αμφιβολία, το Halo 4 κατά βάση παίζεται όπως τα προηγούμενα Halo. Και αυτό είναι καλό, αφού συνταγή που κερδίζει δεν αλλάζει. Οι μάχες με τους Covenant είναι βγαλμένες από τα παλιά, με Grunts, Elites, Hunters και τους υπόλοιπους γνώριμους να επιστρέφουν και να προσπαθούν να σας ξεκάνουν με την πρώτη ευκαιρία. H σημαντικότερη παικτική προσθήκη είναι οι ίδιοι οι Forerunners, ή αλλιώς Prometheans στη μορφή που τους αντιμετωπίζετε. Όπως μάλλον έχετε δει ήδη, οι Prometheans έρχονται σε τρία είδη και γενικώς απαιτούν διαφορετική, πιο στρατηγική αντιμετώπιση. Οι Promethean Knights είναι οι πιο δύσκολοι εχθροί, θανάσιμοι τόσο από μακριά όσο και από κοντά, και με δυνατότητα να τηλεμεταφέρονται. Οι τετράποδοι Crawlers βασίζονται στο πλήθος και στην ταχύτητά τους, ενώ οι ιπτάμενοι Watchers έχουν κυρίως υποστηρικτικό ρόλο, πχ δημιουργώντας ασπίδες για τους Knights. Η ΑΙ των εχθρών κατά βάση κινείται σε κορυφαία επίπεδα. Τόσο οι Covenants, όσο και οι Prometheans, αντιδρούν σε κάθε σας κίνηση, αλλάζουν θέσεις συνεχώς, πετούν χειροβομβίδες, προστατεύονται με ασπίδες κλπ. Η κλασική, κορυφαία ΑΙ του Halo, που κάνει τη ζωή σας δύσκολη και ταυτόχρονα διασκεδαστική. Δυστυχώς όμως υπάρχουν και προβλήματα. Σε κάποιες μεμονωμένες περιπτώσεις ορισμένοι εχθροί “νεκρώνουν” και μένουν ακίνητοι ακόμα κι αν τους πυροβολάτε, ενώ αυτοί που πιλοτάρουν Banshee συχνά κολλάνε σε τοίχους. Απογοητευτικές καταστάσεις, ειδικά για Halo.

Oι Prometheans είναι εξαιρετικοί εχθροί από παικτικής άποψης.

Αν έχετε παίξει προηγούμενα Halo, οι μηχανισμοί του Halo 4 θα σας φανούν οικείοι εξαρχής. Ως συνήθως μπορείτε να κουβαλάτε δύο όπλα ανά πάσα στιγμή, περιορισμός που προσδίδει μια έντονη πινελιά τακτικής και ρεαλισμού στο gameplay. Πρέπει να κινείστε συνεχώς και να αλλάζετε όπλα πολύ συχνά, ανάλογα με το τί σας βολεύει αλλά και τις συνθήκες της εκάστοτε μάχης. Αυτή τη φορά έχετε στη διάθεσή σας τριών ειδών όπλα: στα ανθρώπινα και τα εξωγήινα των Covenant, προστίθενται τα όπλα των Prometheans, τα οποία είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακά σε εμφάνιση (με το που τα επιλέξετε συναρμολογούνται την ίδια στιγμή στα χέρια σας) και λειτουργία, και εν τέλει μάλλον είναι και τα ισχυρότερα. Ένα ακόμα στοιχείο στρατηγικής είναι οι armor abilities που μπορείτε να χρησιμοποιείτε, όπως ασπίδα, ολόγραμμα, jet pack, στιγμιαία ώθηση, auto sentry κα. Και πάλι, πρέπει να επιλέγετε τη δυνατότητα που ταιριάζει στον τρόπο που παίζετε. Κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού οδηγείτε διαφόρων ειδών οχήματα ανθρώπων και Covenant, τα οποία στην πλειψηφία τους είναι γνωστά, πχ Warthog, Ghost, Banshee, Pelican. H νέα προσθήκη εδώ είναι τα πανίσχυρα Mantis, της UNSC, κανονικότατα mechs που φαντάζουν βγαλμένα από το Metal Gear Solid. Περιττό να πω ότι με τα Mantis σπέρνετε τον όλεθρο και αλίμονο στους δύσμοιρους εχθρούς που βρίσκονται στο δρόμο σας.

Το campaign λαμβάνει χώρα κυρίως στον πλανήτη Requiem, όμως προς το τέλος πηγαίνετε και αλλού. Η ποικιλία των επιπέδων είναι ικανοποιητική, τόσο από εμφανισιακής, όσο και από παικτικής άποψης. Υπάρχουν και ανοιχτές περιοχές, και κλειστές με διαδρόμους. Κοινός παρονομαστής όλων, είναι το διασκεδαστικό gameplay. Τα Halo ανέκαθεν ξεχώριζαν λόγω των πολλών επιλογών που δίνουν στον παίκτη, και της κορυφαίας εχθρικής ΑΙ που κάνει τις μάχες ακόμα πιο δυναμικές. Αυτά είναι τα βασικά στοιχεία του Halo 4. Πρόκειται για ένα καταπληκτικό FPS από κάθε άποψη, και ένα παιχνίδι που είναι... Halo από κάθε άποψη. Η αίσθηση και το βάρος των όπλων, ο χειρισμός των οχημάτων, η ασπίδα που επαναφορτίζεται, τα rag-doll physics, η κάμερα που γίνεται τρίτου προσώπου όταν τσιμπάτε κάποιο βαρύ όπλο, τα stealth kills από πίσω, όλα αυτά τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που έχουμε αγαπήσει είναι εδώ. Aπλά φροντίστε να παίξετε το campaign τουλάχιστον στον τρίτο βαθμό δυσκολίας (Heroic), όχι μόνο για να το απολαύσετε περισσότερο, αλλά και για να σας πάρει περισσότερο χρόνο.

Τί τα θέλει αυτά τα βυζόμπαλα η Cortana;

Αφού ολοκληρώσετε το campaign, ώρα να ασχοληθείτε με το co-op του Halo 4, το Spartan Ops, που αντικαθιστά το πολυαγαπημένο Firefight και προσφέρει μια πιο... “σεναριακή” εμπειρία multiplayer. Το Spartan Ops διαδραματίζεται μετά τα γεγονότα του campaign, με πρωταγωνιστές τους Spartans των ίδιων των παικτών. Ουσιαστικά είναι ένα δεύτερο campaign. Δημιουργείτε τον Spartan σας και μαζί με έως άλλους τρεις παίκτες, αναλαμβάνετε διάφορες αποστολές στον πλανήτη Requiem. Το Spartan Ops έχει επεισοδική μορφή: κάθε εβδομάδα βγαίνει (δωρεάν φυσικά) ένα νέο επεισόδιο, το οποίο περιλαμβάνει πέντε αποστολές. Παρά το σεναριακό υπόβαθρο, οι αποστολές αυτές καθαυτές πάνω κάτω είναι ίδιες, με την έννοια ότι καλείστε απλά να εξολοθρεύσετε όλους τους εχθρούς. Το Spartan Ops είναι πολύ εκλεπτυσμένο για τα δεδομένα των co-op modes, με συγκεκριμένους χαρακτήρες (αυτούς που σας δίνουν τις αποστολές), διαλόγους και υπόθεση. Θα το απολαύσετε ιδιαίτερα παίζοντας σε συνεργασία με άλλους παίκτες, και ειδικά με φίλους. Μπορείτε να παίξετε και μόνοι σας, αλλά είναι πολύ βαρετό. Εν τέλει, το Spartan Οps είναι δίκοπο μαχαίρι. Από την μία εκ φύσεως είναι πιο ενδιαφέρον από το Firefight, αλλά από την άλλη επίσης από τη φύση του δεν προσφέρει την “ατέλειωτη” διασκέδαση του προκατόχου του. Το αν θα σας αρέσει ή όχι εξαρτάται κυρίως από τα γούστα σας.

Αν το campaign είναι αναμενόμενα καλό, και το Spartan Ops ευχάριστη προσθήκη, η πραγματική αποκάλυψη του Halo 4 είναι το War Games (vs multiplayer). H 343 Industries πήρε την πετυχημένη συνταγή των προηγούμενων τίτλων και την διαφοροποίησε τόσο, ώστε να κάνει το παιχνίδι διασκεδαστικό και προσιτό για όλους. Σας περιμένουν πολλά και διάφορα modes (για μέχρι 16 παίκτες ανάλογα με το mode), από κλασικά όπως τα Team Slayer (team deathmatch δηλαδή), Capture the Flag και King of the Hill, μέχρι ξεχωριστά που συναντάτε μόνο σε Halo, όπως Oddball και Regicide. Ειδικά το Regicide, όπου ο καθένας είναι μόνος του και αυτός που σκοτώνει τον εκάστοτε πρώτο παίρνει περισσότερους πόντους, είναι το πιο έξυπνο free-for-all mode που έχετε παίξει ποτέ. Το multiplayer δουλεύει με τον συνήθη τρόπο: ανεβαίνετε level, ξεκλειδώνετε και αποκτάτε νέα όπλα, ικανότητες και αναβαθμίσεις, ενώ στα υψηλότερα levels καλείστε να επιλέξετε ολόκληρη ειδίκευση. Οι επιλογές είναι πολλές και μπορείτε να προσαρμόσετε τον Spartan σας στο δικό σας στιλ παιχνιδιού. Φυσικά μπορείτε να του αλλάξετε και εμφάνιση. Έχετε υπόψη ότι το σύστημα προόδου είναι ενιαίο με το Spartan Ops. Κατά τη διάρκεια των μαχών, αν τα πάτε καλά κάνοντας συνεχόμενα kills, ανταμείβεστε με επιπλέον όπλα ή ικανότητες. Η δράση είναι φρενήρης, και σε αυτό βοηθούν οι καλοσχεδιασμένοι -και πανέμορφοι- χάρτες. Είτε είστε fans από παλιά, είτε όχι, θα κολλήσετε με το multiplayer του Halo 4.

H ιστορία του Halo 4 συνεχίζεται με το Spartan Ops.

Παλιά οι... άπιστοι συνήθιζαν να περιφρονούν τα Halo για τα “μέτρια” γραφικά τους. Το Halo 4 τους αφαιρεί πανηγυρικά και αυτό το επιχείρημα. Το παιχνίδι είναι ίσως το κορυφαίο τεχνολογικό επίτευγμα στο Xbox 360, ένα χάρμα οφθαλμών και μάλιστα με αρκετά μεγάλη κλίμακα. Λεπτομερέστατα μοντέλα χαρακτήρων, ρεαλιστικά πρόσωπα, εκθαμβωτικά περιβάλλοντα, εντυπωσιακά εφέ, ρευστά animations, ζωντανά χρώματα, καλά physics, απροβλημάτιστο frame rate... τα έχει όλα το Halo 4. Η νέα πανοπλία του Master Chief μετράει, αντίθετα με την εμφάνιση της Cortana, η οποία έχει “σεξοποιηθεί” υπερβολικά χωρίς ουσιαστικό λόγο. Σε εξίσου υψηλά επίπεδα κινείται και ο ήχος, με κορυφαία, κρυστάλλινα εφέ, εξαιρετικές φωνητικές και οπτικές (motion capture) ερμηνείες των ηθοποιών, και πλούσια μουσική επένδυση από τον Neil Davidge. Η μουσική ίσως να μην είναι τόσο χαρακτηριστική όσο του Martin O'Donnell στα προηγούμενα Halo, αλλά την κάνει τη δουλειά της και με το παραπάνω.

To multiplayer έχει πολύ γέλιο.

Ας αφήσουμε στην άκρη το τεράστιο hype που συνοδεύει το Halo 4 και ας το δούμε σαν ένα παιχνίδι όπως όλα τα άλλα. To Halo 4 λοιπόν είναι με διαφορά το καλύτερο FPS που υπάρχει στις κονσόλες αυτή τη στιγμή. Είναι επίσης ότι πιο εντυπωσιακό έχει να επιδείξει το Xbox 360, μαζί με το Gears of War 3. Τόσο απλά. Η 343 Industries ξεκινάει με τον καλύτερο τρόπο αυτή τη νέα τριλογία, και πραγματικά ανυπομονούμε να δούμε τί τρελά πράγματα θα κάνει στο Xbox Next. Στο μεταξύ, φροντίστε να τσιμπήσετε το Halo 4, ή να τσιμπήσετε Xbox 360 με το Halo 4, αν δεν το έχετε κάνει ήδη.

+ Καταπληκτικό FPS από κάθε άποψη
+ Κλασικό Halo gameplay
+ Το κορυφαίο τεχνολογικό επίτευγμα στο Xbox 360
+ Καλοστημένο, πλούσιο, εθιστικό multiplayer
+ Spartan Ops
+ Eπιστρέφει το Forge, για όσους ενδιαφέρονται

- Μεμονωμένα προβλήματα στην ΑΙ, άκρως απογοητευτικά για τα στάνταρ του Halo
- Spartan Ops αντί για Firefight
- Η Cortana έχει “σεξοποιηθεί” υπερβολικά, χωρίς ουσιαστικό λόγο
- Oι Prometheans δεν έχουν ιδιαίτερη ποικιλία

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 9.5

Πλατφόρμα: Xbox 360
Ανάπτυξη: 343 Industries
Έκδοση: Microsoft
Διάθεση: Microsoft Hellas
Είδος: FPS
Παίκτες: Single-player, multiplayer
Επίσημο Site: https://www.halowaypoint.com/
Ημερομηνία Kυκλοφορίας: 6/11/2012
PEGI: 16