Halo 3: ODST Review
H Bungie έχει το ίδιο “πρόβλημα” που έχει και ο Hideo Kojima. Όπως ο θρυλικός Ιάπωνας δημιουργός λέει συνεχώς ότι ξεμπέρδεψε με την σειρά Metal Gear Solid και αντ' αυτού όλο κάποιο νέο Metal Gear Solid ετοιμάζει, έτσι και η Bungie δεν μπορεί να “ξεφύγει” από το Halo. To Halo 3 κυκλοφόρησε πριν δύο χρόνια και όντας το πιο (over)hyped παιχνίδι της γενιάς, έσπασε πολλά ρεκόρ πωλήσεων. Μέχρι πέρσι πιστεύαμε ότι η άναμιξη της Bungie στο Halo franchise ολοκληρώθηκε, ειδικά από την στιγμή που το studio ανεξαρτητοποιήθηκε από την Microsoft. Tελικά, αποδείχθηκε ότι είμασταν βαθιά νυχτωμένοι, καθώς η εταιρεία είχε στα σκαριά όχι ένα, αλλά δύο νέα παιχνίδια Halo. Το πρώτο από αυτά, το Halo 3: ODST είναι πλέον εδώ. Με το δεύτερο, που είναι το Halo Reach, θα ασχοληθούμε... του χρόνου.
Halo 3: ODST λοιπόν. Το πολυαναμενόμενο και πολυσυζητημένο expansion του Halo 3, που επεκτείνει ένα κομμάτι από το σενάριο του... Halo 2. Συγκεκριμένα, τo παιχνίδι αφηγείται μια παράλληλη ιστορία με αυτήν του Master Chief, όταν το σκάφος των Covenant βρίσκεται στην πόλη New Mombasa. Πρωταγωνιστεί μια ειδική στρατιωτική μονάδα ονόματι Orbital Shock Drop Τroopers (ODSTs). Οι ODSTs είναι κατώτεροι στρατιώτες από τον Master Chief και τους Spartans γενινότερα, αλλά είναι και οι καλύτεροι από τους “απλούς” μαχητές του UNSC. Επικεφαλής της μονάδας είναι ο Buck, με τα υπόλοιπα μέλη να είναι οι Dutch, Romeo, Mickey, Dare και ο Rookie, ο καινούριος της παρέας. Αποστολή των ODSTs είναι να προσγειωθούν στην πόλη New Mombasa και να ανακτήσουν τα δεδομένα από τον κεντρικό υπολογιστή της πόλης. Την στιγμή της “πτώσης” τους όμως, το σκάφος των εξωγήινων πραγματοποιεί το λεγόμενο slipspace jump, καταστρέφοντας σχεδόν ολοκληρωτικά των πόλη. Επικρατεί χάος, οι πληθυσμός έχει εκκενωθεί/αφανιστεί, οι Covenant έχουν πάρει τον έλεγχο, και το χειρότερο απ' όλα, τα μέλη της ομάδας χωρίστηκαν και προσγειώθηκαν σε διαφορετικά σημεία.
Εδώ ξεκινάει ουσιαστικά το παιχνίδι. Την στιγμή που ο Master Chief έχει αποχωρήσει από την New Mombasa καθώς ακολουθεί το σκάφος των Covenant, οι ODSTs πρέπει να ανασυνταχθούν και να συνεχίσουν την αποστολή τους, αντιμετωπίζοντας στην πορεία τους Covenant που έχουν καταλάβει την πόλη. Ο Rookie είναι ο κεντρικός χαρακτήρας του παιχνιδιού και ο πιο μυστήριος. Δεν μιλάει, δεν μαθαίνουμε ποτέ το όνομά του, δεν βλέπουμε ποτέ το πρόσωπό του. Αποτελεί τον συνδετικό κρίκο της ιστορίας, η οποία παρουσιάζεται με έναν πανέξυπνο και πρωτόγνωρο για παιχνίδι Halo τρόπο. Ξεκινάτε ως Rookie και πρέπει να επισκεφθείτε συγκεκριμένες περιοχές της πόλης. Μόλις φτάσετε στην εκάστοτε περιοχή, βλέπετε μέσω flashback τί συνέβη στους συντρόφους σας και παίζετε την δική τους πλευρά της ιστορίας. Με λίγα λόγια, το παιχνίδι είναι open-world και έχει πολλούς διαφορετικούς playable χαρακτήρες. Η συγκεκριμένη δομή του campaign και η εξέλιξη του σεναρίου είναι πραγματικά για σεμινάριο. Εδώ η Bungie τολμά κάτι εντελώς διαφορετικό και δικαιώνεται πανηγυρικά.
Από εκεί και πέρα, το Halo 3: ODST πάνω κάτω παίζεται όπως όλα τα άλλα Halo games. ΟΚ, δεν είστε ο υπερστρατιώτης Master Chief πλέον, που σημαίνει ότι είστε πιο ευάλωτοι στις επιθέσεις των Covenant, δεν μπορείτε να χρησιμοποιείτε δύο όπλα ταυτόχρονα κλπ. Αυτές όμως είναι μικροδιαφορές. Τα βασικά δεν έχουν αλλάξει και, πιστέψτε με, αυτό είναι καλό. Σε κανένα άλλο FPS δεν υπάρχουν οι απρόβλεπτες μάχες που συναντάμε στα Halo. Το εκπληκτικό ΑΙ εχθρών και συντρόφων, οι πολλές επιλογές που έχετε στην διάθεσή σας (πχ τα όπλα, οι διαφορετικοί δρόμοι που μπορείτε να ακολουθήσετε, τα οχήματα κλπ) για την προσέγγιση της εκάστοτε κατάστασης και όλα τα άλλα στοιχεία που έκαναν κορυφαία τα προηγούμενα παιχνίδια, είναι εδώ καλύτερα από ποτέ. Για άλλη μια φορά σε review τίτλου Halo, τονίζω τις εκπληκτικές μάχες με τα οχήματα, που προσφέρουν τρελή ικανοποίηση. Scorpion tanks, Warthogs, Banshees, Ghosts... όλα αυτά θα βρεθούν υπό τον έλεγχό σας και εσείς θα το απολαύσετε δεόντως... ξανά!
Φυσικά, τα κύρια επίπεδα του campaign μπορούν να παιχτούν και μέσω co-op για έως τέσσερα άτομα, κάτι που αυξάνει το ενδιαφέρον κατακόρυφα. Από τον εξοπλισμό σας ξεχωρίζει το VISR, που μοιάζει πολύ με το detective mode του εκπληκτικού Batman: Arkham Asylum. To VISR είναι μια ειδική όραση, την οποία ενεργοποιείτε και απενεργοποιείτε όποτε θέλετε. Με αυτήν βλέπετε καλύτερα στο σκοτάδι (κάτι που θα χρειαστείτε ιδιαίτερα στα κομμάτια που ελέγχετε τον Rookie), εντοπίζετε σημαντικά αντικείμενα στο περιβάλλον και ξεχωρίζετε καλύτερα τους εχθρούς. Άξιο αναφοράς είναι επίσης το αυτόματο όπλο με τον σιγαστήρα, το οποίο βέβαια δεν κάνει καμμιά φοβερή διαφορά στις μάχες, αλλά καταδεικνύει την διαφορετική φύση των ODSTs από αυτήν του Master Chief.
Περνώντας στο mulitplayer, το νέο στοιχείο εδώ είναι το Firefight, το οποίο είναι κάτι σαν το Horde mode του Gears of War 2. Στο Firefight αντιμετωπίζετε συνεχόμενα κύματα εχθρών, με τις συνθήκες να διαφοροποιούνται ανά διαστήματα, κάνοντας το έργο σας πιο δύσκολο. Και εδώ έχουμε co-op για έως τέσσερις παίκτες, με την συνεργασία να είναι απαραίτητη για την επιβίωση της ομάδας, ενώ το παιχνίδι κρατάει και σκορ για να δείτε πώς τα πήγατε. Σε γενικές γραμές, το Firefight είναι πολύ προσεγμένο, διασκεδαστικό και εθιστικό. Από εκεί και πέρα, το Halo 3: ODST περιλαμβάνει την πλήρη εμπειρία του multiplayer του Halo 3 σε ένα δεύτερο DVD. Ότι γνωρίζετε και έχετε αγαπήσει από το Halo 3 και το DLC του είναι εδώ, συν τρεις επιπλέον χάρτες. Τα έχουμε πει χίλιες φορές, οπότε δεν χρειάζεται να τα ξαναλέμε. Το multiplayer του Halo 3 είναι κορυφαίο και θα μπορούσε να αποτελεί έναν ξεχωριστό τίτλο.
Όπως είναι λογικό, το Halo 3: ODST χρησιμοποιεί την engine του Halo 3, η οποία σε αρκετές περιπτώσεις δείχνει την ηλικία της. ΟΚ, δεν πρόκειται για το πιο όμορφο παιχνίδι του Xbox 360, αλλά το ODST σίγουρα συγκαταλέγεται στα πιο ατμοσφαιρικά. Οι φωτοσκιάσεις παραμένουν κορυφαίες, ενώ η μελαγχολική και μοναχική αίσθηση που σας δίνει ο τίτλος στα κομμάτια με τον Rookie (έρημοι δρόμοι, εγκαταλελειμμένα αμάξια, φωτιές, βροχή, κλπ) θα σας μείνει αξέχαστη. Σε αυτό συμβάλλει τα μέγιστα η εκπληκτική μουσική, που ταιριάζει απόλυτα με την κάθε κατάσταση. Το πιάνο έχει έντονη παρουσία στα μουσικά κομμάτια και πέρα από όλα τα άλλα, σας υπενθυμίζει ότι παίζετε Halo. Κορυφαία δουλειά έχει γίνει και στον τομέα του voice work, με πολλά πρωτοκλασάτα ονόματα όπως ο Nathan Fillion και η Tricia Helfer να υποδύονται τους ήρωες του παιχνιδιού. To ηχητικό σύνολο συμπληρώνεται ιδανικά από τα άψογα ηχητικά εφέ. Εδώ που τα λέμε, δεν περιμέναμε κάτι λιγότερο από την Bungie.
Στο δια ταύτα, το βασικό πρόβλημα του Halo 3: ODST δεν έχει να κάνει με την ποιότητά του αλλά με το κοινό στο οποίο απευθύνεται και εδώ είναι πολύ σημαντικός ο ρόλος των reviewers όπως ο γράφων. Το ODST δεν προσπαθεί να φέρει νέο κοινό στη σειρά. Απευθύνεται στους fans του Halo, που όμως είναι πολύ πιθανό ότι εδώ και καιρό λιώνουν στο multiplayer του Halo 3 και έχουν κατεβάσει ήδη ότι DLC έχει διατεθεί γι αυτό. Κάποιοι από αυτούς λοιπόν δεν πείθονται εύκολα να πληρώσουν την τιμή ενός πλήρους παιχνιδιού για να αγοράσουν ένα “spin-off expansion”. Aν ανήκετε σε αυτήν την κατηγορία, σας διαβεβαιώνω ότι μπορείτε να αφήσετε τις όποιες ανησυχίες σας στην άκρη και σας προτρέπω να αγοράσετε το Halo 3: ODST χωρίς δεύτερη σκέψη. Το Firefight αποτελεί σημαντική και θετικότατη προσθήκη, όμως την παράσταση κλέβει το campaign, το οποίο τολμώ να πω ότι είναι το καλύτερο που έχω δει σε παιχνίδι Halo, τόσο λόγω της ενδιαφέρουσας ιστορίας, όσο και λόγω της δομής του. Bungie και Microsoft, δώστε Halo στον λαό!
+ Eκπληκτικό campaign και ιστορία
+ Είναι Halo, που σημαίνει ότι διαθέτει κορυφαίο gameplay σε όλους τους τομείς
+ Το Firefight mode
+ Το πλήρες multiplayer του Halo 3- Η Halo engine δείχνει την ηλικία της
Βαθμολογία: 9.5
Πλατφόρμα: Xbox 360
Έκδοση: Microsoft
Ανάπτυξη: Bungie
Διάθεση: Microsoft Hellas
Είδος: FPS
Παίκτες: 1-16
Επίσημο Site: http://www.bungie.net/Projects/ODST/default.aspx
Ημερομηνία Kυκλοφορίας: 22/9/2009
PEGI: 16