alt text

Greak Memories of Azur review

, 7 Σεπτεμβρίου 2021  

Ένα από τα πιο ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που μπορούμε να συναντήσουμε σε ένα videogame, είναι ο έλεγχος πολλαπλών χαρακτήρων ταυτόχρονα. Πρόκειται για μία ιδέα που αναλόγως την υλοποίηση της, μπορεί να αποτελέσει μία δυσάρεστη εμπειρία, ειδικά για τον παίκτη. Αλλά πριν μιλήσουμε περισσότερο για αυτό, ας δούμε πρώτα τί ακριβώς συμβαίνει στο Greak: Memories of Azur, καθώς ο πυρήνας του είναι ο ταυτόχρονος έλεγχος τριών χαρακτήρων.

Η ιστορία διαδραματίζεται στο μακρινό Azur, όπου εδώ και χρόνια μαίνεται ένας πόλεμος μεταξύ των Courines και των εχθρικών εισβολέων Urlags. Κάποια στιγμή λοιπόν, οι Courines αρχίζουν και εγκαταλείπουν τον τόπο τους, στην προσπάθεια τους να σωθούν. Κάπου εδώ εμφανίζεται ο Greak, ένας Courine, ο οποίος προσπαθεί να εντοπίσει τα δύο μεγαλύτερα αδέρφια του και ταυτόχρονα να βοηθήσει τους υπόλοιπους της φυλής του να φτιάξουν ένα αεροσκάφος, ώστε να καταφέρουν να διαφύγουν από το Azur. Η πλοκή του Greak δεν είναι περίπλοκη, ούτε βαθύτερη απ΄ότι χρειάζεται. Αυτό φαίνεται και από τους αρκετά καλογραμμένους διάλογους με τους διάφορους ΑΙ χαρακτήρες αλλά και τα πανέμορφα animated cutscenes που ενισχύουν την συνολική παραμυθένια ατμόσφαιρα.

Το Greak είναι 2D action platformer με στοιχεία metroidvania και RPG, εμπνευσμένο από τίτλους όπως το Castlevania 3: Dracula’s Curse, το Hollow Knight και το Zelda.. Στο παιχνίδι ξεκινάτε από την βάση σας, όπου αναπαύεστε μεταξύ των εφορμήσεων σας στις διάφορες πίστες. Εκεί επίσης, μπορείτε να μιλήσετε με διάφορους χαρακτήρες, πουλάτε και αγοράζετε αντικείμενα και αναλαμβάνετε side-quests (πχ βρες τρία αντικείμενα ή σκότωσε πέντε τάδε εχθρούς). Στην αρχή έχετε στην διάθεση σας μόνο τον Greak. Λίγο μετά, βρίσκετε την αδερφή του, την Adara και αρκετά αργότερα, το τρίτο μέλος της οικογένειας, τον Raydel. Ο καθένας τους έχει τις δικές του ξεχωριστές ικανότητες: O Greak μπορεί να επιτεθεί με το σπαθί του, να κάνει διπλό άλμα, να κολυμπήσει και να κάνει roll για να αποφεύγει τις επιθέσεις των εχθρών. H Adara πολεμάει με μαγεία, οπότε επιτίθεται από απόσταση, μπορεί να κολυμπήσει για περισσότερη ώρα από τον Greak και μπορεί να αιωρηθεί για λίγο στον αέρα. Τέλος, ο Raydel, έχει διπλό άλμα, πολεμάει με σπαθί, έχει έναν γάντζο με τον οποίον μπορεί να φτάσει σε μέρη που δεν φτάνουν οι άλλοι δύο, αλλά δεν μπορεί να κολυμπήσει.

Άχου το μωρέ, θέλει παιχνιδάκια...

Όλα καλά κι όλα ωραία ως εδώ. Το ενδιαφέρον σημείο αλλά και το μεγάλο πρόβλημα, είναι πως πρέπει να τους χειρίζεστε ταυτόχρονα. Οι υπόλοιποι όμως δεν σας ακολουθούν αυτόματα και πρέπει να κινείστε ταυτόχρονα ή να αλλάζετε στον χαρακτήρα της επιλογής σας για να κινηθείτε με αυτόν. Μπορείτε ανα πάσα στιγμή να αλλάξετε μεταξύ τους και αυτό -δυστυχώς ή ευτυχώς- είναι κάτι που πρέπει να κάνετε πολύ συχνά. Πχ αν χρειαστεί να φτάσετε σε ένα σημείο, όπου απαιτείται να κάνετε σκαρφάλωμα και άλματα ακριβείας, μπορείτε να προσπαθήσετε να το κάνετε με όλους τους χαρακτήρες ταυτόχρονα, αλλά θα παιδευτείτε, αφού για αρχή πρέπει να τους έχετε όσο πιο κοντά σας γίνεται. Ακόμα και τότε αντιμετωπίζετε δυσκολίες, αφού δεν έχουν όλοι τους διπλό άλμα. Οπότε, πρέπει να διαλέξετε την ασφαλή μέθοδο και να κάνετε τον ίδιο δρόμο, μία φορά για τον κάθε χαρακτήρα. Ακόμα και στις μάχες, ενώ όλοι τους επιτίθενται αυτόματα στους εχθρούς, πρέπει να τους κινείτε εσείς. Αλλά αν πεθάνει κάποιος από αυτούς, ακόμα και όταν δεν τον ελεγχετε εσείς, τότε είναι game over.

Αυτή η μηχανική είναι το πιο βασικό μέρος του gameplay. Καταλαβαίνω πως οι developers ήθελαν να περάσουν την αίσθηση συνέργειας μεταξύ των τριών αδερφιών, ειδικά όσον αφορά κάποιους γρίφους που βρίσκετε στον δρόμο σας, αλλά πιστεύω πως καταλήγει να γίνεται αρκετά απαιτητικό, ακόμα και όταν αρχίσετε να το συνηθίζετε. Προσωπικά με κούρασε αρκετά γρήγορα και από κάποιο σημείο και μετά, είχε την αίσθηση αγγαρείας. Θα προτιμούσα να υπάρχει η επιλογή για auto-follow στους υπόλοιπους χαρακτήρες ή έστω, ένας τρόπος για να αποφευχθεί όλο αυτό το αχρείαστα πολύπλοκο, επαναλαμβανόμενο πήγαινε-έλα. Τουλάχιστον οι μάχες, πέραν του ταυτόχρονου χειρισμού τριών χαρακτήρων- είναι αρκετά απλές. Επιτίθεστε (είτε με το όπλο σας, είτε με το τόξο που έχετε), αποφεύγετε τα χτυπήματα και όυτω καθεξής. Η δυσκολία των εχθρών δεν είναι μεγάλη και συνήθως απλά πρέπει να μάθετε τον τρόπο που κινούνται και να απαντήσετε αναλόγως.

Καθώς εξερευνείτε τις διάφορες πίστες, βρίσκετε υλικά που μπορείτε να τα μαγειρέψετε είτε στην βάση, είτε σε συγκεκριμένα σημεία της πίστας, για να δημιουργήσετε φαγητά που σας δίνουν πίσω μεγαλύτερο μέρος της υγείας σας (την οποία μπορείτε να επεκτείνετε εφόσον βρείτε τα αντίστοιχα health shrines). Όμως κι εδώ, τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά, αφού το inventory σας είναι πολύ περιορισμένο και μπορείτε για αρχή να κουβαλάτε μέχρι τρία αντικείμενα στον κάθε χαρακτήρα. Αργότερα, μπορείτε να προσθέσετε μερικά extra slots, αγοράζοντας την κατάλληλη επέκταση, αλλά τις περισσότερες φορές αναγκάζεστε να κάνετε προσεκτική διαχείριση των τροφίμων, των σημαντικών αντικειμένων και των προμηθειών που θα συλλέγετε, μεταξύ των χαρακτήρων. Μέσα σε κάθε πίστα, εκτός από τα διάφορα save points, υπάρχουν και warp points, με τα οποία μπορείτε να κάνετε fast travel μεταξύ των διαφόρων περιοχών. Παραδόξως, για κάθε fast travel, πρέπει να πληρώνετε 10 κρυστάλλους (τα coins του παιχνιδιού), τους οποίους κερδίζετε από νεκρούς εχθρούς, από διάφορα αντικείμενα που σπάτε, ή πουλώντας κάτι πίσω στην βάση. Παράλληλα, υπάρχει ένα βασικός χάρτης των περιοχών, αλλά δυστυχώς, δεν υπάρχει κάποιος πιο λεπτομερής χάρτης για την κάθε μία όπου βρίσκεστε, κάτι που ίσως να σας κάνει να χαθείτε πιο εύκολα και να σας παιδέψει στο να βρείτε κάποια μυστικά.

Ρίχτου ένα Avada Kedavra αδελφούλα!

Οπτικά, το παιχνίδι θυμίζει αρκετά το εικαστικό του Hollow Knight, καθώς πρόκειται για 2D γραφικα με πολύ όμορφα χρώματα, backgrounds και animations, όλα ζωγραφισμένα στο χέρι. Επισκέπτεστε σκοτεινούς βάλτους, μυστήρια δάση, σκοτεινά μπουντρούμια, ερειπωμένα κάστρα, εγκαταλελειμμένους ναούς και άλλες περιοχές. Η κάθε περιοχή έχει την δική της ατμόσφαιρα και όπως προανέφερα βγάζει κάτι από παραμύθι. Στο ίδιο ύφος κινείται και η μουσική, με το ορχηστρικό soundtrack να περιλαμβάνει ποικιλία συνθέσεων, από ήρεμες και αιθέριες μελωδίες, μέχρι πιο “βαριά” κομμάτια που συνοδεύουν τις μάχες ή άλλες έντονες στιγμές. Δεν πρόκειται για αξέχαστη μουσική επένδυση, αλλά σίγουρα είναι ταιριαστή και με το παραπάνω.

Το Greak: Memories of Azur προσφέρει διασκέδαση και είναι καλοφτιαγμένο, ειδικά στον τομέα της οπτικής παρουσίασης. Θα μπορούσε όμως να είναι πολύ καλύτερο, καθώς περιορίζει τον εαυτό του σε κάποια σημεία, ειδικά στο σύστημα χειρισμού των τριών χαρακτήρων, κάνοντας την όλη εμπειρία πιο κουραστική απ΄ότι θα έπρεπε. Θα σας αρέσει αν προτιμάτε μία πιο μεθοδική, “στρατηγική” προσέγγιση στο action platforming/metroidvania. Αν όμως έχετε συνηθίσει σε πιο παραδοσιακούς μηχανισμούς gameplay, μάλλον πρέπει να ψάξετε σε... άλλο κάστρο.

  • Όμορφα γραφικά με backgrounds κι animations ζωγραφισμένα στο χέρι
  • Απλή ιστορία που δεν προσπαθεί να γίνει πιο βαθιά απ΄όσο πρέπει
  • Το σύστημα ελέγχου τριών χαρακτήρων είναι περίπλοκο και κουραστικό
  • Έλλειψη λεπτομερούς χάρτη σε κάθε περιοχή
  • Η διαχείριση του inventory μπορεί να παιδέψει
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 6.5

ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ:PC, PS5, Xbox Series X/S, Switch
ΑΝΑΠΤΥΞΗ:Navegante Entertainment
ΕΚΔΟΣΗ:Team17