God of War: Ascension Review

, Πέμπτη 28 Μάρτιος 2013 0  

“Ου ου, Κράααατεεεεε, ου ου!” Ε ναι, είναι λίγο περίεργη η προσφώνηση, αλλά έτσι θα φωνάζουμε από εδώ και πέρα τον μεγάλο Έλληνα των video games (καλά εντάξει το “ου ου” μπορούμε να το παραλείψουμε). Γιατί αν είναι να τον φωνάξεις Κρέιτος τί την έχεις την ελληνική μεταγλώττιση; Επαναλάβετε δυνατά μετά από μένα: ο Κράτος, του Κράτου, τον Κράτο, ω Κράτε...

Ο Κράτος έχει νεύρα. Ο Κράτος μισεί ότι πετάει, ότι κολυμπάει και ότι κινείται σε ακτίνα 15 χλμ. Αλλά δεν ήταν πάντα έτσι, κάποτε είχε και άλλα συναισθήματα που τα πήραν μαζί τους γυναίκα και κόρη στα Ηλύσια Πεδία, αφού τις έσφαξε στο γόνατο γιατί είχε κριθαράκι στα μάτια και δεν έβλεπε προς τα που πήγαιναν τα όπλα. Στην Ανάβαση του Κράτου λοιπόν, βλέπουμε έναν άλλο Κράτο. Έναν Κράτο που πονάει και οι Ερινύες τον κυνηγούν σε βουνά και λαγκάδια. Κάπου οι δημιουργοί βέβαια φαίνεται να έχουν ψιλοχάσει ή εξαντλήσει την ελληνική μυθολογία. Ο ήρωας πολεμά από μύγες μέχρι και ανθρωπόμορφους ελέφαντες που είναι λίγο ξέμπαρκοι στο αρχαιοελληνικό σκηνικό, αλλά κάτι παραπάνω ξέρει η Santa Monica, ποιος είμαι εγώ που θα τους αμφισβητήσω.

To God of War: Ascension θυμίζει περισσότερο το God of War 2 και λιγότερο το τρίτο μέρος της σειράς που ήταν πιο θεαματικό και σκοτεινό. Μιλάμε για πιο ανοιχτά επίπεδα, πιο φωτεινά και λιγότερες σκηνοθετικές ταρζανιές με πλάνα αλ'αμερικέν. Το παιχνίδι είναι hack'n'slash με τα όλα του και ακολουθεί ακριβώς τη συνταγή των προκατόχων του χωρίς να παρεκκλίνει. Αυτό το κάνει αυτόματα κορυφαίο στο είδος του, άλλα και στάσιμο σε σχέση ακόμη και με το πρώτο παιχνίδι που κυκλοφόρησε πριν οκτώ χρόνια.

Οι λεπίδες του χάους επιστρέφουν και πλαισιώνονται από νέα (;) όπλα που βέβαια είναι σαν τις λεπίδες του χάους μόνο με διαφορετικές “χορευτικές” κινήσεις και άλλα χρώματα. Οι μαγικές δυνάμεις προέρχονται από τους θεούς του Ολύμπου (Άρης – φωτιά, Ποσειδώνας – Πάγος, Δίας – Κεραυνός, Άδης – ψυχές) και ως συνήθως καταλήγετε να χρησιμοποιείτε μία άντε δύο το πολύ. Προχωρώντας αναβαθμίζετε τα όπλα σας και αποκτάτε νέες κινήσεις/μαγείες. Λαμβάνοντας κόκκινα orbs αναβαθμίζετε όπλα, με τα μπλε την μαγεία και με τα πράσινα την ενέργεια. Φυσικά επιστρέφουν τα φτερά του φοίνικα και τα μάτια της γοργόνας, μαζεύοντας τα οποία μπορείτε να μεγαλώσετε την μπάρα υγείας και μαγείας αντίστοιχα. Το να τα βρείτε πλέον είναι παιχνιδάκι, αφού και οι δημιουργοί ούτε που προσπάθησαν να τα κρύψουν. Υπάρχουν νέες δυνάμεις, όπως το φυλακτό του Ουροβόρου που σας δίνει τη δυνατότητα της “Αποσύνθεσης” ή της “Ίασης” με την οποία μπορείτε να επαναφέρετε κατεστραμμένα αντικείμενα ή να καταστρέψετε άλλα. Ωραία τα εφέ της δύναμης του Ουροβόρου αλλά δυστυχώς δεν είναι και πολύ δύσκολοι οι γρίφοι που το χρησιμοποιούν.

Καλά άσε τα καλοπιάσματα. Όταν έπεφτες πάνω στα σπαθιά μου καθόλου δεν με σκεφτόσουν...

Ο Κράτος έχει ζηλέψει τον Αραχνάνθρωπο, καθώς πλέον σκαρφαλώνει και σούρνεται στους τοίχους με περίσσια άνεση. Εκτός από τον Αραχνάνθρωπο ο Κράτος ζήλεψε και τον Silver Surfer, αφού όπου βρει κατηφορούλα αρχίζει το γλίστρημα. Πολύ snowboard λέμε. Αυτά τα νέα platformικά στοιχεία δεν έχουν λόγο ύπαρξης και αφήνουν μια αίσθηση “ελαφράδας” στον χαρακτήρα και το animation του. Η κάμερα, προσπαθώντας να εντυπωσιάσει, κολλάει σε μακρινά σημεία και ενώ σας επιτίθενται οι εχθροί, εσείς βλέπετε κάτι κουκκίδες να μάχονται και προσπαθείτε να προχωρήσετε για να ακολουθήσει ο “σκηνοθέτης” και να μην μαντεύετε τί γίνεται. Η εικόνα του game over είναι ανατριχιαστική, καθώς το μήνυμα “ΕΙΣΑΙ ΝΕΚΡΟΣ” δεν αφήνει περιθώρια για παρερμηνείες, κάνοντας σας να φτύνεστε και να κουνιέστε σαν επιληπτικοί από τις θέσεις σας.

Τα γραφικά είναι πολύ όμορφα και λεπτομερή, αλλά επιτρέψτε μου να προτιμώ την σκοτεινή ατμόσφαιρά του τρίτου παιχνιδιού και τον εξοργισμένο Κράτο, παρά τον λίγο μαλακό (όσο μπορεί να είναι μαλακός ο Κράτος) του Ascension. Εννοείται ότι το soundtrack είναι επικό με γνωστές αλλά και νέες μελωδίες που δένουν με το σφάξιμο και το αιματοβαμμένο σκηνικό. Η ελληνική μεταγλώττιση είναι αρκετά καλή. Ναι, στην αρχή ένιωθα κάπως περίεργα ακούγοντας ελληνικά, αλλά αυτό είναι λογικό αφού έχω συνδυάσει τον Κράτο με μια συγκεκριμένη φωνή και μου κακοφάνηκε. Μετά από μερικές cutscenes τον συνήθισα. Βέβαια, τώρα μου θυμίζει ηθοποιό πορνό με αυτή τη φωνή, αλλά του ταιριάζει. Για όσους θέλουν να ακούν στα αγγλικά αλλά δεν έχουν ούτε το λόουερ με C, μπορούν να ρυθμίσουν την γλώσσα στα αγγλικά και τους υπότιτλους στα ελληνικά και γενικά να κάνουν οποιονδήποτε συνδυασμό διαλόγων-υποτίτλων θέλουν. Μπράβο στη Sony για την προσπάθεια που κάνει τον τελευταίο καιρό βάζοντας ελληνικά στα παιχνίδια!

Το multiplayer ήρθε λίγο σαν σοκ όταν ανακοινώθηκε, καθώς όλοι σκεφτήκαμε δεν ταιριάζει ιδιαίτερα σε God of War. Η αλήθεια είναι ότι το multiplayer είναι καλοφτιαγμένο και αρκετά ξεχωριστό, όπως είναι και το μονό παιχνίδι. Στο online δύο ομάδες των τεσσάρων ή δύο παιχτών ρίχνονται σε μια αρένα και αλληλοσφάζονται, σε free for all και capture the flag ματς. Αρκετός κόσμος online, με πολλές σφαγές, σε ένα διαδικτυακό παιχνίδι με στρατηγική και λιγότερο button mashing. Σας δίνεται η δυνατότητα να επιλέξετε τον θεό για τον οποίο σφάζετε κόσμο (Δίας, Άρης, Ποσειδώνας, Άδης) και να πάρετε τις αντίστοιχες δυνάμεις. Μπορείτε να παραμετροποιείτε τον χαρακτήρα σας αλλά και τα όπλα του. Όσο ανεβαίνετε επίπεδο ξεκλειδώνονται νέα όπλα και αναβαθμίσεις πανοπλίας και μαγείας, που είναι αρκετές για να σας κάνουν να επιλέξετε στρατηγική πριν αποφασίσετε ποια θα χρησιμοποιήσετε.

Καλέ εσύ με το μεταλλιζέ σετάκι, πήρε φωτιά το τσαντάκι σου!

Το God of War: Ascension είναι ένα υπέροχο hack'n'slash, το οποίο όμως και πάλι δεν τολμά και μας δίνει τη γνωστή -αλλά πάντα αγαπημένη- συνταγή. Ίσως στο PS4 μαζί με την τεχνολογία να δούμε μεγάλα βήματα και στο gameplay της σειράς God of War. Αλλιώς μας κόβω να παίρνουμε τις Super HD Collections των προηγούμενων παιχνιδιών...

  • Παλιό, καλό, αγαπημένο σφαξίδι
  • Όμορφες πίστες και καλοφτιαγμένα μοντέλα χαρακτήρων
  • Καλή προσθήκη το multiplayer
  • Εξ ολοκλήρου μεταφρασμένο και μεταγλωττισμένο στα ελληνικά
  • Κάποια όχι και τόσο αρχαιοελληνικά στοιχεία (μα μύγες;;;)
  • Καθόλου τολμηρό, κολλημένο στο παρελθόν
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 8.0

ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ:PS3
ΑΝΑΠΤΥΞΗ:Sony Santa Monica
ΕΚΔΟΣΗ:Sony
ΔΙΑΘΕΣΗ:Sony Hellas
ΕΙΔΟΣ:Hack'n'slash, action adventure
ΠΑΙΚΤΕΣ:Single-player, multiplayer
HM. ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ:13/3/2013
PEGI:18