alt text

Ghost of a Tale Review

Ρίχνοντας μια γρήγορη ματιά στα εντυπωσιακά gameplay trailers του Ghost of a Tale, δύσκολα μπορούμε να φανταστούμε ότι το συγκεκριμένο παιχνίδι είναι δουλειά κυρίως ενός και μόνο ατόμου. Και όμως ο Lionel Gallat, ένας βετεράνος στο χώρο του animation με πλούσιο βιογραφικό σε μεγάλες εταιρείες παραγωγής ταινιών όπως η DreamWorks και η Universal Pictures, κατάφερε το ακατόρθωτο. To παραμυθένιο Ghost of a Tale, έπειτα από μια επιτυχημένη καμπάνια στο Indiegogo και πέντε ολόκληρα χρόνια ανάπτυξης, είναι εδώ.

Η Green Flame, μια ολέθρια δύναμη που ήρθε να διαταράξει συθέμελα την ισορροπία στον κόσμο, άρχισε να κυριεύει αχόρταγα τα πάντα στον διάβα της. Τα πλάσματα μάταια προσπαθούσαν να αμυνθούν, καθώς ένα προς ένα όλα τα βασίλεια των ζώων κατέρρεαν για να αναγεννηθούν εκ νέου ως μαριονέτες της σμαραγδένιας φλόγας. Ήταν τότε που το τελευταίο οχυρό, το έθνος των αρουραίων, σήκωσε ολομόναχο το ανάστημά του και πολέμησε με αυτοθυσία μέχρι που στο τέλος, κατά την διάρκεια της ηρωικής μάχης στη νήσο Periclave, η φλόγα εξαλείφθηκε. Ωστόσο, η λήξη του πολέμου δεν ήταν αρκετή για την αποκατάσταση της απολεσθείσας ειρήνης. Μετά τις γενοκτονίες των γερακιών, των ασβών και των κουναβιών που σηματοδότησαν την διάλυση των κρατών τους και ταυτόχρονα τον θάνατο του τελευταίου βασιλιά των αρουραίων, οι βαρόνοι συνέταξαν ένα επείγον κυβερνητικό συμβούλιο. Στόχος των βαρόνων ήταν η αποκατάσταση της τάξης στην χώρα των αρουραίων και στην προσαρτημένη Muridea, την μέχρι πρότινος ανεξάρτητη επαρχεία των ποντικών. Οι αναταραχές καταστάλθηκαν αποτελεσματικά με αιματηρές και αντιδημοκρατικές μεθόδους. Το έμβλημα της οργάνωσής τους, ένας κύκλος περιστοιχισμένος από πέντε πορφυρά τσεκούρια επρόκειτο να απεικονίσει τους πέντε καθήμενους βαρόνους στο συνέδριο. Παρόλα αυτά, στην συνείδηση των πολιτών το σύμβολο δεν αναπαριστούσε τίποτε περισσότερο από ένα αιματηρό αποτύπωμα. Η εποχή της τυραννικής δυναστείας Red Paw είχε μόλις ξεκινήσει.

Τα γεγονότα του παιχνιδιού λαμβάνουν χώρα αρκετές δεκαετίες μετά την λήξη του πόλεμου. Ο πρωταγωνιστής Tilo, ένας χαριτωμένος ποντικός που εργάζεται ως πλανόδιος μουσικός, κατέληξε στην φυλακή με την κατηγορία της ασέβειας όταν η γυναίκα του Merra αρνήθηκε να τραγουδήσει προς τιμή των βαρόνων. Με την βοήθεια του Silas, ενός εκ των χαρακτήρων που όπως αποδεικνύεται αργότερα αναμένεται να παίξει κομβικό ρόλο στα πολιτικά δρώμενα της αυτοκρατορίας, δραπετεύετε από το κελί σας και ξεκινάτε ένα ταξίδι με σκοπό την επανένωση με την αγαπημένη σας. Όπως καταλαβαίνετε, η μυθολογία του Ghost of a Tale βρίθει πληροφοριών και θέτει ένα άριστο υπόβαθρο που πλαισιώνει αριστοτεχνικά την κεντρική ιστορία του Tilo. Κατά συνέπεια, στην διάρκεια του ταξιδιού σας γίνεστε γνώστες των ηρωικών κατορθωμάτων των αρουραίων. Γεγονότα, τα οποία συνυφασμένα με την λαϊκή φαντασία δημιούργησαν στην πάροδο του χρόνου μαγευτικούς αστικούς μύθους που μεταφέρονται δια στόματος μέσα από την ποίηση και το τραγούδι ελαφρώς παραλλαγμένοι από γενιά σε γενιά. Παράλληλα, ενημερώνεστε για την εξέλιξη της γλώσσας muridean, αρχαίας διαλέκτου των ποντικών που εξακολουθεί να ομιλείται μεταξύ των νεαρών επαναστατών. Η χρήση των muridean αποτελεί μια πράξη αντίστασης εναντίον του πανταχού παρόντος στρατού του Red Paw που επιχειρεί βαθμιαία να διαβρώσει την κουλτούρα των μειονοτήτων εντός της αυτοκρατορίας.

Απίστευτα όμορφο.

Απίστευτα όμορφο.

Εξετάζοντας τα αντικείμενα που βρίσκονται στο inventory γίνεστε μάρτυρας της ιστορίας τους μέχρι να φτάσουν στα χέρια σας. Ταυτόχρονα, όταν προκύπτουν κατά την διάρκεια των συζητήσεων αναφορές σχετικά με σημαντικά πρόσωπα και γεγονότα, στην δεξιά πλευρά της οθόνης εμφανίζεται ένα παράθυρο που περιέχει γραπτώς όλες τις απαραίτητες επεξηγήσεις που βοηθούν στην πλήρη κατανόηση του σεναρίου. Εντούτοις, η προσωπική ιστορία του Tilo μένει τελικά ημιτελής. Δυστυχώς το φινάλε έρχεται κυριολεκτικά ουρανοκατέβατο, κάτι που δείχνει πως είτε ο προϋπολογισμός του παιχνιδιού δεν ήταν επαρκής, είτε η ανάπτυξή του δεν μπορούσε να παραταθεί περαιτέρω χρονικά, ώστε να ολοκληρωθεί το αρχικό όραμα του δημιουργού. Εν προκειμένω, λόγω των “κυβικών” του Ghost of a Tale και της έλλειψης χρηματοδότη, είναι αμφίβολο αν πρόκειται να υπάρξει συνέχεια που να απαντά στα θεμελιώδη ερωτήματα που υπάρχουν μετά το πέρας των τίτλων τέλους.

Όσον αφορά το gameplay, το Ghost of a Tale ενσωματώνει αρμονικά stealth και RPG μηχανισμούς, ενώ διανθίζεται και με κάποιους γρίφους. Με το πάτημα της δεξιάς σκανδάλης στο χειριστήριο (RT), ο Tilo περπατά αθόρυβα, σκυμμένος σε αργό ρυθμό, ενώ μπορεί να κρυφτεί σε αντικείμενα, όπως βαρέλια και σεντούκια, στα οποία σώζετε την πρόοδό σας. Ταυτόχρονα, βασικό ρόλο παίζει η χρήση έξυπνων τεχνασμάτων παραπλάνησης των φρουρών. Για παράδειγμα, η ρίψη ενός ξερού κλαδιού δημιουργεί αντιπερισπασμό και παράλληλα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να απομακρύνετε από την θέση τους αντικείμενα-κλειδιά που βρίσκονται σε ψηλά και δυσπρόσιτα σημεία. Οι μεταμφιέσεις επίσης αποτελούν σημαντικό σκέλος του gameplay. Aποκτώντας όλα τα απαραίτητα εξαρτήματα μιας στολής, ο Tilo δύναται να μεταμφιεστεί κάποιες φορές σε πειρατή, άλλοτε σε βασιλιά ή απλό φρουρό. Έτσι, λοιπόν, εξαπατά τους χαρακτήρες με σκοπό να εκμαιεύσει πολύτιμες πληροφορίες και να αποκτήσει πρόσβαση σε μυστικές περιοχές.

Εξερεύνηση στις ανήλιαγες κατακόμβες.

Εξερεύνηση στις ανήλιαγες κατακόμβες.

Η νοημοσύνη των εχθρών ταλαντεύεται κάπου ανάμεσα στο ύψος και το βάθος. Από την μία πλευρά είναι ιδιαίτερα θετικό το γεγονός ότι οι φρουροί αντιδρούν τόσο στα οπτικά, όσο και στα ηχητικά ερεθίσματα που λαμβάνουν από το περιβάλλον. Από την άλλη, ωστόσο, δεν λείπουν περιπτώσεις στις οποίες ο κώδικας παρουσιάζει σφάλματα που ενίοτε σας αναγκάζουν να επανεκκινήσετε το παιχνίδι από ένα προηγούμενο save. Λόγου χάρη, ενδέχεται ένας εχθρός να παραμένει σε αιώνια κατάσταση συναγερμού ακόμη και όταν έχετε απομακρυνθεί τελείως από τον χώρο ευθύνης του. Ως εκ τούτου, το παιχνίδι σε μια τέτοια κατάσταση δεν σας επιτρέπει να σώσετε την πρόοδό σας, αλλά ούτε και να αλληλεπιδράσετε με τους υπόλοιπους χαρακτήρες γύρω σας.

Ο σχεδιασμός του κόσμου εντυπωσιάζει χάρη στην κάθετη αρχιτεκτονική δομή του και τον πολύπλευρο τρόπο με τον οποίο τα επίπεδα διασυνδέονται μεταξύ τους, θυμίζοντας το πρώτο Dark Souls. Κατά την περιήγησή σας στα δαιδαλώδη εσωτερικά και εξωτερικά τμήματα του κάστρου των φυλακών ανακαλύπτετε πληθώρα κρυμμένων μονοπατιών. Επιπρόσθετα, συντομεύσεις δημιουργούνται από πόρτες που ανοίγουν από την μία πλευρά και παραμένουν προσβάσιμες μόνιμα άπαξ και τις ξεκλειδώσετε, ενώ ανελκυστήρες σας μεταφέρουν τάχιστα από περιοχή σε περιοχή. Επομένως, το φαινόμενο του backtracking είναι μειωμένο και όλος ο κόσμος του παιχνιδιού καθίσταται εύκολα και γρήγορα προσπελάσιμος ακόμη και χωρίς την ανάγκη ενός συστήματος fast travel, παρά την βαθμιαία αύξηση στο μέγεθός του όσο εξελίσσεται η κεντρική ιστορία.

Το κουφάρι του ναυαγισμένου Lake Witch.

Το κουφάρι του ναυαγισμένου Lake Witch.

Κατά την διάρκεια της εξερεύνησης συγκεντρώνετε florins, το επίσημο νόμισμα της αυτοκρατορίας που εξαργυρώνετε στον blacksmith, ο οποίος σας τροφοδοτεί με χρήσιμες πληροφορίες αναφορικά με την ολοκλήρωση των αποστολών. Για κάθε νέα περιοχή που ανακαλύπτετε ο blacksmith διαθέτει τον αντίστοιχο χάρτη, στον οποίο μαρκάρει -με το αζημίωτο φυσικά- κάποια από τα κομβικά σημεία ενδιαφέροντος. Ωστόσο, το Ghost of a Tale είναι σε γενικές γραμμές ένα παιχνίδι που σας κρατά ελάχιστα από το χέρι. Επομένως, αν δεν δίνετε την δέουσα προσοχή στους διαλόγους και τις περιγραφές των αποστολών είναι ιδιαιτέρα εύκολο να χαθείτε, ιδίως από την μέση της διάρκειας και έπειτα που η κλίμακα του κόσμου αυξάνεται δραματικά.

Απόρροια των προαναφερθέντων, σε συνδυασμό με την πληθώρα των fetch quests που καλείστε να ολοκληρώσετε, είναι η εμφάνιση σημείων κόπωσης όσο πλησιάζετε προς το φινάλε. Λόγου χάρη, η ανεύρεση όλων των εξαρτημάτων της στολής του βασιλιά δημιουργεί πονοκέφαλο, καθώς αναγκάζεστε να περιηγείστε για ώρες από επίπεδο σε επίπεδο, μέχρι να καταφύγετε εκ των πραγμάτων τελικά σε κάποιο διαδικτυακό walkthrough. Εντούτοις, οι αποστολές δεν περιορίζονται αποκλειστικά σε θελήματα και συλλογή αντικειμένων. Συνεπώς, υπάρχουν περιπτώσεις, στις οποίες καλείστε να επιστρατεύσετε την επαγγελματική σας ιδιότητα με σκοπό να βοηθήσετε χαρακτήρες στη σύνθεση τραγουδιών. Έτσι, μέσω του συστήματος διαλόγου, σκαρώνετε στίχους οι οποίοι οφείλουν αφενός να στέκουν νοηματικά και αφετέρου να κάνουν ομοιοκαταληξία. Επιπρόσθετα, τα έγγραφα που υφίστανται στο inventory βοηθούν στην επίλυση γρίφων, οι οποίοι σας καλούν να τροποποιήσετε την θέση αντικειμένων στον χώρο με σκοπό την απελευθέρωση μιας διόδου προς ένα νέο μονοπάτι.

Το Ghost of a Tale χρησιμοποιεί τη Unity engine και οι δημιουργοί του έχουν κάθε λόγο να κομπάζουν από υπερηφάνια, καθώς αποτελεί ένα παιχνίδι χάρμα οφθαλμών, προσεγμένο σε κάθε μικρή του λεπτομέρεια. Ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί στα animations του Tilo, ο σχεδιασμός του οποίου θυμίζει ήρωα από ταινία της Pixar. Ήτοι, ο χαρακτήρας σας περπατά με χάρη στο χώρο και γραπώνεται με φυσικό τρόπο από προεξοχές, ενώ αφήνοντάς τον ακίνητο για μερικά δευτερόλεπτα τον βλέπετε να τινάζει και να καθαρίζει το τρίχωμα του ρεαλιστικά. Φυσικά, πάντα κουβαλάει το αγαπημένο του λαούτο, το βασικό εργαλείο του επαγγέλματός του. Αντίστοιχα άρτια είναι και τα περιβάλλοντα. Η ατμόσφαιρα ενισχύεται χάρη στον δυναμικό φωτισμό, οι ακτίνες του ηλίου περνάνε εντυπωσιακά μέσα από τα φυλλώματα των δέντρων και παράλληλα προηγμένες τεχνικές shading βοηθούν το φως να ανακλάται στον χώρο ανάλογα με το υλικό από το οποίο απαρτίζονται τα τρισδιάστατα μοντέλα. Πόντους στην πιστότητα του κόσμου προσθέτει ο δυναμικός κύκλος μέρας - νύχτας, ο οποίος δεν είναι απλώς ένα οπτικό τέχνασμα, αλλά επηρεάζει άμεσα την συμπεριφορά των χαρακτήρων. Στον αντίποδα, ο ήχος είναι ελλειπής και σε πλήρη αντίθεση με την ομορφιά των γραφικών. Η περιπέτεια πλαισιώνεται από αδιάφορα μουσικά θέματα αποτελούμενα από κιθάρες και πλήκτρα, ενώ το voice acting λάμπει διά της απουσίας του.

Ο καπετάνιος του Lake Witch, Kerold, καταδικάστηκε για πειρατεία.

Ο καπετάνιος του Lake Witch, Kerold, καταδικάστηκε για πειρατεία.

Το παιχνίδι στο μεγαλύτερο μέρος του τρέχει με σχετική άνεση στα 1080p/60fps σε μια GPU επιπέδου GTX 1060, χωρίς ωστόσο να λείπουν μεμονωμένες πτώσεις του frame rate. Επίσης, oι ρυθμίσεις των γραφικών δεν φαίνεται να επηρεάζουν τις επιδόσεις του παιχνιδιού, γεγονός που υποδεικνύει ότι υπάρχουν περιθώρια για επιπρόσθετη βελτιστοποίηση. Δυστυχώς το παιχνίδι μαστίζεται από bugs, κάποια εκ των οποίων είναι game breaking. Επομένως, σε αυτή τη φάση τουλάχιστον, οφείλετε να κρατάτε οπωσδήποτε πολλαπλά saves, διότι υπάρχει κίνδυνος να βρεθείτε σε μια προβληματική κατάσταση που σας αναγκάζει να ξεκινήσετε όλο το παιχνίδι από την αρχή! Παρόλα αυτά, αξίζει να σημειωθεί πως βγαίνουν updates συνεχώς, επομένως τα προαναφερθέντα προβλήματα ενδέχεται να ελαχιστοποιηθούν στο μέλλον.

Ο Lionel Gallat στο παρθενικό του ταξίδι στον χώρο του gaming κλήθηκε να περάσει μέσα από δύσβατους σκόπελους και τα κατάφερε, τουλάχιστον εν μέρει, με επιτυχία. Το Ghost of a Tale είναι ένα παιχνίδι φτιαγμένο με αγάπη και μεράκι και αξίζει την προσοχή σας αν σας αρέσουν οι παραμυθένιες περιπέτειες σε πολύχρωμους κόσμους. Δεν αποκλείεται μετά το πέρας των τίτλων τέλους να περάσει από το μυαλό σας η σκέψη ότι το παιχνίδι αποτελεί απλώς τη βάση για μια σπουδαιότερη συνέχεια που δεν έχει φτάσει ακόμη στα χέρια μας. Ωστόσο, σε αυτές τις περιπτώσεις τελικά δεν έχει τόσο σημασία ο προορισμός, όσο το ίδιο το ταξίδι.

  • Απαράμιλλης ομορφιάς κόσμος
  • Προσεγμένος σχεδιασμός επιπέδων
  • Τα υποδειγματικά animations του Tilo
  • Καλογραμμένο lore που πλαισιώνει άριστα την κεντρική ιστορία
  • Βεβιασμένο φινάλε
  • Ανεπαρκής ηχητική επένδυση
  • Πληθώρα αποστόλων που είναι αγγαρείες και θελήματα
  • Bugs
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 7.5

ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ:PC (review), PS4, Xbox One
ΑΝΑΠΤΥΞΗ:SeithCG
ΕΚΔΟΣΗ:SeithCG
ΔΙΑΘΕΣΗ:-
ΕΙΔΟΣ:Action RPG
ΠΑΙΚΤΕΣ:Single-player
ΕΠΙΣΗΜΟ SITE:http://www.ghostofatale.com/
HM. ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ:13/3/2018 (PC), 2018-2019 (PS4, Xbox One)