alt text

Foreclosed review

, 22 Σεπτεμβρίου 2021  

Την πρώτη φορά που είδα trailer του Foreclosed, ανησύχησα λόγω των έντονων χρωμάτων και εφέ πως θα είναι κουραστικό στα μάτια. Ευτυχώς έκανα λάθος καθώς μετά από τα πρώτα λεπτά δράσης το οπτικό συνηθίζεται εύκολα και είναι αρκετά ευχάριστο και διαφορετικό. Αυτό που δεν συνηθίζεται με τίποτα είναι το αφάνταστα βαρετό και ρηχό gameplay.

Αναλαμβάνετε τον ρόλο του μεσιέ Κάπνος (σωστά έχει μπει ο τόνος) σε ένα δυστοπικό μέλλον όπου η ταυτότητα του ατόμου δεν του ανήκει αλλά είναι στα χέρια εταιρειών. Το άτομο θεωρείται προϊόν και αν κάποιος μείνει χωρίς δουλειά η οποία τον καλύπτει ως προς το χρέος του (κάτι σαν εφιαλτική ιδιωτική ασφάλιση ή το σύστημα υγείας των ΗΠΑ) μπορεί να χάσει τα πάντα και να πρέπει να κάνει διακανονισμό ώστε να συνεχίσει να είναι ενεργό μέλος της κοινωνίας. Αρκετά ενδιαφέρουσα ιδέα και μάλλον τα γράφω πιο καλά από ότι αναφέρονται στο ίδιο το παιχνίδι, στο οποίο όλα είναι επιφανειακά και παρουσιάζονται με συνοπτικές διαδικασίες. Τα παραπάνω λοιπόν φυσικά συμβαίνουν στον χαρακτήρα μας και ξεκινάει μια περιπέτεια με στόχο να εκδικηθεί εκείνους που τον παγίδεψαν και να επιστρέψει στην κανονικότητα για να γίνει και πάλι ιδιοκτήτης του εαυτού του. Νομικά τουλάχιστον. Οι χαρακτήρες που συναντάτε δεν θα σας μείνουν χαραγμένοι στη μνήμη, ενώ οι επιλογές διαλόγων του Κάπνος καταλήγουν πάντα στο ίδιο αποτέλεσμα.

Τα πρώτα λεπτά του παιχνιδιού είναι ίσως και τα καλύτερα.

Επιστρέφοντας στο βαρετό και ρηχό gameplay που προανέφερα, έχω λίγα να γράψω καθώς οι τίτλοι τέλους πέφτουν μόλις μετά από τρεις ώρες. Το παιχνίδι είναι ένα συμβατικό shooter τρίτου προσώπου με χειρισμό βγαλμένο από μέτριους τίτλους του 2005, με αδιάφορο πιστολίδι χωρίς καμία αίσθηση του όπλου. Κατά την περιπλάνηση σας στους ατελείωτους διαδρόμους του μέλλοντος πολεμάτε copy paste εχθρούς οι οποίοι θέλουν όσο καυτό μολύβι έχετε για να πέσουν. Την κατάσταση βοηθούν ελάχιστα οι αναβαθμίσεις που μπορείτε να δώσετε στον χαρακτήρα και στο όπλο σας, αν και πρέπει να πω πως στην πλειοψηφία τους είναι σχεδόν άχρηστες και δεν επιταχύνουν όσο θα έπρεπε τις μάχες. Μόλις ξεκλειδώσετε τις τρεις-τέσσερις πραγματικά χρήσιμες, τις υπόλοιπες θα τις δοκιμάσετε μόνο μία φορά. Να σημειωθεί πως τα implants του Κάπνος, που του επιτρέπουν τις αναβαθμίσεις, είναι βασικό στοιχείο του σεναρίου. Δεν υπάρχει κάποιο σύστημα κάλυψης, οπότε μόλις μειωθεί η ζωή σας σκύβετε πίσω από κάποιον βολικό τοίχο μέχρι να γεμίσει και συνεχίζετε. Οι εχθροί φυσικά δεν κατέχουν τέτοιες μοναδικές τακτικές πολέμου και στέκονται όρθιοι και περιμένουν το headshot σας με υπομονή. Το παιχνίδι ανεβάζει μερικές φορές την πρόκληση κάνοντας spawn μερικούς εχθρούς ακριβώς πίσω σας. Πραγματικά υπέροχο και δίκαιο.

Πολύ σύντομα κατά την μικρή διάρκεια του Foreclosed, καταλαβαίνετε πως το παιχνίδι κάνει τα πάντα για να σας καθυστερήσει. Βασικός πυλώνας του gameplay είναι το “κρύο-ζέστη”. Δεν κάνω καθόλου πλάκα. Σε κάθε δωμάτιο όπου βρίσκεστε, το παιχνίδι εμφανίζει ένα ραντάρ που σας βοηθάει να βρείτε κρυφούς διακόπτες μέσα στους τοίχους, συνήθως για να ανοίξετε κάποια πόρτα. Δεν μπορώ να σας εξηγήσω με λέξεις πόσο βαρετό και κουραστικό είναι αυτό, ειδικά όταν γίνεται με τη χρήση backtracking σε χώρους που έχετε ήδη περάσει. Τέλος, το button mapping σε πληκτρολόγιο είναι από τα πιο αστεία που έχω δει τα τελευταία χρόνια, με τα default πλήκτρα να μην βγάζουν κανένα νόημα και χωρίς επιλογή αλλαγής τους.

Ναι γεια σας, από το 2005 είμαστε, θα θέλαμε το gameplay μας πίσω.

Ο οπτικός τομέας του Foreclosed είναι και το πιο δυνατό σημείο του. Το παιχνίδι δεν έχει τα τέλεια γραφικά αλλά χάρη στην ιδιαίτερη αισθητική κόμικ και την πρωτότυπη σκηνοθεσία του πετυχαίνει μία αρκετά ωραία ατμόσφαιρα με ορισμένες έξυπνες και εντυπωσιακές στιγμές. Το user interface είναι έξυπνο, ενώ η χρήση picture-in-picture σε κάποιες σκηνές είναι πραγματικά εξαιρετική. Δυστυχώς μέσα σε τρεις ώρες δεν προλαβαίνει να δείξει αρκετά ενώ λόγω του gameplay η προσγείωση είναι απότομη. Ο ήχος με άφησε με απορίες. Το soundtrack έχει κάποια edm και drone κομμάτια που ταιριάζουν στο ύφος και την ιστορία.Από την άλλη, το voice acting είναι χειρότερο και από φθηνή μεταγλώττιση bootleg παιδικής ταινίας. Ειδικά η φωνή του πρωταγωνιστή προκαλεί γέλιο καθώς είναι σαν να έδωσαν στον ηθοποιό περιθώριο μισής ώρας να τα διαβάσει, να διαλέξει προφορά, να τα πει μια και έξω, να πάρει τα 200 ευρώ του και να φύγει. Και αναρωτιέμαι, δεν τον άκουσε κανείς όσο έγραφαν στο στούντιο; Δεν περιμένω κάποια πανάκριβη παραγωγή αλλά ειλικρινά η φωνή του χαρακτήρα δεν έχει καμία θέση στο παιχνίδι.

Το Foreclosed είναι μία μοντέρνα προσπάθεια στο storytelling, με φρέσκιες ιδέες στην σκηνοθεσία, αλλά μέχρι εκεί. Δυστυχώς δεν λέει κάποια σπουδαία ιστορία, ενώ το gameplay του φοράει "βαριά τσιμεντένια παπούτσια". Ασχοληθείτε μόνο αν έχετε τρεις ώρες να χαλάσετε.

  • Ωραία και ξεχωριστή αισθητική κόμικ
  • Φρέσκιες ιδέες στην σκηνοθεσία
  • Ελάχιστη διάρκεια
  • Βαρετό και ξεπερασμένο gameplay
  • To voice acting
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 4.0

ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ:PC, PS5, Xbox Series X/S, PS4, Xbox One, Switch
ΑΝΑΠΤΥΞΗ:Antab Studio
ΕΚΔΟΣΗ:Merge Games