FTL: Faster than Light Review

, Τρίτη 15 Ιανουαρίου 2013 0  

Είχαμε περάσει τόσα με το TSL Met3t3t. Ηλιακοί άνεμοι, ζώνες μετεωριτών, νεφελώματα. Δεν το έβαζε κάτω ποτέ, πιο ζωντανή κάτω από το ψυχρό της μέταλλο από εξωγήινους που ήξερα σε επτά γαλαξίες. Με τις ασπίδες στα μισά και τη θωράκιση ως εκ θαύματος να συγκρατεί το σκάφος, είχε έρθει η ώρα για την δυσκολότερη αναμέτρησή μας... Το UMT Intervallum. Συναγερμός... θέσεις μάχης, όλη η ενέργεια στις ασπίδες και τα όπλα... οι ανάσες κομμένες, οι περιπέτειες του Ναυτίλου αιωρούνται σε κάποιο αχρηστευμένο δωμάτιο... η πρώτη ενεργειακή ριπή... η αρχή του τέλους...

Το Faster than Light, παιδί της Subset Games και του Kickstarter, αποτελεί, κατά τη γνώμη μου, ένα πολύ σημαντικό εγχείρημα. Έχοντας ξεπεράσει τον αρχικό (ταπεινό) στόχο των 10.000 δολαρίων κατά... 2005%(!), δείχνει τη δύναμη του κοινού να “διαλέγει” τα προϊόντα που θέλει και προμοτάρει νέες και ιδιαίτερα φρέσκες ιδέες. Παράλληλα με το Project Gianna, το FTL κατατάσσεται ανάμεσα στις πρώτες επιτυχείς προσπάθειες του Kickstarter, μετά, ειδικά, την έκρηξη που προκάλεσε η αντίστοιχη καμπάνια του Tim Schafer.

Το FTL ανήκει στην τεράστια κατηγορία των roguelike-space-strategy-management-sims, αλλά, για όσους καλύπτεστε, κρατήστε το roguelike. Ως καπετάνιος ενός αστρόπλοιου, στην κόψη του ξυραφιού, με ολόκληρο το στόλο των επαναστατών στο κατόπι σας, αναλαμβάνετε να παραδώσετε πληροφορίες ζωτικής σημασίας στο στόλο της Συνομοσπονδίας. Η επιτυχία έγκειται στη σωστή διαχείριση του πληρώματος, των αναβαθμίσεων του σκάφους, των διάφορων συστημάτων του (όπλα, ασπίδες, μηχανές κλπ) και φυσικά της επικράτησης ενάντια στα αστρόπλοια που βρίσκονται στο δρόμο σας. Κατά τις περιπλανήσεις στα τυχαίως δημιουργημένα αστρικά συστήματα του FTL, έρχεστε αντιμέτωποι με ποικιλία αποστολών, προκλήσεων και μαχών. Ζωτικής σημασίας είναι οι αποφάσεις που λαμβάνετε, τόσο κατά τη διάρκεια αυτών, όσο των αναβαθμίσεων του αστρόπλοιου και της επιλογής πληρώματος. Μια λάθος απόφαση μπορεί να αποβεί μοιραία για την έκβαση του ταξιδιού. Χάσατε; Τελειώσατε! Πάμε πάλι από την αρχή. Κάθε διαταγή, κάθε απώλεια και κάθε ζημιά στο σκάφος, μπορεί να σας κατατρέχουν, αν δεν δώσετε την πρέπουσα σημασία. Και είναι αυτό το χαρακτηριστικό που προσθέτει χαρακτήρα και ένταση στο FTL.

Το TSL Μετ3τ3τ έτοιμο για το παρθενικό του ταξίδι!

Ξεκινώντας το FTL, γεμάτος προσδοκίες, αποκόμισα μια κρυάδα. Συγκεντρωμένος στη διαχείριση και τον τελικό στόχο, δεν έδινα βάση στο ταξίδι. Και είναι η πορεία και οι προκλήσεις, με τις οποίες βρίσκεται κανείς αντιμέτωπος, που κάνουν την εμπειρία του FTL κατά τόσο πιο πλούσια. Βρέθηκα με κομμένη την ανάσα να παρακολουθώ το πλήρωμα να επισκευάζει ρωγμές στο σκάφος, με τη ζωή τους να πέφτει επικίνδυνα χαμηλά λόγο έλλειψης οξυγόνου, ή με τις ασπίδες στο μηδέν, το σκάφος να λιγοψυχάει, με τη θωράκιση να αντέχει μονάχα ένα ακόμη χτύπημα, να σταυρώνω τα δάχτυλα οι ασπίδες να επισκευαστούν έγκαιρα. Για να μην αναφερθώ στις αναβαθμίσεις, με τα λεφτά να μην επαρκούν ποτέ, μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα, όπλο ή ασπίδα, ενέργεια ή επισκευές; Μπορεί το παιχνίδι να σας προκαλεί μια διαρκή πίεση, αλλά η ικανοποίηση που αντλείτε αυξάνεται έτσι κατακόρυφα, εφόσον δείτε τις επιλογές σας να δικαιώνονται. Εναλλακτικά, υπάρχει πάντα η επιλογή new game... Αυτά είναι που δίνουν ψυχή στο FTL και απογειώνουν κάθετα την εμπειρία!

Παικτικά ο τίτλος είναι αρκετά πλούσιος. Από τους random χάρτες και τα διάφορα events (των οποίων η έκβαση πολλές φορές εξαρτάται από τα μέλη του πληρώματός σας), μέχρι τα διάφορα σκάφη που ξεκλειδώνετε στην πορεία, και τις δυνατότητες παραμετροποίησης τους. Ευπρόσδεκτο και το “RPG” στοιχείο, το οποίο μεταφράζεται στη βελτίωση των ικανοτήτων του πληρώματος ανάλογα με τις ενέργειες που αναλαμβάνουν (επισκευές, μάχη, όπλα), αποκτώντας ουσιαστικά εξειδικεύσεις, και τον εξοπλισμό του αστρόπλοιου με όπλα και τις αναβαθμίσεις στα διάφορα συστήματα του. Δυστυχώς, αν και κάθε καινούριο παιχνίδι διαφέρει από το προηγούμενο, ουσιαστικά δεν υπάρχει εναλλαγή σε αυτό που καλείστε να κάνετε. Οι ανταμοιβές περιορίζονται συνήθως σε καύσιμα, πυραύλους και scrap (το “νόμισμα” του παιχνιδιού), ενώ δεν χρειάζονται πολλά playthroughs ώστε να βιώσετε τα περισσότερα quests και events που προσφέρει το FTL. Ελπίζω οι δημιουργοί να υποστηρίξουν τον τίτλο με κάποιο μελλοντικό update ή expnasion, διότι πραγματικά αξίζει η εμπειρία και είναι κρίμα να μείνει μετέωρο ένα τέτοιο διαμάντι.

Eπίθεση!

Η παρουσίαση του FTL είναι λιτή, σε δύο διαστάσεις. Η απεικόνιση των σκαφών, του πληρώματος και των διαφόρων εφέ είναι λειτουργική και απλή, ενώ τα backgrounds απεικονίζουν μακρινούς αστέρες, νεφελώματα και πλανήτες. Λειτουργικά και απλά, μπορεί να μην ικανοποιήσουν τους απαιτητικούς, αλλά δεν είναι αυτή η ουσία. Μπορείτε να τρέξετε το FTL και στην τοστιέρα σας. Ηχητικά η μουσική κυμαίνεται από ατμοσφαιρικούς ambient ήχους, σε διαστημικά-bit κομμάτια και blip-blop εφέ, χωρίς να κουράζει. Προσωπικά επέλεξα να την απενεργοποιήσω. Οι δε ήχοι κάνουν τη δουλειά τους όπως πρέπει, χωρίς πολλά πολλά. Στο σύνολο του το FTL είναι πολύ καλά ρετουσαρισμένο, ενώ δεν συνάντησα καμιάς μορφής bugs.

Υποχώρηση!

Εν κατακλείδι, αν όπως ο γράφων, τρέφετε μια στοργή για διαστημικές περιπέτειες, roguelikes, εξαιρετικές indie προσπάθειες και αμυγδαλωτά, αξίζει να ασχοληθείτε με το FTL, ειδικά για την τιμή στην οποία προσφέρεται! Προσωπικά, ελπίζω να εμπλουτιστεί από τους δημιουργούς του, και ανυπομονώ να το δω να εμπλουτίζεται και από την κοινότητα των modders, πέρα από τα εξαιρετικά σκάφη που ήδη προσφέρονται. Να με συγχωρείτε τώρα, αλλά το σύμπαν δε σώζεται μόνο του!

+ Πρωτότυπο, απλό, ιδιοφυές
+ Spaaaaaaaaaaaaaace
+ Εθιστικό

- Εθιστικό
- Μπορεί να γίνει επαναλαμβανόμενο

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 8.0

Πλατφόρμα: PC
Ανάπτυξη: Subset Games
Έκδοση: Subset Games
Διάθεση: Download
Είδος: Strategy, roguelike
Παίκτες: Single-player
Επίσημο Site: http://www.ftlgame.com/
Ημερομηνία Kυκλοφορίας: 14/9/2012
PEGI: -