alt text

Η επιστροφή της Formula 1 στο gaming είναι ένα από τα σημαντικότερα γεγονότα αυτής της γενιάς, τουλάχιστον για τους φαν των racing. Όχι τίποτε άλλο, αλλά τα τελευταία χρόνια (και ειδικά φέτος) με την κυριαρχία της Red Bull, τα παιχνίδια αποτελούν το... αντίδοτο στη βαρεμάρα του αθλήματος. Έχουμε φτάσει αισίως στο τέταρτο παιχνίδι Formula 1 της Codemasters, το οποίο είναι και το καλύτερο μέχρι τώρα.

Όπως φαίνεται ξεκάθαρα από την πρώτη επαφή μαζί του, το F1 2013 είναι μια εξέλιξη του περσινού τίτλου. Η δομή του παιχνιδιού, τα μενού, ακόμα και η μουσική που παίζει σε αυτά είναι παρόμοια. Κάποιες μικρές αλλαγές υπάρχουν στα modes, όπου έχουμε την επιστροφή του Grand Prix, στο οποίο παίζετε το πρωτάθλημα αναλαμβάνοντας το ρόλο ενός εκ των πραγματικών οδηγών. Έχουμε επίσης το Scenario mode, όπου πρέπει να εκπληρώσετε συγκεκριμένους στόχους σε διάφορες καταστάσεις, και το γνωστό Season Challenge που ουσιαστικά είναι μια συντομευμένη έκδοση της σεζόν. Ως συνήθως, το ζουμί είναι το Career mode και βέβαια το multiplayer.

Πριν ξεκινήσετε την καριέρα σας, πρέπει να εκπληρώσετε το Young Driver's Test, το οποίο σε γενικές γραμμές είναι όπως στο F1 2012. Όσο πιο καλά τα πάτε στις διάφορες δοκιμές, τόσο πιο καλές ομάδες σας κάνουν πρόταση. Αν πετύχετε τις καλύτερες δυνατές επιδόσεις, μπορείτε να ξεκινήσετε κατευθείαν με τη Lotus, γλιτώνοντας έτσι την μέχρι πρότινος αναγκαστική αρχική ενασχόληση με κάποια μικρομεσαία ομάδα. Όπως πάντα, όσο υψηλότερο βαθμό δυσκολίας επιλέγετε, τόσο υψηλότεροι είναι και οι στόχοι που πρέπει να εκπληρώσετε σε κάθε αγώνα αλλά και στην τελική βαθμολογία του πρωταθλήματος. Αν είστε και καλύτεροι από τον ομόσταυλό σας, γίνεστε ο πρώτος οδηγός της ομάδας και επιλέγετε τις αναβαθμίσεις που σας βολεύουν. Η πιο σημαντική προσθήκη στο Career είναι η δυνατότητα να κάνετε save κατά τη διάρκεια του Grand Prix Σαββατοκύριακου, αλλά και κατά τη διάρκεια του αγώνα. Ειδικά το save κατά τη διάρκεια του αγώνα είναι απίστευτα χρήσιμο, αλλά κάνει τα πράγματα και πολύ πιο εύκολα, αφού δεν έχετε τόσο άγχος όταν οδηγείτε (ακόμα περισσότερο αν έχετε και rewind). Το ιδανικό θα ήταν να υπήρχε περιορισμένος αριθμός save εν μέσω αγώνα, πχ μόνο δύο ή τρία.

Μόνο στο παιχνίδι μπορούν να ελπίζουν για πρωτάθλημα οι αντίπαλοι του Φέτελ.

Μόνο στο παιχνίδι μπορούν να ελπίζουν για πρωτάθλημα οι αντίπαλοι του Φέτελ.

Ο τομέας που κρίνει περισσότερο από κάθε άλλον την ποιότητα των racing games είναι βέβαια ο χειρισμός. Ευτυχώς εδώ το F1 2013 τα πάει περίφημα. Ο χειρισμός είναι ο καλύτερος σε παιχνίδι F1 της Codemasters μέχρι τώρα και εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, όπως τις βοήθειες που έχετε (ή δεν έχετε), το πόσο καλό είναι το μονοθέσιό σας, τις ρυθμίσεις, το αν έχει πάθει ζημιά, τον καιρό, και βέβαια τα ελαστικά, που τόσο μας έχουν απασχολήσει φέτος στη Formula 1. Η φθορά των ελαστικών διαδραματίζει σημαντικό ρόλο κατά τη διάρκεια του αγώνα (ειδικά αν έχετε επιλέξει πολλούς γύρους) και απαιτεί σωστή στρατηγική. Γενικώς ο χειρισμός σας δίνει πλήρη αίσθηση του μονοθεσίου και των συνθηκών που επικρατούν, επιτρέποντάς σας σιγά σιγά να βελτιώνεστε και να οδηγείτε στο όριο. Στην οδηγική απόλαυση του παιχνιδιού συμβάλλει και εκπληκτική τηλεοπτική κάμερα πάνω από το κεφάλι του οδηγού και η εξίσου ωραία αίσθηση της ταχύτητας.

Κάντε τη χάρη στον εαυτό σας και βάλτε υψηλό βαθμό δυσκολίας, για να απολαύσετε τρομερές μάχες με τους άλλους οδηγούς, οι οποίοι κοντράρονται και μεταξύ τους. Η ΑΙ πάντως δεν είναι τέλεια, καθώς έχει αδυναμίες ειδικά όσον αφορά τη στρατηγική στη βροχή. Οι ποινές είναι βελτιωμένες σε σχέση με το F1 2012, αν και υπερβολικά χαλαρές σε κάποιες περιπτώσεις. Ένα άλλο αρνητικό έχει να κάνει με τη δυναμικότητα των ομάδων, η οποία δεν είναι ιδιαίτερα ρεαλιστική. Στο παιχνίδι, Mercedes και Ferrari είναι καλύτερες από τη Red Bull, κάτι που βέβαια δεν ισχύει στην πραγματικότητα. ΟΚ, δε λέω η Red Bull να νικάει για πλάκα σε κάθε αγώνα, αλλά όχι και να είναι τρίτη σε δυναμικότητα. Η αχρηστοανίκανη Mclaren είναι κι αυτή καλύτερη στο παιχνίδι από ότι πραγματικά. Μιλώντας για τις ομάδες, αξίζει να αναφερθεί ότι, αν τα πάτε καλά, δέχεστε προτάσεις και μπορείτε να αλλάζετε ομάδα ακόμα και μέσα στην ίδια σεζόν, κάτι που επίσης δεν είναι και πολύ ρεαλιστικό. Επιπλέον, προς το τέλος της σεζόν μπορείτε να επιλέξετε έναν rival, και αν τερματίσετε πάνω από αυτόν στους περισσότερους εναπομείναντες αγώνες, μπορείτε να τον αντικαταστήσετε στην ομάδα του στην επόμενη σεζόν.

Η πιο πολυδιαφημισμένη προσθήκη του F1 2013 είναι το Classics mode. Σε αυτό αναλαμβάνετε το ρόλο θρυλικών οδηγών όπως οι Fittipaldi, Berger, Mansell, Prost και Schumacher, και οδηγείτε τα ιστορικά μονοθέσιά τους. Και εδώ έχει γίνει καταπληκτική δουλειά στον χειρισμό, ο οποίος είναι διαφορετικός από των μοντέρνων μονοθεσίων. Υπάρχουν ακόμα και κλασικές πίστες όπως οι Jerez και Brands Hatch. Το classic περιεχόμενο που περιλαμβάνει εξαρχής το παιχνίδι είναι από τη δεκαετία του '80, ενώ διατίθεται ως DLC και περιεχόμενο από τη δεκαετία του '90. Με τα παλιά μονοθέσια μπορείτε να παίζετε πρωτάθλημα, μεμονωμένους αγώνες, Scenario mode, αλλά και multiplayer. Tο multiplayer περιλαμβάνει τους κλασικούς απλούς αγώνες για έως 16 παίκτες, co-op πρωτάθλημα κλπ. Τεχνικά τρέχει απροβλημάτιστα, χωρίς lag. Το παιχνίδι εδώ κάνει κάτι έξυπνο με τις ποινές: αφήνει τους παίκτες να κάνουν τσατσιές κατά τη διάρκεια του αγώνα, αλλά στο τέλος του αγώνα τους τιμωρεί προσθέτοντας χρόνο στην επίδοσή τους. Όπως σε κάθε F1, έτσι και στο F1 2013 το multiplayer έχει την πλάκα του, αρκεί να βρείτε αρκετό κόσμο για γεμάτους αγώνες.

Κόντρες από τα παλιά.

Κόντρες από τα παλιά.

Ο τεχνικός τομέας αποτελεί άλλη μία επιτυχία της Codemasters με το F1 2013. 22 καλοσχεδιασμένα και λεπτομερή μονοθέσια επί της οθόνης, ωραίες πίστες, ρεαλιστική βροχή και εφέ όπως σπίθες και σκόνη, λάστιχα που μαζεύουν χώματα αν βγείτε εκτός πίστας, ζημιές και κομμάτια μονοθεσίων που μένουν στην πίστα, πλήρως animated συνεργεία στα πιτ, και διάφορα άλλα στοιχεία, κάνουν το F1 2013 ένα από τα πιο όμορφα racing games που έχουμε δει ποτέ. Εξίσου καλός είναι ο ήχος, με τους κινητήρες των μονοθεσίων να ξεχωρίζουν. Ο μηχανικός σας σας μιλάει συχνά, με τις παρατηρήσεις/ενημερώσεις του να είναι (επιτέλους) εύστοχες και χρήσιμες. To Classic mode έχει εισαγωγή από τον θρυλικό σχολιαστή Murray Walker.

Το F1 2013 δεν είναι απλά το καλύτερο F1 της Codemasters μέχρι τώρα, αλλά και ένα πολύ καλό racing game γενικώς. Έπρεπε όμως να είχε βγει τα προηγούμενα χρόνια. Όλες οι αλλαγές και βελτιώσεις που έχει μπορούσαν άνετα να γίνουν στο F1 2012 ας πούμε. Όπως και να 'χει, αν ασχολείστε με Formula 1, το F1 2013 είναι απαραίτητη αγορά και ιδανικό για να σας κρατήσει μέχρι το next-gen F1 2014.

  • Εξαιρετικός χειρισμός
  • Απολαυστική τηλεοπτική κάμερα πάνω από το κεφάλι του οδηγού
  • Καταπληκτικά γραφικά
  • Θρυλικοί οδηγοί, μονοθέσια και πίστες από το παρελθόν
  • Η δυνατότητα save κατά τη διάρκεια του αγώνα σας λύνει τα χέρια...
  • ...αλλά αφαιρεί από τη δυσκολία και την αγωνία να μην κάνετε λάθος
  • Η δυναμικότητα των ομάδων δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα του 2013
  • Η αλλαγή ομάδας κατά τη διάρκεια της σεζόν δεν είναι ρεαλιστική
  • Έπρεπε να είχε βγει τουλάχιστον ένα χρόνο νωρίτερα
  • Το Classic περιεχόμενο από τη δεκαετία του '90 διατίθεται ως DLC επί πληρωμή
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 8.5

ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ:Xbox 360 (review), PS3, PC
ΑΝΑΠΤΥΞΗ:Codemasters
ΕΚΔΟΣΗ:Codemasters
ΔΙΑΘΕΣΗ:Namco Bandai Hellas
ΠΑΙΚΤΕΣ:Single-player, multiplayer
ΕΠΙΣΗΜΟ SITE:http://www.formula1-game.com
HM. ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ:4/10/2013
PEGI:3