F1 2012 Review

, Σάββατο 29 Σεπτέμβριος 2012 0  

Φέτος απολαμβάνουμε ένα από τα καλύτερα πρωταθλήματα στην ιστορία της Formula 1, με έντονο ανταγωνισμό, θέαμα και ανατροπές. Ως εκ τούτου, η όρεξη μας για F1 games είναι μεγαλύτερη από ποτέ. Καταφέρνει τo F1 2012 να προσφέρει μια εικονική Formula 1 τόσο καλή όσο η πραγματική; Με το F1 2012 η Codemasters καλείται να ανταποκριθεί στις προσδοκίες και τα στάνταρ που η ίδια έχει δημιουργήσει, καθώς μέχρι τώρα τα έχει πάει καλά με τα παιχνίδια F1 που έχει βγάλει. Τo F1 2012 βαδίζει στον ίδιο σωστό δρόμο, αν και θα μπορούσε να είναι καλύτερο.

Πριν ξεκινήσετε καριέρα στο F1 2012, πρέπει να ολοκληρώσετε το Young Driver Test (πραγματικό event), το οποίο ουσιαστικά είναι σαν τις εξετάσεις οδήγησης των Gran Turismo. Πρέπει να εκπληρώσετε κάποιες δοκιμασίες στην πίστα του Άμπου Νταμπί, οδηγώντας ένα από τα μονοθέσια των κορυφαίων ομάδων. Το Young Driver Test είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με το Career mode. Καταρχάς, η κορυφαία ομάδα που επιλέγετε για να κάνετε τις δοκιμασίες, σας βλέπει πιο ζεστά στη συνέχεια της καριέρας σας. Το ακόμα πιο σημαντικό είναι ότι όσο καλύτερα τα πάτε στο YDT, τόσο πιο καλές ομάδες σας κάνουν πρόταση στην αρχή. Συγκεκριμένα, η απλή εκπλήρωση των δοκιμασιών είναι υποχρεωτική. Τις βγάζετε και στη συνέχεια έχετε να επιλέξετε από προτάσεις από τις κατώτερες ομάδες της Formula 1. Αν όμως βγάλετε όλες τις δοκιμασίες με χρυσό, σας κάνει πρόταση η Williams, που δεν είναι καθόλου άσχημη για αρχή. Έτσι, ο έξτρα κόπος σας στο YDT, επιβραβεύεται στο Career με μια μεσαία ομάδα που μπορεί να επιταχύνει την άνοδό σας στην κορυφή. Ωραίο.

Ας περάσουμε στο Career αυτό καθαυτό, που είναι και το κεντρικό mode του παιχνιδιού. Ως συνήθως, στόχος σας είναι να κατακτήσετε το πρωτάθλημα της Formula 1, μέσα σε πέντε σεζόν. Ξεκινάτε με κάποια μικρή ομάδα, και αν τα πάτε καλά εκπληρώνοντας τους στόχους της, στο τέλος της κάθε σεζόν δέχεστε προτάσεις από άλλες μεγαλύτερες ομάδες για τη συνέχεια. Η “σάλτσα” με τις συνεντεύξεις κλπ των προηγούμενων παιχνιδιών έχει αφαιρεθεί. Πλέον τσεκάρετε ειδήσεις και τα emails που σας στέλνουν ο μάνατζερ και οι άνθρωποι της ομάδας (πραγματικά ονόματα όπως Frank Williams κλπ) και ξεκινάτε το κάθε GP. Υπάρχει μία περίοδος δοκιμών, τα επίσημα δοκιμαστικά και βέβαια ο αγώνας. Σε κάποια GP σας δίνεται η δυνατότητα να ξεκλειδώσετε αναβαθμίσεις για το μονοθέσιο εκπληρώνοντας κάποιες challenges, όπως για παράδειγμα να κάνετε συνολικό χρόνο μικρότερο από τον στόχο σε πέντε γύρους, ή να χρησιμοποιείτε την αγωνιστική γραμμή πάνω από ένα συγκεκριμένο ποσοστό σε ένα γύρο. Αυτές οι challenges είναι σχετικά εύκολες και αξίζει να τις εκπληρώσετε. Ιδιαίτερη σημασία δίνεται επίσης στην απόδοσή σας σε σχέση με τον άλλο οδηγό της ομάδας σας. Ξεκινάτε ως νο2, αλλά αν τα πάτε καλύτερα από τον ομόσταυλό σας κατά τη διάρκεια της σεζόν μπορείτε να γίνετε εσείς ο νο1.

Μόνο ο Πουρναράκης λείπει.

Οι ρυθμίσεις των αυτοκινήτων στα racers συνήθως “τρομάζουν” πολλούς παίκτες που δεν έχουν σχετικές γνώσεις. Η Codemasters όμως πάντα φροντίζει να διευκολύνει τους αρχάριους, ενώ παράλληλα δίνει αρκετές επιλογές στους έμπειρους, και αυτό ακριβώς κάνει και στο F1 2012. Μπορείτε να πειράξετε πολλές ρυθμίσεις του μονοθεσίου, όπως αεροτομή, κιβώτιο, φρένα, κλίση τροχών, το μίγμα και την ποσότητα καυσίμου κλπ. Αν δεν θέλετε να μπλέξετε με αυτά, υπάρχει μια μπάρα quick setup, που σας επιτρέπει να ρυθμίσετε συνολικά το μονοθέσιο για μεγαλύτερη ταχύτητα ή μεγαλύτερη κάθετη δύναμη. Από εκεί και πέρα, υπάρχουν τα διαθέσιμα σετ ελαστικών όπως στην πραγματικότητα, και ο πίνακας στον οποίο βλέπετε τους χρόνους και άλλα δεδομένα. Εδώ μπορείτε να πάτε το χρόνο μπροστά αν θέλετε, για να τελειώνετε μια ώρα αρχίτερα με το practice και τα επίσημα δοκιμαστικά.

Όταν φτάνει η μεγάλη ώρα του αγώνα, το παιχνίδι “λάμπει”, με εξαίρεση το ΑΙ, το οποίο αφήνει ανάμικτες εντυπώσεις. Θα εμπλακείτε σε επικές, απολαυστικές μονομαχίες με τους αντίπαλους οδηγούς κατά τη διάρκεια των αγώνων, όπου η συμπεριφορά τους είναι ρεαλιστικότατη. Αντίθετα, στην εκκίνηση είναι υπερβολικά φοβιτσιάρηδες, ακόμα και στον υψηλότερο βαθμό δυσκολίας, γεγονός που σας επιτρέπει να κερδίζετε αφύσικα πολλές θέσεις στις πρώτες στροφές. Πρόκειται για ένα πρόβλημα που υπήρχε και στους προηγούμενους τίτλους και απορώ γιατί δεν το διορθώνει η Codemasters. Η στρατηγική χρήση των ελαστικών, των καυσίμων, και των KERS και DRS μπορεί να σας δώσει πλεονέκτημα, και όταν συμβαίνει αυτό η ικανοποίηση είναι μεγάλη. Το ίδιο και όταν έχετε πετύχει τις ρυθμίσεις και νιώθετε ότι είστε γρήγοροι, κάνοντας προσπεράσματα ή παίζοντας άμυνα. Δεν λείπουν και τα απρόοπτα, όπως ατυχήματα, μηχανικά προβλήματα, ακόμα και αλλαγή του καιρού κατά τη διάρκεια των αγώνων (αλλά των δοκιμαστικών). Υπάρχει και η κλασική δυνατότητα flashback για να διορθώνετε τα λάθη σας, την οποία βέβαια αν είστε σοβαροί racers θα απενεργοποιήσετε εντελώς. Γενικώς, το “αγωνιστικό” μέρος του F1 2012 είναι εξαιρετικό (με μόνο σοβαρό μελανό σημείο την αδυναμία της ΑΙ στην εκκίνηση) και σε συνδυασμό με το καλοστημένο Career mode, σας κάνει να θέλετε συνέχεια να παίζετε.

Καθόλου άσχημα για απεικόνιση 24 αυτοκινήτων ταυτόχρονα στην οθόνη.

Σε αυτό βοηθά πολύ ο χειρισμός, ο οποίος φέτος έχει βελτιωθεί, ειδικά για χειριστήριο, που χρησιμοποιεί η πλειοψηφία των παικτών άλλωστε. Παίξτε λίγο με τις διαθέσιμες βοήθειες (traction control, ABS κλπ, υπάρχει ακόμα και χειροκίνητο κιβώτιο αλλά με προτεινόμενες ταχύτητες) ώστε να βρείτε την ιδανική ισορροπία μεταξύ της δικής σας προσπάθειας και τον βαθμό στον οποίο σας βοηθά το παιχνίδι, και θα απολαύσετε την οδήγηση στο έπακρο. Κάθε μονοθέσιο έχει (ψιλο)διαφορετικό χειρισμό, ενώ η συμπεριφορά του επηρεάζεται από διάφορους παράγοντες όπως η φθορά των ελαστικών κλπ. Στο δε βρεγμένο θα υποφέρετε. Πολύ σημαντική και η νέα τηλεοπτική κάμερα πάνω από το κεφάλι του οδηγού. Θα μου πείτε, αυτή η κάμερα υπήρχε ανέκαθεν στα F1 games. Όχι ακριβώς. Αυτή τη φορά είναι 100% τηλεοπτική, δηλαδή τοποθετημένη λίγο πλάγια, όχι ακριβώς πάνω από το κεφάλι του οδηγού, και δεν κουνιέται καθόλου. Η εικόνα είναι πανομοιότυπη με ότι βλέπουμε στην τηλεόραση και προσφέρει εκπληκτικό θέαμα, ενώ σας βοηθά πολύ στην αίσθηση του χώρου και της ταχύτητας. Φαινομενικά μικρή, αλλά φοβερά θετική προσθήκη, που έρχεται σε πλήρη αντίθεση με την απουσία cockpit κάμερας από το Grid 2.

Αν θέλετε να ασχοληθείτε με κάτι άλλο πέρα από το Career, oι δύο αξιοσημείωτες επιλογές σας είναι το Season Challenge mode και το Champions mode (υπάρχουν και τα καθιερωμένα Quick Race και Time Attack/Trial βέβαια). To Season Challenge είναι μια μικρογραφία του κανονικού πρωταθλήματος Formula 1, με δύο βασικές διαφορές: περιλαμβάνει μόνο 10 αγώνες και σας επιτρέπει να αποκτάτε καλύτερα μονοθέσια από τον ένα αγώνα στον επόμενο, τερματίζοντας μπροστά από τους οδηγούς που έχετε θέσει ως στόχους (τους “κλέβετε” το μονοθέσιο δηλαδή). Το Champions mode είναι μια σειρά από σενάρια με τους έξι ενεργούς πρωταθλητές, στα οποία πρέπει να εκπληρώσετε το objective που σας δίνεται (πχ να περάσετε τον Raikonen στους τρεις τελευταίους γύρους στο Spa). Τα δύο αυτά modes προσφέρονται για γρήγορη, arcade διασκέδαση και κάνουν τη δουλειά τους άψογα. Δεν αρκούν όμως για να καλύψουν την αδικαιολόγητη και ακατανόητη απουσία του Grand Prix mode, που στα προηγούμενα παιχνίδια σας επέτρεπε να παίξετε το πρωτάθλημα με τον οδηγό και την ομάδα της επιλογής σας. Δυστυχώς το online pass που μου έδωσε η Namco Bandai Hellas δεν δουλεύει με συνέπεια να μην έχω δοκιμάσει το multiplayer ακόμα. Έχω ζητήσει νέο κωδικό και όταν μπορέσω να παίξω θα ανανεώσω το κείμενο με τις εντυπώσεις μου. Ο βαθμός πάντως δεν πρόκειται να αλλάξει, καθώς το F1 2012 είναι κατά βάση single-player game.

Οι αγώνες με βροχή είναι κόλαση, με σχεδόν μηδενική ορατότητα και ελάχιστη πρόσφυση.

Το θέμα με το F1 2012 είναι ότι έχει διάφορα εκνευριστικά προβλήματα που κανονικά δεν έπρεπε να υπάρχουν, ειδικά από τη στιγμή που μιλάμε για το τρίτο παιχνίδι F1 (τέταρτο αν προσθέσουμε και το φορητό F1 2009) της Codemasters. Το πιο βαρβάτο από αυτά είναι το χαμηλό frame rate, το οποίο κάνει μπαμ, στο PS3 τουλάχιστον. Σε ορισμένους αγώνες το frame rate πέφτει τόσο πολύ, που κάνει το παιχνίδι σχεδόν unplayable. Ευτυχώς αυτό δεν συμβαίνει συνέχεια, αλλά και πάλι είναι απαράδεκτο. Άλλο πρόβλημα οι ασυνάρτητες ποινές – κάποιες φορές το παιχνίδι σας τιμωρεί για ψίλου πήδημα, ενώ άλλες φορές κόβετε δρόμο για πλάκα χωρίς να δεχτείτε ούτε παρατήρηση. Πάντως υπάρχει βελτίωση σε αυτό τον τομέα σε σχέση με τα προηγούμενα. Τρομερά, μα τρομερά εκνευριστική είναι και η βροχή που πέφτει σχεδόν σε κάθε GP. Άλλοτε βρέχει στην προθέρμανση, άλλοτε στα δοκιμαστικά, άλλοτε στον αγώνα. Σχεδόν κάθε GP όμως έχει βροχή, γεγονός που σας ανατρέπει τα σχέδια και καταντά κουραστικό. Να σημειωθεί επίσης ότι οι ρυθμίσεις που κάνετε στα άλλα modes μεταφέρονται στο Career, ανεξαρτήτως μονοθεσίου και πίστας, χαλώντας το setup που μπορεί να έχετε ετοιμάσει πριν από έναν αγώνα. Τράτζικ. Δύο ακόμα μικροπροβλήματα είναι η ανεξήγητη σιωπή του μηχανικού κατά τη διάρκεια κάποιων αγώνων (bug προφανώς), και η αναιμική δόνηση του χειριστηρίου (και πάλι στο PS3), σε βαθμό που αν σας τρακάρει κάποιος από πίσω δεν το νιώθετε καθόλου και το καταλαβαίνετε μόνο από τον ήχο.

Είμαι πάντα πιο επιεικής με τον τεχνικό τομέα των παιχνιδιών F1, γιατί πρέπει υποχρεωτικά να απεικονίζουν 24 αυτοκίνητα ταυτόχρονα. Έτσι και το F1 2012, με εξαίρεση το χαμηλό frame rate, έχει άκρως ικανοποιητικά γραφικά. Καλός ο σχεδιασμός των 24 μονοθεσίων και των 20 πιστών, όμορφα εφέ βροχής και σκόνης, πανικός από μικρά κομμάτια των μονοθεσίων στα τρακαρίσματα, και μικρολεπτομέρειες που κάνουν τη διαφορά, όπως η ρεαλιστική κίνηση του τιμονιού και των χεριών, και τα χώματα που μαζεύονται στα λάστιχα όταν βγαίνετε εκτός πίστας. Δυστυχώς τα pit stops ουσιαστικά είναι cutscenes, χωρίς δυνατότητα να επηρεάζετε την ταχύτητά τους. Θα ήθελα να έχουν κάποιου είδους mini-game, όπως τα παλιά παιχνίδια F1 της Sony Υψηλού επιπέδου και ο ηχητικός τομέας, με το κάθε μονοθέσιο να έχει διαφορετικό ήχο, την έξτρα ιπποδύναμη που προσθέτει το KERS να έχει επίσης χαρακτηριστικό ήχο, και τον μηχανικό αρκετά ομιλητικό και μάλιστα με χρήσιμες πληροφορίες. Τέλος, όχι ότι έχει και καμιά ιδιαίτερη σημασία, αλλά η περιήγησή σας στα μενού του F1 2012 συνοδεύεται από εξαιρετική μουσική.

Με τον Schumacher έτοιμο να αποσυρθεί για δεύτερη φορά, το F1 2012 μάλλον θα είναι το τελευταίο παιχνίδι που περιλαμβάνει τον θρυλικό Γερμανό.

Το F1 2012 είναι σαν την αγαπημένη μου ομάδα, την Mclaren: ικανό για το καλύτερο, αλλά τελικά περιορίζεται σε κάτι λιγότερο, με λάθη που εύκολα θα μπορούσαν να αποφευχθούν. Τουλάχιστον στα βασικά τα πάει καλά και παικτικά προσφέρει μια απολαυστική racing εμπειρία, αν και διάφορα προβλήματα το κρατάνε πίσω. Αν είστε φαν της Formula 1 πάντως, τσιμπάτε άνετα.

+ Απολαυστικό racing gameplay και μάχες με την ΑΙ
+ Χειρισμός
+ Εθιστικό Career mode
+ Τηλεοπτική κάμερα
+ Season Challenge και Champions mode
+ Όμορφα γραφικά
+ Φιλικό προς τους άπειρους παίκτες

- Ελεεινό frame rate σε ορισμένους αγώνες (στο PS3 τουλάχιστον)
- Απουσία Grand Prix mode
- Φοβιτσιάρικο ΑΙ στην εκκίνηση
- Βρέχει σχεδόν σε κάθε GP
- Ασυνάρτητες ποινές (ευτυχώς σπάνιες)
- Κάποιες φορές το HUD παρεμποδίζει
- Οι ρυθμίσεις μονοθεσίου σε άλλα modes επηρεάζουν τo setup σας στο Career (!)
- Aναιμική δόνηση χειριστηρίου (στο PS3 τουλάχιστον)

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 8.0

Πλατφόρμα: PS3 (review), Xbox 360, PC
Έκδοση: Codemasters
Ανάπτυξη: Codemasters
Διάθεση: Namco Bandai Hellas
Είδος: Racing
Παίκτες: Single-player, multiplayer
Επίσημο Site: http://www.codemasters.com/uk/f12012/360/
Ημερομηνία Kυκλοφορίας: 21/9/2012
PEGI: 3