Eternal Sonata Review
Υπάρχουν κάποια παιχνίδια που δημιουργήθηκαν για να γοητεύουν τον παίκτη. Είτε αυτό συμβαίνει εξαιτίας κάποιας μαγικής οντότητας, είτε επειδή είναι απλώς δημιουργημένα με απίστευτo μεράκι και τέχνη, δεν έχει σημασία. Σημασία έχει το γεγονός πως αυτό σπάνια συμβαίνει σε μια περίοδο που οι αιμοδηψείς ήρωες των Gears of War και Killzone μεσουρανούν… Και το Eternal Sonata έρχεται να εναντιωθεί σε αυτή τη μόδα, χαρίζοντας μας μοναδικές στιγμές gaming…
Έχοντας να αντιμετωπίσει το cult παρελθόν της από τη σειρά Baten Kaitos, η tri-Crescendo επιχείρησε κάτι εξαιρετικά πρωτότυπο για τα χρονικά του gaming: πήρε τις τελευταίες στιγμές της ζωής ενός κορυφαίου Πολωνού συνθέτη, Frédéric Chopin, και τις μετέτρεψε σε ένα RPG. Πιο συγκεκριμένα, όπως το ημερολόγιο του αναφέρει, ο Chopin λίγο πριν πεθάνει στην ηλικία των 39, ονειρεύτηκε έναν μαγικό κόσμο όπου η μαγεία είναι κατάρα και οι μάγοι μολυσμένοι με αυτήν. Εκεί ο συνθέτης μπλέκεται σε ένα παραμύθι ηρωικό και κοινωνικό ταυτόχρονα, ενώ συναντά και εξερευνά τον κόσμο του συντροφιά με πολλούς και διάφορους ήρωες, όπως η Polka, ένα κοριτσάκι που βρίσκεται σε παρόμοια κατάσταση με τον Chopin.
Μπορεί το σενάριο του Eternal Sonata από μια οπτική γωνία να φαίνεται ως κάτι το σύνηθες, αλλά από μια άλλη (και μετά από αρκετές ώρες παιχνιδιού), αποκαλύπτονται οι κρυφές χάρες του – το παιχνίδι, μέσα στην ήδη απαισιόδοξη ατμόσφαιρα του, πραγματεύτεται καταστάσεις όπως η κοινωνική αδικία, η επανάσταση εναντίον των δυνατών, και οι πολιτικές συνωμοσίες. Και αυτό είναι παράξενο και την ίδια στιγμή σαγηνευτικό, καθώς ξεφεύγει από τις τετριμμένες καταστάσεις του έρωτα μεταξύ των ηρώων, τις ανιδιοτελείς αυτοθυσίες και άλλα, χιλιοειπωμένα, ψέμματα.
Όντας ένα κλασσικό JRPG, το gameplay του παιχνιδιού είναι εξαιρετικά γραμμικό. Δε μπορείτε να διαλέξετε ανάμεσα σε εναλλακτικούς δρόμους, δε μπορείτε να αποφύγετε καταστάσεις. Όμως το ίδιο το παιχνίδι προσφέρει ποικιλία από περιβάλλοντα, οπότε η γραμμικότητα του μάλλον δε θα απογοητεύσει πολύ κόσμο. Φυσικά, οι μάχες είναι το συστατικό που καθορίζουν αν ένα JRPG είναι πετυχημένο. Και εδώ το Eternal Sonata τα πάει αρκετά καλά, γεγονός που φυσικά στηρίζεται στο υβριδικό σύστημα μάχης που διαθέτει.
Αυτό καταφέρνει επιτυχώς να συνδυάσει RPG στοιχεία με στοιχεία παιχνιδιών δράσης. Όταν έχετε να αντιμετωπίσετε ένα αντίπαλο πλάσμα, εισέρχεστε σε ένα πεδίο μάχης, βασισμένο στο περιβάλλον όπου βρίσκεστε. Εκεί οι εκάστοτε χαρακτήρες που χειρίζεστε μπορούν νε θέσουν σε εφαρμογή είτε απλές κινήσεις, είτε ειδικά combos, τα οποία αλλάζουν έαν στέκεστε πάνω σε ηλιόλουστη ή σε σκοτεινότερη περιοχή. Το συγκεκριμένο feature του παιχνιδιού το βρήκα αρκετά έξυπνο, αφού δίνει τη δυνατότητα στο χαρακτήρα για επιπλέον κινήσεις και για καλύτερη εφαρμογή της στρατηγικής του παίκτη. Βέβαια, ο χρόνος που ο παίκτης έχει για να εφαρμόσει τις κινήσεις των χαρακτήρων του, ορίζεται από έναν μετρητή. Αυτός, ανάλογα με την επίθεση επιτρέπει και άλλες, ή πολύ απλά εξανεμίζεται αν χρησιμοποιήσετε κάποια πιο δυνατή. Σε γενικές γραμμές, είναι μια ιδέα που αφήνει καλή εντύπωση, και δεν μου έκανε ιδιαίτερη έκπληξη το γεγονός πως όσο προσωρούσα στο παιχνίδι τόσο ο χρόνος επίθεσης περιοριζόταν.
Κατά τη διάρκεια του Eternal Sonata, ο παίκτης θα έχει τη δυνατότητα να διαλέξει μεταξύ 12 ηρώων, τη στιγμή όμως που στο party του υπάρχει χώρος μόνο για τρεις. Όλοι οι χαρακτήρες βελτιώνονται με το σύνηθες σύστημα των levels, ενώ υπάρχει η δυνατότητα να τους αλλάξετε την εμφάνιση, να χρησιμοποιήσετε αντικείμενα πάνω τους κλπ. Και μιας που ανέφερα τα αντικείμενα, να σημειώσω πως δεν θα είναι λίγες οι φορές που θα αναγκαστείτε να πουλήσετε τους θησαυρούς που βρήκατε κατά τη διάρκεια της περιπέτειας σας, ούτως ώστε να αποκτήσετε περισσότερα χρήματα και να αναβαθμίσετε περαιτέρω τους χαρακτήρες σας. Αξιοσημείωτο είναι επίσης το γεγονός πως διάσπαρτα υπάρχουν και μουσικά κομμάτια του Chopin, τα οποία ο παίκτης μπορεί ανα πάσα στιγμή να ακούσει.
Φυσικά, όλα αυτά, αν και και πολύ σωστά εφαρμοσμένα, θα καταντούσαν βαρετά μετά από μερικές ώρες ενασχόλησης με το παιχνίδι. Όμως το Eternal Sonata καταφέρνει να μη γίνεται βαρετό για δύο λόγους: πρώτον γιατί η διάρκεια του είναι σχετικά μικρή (25 με30 ώρες), και δεύτερον γιατι πολλές από τις ιδιότητες του ο παίκτης δεν θα τις ανακαλύψει στην αρχή του παιχνιδιού, αλλά πολύ αργότερα.Ολοκληρώνοντας με τον τομέα του gameplay, αξίζει να σημειωθεί πως ο παίκτης θα αισθανθεί πολύ μόνος κατά τη διάρκεια της ιστορίας, καθώς οι NPCs με τους οποίους μπορεί πραγματικά να κάνει διάλογο (εκτός αυτών στις cutscenes) είναι εξαιρετικά λίγοι.
Ο μαγικός κόσμος του Chopin είναι σχεδιασμένος από την tri-Crescendo με έναν φανταστικό τρόπο. Η οπτασία των cel-shaded γραφικών του τίτλου είναι αδιαμφισβήτητη, όπως επίσης αναμφίβολα κορυφαίος είναι και ο σχεδιασμός των χαρακτήρων και του περιβάλλοντος. Μπορεί η έκφραση των προσώπων τους μερικές στιγμές να φαντάζει «πέτρινη», αλλά από μια γενικότερη ματιά, η πρωτοπορία των χαρακτήρων μας ανταμοίβει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Να σημειώσω, πως κάτι που με εκνευρίζει στα JRPGs είναι οι πεπαλαιωμένες γραμματοσειρές που χρησιμοποιούν – ευτυχώς το Eternal Sonata δεν υποφέρει σε αυτόν τον τομέα.
Και με αυτά και μ’εκείνα φτάνουμε και στον ηχητικό τομέα του παιχνιδιού, τον τομέα δηλαδή για τον οποίο το Eternal Sonata… δημιουργήθηκε. Οι μουσικές συνθέσεις του Chopin που ακούγονται (σε εκτέλεση Stanislav Bunin) είναι πραγματικά απολαυστικές και μελωδικά υπέροχες. Στα ίδια επίπεδα κυμαίνεται και το ξεχωριστό soundtrack του τίτλου. Οι φωνές των ηρώων (είτε με το αγγλικό, είτε με το ιαπωνικό voice-over) είναι ταιριαστές με τις προσωπικότητες τους, και φυσικά οι διάφοροι ήχοι που ακόγονται στο backround (τιτίβισμα πουλιών, θρόισμα των δέντρων κλπ) δημιουργούν μια μοναδική ακουστική εμπειρία.
Μετά από τις 28 περίπου ώρες που χρειάστηκαν για να ολοκληρώσω το Eternal Sonata, κατάλαβα πως τέτοια παιχνίδια δεν κυκλοφορούν κάθε μέρα. Μπορεί η όλη αισθητική του να ξενίσει αυτούς που αναζητούν κάτι πιο -υποτίθεται- σοβαρό, αλλά αυτοί ποτέ δε θα νιώσουν τη σύγκινηση, το θαυμασμό, τον οίκτο που νιώθει ο παίκτης προς τους χαρακτήρες του παιχνιδιού. Αν θέλετε να ξεφύγετε από τα τετριμμένα του gaming, το Eternal Sonata σας περιμένει.
+ Εντυπωσιακά γραφικά
+ Πρωτότυπο και στιβαρό σενάριο
+ Κορυφαίος ηχητικός τομέας
+ Το υβριδικό σύστημα μάχης αποδίδει- Γραμμικό
- Λίγοι NPCs
Βαθμολογία: 9.0
Πλατφόρμα: PS3 (Xbox 360)
Έκδοση: Atari
Ανάπτυξη: tri-Crescendo
Διάθεση: Atari Hellas
Είδος: JRPG
Παίκτες: 1
Επίσημο Site: http://eternalsonata.namcobandaigames.com/
Ημερομηνία Kυκλοφορίας: 13/2/2009
PEGI: 12+