Το Elden Ring Nightreign είναι κάτι πολύ διαφορετικό από ότι μας έχει συνηθίσει η FromSoftware. Για την ακρίβεια, αποτελεί spin-off του Elden Ring, ξεκάθαρα στραμμένο προς το multiplayer, με πολλές διαφορές από το κύριο παιχνίδι, αλλά παράλληλα και με στοιχεία της βασικής συνταγής.
Η ιστορία του τίτλου εκτυλίσσεται σε ένα παράλληλο σύμπαν με αυτό του Elden Ring. Και εδώ συνέβη το Shattering, αλλά τα γεγονότα μετά πήραν πολύ διαφορετική τροπή. Για την ακρίβεια, ένα μυστηριώδες σκοτάδι γέμισε τον κόσμο, βυθίζοντάς τον σιγά-σιγά σε μία αιώνια νύχτα, που συνοδεύεται από καταστροφική βροχή και καταστροφές, τόσο στο περιβάλλον, όσο και στα έμβια όντα. Μέσα από αυτή την νύχτα, εμφανίστηκαν οκτώ πανίσχυρα τέρατα, οι Nightlords, οι οποίοι πρέπει να ηττηθούν για να σταματήσει το κακό. Μία από τις τελευταίες περιοχές που έχουν απομείνει ακόμα καθαρές είναι το Limveld (μία εναλλακτική εκδοχή του Limgrave στο Elden Ring). Εκεί υπάρχει το Roundtable Hold, όπου και μαζεύονται οι Nightafarers, πολεμιστές από όλον τον κόσμο που θέλουν να σταματήσουν τους Nightlords, ο καθένας για τους δικούς τους σκοπούς. Αυτό πρέπει να γίνει στο διάστημα τριών ημερών, προτού η νύχτα αφανίσει τα πάντα. Η πλοκή είναι πολύ πιο ισχνή από άλλους τίτλους της From. Υπάρχει βέβαια ένα υποτυπώδες σενάριο που ανακαλύπτετε καθώς παίζετε με τον καθένα από τους οκτώ χαρακτήρες και είναι ενδιαφέρον το πώς σχετίζονται τα backstory τους. Όμως είναι ξεκάθαρο πως η ιστορία είναι δεύτερη σκέψη σε σχέση με το gameplay.
Όπως προαναφέρθηκε, υπάρχουν οκτώ χαρακτήρες (ξεκινάτε με έξι και αργότερα ξεκλειδώνετε και τους άλλους δύο): οι Wylder, Guardian, Ironeye, Duchess, Raider, Revenant, Recluse, Executor. Ουσιαστικά, κάθε χαρακτήρας είναι και ένα διαφορετικό class με το δικό του build στα στατιστικά. Δεν μπορείτε να φτιάξετε τον δικό σας χαρακτήρα, αλλά επιλέγετε έναν από αυτούς. Μπορείτε να παίξετε και σόλο, αλλά το παιχνίδι είναι ξεκάθαρα φτιαγμένο για γκρουπ τριών ατόμων και συνιστώ να είστε σε ομάδα αν δεν θέλετε να ζοριστείτε περισσότερο. Επίσης, λείπει η επιλογή για duos (αν και υποτίθεται θα προστεθεί αργότερα).
Αφού επιλέξετε ποιόν Nightlord θέλετε να πολεμήσετε, και ο κάθε παίκτης επιλέξει τον χαρακτήρα του, στην συνέχεια το παιχνίδι σας ρίχνει μέσα στο Limveld. Από κει και πέρα, το παιχνίδι χωρίζεται σε τρεις μέρες. Κατά τις πρώτες δύο πρέπει να εξερευνήσετε και να αναβαθμίσετε με level up τους χαρακτήρες σας, ώστε να είναι αρκετά έτοιμοι για την τρίτη μέρα, όπου και σας περιμένει το επικό και ζόρικο boss fight με τον Nightlord. Το σύστημα μάχης είναι αυτό που ξέρουμε από το Elden Ring, αλλά με μία νέα προσθήκη: κάθε χαρακτήρας έχει δύο ικανότητες. Ένα skill που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και πρέπει να περιμένετε να ξαναφορτώσει αυτόματα για να το κάνετε ξανά και ένα ultimate art το οποίο είναι η super κίνηση του κάθε χαρακτήρα και γεμίζει όσο κάνετε πετυχημένες επιθέσεις.
Μέσα στον κόσμο υπάρχουν πολλά και διάφορα πράγματα που μπορείτε να κάνετε, όπως πχ να πολεμήσετε τους απλούς εχθρούς που περιφέρονται στον κόσμο, να κάνετε επίθεση σε φρούρια, στρατόπεδα, κάστρα και ναούς (τα οποία φυσικά είναι γεμάτα εχθρούς και boss), να βρείτε εκκλησίες όπου μπορείτε να κερδίσετε ένα έξτρα flask για να γεμίζετε υγεία, να βρείτε κλειδιά που ανοίγουν τα evergaols ώστε να πολεμήσετε boss, και παράλληλα με όλα αυτά, να βρείτε διάφορα καλούδια και όπλα που βοηθάνε στο δύσκολο έργο σας. Όταν σκοτώνετε εχθρούς και boss, κερδίζετε ρούνους που μπορείτε να ξοδέψετε στα Sites of Grace ώστε να κάνετε level up. Σε αντίθεση με το Elden Ring, εδώ δεν διαλέγετε ποια stats αυξάνετε, καθώς αυτό γίνεται αυτόματα με το level up και μπορείτε να φτάσετε μέχρι level 15. Επίσης, δεν έχετε μαζί σας το πιστό σας άτι, τον Torrent, αλλά τουλάχιστον έχετε ένα νέο super sprint που σας κάνει να τρέχετε εσείς σαν άλογο και να σκαρφαλώνετε τοίχους με άλματα – οπότε διαθέτετε και ταχύτητα και παρκούρ δυνατότητες, κάτι που είναι πολύ χρήσιμο.
Πέρα από ρούνους, όταν ρίχνετε τα boss, μπορείτε να επιλέξετε από νέα όπλα ή διάφορα buffs. Επιπλέον, κάθε χαρακτήρας μπορεί να κουβαλήσει μέχρι έξι όπλα, χωρίς όριο βάρους. Το κάθε όπλο συνήθως έχει και ένα passive buff που ισχύει εφόσον υπάρχει στο inventory σας, οπότε είναι καλό να μαζεύετε εξοπλισμό που βοηθάει το build του χαρακτήρα σας. Πέρα από τα όπλα, υπάρχουν και τα relics, τα οποία μπορείτε να βρείτε στον κόσμο όταν σκοτώνετε scarabs ή να αγοράσετε από το μαγαζί που υπάρχει στο Roundtable Hold και επίσης σας δίνουν buffs. Το παιχνίδι σας δίνει και κάποια relics στο τέλος κάθε run που θα κάνετε. Τέλος, υπάρχουν κάποια συγκεκριμένα relics για τον κάθε χαρακτήρα που μπορείτε να κερδίσετε ολοκληρώνοντας τα remembrance του, τα οποία είναι side-quests και αξίζουν την προσοχή σας καθώς εκτός των relics φανερώνουν και το backstory του.
Αλλά τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά. Για αρχή, σε κάθε run, οι περισσότεροι εχθροί και τα περισσότερα αντικείμενα είναι τυχαία τοποθετημένα, οπότε μην περιμένετε να μάθετε τα πάντα απ’ έξω. Το πιο βασικό εμπόδιο όμως είναι ο χρόνος. Βλέπετε, η νύχτα πλησιάζει συνεχώς, οπότε ο χρόνος σας είναι περιορισμένος. Για την ακρίβεια, μετά από ένα χρονικό όριο, ένας κύκλος αρχίζει να κλείνει γύρω σας. Όσο είστε εντός του κύκλου, είστε ασφαλής (όσο ασφαλής μπορεί να είστε σε ένα παιχνίδι της FromSoftware). Αν βγείτε εκτός του κύκλου, η νύχτα και η θανατηφόρα βροχή που την συνοδεύει σας ρίχνει συνεχώς τα HP, με αποτέλεσμα… να πεθάνετε. Όταν πεθαίνετε, χάνετε ένα level και τους ρούνους που είχατε. Μπορείτε φυσικά να τους πάρετε πίσω καθώς είτε είναι εκεί όπου πεθάνατε, είτε κάποιος εχθρός εκεί κοντά τους έχει και πρέπει να τον σκοτώσετε. Στο τέλος του run, κερδίζετε και murks, τα οποία μπορείτε να ξοδέψετε για να αγοράσετε relics, emotes, και νέα skins για τους χαρακτήρες.
Να πούμε όμως πως παρότι η τοποθέτηση των εχθρών και των αντικειμένων είναι τυχαία, ο κόσμος είναι ένας, οπότε αυτό ίσως κάνει την κατάσταση λίγο κουραστική. Υπάρχει μία προσπάθεια για ποικιλία, με τα τέσσερα τυχαία shifting earth events που αλλάζουν κάπως τον κόσμο και ανοίγουν νέες περιοχές για εσάς, αλλά ελπίζουμε σε νέους χάρτες από τη From, ώστε να διατηρηθεί το ενδιαφέρον. Ένα άλλο χρόνιο πρόβλημα είναι το lock-on, κάτι που συμβαίνει από το Demon Souls. Συχνά προσπαθείτε να «λοκάρετε» σε ένα εχθρό μπροστά σας και το παιχνίδι επικεντρώνει σε κάποιον που είναι ένα-δύο χιλιόμετρα πίσω. Ειλικρινά, δεν ξέρω αν θα το φτιάξουν ποτέ.
Αυτό είναι και το βασικό gameplay loop του Nightreign: στις πρώτες δύο μέρες πρέπει να δυναμώσετε όσο περισσότερο μπορείτε, αλλιώς ο Nightlord σας τσακίζει την τρίτη μέρα. Οπότε πρέπει να αποφασίσετε γρήγορα πού θα πάτε, τί θα κάνετε και να συνεργαστείτε καλά με τους συμπαίκτες σας αν θέλετε να βγείτε νικητής και να επιβιώσετε από τη νύχτα. Ένα βασικό πρόβλημα είναι πως δεν υπάρχει κάποιο chat ή voice chat, οπότε αν παίζετε με άγνωστους, τότε είναι πολύ πιθανό να υπάρξει πρόβλημα συνεννόησης μεταξύ σας. Υπάρχει μεν η δυνατότητα να μαρκάρετε σημεία στον χάρτη ώστε να τα βλέπουν και οι άλλοι δύο και να πηγαίνουν εκεί, αλλά και πάλι, η αλήθεια είναι πως αν θέλετε να κάνετε σωστά runs, η πιο ασφαλής επιλογή είναι μάλλον να παίξετε με φίλους με συνεννόηση μέσω Discord ή κάποιου άλλου voice chat. Γενικά, στην αρχή είναι πολύ πιθανό να τα χάσετε, καθώς το παιχνίδι μπορεί να γίνει πολύ χαοτικό, αλλά μόλις σας κάνει το «κλικ», μπαίνετε στη νοοτροπία του και βρίσκετε τα πράγματα πιο κατανοητά και ίσως λίγο πιο εύκολα. Τα όποια προβλήματα στο multiplayer περιορίζονται στο περιστασιακό lag ή κάποιες φορές το δίκτυο απλά μπορεί να σας πετάξει από το run. Ένα πιο συχνό θέμα είναι να φύγει κάποιος παίκτης στην μέση του run, οπότε τα πράγματα να δυσκολέψουν, αλλά αυτό δυστυχώς είναι κάτι που συμβαίνει σε multiplayer παιχνίδια.
Τα γραφικά είναι μεν όμορφα και ως συνήθως έχουν πολλές λεπτομέρειες και ωραία αισθητική, αλλά όχι κάτι που δεν έχουμε ξαναδεί, καθώς όλοι οι εχθροί και τα περισσότερα περιβάλλοντα είναι από το Elden Ring. Τα καινούρια οπτικά στοιχεία παρατηρούνται κυρίως στους οκτώ Nightlords, που είναι τόσο εντυπωσιακοί όσο και τρομακτικοί στην όψη τους, αλλά και σε κάποια από τα άλλα boss που συναντάτε τα οποία προέρχονται από τη σειρά Dark Souls (είναι ωραίο να βλέπεις παλιούς φίλους(;) με τα γραφικά του Elden Ring). Η μουσική για άλλη μία φορά είναι εξαιρετική και ειδικά τα κομμάτια που συνοδεύουν τις μάχες με τους Nightlords είναι απλά επικά. Μάλιστα, υπάρχουν και κάποιες ηχητικές εκπλήξεις για τους φαν των Souls, αλλά δεν θα πω παραπάνω, no spoilers. Σε επίσης κορυφαίο επίπεδο κυμαίνεται και το voice acting, κάτι συνηθισμένο για τους τίτλους της FromSoftware.
Το Elden Ring Nightreign είναι ένα ενδιαφέρον multiplayer πείραμα που διαφέρει σημαντικά από το Elden Ring στη νοοτροπία. Παρότι έχει αδυναμίες, καταφέρνει να κάνει ένα εθιστικό remix στη γνωστή φόρμουλα των soulslike, ενώ θα εμπλουτίζεται και με νέο περιεχόμενο. Οπότε Nightfarers, πάρτε τα όπλα σας και πολεμήστε. Η μάχη ενάντια στη νύχτα ξεκίνησε.
Πλατφόρμα: | PS5 (review), Xbox Series X/S, PC |
---|---|
Ανάπτυξη: | FromSoftware |
Έκδοση: | Bandai Namco |
Διάθεση: | Bandai Namco Hellas |