El Shaddai: Ascension of the Metatron Review

, Τρίτη 4 Οκτωβρίου 2011 0  

Λίγα παιχνίδια σήμερα έχουν καταλάβει την δύναμη που μπορεί να έχει το art direction στο πως ο κόσμος τα αντιλαμβάνεται. Λίγα προσπαθούν να είναι πιο “εσωτεριστικά” και όσα προσπαθούν αποτυγχάνουν. Το El Shaddai κάνει μια γενναία προσπάθεια, με καταβολές από χριστιανικά και εβραϊκά ιερά κείμενα, αλλά και μπόλικη δόση Ιαπωνίας και ξυλοφορτώματος.

Η ιστορία του παιχνιδιού είναι όντως βασισμένη σε εβραικά και χριστιανικά κείμενα, περασμένα απο το έντερο κάποιου Ιάπωνα. Είναι σαν να του τα ταΐσαμε μαζί με dumplings και να πήραμε τα... αποτελέσματα. Αναλαμβάνετε τον Enoch (ο οποίος κανονικά είναι ο γιός του Κάιν ή πρόγονος του Νόε, διαλέγετε και παίρνετε) και ο μεγαλοδύναμος σας στέλνει στη Γη για να μαζέψετε επτά παραστρατημένους αγγέλους που βρήκαν τον παράδεισο βαρετό και είπαν να μαρκαλέψουν λίγο γήινο κρεατάκι. Μαζί σας έρχεται πακετάκι ο Lucifer. Συστάσεις δεν χρειάζονται για το τι είναι στα κανονικά κείμενα ο κύριος. Στο παιχνίδι σας βοηθάει δίνοντάς σας συμβουλές, μιλώντας στον μεγαλοδύναμο μέσω κινητού τηλεφώνου και επιτρέποντάς σας να σώσετε την πρόοδό σας.
Ρόλο συμβουλάτορα έχουν και οι αρχάγγελοι Γαβριήλ, Μιχαήλ, Ραφαήλ και Αζραήλ, και όσο προχωράτε σας βοηθούν και πιο έμπρακτα. Έτσι λοιπόν, ξεκινάει ο ήρωάς μας το ταξίδι του για να μαντρώσει τους έκπτωτους αγγέλους και να αποτρέψει έτσι μια μεγάλη πλημμύρα που θα κατέστρεφε τον κόσμο – πλένοντάς τον και λίγο απο τις αμαρτίες...

Στο El Shaddai θα κληθείτε να κάνετε δύο πράγματα: platforming και ξύλο. Το platforming μέσα στους αφαιρετικούς κόσμους του παιχνιδιού γίνεται απλά και κατανοητά, σε 3D ή 2D και με μια έξτρα βοήθεια απο τα όπλα, αναλόγως ποια κουβαλάτε εκείνη την στιγμή. Δεν έχω ιδιαίτερα παράπονα, εκτός της κάμερας που δεν μας αφήνει το παιχνίδι να την γυρίσουμε. Είναι κολλημένη μόνιμα σε ένα μέρος και πολλές φορές κάνει το platforming αγγαρεία. Έπειτα είναι η μάχη. Εκεί το El Shaddai δείχνει τις πραγματικές του αρετές. Οι μάχες χρησιμοποιούν ουσιαστικά ένα κουμπί για επίθεση, ένα για άμυνα και σε συνδυασμό με το άλμα και με τον κατάλληλο συγχρονισμό, έχετε διαφορετικά αποτελέσματα. Δεν πιάνει η συνταγή “πατάω ενα κουμπί και κερδίζω”. Οχι κύριοι. Οι μάχες του El Shaddai θέλουν απόλυτη ακρίβειαμ αφού η θέση σας στον χώρο και ο χρόνος με τον οποίο πατάτε το κουμπί της επίθεσης παίζουν καθοριστικό ρόλο.

Eδώ στα κρύα κι εσύ; Φόρα κάτι βρε παιδί μου...

Επίσης καθοριστικό ρόλο παίζουν τα όπλα. Στο παιχνίδι υπάρχουν μόλις τρία: το Arch, το Veil και το Gale. Το Arch είναι ενα πράγμα που θυμίζει τόξο, ενώ χρησιμοποιείται σαν σπαθί. Προκαλεί αρκετή ζημιά και γρήγορα και έχει αποτελεσματική άμυνα. Το Veil διαθέτει ατσάλινη άμυνα αλλά είναι αργό στις επιθέσεις, αν και προκαλεί τρομερή ζημιά. Το Gale είναι ενα ranged weapon που σας επιτρέπει να πετάτε μυτερά βέλη στους εχθρούς σας. Το τελευταίο μου θυμίζει λίγο divine instrument απο το Okami. Οι εχθροί λοιπόν χρησιμοποιούν και αυτοί τα ίδια όπλα. Οπότε πρέπει να μάθετε σε στιλ “πέτρα-ψαλίδι-χαρτί” ποιο όπλο αντιμετωπίζει καλύτερα το άλλο. Φυσικά, για να μην μείνετε με κάποιο που δεν ειναι αποτελεσματικό, μπορείτε να αποσπάτε απο τους εχθρούς σας τα όπλα τους και να τα χρησιμοποιείτε.

Μια τελευταία στρώση στον βασικό μηχανισμό της μάχης είναι το purification των όπλων σας. Δηλαδή χρειάζεται να “εξευμενίζετε” το όπλο, το οποίο κατά την διάρκεια της μάχης από λευκό που είναι, μαυρίζει και η απόδοσή του πέφτει κατακόρυφα. Για να το κάνετε αυτό, χρειάζεται να βρείτε μερικά δευτερόλεπτα εν μέσω μάχης για να το κάνετε, κάτι που θέλει κι αυτό την “μαστοριά” του. Βέβαια μην περιμένετε μεγάλη ελευθερία. Πρόκειται για ένα παιχνίδι του τύπου “πήγαινε απο το Α μέρος στο Β, πολέμα για να συνεχίσεις”. Δεν υπάρχουν πολλαπλά μονοπάτια, ούτε επιλογές. Απλά προχωράτε και εξοντώνετε ότι βρίσκετε μπροστά σας. Γενικά το παιχνίδι έχει πολλά να δείξει στο θέμα της μάχης. Στο Normal οι μάχες γίνονται λίγο επαναλαμβανόμενες αφού σε λίγες ώρες θα έχετε καταλάβει λίγο-πολύ τα βασικά και θα ρίχνετε... αγγελικό ξύλο. Τα αφεντικά είναι μια άλλη ιστορία. Πρόκειται για μάχες επικών διαστάσεων με πολλές φάσεις, ειδικότερα αν αντιμετωπίζετε κάποιον από τους “έκπτωτους”. Θα σας φέρνουν προ εκπλήξεως πολύ συχνά.

Απο τα ομορφότερα platforming μέρη του παιχνιδιού...

Τι γίνεται όταν δεν πέφτει ξύλο; Εκτός απο το platforming, χαζεύουμε το απίστευτο art direction του παιχνιδιού. Μια πανδαισία απο αφαιρετικές εικόνες και περιβάλλοντα προσφέρονται προς τέρψιν του παίκτη. Τα περιβάλλονται αλλάζουν ανάλογα με το πού βρίσκεστε, ενώ γίνεται καταπληκτική χρήση των χρωμάτων και των γραμμών, τόσο που η cell-shaded φύση τους αναδεικνύεται με τον καλύτερο τρόπο. Θα είστε μόνιμα κολλημένοι στην οθόνη σας χαζεύοντας την ομορφιά και αφαιρετικότητα του τίτλου, χωρίς αυτό να σημαίνει οτι θυσιάζει σύγχρονες τεχνικές γραφικών. Ενα άλλο ατού των γραφικών είναι οτι δεν υπάρχουν μπάρες αντοχής και διάφορα άλλα επί της οθόνης. Ο Enoch φοράει μια λευκή πανοπλία που σπάει όσο δέχεστε χτυπήματα. Οι εχθροί φοράνε μαύρες πανοπλίες και αυτές σπάνε, δείχνοντάς σας πόσα ακόμα χτυπήματα μπορείτε να δεχτείτε. Τα αφεντικά έχουν και αυτά πανοπλίες ή αλλάζουν χρώμα για να σας δείξουν πόσα χτυπήματα αντέχουν ακόμα και ούτω καθεξής.

Ο ηχητικός τομέας κινείται και αυτός σε ψηλά επίπεδα. Η μουσική που ακούγεται έχει αρκετή ποικιλία, από ήρεμους μελωδικούς ύμνους και επικά ορχηστρικά κομμάτια, μέχρι ηλεκτρικές κιθάρες και techno. Όλα στην υπηρεσία του κυρίου ημών δεηθώμεν. Το voice acting βέβαια είναι ελαφρώς κρύο, ενώ ούτε λόγος για lip-synching - θα δείτε στόματα να κουνιούνται χωρίς φωνή. Παρ' όλα αυτά θα ακούτε διάφορες φωνές υπαρκτών και ανύπαρκτων πραγμάτων να σας καθυποβάλουν.

Άντε τώρα να λειτουργήσεις με τόσα μάτια στραμμένα πάνω σου.

Το El Shaddai είναι ενα καλό παιχνίδι, από αυτά που ίσως λείπουν από την βιομηχανία. Η πηγή έμπνευσής του είναι ασυνήθιστη, αλλά η ιστορία του μέτρια και ακατανόητη. Τα γραφικά είναι πανέμορφα χωρίς να είναι υπερβολικά και οι μάχες έχουν κρυμμένες χάρες, που περιμένουν να τις ανακαλύψετε.

+ Πανέμορφα γραφικά και art direction
+ Εύκολο στην εκμάθηση και βαθύ σύστημα μάχης
+ Ο ήχος κινείται σε υψηλά στάνταρ
+ 3D και 2D platforming

- Βαρετή και ακαταλαβίστικη ιστορία
- Η σταθερή κάμερα περιπλέκει λίγο τα πράγματα
- Απόλυτα γραμμικό
- Μερικές φορές γίνεται επαναλαμβανόμενο.

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 8.0

Πλατφόρμα: Xbox 360 (review), PS3
Έκδοση: Konami
Ανάπτυξη: Ignition Tokyo
Διάθεση: Zegetron
Είδος: Action
Παίκτες: Single-player
Επίσημο Site: http://elshaddaigame.com/
Ημερομηνία Kυκλοφορίας: 9/9/2011
PEGI: 12