Dragon's Lair XBLA Review

, Σάββατο 26 Μάιος 2012 0  

Μπορεί να έχουν περάσει 30 χρόνια από τότε που βγήκε, όμως το Dragon’s Lair συνεχίζει ακάθεκτο, πηγαίνοντας από την μία επανέκδοση στην άλλη. Αυτή τη φορά ο Dirk the Daring επιστρέφει στο Xbox 360, με την γνωστή εμπειρία, watch mode, co-op, achievements, αλλά και συμβατότητα με Kinect. Αξίζει να (ξανα)παίξετε Dragon’s Lair, ή το παιχνίδι είναι πια εκτός εποχής;

Για όσους δεν έχουν ξαναδεί το Dragon’s Lair, πρόκειται για το πρώτο interactive game, που παρουσιάζει με αρκετά όμορφα animations την περιπέτεια του ιππότη Dirk the Daring, ο οποίος προσπαθεί να σώσει την Πριγκίπισσα Daphne από το σατανικό δράκο Singe. Στην οθόνη εμφανίζονται κάθε φορά οι ανάλογες εντολές για δεξιά, αριστερά, πίσω, μπροστά ή το ξίφος για μάχη, είτε με το αναλογικό είτε με το d-pad, κι εσείς καλείστε να τις εκτελέσετε όσο το δυνατόν γρηγορότερα, ώστε να περάσετε στην επόμενη σκηνή. Η διάρκεια του κάθε walkthrough, ακόμη και στο δύσκολο επίπεδο, δεν ξεπερνάει την μισή ώρα, ενώ στο εύκολο επίπεδο είναι μόλις ένα τέταρτο.

Όπως ήταν φυσικό, για να αυξηθεί το replay value του Dragon’s Lair, έχουν προστεθεί και τα ανάλογα achievements, τα οποία και πάλι δεν είναι αρκετά για να σας κρατήσουν, καθώς ακόμη και τα πιο δύσκολα εξ αυτών μπορούν εύκολα να ξεκλειδωθούν μέσα σε μερικές ώρες. Από την άλλη, η συνεχής επανάληψη κουράζει πολύ γρήγορα, ενώ ήδη μετά από τις δύο πρώτες φορές ενασχόλησης τα πλήκτρα γίνονται γνωστά, με την απομνημόνευση τους να μην είναι και το δυσκολότερο επίτευγμα. Μία ακόμη νέα προσθήκη είναι η επιλογή του watch mode, στο οποίο μπορείτε να παρακολουθήσετε τα κατορθώματα του Dirk σε νέα, ανανεωμένη έκδοση, χωρίς να εμπλακείτε καθόλου με τη μοίρα του εικονικού ήρωα. Το εν λόγω mode προσφέρει σχεδόν 20 λεπτά βίντεο υψηλής ανάλυσης, αλλά με την έλλειψη διαλόγων και με την απουσία οποιασδήποτε επιπλέον σκηνής (σε σχέση με το τι έχουμε δει μέχρι σήμερα στους τίτλους) σίγουρα δε μπορεί να εντυπωσιάσει τους ήδη γνώστες της ιστορίας.

Μία εικόνα που θα δείτε πολλές φορές!

Εκεί που τα πράγματα περιπλέκονται ακόμη περισσότερο είναι στην επιλογή παιχνιδιού με το Kinect. Οι κινήσεις που γίνονται με τα πλήκτρα δίνουν τη θέση τους στους ίδιους τους παίκτες, με τις εντολές δεξιά, αριστερά, ευθεία και πίσω να πραγματοποιούνται με την τοποθέτηση του σώματος προς την ανάλογη κατεύθυνση, η επιλογή του ξίφους απαιτεί την άρση και το κατέβασμα του χεριού (είτε το δεξί είτε το αριστερό), ενώ για να πιαστείτε από κάποιο σχοινί πρέπει να σηκώσετε το χέρι σας προς την ανάλογη κατεύθυνση. Εκτός του ότι το Kinect αρκετές φορές δεν ανταποκρίνεται καν, δεν υπάρχει κάτι ουσιαστικά νέο που μπορεί να σας παροτρύνει να προτιμήσετε τον αισθητήρα και όχι το χειριστήριο. Τα κολλήματα του Kinect καθιστούν το χειριστήριο απαραίτητο.

Από την άλλη έχουμε την προσθήκη co-op mode, η οποία επίσης κάθε άλλο παρά ουσιαστική είναι. Έως και δύο άτομα μπορούν να παίξουν μαζί στο ίδιο σύστημα, όμως κάθε ένας περιμένει τη σειρά του, με την κάθε σκηνή απλά να καλεί τον εκάστοτε παίκτη. Οπότε, είτε επιλέξετε να ανταλλάζετε με το φίλο σας κάθε φορά χειριστήριο, είτε έχετε δύο χειριστήρια, είναι ακριβώς η ίδια εμπειρία. Η τελευταία προσθήκη είναι τα leaderboards, που δείχνουν το ανώτερο σκορ σε κάθε επίπεδο δυσκολίας που μπόρεσαν να φτάσουν οι φίλοι σας στο Xbox Live, χωρίς όμως να λαμβάνει υπόψη πόσες ζωές μπορεί να χρειάστηκε ο καθένας.

Στον τομέα τον γραφικών, το Dragon's Lair φαίνεται ομορφότερο από ποτέ. Το animation έχει υποστεί την απαραίτητη επεξεργασία, ώστε να μας προσφέρει μίας υψηλής ευκρίνειας εμπειρία. Από την άλλη, η ψηφιακή εκδοχή του ήρωα, την οποία συναντάμε σε κάθε retry και στο tutorial για το Kinect, κάθε άλλο παρά ωραία είναι, χαλώντας αρκετά την όλη μαγική εμπειρία full-animated game που προσφέρει ο τίτλος. Όσον αφορά τον ήχο, μην περιμένετε θαύματα. Τα ίδια, λιγοστά εφέ, οι ίδιοι ήχοι επιτυχίας και αποτυχίας του κάθε επιπέδου, ενώ το μοναδικό voice-acting που συναντάμε είναι της «σεμνής» κοπέλας που θέλουμε να σώσουμε.

Τι κάνει ο άνθρωπος για να...

Με λίγα λόγια, το Dragon’s Lair έχει εμφανή σημάδια γήρανσης, προσφέροντας μία πολύ μέτρια εμπειρία για τα σημερινά δεδομένα, ακόμη και για τίτλο arcade, με σχεδόν μηδενική αξία επανάληψης, ενώ και οι διάφορες προσθήκες, με πρώτη και καλύτερη την υποστήριξη Kinect, φαντάζουν ανίκανες να προσφέρουν μία φρέσκια εμπειρία. Οι φανατικοί του τίτλου ή αυτοί που τον γνώρισαν στις ένδοξες μέρες του, ίσως να βρουν κάτι για να αναπολήσουν το παρελθόν, όμως οι νεότεροι σίγουρα δε θα βρουν κάτι που θα τους πείσει. Τέλος, ακόμη και η τιμή φαίνεται τσιμπημένη, καθώς με 800 Microsoft Points σίγουρα μπορείτε να τσιμπήσετε πολλά άλλα πιο αξιόλογα παιχνίδια.

+ Πανέμορφα animations σε HD
+ Η κλασική εμπειρία με το χειριστήριο
+ Αchievements…

- …τα οποία είναι αρκετά εύκολα
- Μικρή διάρκεια
- Μικρή αξία επανάληψης
- Προβληματικός χειρισμός με το Kinect
- Αδιάφορο co-op
- Τσιμπημένη τιμή

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 4.0

Πλατφόρμα: Xbox 360
Έκδοση: Microsoft
Ανάπτυξη: Digital Leisure
Διάθεση: XBLA
Είδος: Interactive animation
Παίκτες: Single-player, multiplayer
Επίσημο Site: http://www.digitalleisure.com
Ημερομηνία Kυκλοφορίας: 18/5/2012
PEGI: 7