Dragon's Dogma Review

, Πέμπτη 7 Ιούνιος 2012 0  

Οι περισσότεροι τίτλοι τείνουν να προσπαθούν να μας γοητεύσουν στην αρχή, αλλά να ξεφουσκώνουν στη συνέχεια, κι εμείς απλά να περιμένουμε με ανυπομονησία το τέλος. Eιδικά στην κατηγορία των παιχνιδιών ρόλων, όπου από ένα σημείο και μετά τα πράγματα γίνονται εξαιρετικά εύκολα. Τι γίνεται όμως όταν αυτό αντιστρέφεται; Ο λόγος για το Dragon’s Dogma, ένα μοναδικό RPG που φέρει μία μίξη στοιχείων ΜΜΟ, παραδοσιακών RPG, πρωτόγνωρη δράση, καθώς και πολύπλοκο αλλά και παράλληλα έντονο το στοιχείο του multiplayer. Μπορεί όμως ένας τίτλος που ξεκινάει κάπως «άχαρα» να μας κρατήσει μέχρι το τέλος;

Αν περιμένατε κάποιο story-driven RPG τότε το Dragon’s Dogma δεν είναι για σας. Η ιστορία ξεκινάει με τον ήρωα να βρίσκεται σε ένα ειρηνικό χωριό, την ώρα που ο θρυλικός δράκος κάνει την εμφάνισή του, σπέρνοντας τον πανικό και την καταστροφή. Θέλοντας να προστατέψει το χωριό και τους αγαπημένους του, ο ήρωας πηγαίνει να αντιμετωπίσει το δράκο σε μία απέλπιδα μάχη, με σίγουρη, τραγική κατάληξη. Όλα όμως αλλάζουν όταν ο δράκος ξεριζώνει και τρώει την καρδιά του ήρωα, αφήνοντάς τον όμως ζωντανό. Από εκείνη την στιγμή η μοίρα του είναι προδιαγραμμένη, με το μύθο να τον επονομάζει ως Arisen, αυτός δηλαδή που θα βρει και θα σκοτώσει το δράκο για να πάρει πίσω τη χαμένη του καρδιά. Το αρνητικό βέβαια είναι πως όσο θεαματικά ξεκινάει η ιστορία, τόσο δευτερεύουσα παραμένει σχεδόν σε όλη τη διάρκεια της περιπέτειας, με την επιστροφή της στο προσκήνιο να συμβαίνει λίγο πριν την ολοκλήρωση του παιχνιδιού. Σχετικά «αργό» είναι και το ξεκίνημα της δράσης, καθώς το παιχνίδι γίνεται πραγματικά ελκυστικό μετά τις πρώτες 10 με 15 ώρες.

Περνώντας στο gameplay, η πρόταση της Capcom φαίνεται να παίρνει στοιχεία από αρκετά άλλα games της κατηγορίας και να τα ενσωματώνει σε ένα δικό της, μοναδικό σύστημα. Αρχικά, μπορείτε να επιλέξετε μία από τις εννέα classes για τον ήρωα σας, οι οποίες είναι Fighter, Warrior, Mystic Knight, Strider, Ranger, Assassin, Mage, Sorcerer και Magic Archer, η κάθε μία βέβαια με τις δικές της δυνάμεις και αδυναμίες. Καθώς εξελίσσετε το χαρακτήρα σας, όλο και περισσότερες επιλογές γίνονται διαθέσιμες για κάθε class, το εύρος των οποίων διογκώνεται όσο ανεβαίνετε επίπεδο. Aρκετά ικανοποιητικές είναι και οι δυνατότητες εξατομίκευσης του χαρακτήρα, όπου μπορείτε να επιλέξετε κάποια random εμφάνιση ή να φτιάξετε από την κορφή ως τα νύχια τη δική σας, μοναδική εμφάνιση, επιλέγοντας το φύλο, τη φωνή, το όνομα και φυσικά τα εξωτερικά χαρακτηριστικά.

Ντύσου πρόχειρα, βάλε το κραγιόν σου και άντε να φύγουμε!

Στην περιπέτειά σας δεν είστε μόνοι και αυτό είναι κάτι που το Dragon’s Dogma σας θυμίζει συνεχώς. Οι σύντροφοί σας, επονομαζόμενοι ως pawns, ελέγχονται αποκλειστικά και μόνο από το παιχνίδι, αν και το σύστημα εντολών που υπάρχει φαίνεται να προσφέρει μία πιο στρατηγική προσέγγιση, δίνοντας σας την ευκαιρία να τους «διατάζετε». Μπορείτε να διαλέξετε τους δύο εκ των τριών χαρακτήρων του party σας από pawns άλλων παικτών, ή να δημιουργήσετε τα δικά σας pawns, με τις ίδιες επιλογές που υπάρχουν για το customization του κύριου χαρακτήρα. Οι βοηθητικοί αυτοί χαρακτήρες έχουν φωνή, «άποψη» και γνώμη, εξερευνώντας τις περιοχές για επιπλέον πράγματα και προειδοποιώντας σας για τυχόν κινδύνους που παραμονεύουν, ή απλά πηγαίνοντας πρώτοι στις μάχες, πριν από σας με την εντολή «Go». Επίσης, στη διάρκεια της μάχης είναι βασικό να ακούτε τι σας λένε, καθώς σας βοηθάνε στην επιλογή της καταλληλότερης προσέγγισης της μάχης.

Από την άλλη, ίσως η online προσέγγιση των pawns δεν είναι και ότι καλύτερο, αν και είναι κάτι πολύ έξυπνο. Κάθε φορά που εισέρχεστε σε μία πόλη, εκτός από το ήδη αρκετό loading γίνεται και η απαραίτητη σύνδεση στον server του τίτλου, αυξάνοντας κατά πολύ τη διάρκεια της αναμονής. Επιπλέον, κάθε μέρα που θα περνάει ή κάθε φορά που επιλέγετε κάποιο άλλο pawn πρέπει να κάνετε και τα αντίστοιχα «δώρα» στα pawns των άλλων παικτών, ως ένα ευχαριστήριο δείγμα προς αυτούς. Επίσης, πριν τα επιλέξετε δεν ξέρετε τις ακριβείς δυνάμεις τους, καθώς μόνο το level τους εμφανίζεται στην οθόνη, κάνοντας την επιλογή online pawn ακόμα δυσκολότερη. Τέλος, τα pawns είναι περιορισμένα στις έξι εκ των εννέα classes, ενώ αν κι εσείς μπορείτε να τα σώσετε από το θάνατο, αυτά δεν είναι ικανά να σας αναγεννήσουν όταν πεθαίνετε.

Όσον αφορά το σύστημα μάχης, το Dragon’s Dogma φαίνεται να αναμιγνύει αρμονικά στοιχεία action RPG, στρατηγικής και hack ‘n’ slash, δίνοντας στους παίκτες μία πρωτόγνωρη αίσθηση απόλυτου ελέγχου. Το πόσο βαθύ είναι πραγματικά το σύστημα είναι κάτι που μόνο αν το παίξει κανείς θα το καταλάβει. Αν και υπάρχουν τα βασικά κουμπιά επίθεσης, άμυνας, άλματος και ειδικών επιθέσεων που συναντάμε σε σχεδόν όλους τους τίτλους της κατηγορίας, ο συνδυασμός αυτών είναι το κλειδί που μπορεί να φέρει το επιθυμητό αποτέλεσμα. Επίσης, η στρατηγική παίζει μεγάλο ρόλο, με τις εντολές που έχετε διαθέσιμες για τα pawns, ακόμα και αν είναι λιγοστές οι στιγμές μέσα στη μάχη που θα τις χρειαστείτε. Μία ακόμα μοναδική προσθήκη είναι το σύστημα grab, μία δύναμη που έχουν μόνο οι βοηθητικοί χαρακτήρες, με την οποία αρπάζουν τους αντιπάλους, κρατώντας τους για ένα περιορισμένο χρονικό διάστημα, στη διάρκεια του οποίου μπορείτε να δώσετε το τελειωτικό χτύπημα στον εκάστοτε εχθρό, ή να διατάξετε κάποιον άλλο να το κάνει.

O Harry Potter το καβαλάει, εγώ απλά το κρατάω και πετάω.

Εκτός από την πληθώρα και την ποικιλία των εχθρών (μην περιμένετε να δείτε κανέναν άλλον δράκο εκτός από τον πρωτοεμφανιζόμενο), δε θα μπορούσε να μη γίνει αναφορά στα boss fights. Στα boss fights αντιμετωπίζετε διαφορετικά και μοναδικά πλάσματα, μυθικά τέρατα, γιγάντια ερπετά αλλά και... υβρίδια, όπως το λιονταρο-κατσικο-φίδι (ναι, όλα σε ένα!), το σκέλος των οποίων θυμίζει σε αρκετά σημεία Shadow of the Colossus. Κάθε μία εκ των εν λόγω μαχών προσφέρει την ανάλογη πρόκληση, αλλά και την ανάλογη ευχαρίστηση, χωρίς να γίνεται βαρετή και επαναλαμβανόμενη. Βέβαια, για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο, έχουν γίνει και οι απαραίτητες «θυσίες», καθώς τα boss fights μπορεί να διαπρέπουν σε ποιότητα, αλλά υστερούν αρκετά σε ποσότητα. Σίγουρα όμως μιλάμε για μερικά από τα καλύτερα boss fights που έχουμε δει μέχρι σήμερα στην κατηγορία.

Ένα από τα μεγαλύτερα αρνητικά του παιχνιδιού είναι η ισορροπία στο επίπεδο δυσκολίας. Πολλοί εχθροί που εμφανίζονται είναι αρκετά πιο δυνατοί από εσάς στο εκάστοτε σημείο του παιχνιδιού, δυσκολεύοντας αρκετά την περιπέτειά σας, πόσο μάλλον όταν το σημείο αυτό είναι κύριο μέρος της ιστορίας και δε μπορεί να αποφευχθεί. Από την άλλη, μετά από αρκετό leveling οι μάχες γίνονται απλά πανεύκολες, καθώς οι ειδικές δυνάμεις που ξεκλειδώνονται φέρνουν τη... συντέλεια στην οθόνη, με τη νίκη σας να είναι προδιαγραμμένη. Η όλη αυτή αντιστροφή δυσκολίας-ευκολίας γίνεται με ίσως το χειρότερο τρόπο, αφού ακόμα και να μην έχετε φτάσει τόσο υψηλό level, μπορείτε να ξεκλειδώσετε και να μάθετε κάποια εκ των πολύ δυνατών ειδικών επιθέσεων και να συνεχίζετε να πορεύεστε με τη νίκη στο τσεπάκι.

Το κυριότερο ίσως στοιχείο το κόσμου του τίτλου είναι η απόλυτη ελευθερία που προσφέρει. Ο κόσμος είναι γιγαντιαίου μεγέθους, αφήνοντας τους παίκτες να εξερευνήσουν ελεύθερα και κατά βούληση κάθε του γωνιά, ενώ και τα διαφορετικά περιβάλλοντα φουντώνουν την επιθυμία για αναζήτηση. Επίσης, υπάρχουν και αρκετές πόλεις που μπορείτε να εξερευνήσετε, οι οποίες φαντάζουν αρκετά ζωντανές και μεγάλες, με κάθε χαρακτήρα να μοιάζει ξεχωριστός και να έχει πάντα κάτι διαφορετικό να σας πει. Η όλη ζωντάνια που προσφέρει ο κόσμος του Dragon’s Dogma είναι ίσως και ο λόγος που κάθε λάτρης RPG πρέπει να το έχει στη συλλογή του. Βέβαια, το ότι είναι open-world δεν σημαίνει ότι είναι και για «όλους». Αν δεν είστε κατάλληλα προετοιμασμένοι ή στο αντίστοιχο level, η ελεύθερη περιπλάνηση μπορεί να αποδειχθεί μοιραία, καθώς τα τέρατα της κάθε περιοχής δεν είναι στον ίδιο βαθμό δυσκολίας με τα υπόλοιπα.

Όχι, δεν είναι η Λερναία Ύδρα, αλλά φέρνει τον ίδιο πανικό.

Τα checkpoints είναι ίσως το μεγαλύτερο αρνητικό του Dragon’s Dogma, καθώς υπάρχουν μόνο σε σημεία της ιστορίας ή με την είσοδο/έξοδο από κάποια πόλη. Αυτό βέβαια είναι αρκετά εκνευριστικό, καθώς αν κατά λάθος πέσετε σε κάποιον γκρεμό ή μετά από λάθος προσέγγιση κάποιας μάχης ηττηθείτε, πρέπει να γυρίσετε αρκετά πίσω. Την κατάσταση σώζει η επιλογή για save οποιαδήποτε στιγμή, αν και πρέπει να κάνετε σχεδόν συνέχεια. Επίσης, υπάρχουν διάσπαρτοι στον χάρτη χαρακτήρες άλλων παικτών, οι οποίοι ναι μεν είναι ελεγχόμενοι από την ΑΙ, αλλά οι δυνάμεις τους μπορεί να είναι πολύ ανώτερες από τις δικιές σας, έχοντας σχεδόν βέβαιο πως μία μάχη σώμα με σώμα μαζί τους θα έχει τραγική κατάληξη, με μοναδική επιλογή την φυγή προς κάποιο ασφαλές μέρος. Εξάλλου, πέραν των online pawns, υπάρχει και η επιλογή για τράβηγμα φωτογραφιών και στιγμιαίο ανέβασμα στο λογαριασμό σας στο Facebook, αν βέβαια έχετε συνδέσει τον λογαριασμό σας την κονσόλα, χωρίς τη δυνατότητα απλής αποθήκευσης στον σκληρό δίσκο.

Ένα άλλο σημείο που πρέπει να προσέξετε είναι η ώρα. Ο τίτλος προσφέρει έναν φυσικό, 24ωρο κύκλο ώρας, κάτι βέβαια πολύ θετικό ως προς τη ζωντάνια που θέλει να προσφέρει. Όμως, η νύχτα φαντάζει απαγορευμένη, καθώς η ορατότητα μειώνεται υπερβολικά, αυξάνοντας το ενδεχόμενο πτώσης σε κάποιο γκρεμό. Επίσης, νέοι εχθροί εμφανίζονται στο σκοτάδι, αρκετά δυνατότεροι από αυτούς που συναντάτε τη μέρα, ενώ την εμφάνισή τους κάνουν και τα αγαπημένα και τρισχαριτωμένα ζόμπι, δυσκολεύοντας ακόμα παραπάνω τα πράγματα. Ως εκ τούτου, είστε σχεδόν αναγκασμένοι να πληρώνετε κάθε βράδυ ένα πανδοχείο (το οποίο δεν είναι και τόσο φθηνό, ειδικά εντός μεγάλων πόλεων) για να είστε ασφαλείς.

Όσον αφορά τον οπτικό τομέα, το Dragon’s Dogma είναι μία μίξη άκρων. Από τη μία, τα περιβάλλοντα είναι εκπληκτικά, ο φωτισμός πολύ καλός, τα εφέ απλά τρομερά και τα μοντέλα των χαρακτήρων και των εχθρών αρκετά λεπτομερή και όμορφα για τίτλο τέτοιου σκέλους. Από την άλλη, υπάρχουν πολλά προβλήματα στην κάμερα και τραγική πτώση των καρέ ανά δευτερόλεπτο στις μάχες, ανύπαρκτος συγχρονισμός χειλιών, και κάποια όχι και τόσο προσαρμοσμένα τοπία και αντικείμενα διασκορπισμένα, των οποίων τα textures θυμίζουν προηγούμενη γενιά. Στα του ήχου, το κλασικό, ιαπωνικό ροκ στο αρχικό μενού απλά τα σπάει, ενώ και οι μελωδίες που σας συνοδεύουν καθ’ όλη τη διάρκεια της περιπέτειας είναι ικανοποιητικές. Το voice acting φαντάζει σε κάποια σημεία τελείως άκυρο, αν και οι περισσότεροι ηθοποιοί κάνουν αρκετά καλή δουλειά.

Εδώ πέρα σε λίγο θα μου βγει η Μπουλέ και θα μου πει ''Τέρμα τα αστεία!''.

Συνοψίζοντας, το Dragon’s Dogma είναι ένα RPG το οποίο οι φαν του είδους σίγουρα πρέπει να έχουν στη συλλογή τους, ενώ και οι λάτρεις των hack ‘n’ slash πρέπει να του δώσουν μία ευκαιρία. Ο τεράστιος και πανέμορφος κόσμος του μπορεί να παρασύρει οποιονδήποτε μέσα του, ενώ και το σύστημα μάχης προσφέρει μία μοναδική εμπειρία. Όποιος δώσει την ευκαιρία που αξίζει στο παιχνίδι, θα δει πως η κύρια ιστορία, η οποία διαρκεί περίπου 40 με 50 ώρες, οι δευτερεύουσες αποστολές, οι οποίες δίνουν επιπλέον 70 ώρες διάρκειας, αλλά και η πληθώρα επιλογών αναζήτησης και customization θα τον αφήσουν πλήρως ικανοποιημένο. Παρά τα αρκετά προβλήματά του, το Dragon's Dogma αξίζει να το τσιμπήσετε αν θέλετε να επενδύσετε τα χρήματά σας σε αρκετές ώρες διασκέδασης.

+ Τεράστιος και ζωντανός κόσμος
+ Βαθύ σύστημα μάχης
+ Όμορφα γραφικά
+ Πλήρης ελευθερία
+ Αρκετές επιλογές εξατομίκευσης
+ Φοβερά boss fights
+ Έξυπνοι τρόποι socializing (pawns, Facebook photo share)
+ Πολύ καλός ηχητικός τομέας

- Αρκετά προβλήματα στα γραφικά
- Loading
- Ανισόρροπο επίπεδο δυσκολίας
- Κάκιστο σύστημα checkpoint
- Μετά τις πρώτες 10-15 ώρες γίνεται πραγματικά ενδιαφέρον

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 8.0

Πλατφόρμα: Xbox 360 (review), PS3
Έκδοση: Capcom
Ανάπτυξη: Capcom
Διάθεση: CD Media
Είδος: Open-world action RPG
Παίκτες: Single-player, multiplayer
Επίσημο Site: http://www.dragonsdogma.com/
Ημερομηνία Kυκλοφορίας: 25/5/2012
PEGI: 18