Dragon Age: Origins Review

, Τρίτη 17 Νοέμβριος 2009 0  

dragon-age-startΣτην Ε3 του 2004, η Bioware ανακοίνωσε την ανάπτυξη ενός νέου PC franchise με την ονομασία Dragon Age. Σκοπός της εταιρείας ήταν να προσφέρει μια εμπειρία ανάλογη του Baldur’s Gate και πρωταρχικός της σκοπός ήταν η δημιουργία ενός πιστευτού κόσμου. Τα χρόνια περνούσαν με το Dragon Age να παραμένει στο άφαντο, ώσπου το 2008 η Bioware αποφάσισε να ξεκινήσει το μεγάλο promotion του. Έκτοτε η πορεία είναι λίγο πολύ γνωστή. Το παιχνίδι μετονομάστηκε σε Dragon Age: Origins, η κεντρική πλατφόρμα ανάπτυξης παρέμεινε το PC αλλά προστέθηκαν και εκδόσεις για PS3, X360, η ΕΑ δήλωσε ότι ο τίτλος δεν θα χρησιμοποιεί το πρόγραμμα προστασίας SecureRom, ενώ η μετέπειτα διαφημιστική καμπάνια του παιχνιδιού κυμάνθηκε σε mainstream επίπεδα που θύμιζαν τον Άρχοντα Των Δαχτυλιδιών.

Πολλοί βιάστηκαν να κατακρίνουν την Bioware για αυτήν της την κίνηση και έκλαιγαν με τον (υποτιθέμενο) “θάνατο” ενός ποιοτικού RPG. Σε περίπτωση που ανήκετε σε αυτούς τότε… guess again. Το Dragon Age: Origins είναι ένα διαμάντι. Ένα PC RPG παλιάς σχολής. Ένας άξιος απόγονος της σειράς Baldur’s Gate. Και αν είστε οπαδοί της οφείλετε να παρατήσετε το διάβασμα από τώρα και να πάτε να το αγοράσετε… αν δεν το έχετε κάνει ήδη.

Έλα να σε κάνω μάκια.

Έλα να σε κάνω μάκια.

Η ιστορία του παιχνιδιού φαινομενικά είναι απλή. Οι δαίμονες του υποκόσμου, γνωστοί ως Darkspawn, ανά διάφορες χρονικές περιόδους εισβάλλουν στην επιφάνεια του Thedas. Αυτή η μαζική τους εισβολή ονομάζεται Blight. Την παρούσα στιγμή ετοιμάζεται η πέμπτη εισβολή κι εσείς καλείστε να την εμποδίσετε. Απλά τα πράγματα έτσι; Κι όμως η Bioware, σε αντίθεση με τα περισσότερα gaming studios, ασχολήθηκε με τις μικρές λεπτομέρειες του Dragon Age. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε που τα πρώτα χρόνια ανάπτυξής του, το studio είχε αφοσιωθεί στην δημιουργία του εν λόγω κόσμου. Έτσι θα βρείτε σωρεία πληροφοριών για όλους τους χαρακτήρες, τους εχθρούς, τις πόλεις και τις παραδόσεις της κάθε φυλής. Αυτονόητο δε, είναι το ότι θα γνωρίσετε όλες τις γνωστές φυλές ενός fantasy RPG και θα βιώσετε τα προβλήματά τους. Προβλήματα τα οποία θα πρέπει να λύσετε, όπως αυτό των ξωτικών με τους λυκάνθρωπους ή την εκλογή του βασιλιά των νάνων ή την αναγέννηση του αντίστοιχου των ανθρώπων. Και προτού το καταλάβετε, θα έχετε απορροφηθεί σε νέες περιπέτειες… ή στο ξεμονάχιασμα κάποιας όμορφης συντρόφισσάς σας!

Εκ πρώτης όψεως τα γραφικά του Dragon Age: Origins εντυπωσιάζουν. Λεπτομερείς χαρακτήρες, εκπληκτικές πανοπλίες και όπλα (χάρη στην σωστή χρήση των pixel shaders) και όμορφος φωτισμός είναι τα στοιχεία που ξεχωρίζουν. Παρατηρώντας όμως καλύτερα τα τεκταινόμενα, θα δείτε αρκετές υφές χαμηλής ανάλυσης, flickering σε αρκετά textures και εφέ που δεν γεμίζουν την οθόνη. Γι ‘αυτό άλλωστε ετοιμάζεται ένα HD texture pack, το οποίο θα βρείτε εδώ. Παρά τα παραπάνω (γραφικά) ελαττώματά του, το Dragon Age: Origins δείχνει πανέμορφο και συγκαταλέγεται στα καλύτερα RPGs που έχω δει τα τελευταία χρόνια. Ανάλογες θετικές εντυπώσεις έχω κι από το ηχητικό μέρος. Όλες οι φωνές των χαρακτήρων είναι ποιοτικές και χαίρεσαι να ακούς τους διαλόγους, ενώ τα μουσικά κομμάτια που το συνοδεύουν είναι άκρως ατμοσφαιρικά. Τέλος, μικρές λεπτομέρειες όπως οι κήρυκες στην πόλη των νάνων γίνονται εύκολα αντιληπτές, με αποτέλεσμα να σχηματίζεται ένα χαμόγελο χαράς στο πρόσωπό σας.

Η κλασική κάμερα που έχουμε συνηθίσει στα παιχνίδια της BioWare.

Η κλασική κάμερα που έχουμε συνηθίσει στα παιχνίδια της BioWare.

Όσον αφορά τις επιδόσεις του, το παιχνίδι συγκαταλέγεται σε εκείνα που εκμεταλλεύονται πλήρως τους quadcores. Στον παλιό μου dualcore (E6600 στα 3.51Ghz) τα καρέ ανά δευτερόλεπτο έπεφταν σε πολύ χαμηλά επίπεδα και η κατάσταση βελτιώθηκε μονάχα με την αλλαγή του σε quadcore (Q6600 στα 3.0Ghz). Από την άλλη μεριά, το Dragon Age: Origins δεν στρεσάρει πολύ τις κάρτες γραφικών κι έτσι θα μπορέσετε να αυξήσετε την ανάλυση ακόμα κι αν δεν διαθέτετε μια (τελευταίας γενιάς) high-end.

Οι περισσότεροι βέβαια θα αναρωτιέστε τί λέει το gameplay του τίτλου. Και σας διαβεβαιώνω ότι δεν πρόκειται να απογοητευτείτε, καθώς το Dragon Age: Origins είναι ένα κλασικό παιχνίδι της BioWare. Αυτό σημαίνει ότι χειρίζεστε μια ομάδα χαρακτήρων, η ανάπτυξη τους είναι εκπληκτική, με καθέναν να κρίνεται απαραίτητος στις μάχες για τις ξεχωριστές του ικανότητες, το σύστημα μάχης βασίζεται στο πάγωμα και την διευθέτηση εντολών των μελών της ομάδας σας και υπάρχουν αρκετές επιλογές που μπορείτε να κάνετε όσον αφορά την περάτωση των διαφόρων αποστολών.

Ακόμα κι οι λυκάνθρωποι υποκλίνονται σε μια τέτοια... θεά!

Ακόμα κι οι λυκάνθρωποι υποκλίνονται σε μια τέτοια... θεά!

Ας ξεκινήσουμε από την ομάδα σας όμως. Το παιχνίδι σας δίνει έναν αριθμό ξεχωριστών χαρακτήρων και εσείς καλείστε να επιλέξετε τέσσερις από αυτούς. Υπάρχει μεγάλη ποικιλία και είμαι σίγουρος ότι όλοι θα βρουν την ομάδα της αρεσκείας τους, είτε αυτή βασίζεται στην ωμή δύναμη, είτε στις μάχες εξ αποστάσεως. Κατά την διάρκεια του παιχνιδιού όπως είναι αναμενόμενο, κερδίζετε πόντους εμπειρίας με τους οποίους αναβαθμίζετε τους χαρακτήρες. Το εν λόγω σύστημα αναβάθμισης είναι αρκετά προσεγμένο. Εκτός από τα στατιστικά των χαρακτήρων σας, μπορείτε να αναβαθμίζετε τα skills τους και τις ειδικότητές τους. Οι ειδικότητες (specializations) διαφοροποιούν τους χαρακτήρες σας μεταξύ τους, ενώ υπάρχουν τριών ειδών skills. Οι passive που είναι μονίμως ενεργοποιημένες, οι activated που χρειάζονται λίγο χρόνο μέχρι να ξαναγίνουν διαθέσιμες και οι sustained που δεσμεύουν ένα μέρος του mana σας όσο είναι ενεργές. Θα πρέπει εννοείται να δώσετε ιδιαίτερη βάση στην ανάπτυξη, γιατί μια λάθος κίνηση μπορεί να αποβεί μοιραία στην ισορροπία της ομάδας. Δεν νοείται άλλωστε να αναβαθμίσετε μια κλέφτρα με double-handed όπλα ή με το να της ανεβάζετε την δύναμή της στα επίπεδα ενός μαχητή.

Το σύστημα μάχης που αποτελεί τον πυρήνα του παιχνιδιού είναι αργό και ανταμείβει όσους προσέχουν την κάθε τους κίνηση. Απαιτείται στρατηγική και πλήρης εκμετάλλευση των δυνατοτήτων της ομάδας σας. Αν όχι πάντα, πολλές φορές θα παγώνετε το παιχνίδι για να χειριστείτε ξεχωριστά τον κάθε χαρακτήρα. Αυτός ο ρυθμός, η στρατηγική και το “μανατζάρισμα” των μονάδων είναι που ανεβάζουν στα ύψη τις μάχες και την απόλαυση μιας νίκης. Το παιχνίδι σας παρέχει επίσης με μερικές αυτόματες τακτικές που μπορείτε να ορίσετε από το αντίστοιχο μενού. Οι τακτικές αυτές είναι ποικιλόμορφες και θα σας φανούν ιδιαίτερα χρήσιμες. Σε περίπτωση δε που τα βρείτε σκούρα, μπορείτε να χαμηλώσετε το επίπεδο δυσκολίας καθόλη την διάρκεια παιχνιδιού.

Ίσα ρε σαλιάρη από 'δώ!

Ίσα ρε σαλιάρη από 'δώ!

Στα του χειρισμού, τα πράγματα δεν θα μπορούσαν να είναι καλύτερα. Χειρίζεστε τους χαρακτήρες σας είτε μέσω των κουμπιών κατευθύνσεως (W-A-S-D), είτε μέσω του ποντικιού. Δεν πρόκειται να αντιμετωπίσετε κανένα πρόβλημα κατά την διάρκεια των μαχών ή την εξερεύνηση των επιπέδων, χάρη στην ακρίβεια του ποντικιού και την εύκολη μετακίνηση της κάμερας από το πληκτρολόγιο. Με το spacebar παγώνετε το παιχνίδι για να δίνετε οδηγίες στους χαρακτήρες σας. Το GUI είναι λεπτομερέστατο και παρέχει πολλές πληροφορίες, όπως hints, εικονίδια για τα skills/tactics/journal/map, καθώς επίσης και την μπάρα γρήγορης χρήσης. Η μπάρα αυτή (quickbar) διαθέτει όλα τα skills που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε, ενώ μπορείτε να βάλετε και αντικείμενα που κρίνετε απαραίτητα (όπως τα potions).

Προτού ολοκληρώσω την κριτική, αξίζει να αναφερθώ σε μερικά χαρακτηριστικά του παιχνιδιού που με ξένισαν. Για αρχή είναι η αλχημεία, που παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο, αφού το ποσοστό των διαθέσιμων potions μου φάνηκε απελπιστικά μικρό (ακόμα κι οι έμποροι δεν είχαν πολλά potions για να πουλήσουν). Μονόδρομος λοιπόν ήταν η ικανότητα δημιουργίας φίλτρων από πρώτες ύλες (herbalism που για ευνόητους λόγους την ενεργοποίησα στην Morrigan). Το inventory για ακόμη μια φορά μου φάνηκε μικρό και αρκετές φορές χρειάστηκε να επιλέξω τα αντικείμενα που θα κουβαλούσα, αφού δεν υπάρχει ξόρκι για να μεταφερθείτε κατευθείαν στην πλησιέστερη πόλη σας (αλά scroll of town portal). Τέλος, μερικές τελικές μάχες των αποστολών με δυσκόλεψαν αφάνταστα, παρόλο που δεν αντιμετώπιζα κανένα πρόβλημα μέχρι να φτάσω σε αυτές.

Νύχτες γεμάτες πάθος με την Morrigan...

Νύχτες γεμάτες πάθος με την Morrigan...

Περιττό να πω ότι το Dragon Age: Origins μου άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις και αποτελεί το καλύτερο RPG της φετινής χρονιάς. Διαθέτει σενάριο με πολλά παρακλάδια, καθένα από τα οποία αφηγείται μια μικρή, ωραία ιστορία με ηθικά διλήμματα. Είναι τεράστιο σε μέγεθος και θα σπαταλήσετε πολλές ώρες μέχρις ότου το ολοκληρώσετε. Είναι σχεδιασμένο πανέξυπνα ώστε να υποστηρίζει το επερχόμενο DLC, με το οποίο βέβαια είμαι αντίθετος, αλλά είμαι και σίγουρος ότι αρκετοί θα θελήσουν να χαρούν τις νέες mini περιπέτειες. Πάνω απ' όλα, το παιχνίδι διακατέχεται από την ποιότητα και το ταλέντο της Bioware. Εν ολίγοις μην το σκέφτεστε καν, αγοράστε το!

+ Άξιος διάδοχος του Baldur’s Gate
+ Τεράστιο
+ Μάχες που απαιτούν στρατηγική
+ Απίστευτος κόσμος, δημιουργημένος από την ίδια τη Bioware
+ Μπορείτε να ρίξετε στο κρεβάτι σας αρκετές συντρόφισσες… μέχρι και τρίο μπορείτε να κάνετε!

- Απαιτεί quadcore για να το χαρείτε στο έπακρο
- Το καταραμένο inventory
- Μερικές μάχες είναι εκνευριστικά δύσκολες

Βαθμολογία: 9.0

Πλατφόρμα: PC (Xbox 360, PS3)
Έκδοση: EA
Ανάπτυξη: Bioware
Διάθεση: EA Hellas
Είδος: RPG
Παίκτες: 1
Επίσημο Site: http://dragonage.bioware.com/
Ημερομηνία Kυκλοφορίας: 6/11/2009
PEGI: 18