Πόσο "τιμά" το PC το Dishonored;

, Δευτέρα 22 Οκτώβριος 2012 0  

Και ναι, η Arkane Studios δηλώνει παρούσα. Oι άνθρωποι που μας έδωσαν τα Dark Messiah, Arx Fatalis και Deus Ex (ο Harvey Smith), επιστρέφουν δριμύτεροι με το εκπληκτικό Dishonored, που μπορεί κάλλιστα να χαρακτηριστεί ως ένα νέο Deus Ex. Όπως πάντα, η εν λόγω ανάλυση αφορά στο πώς τρέχει το παιχνίδι στους υπολογιστές, κι όχι στο αν είναι καλό (που είναι) ή όχι. Το review του person άλλωστε είναι κατατοπιστικότατο και ντροπή σας αν ακόμα δεν το έχετε διαβάσει!

Το Dishonored βασίζεται στην Unreal Engine 3 της Epic Games, πράγμα που σημαίνει ότι τρέχει, χωρίς ιδιαίτερα θέματα, σε ευρεία γκάμα υπολογιστικών συστημάτων. Για τις ανάγκες της δοκιμής χρησιμοποίησα έναν Q9650 “πουσαρισμένο” στα 4.2Ghz, 4GB μνήμη, την Nvidia GTX 295, Windows 7-64Bit και την τελευταία έκδοση των οδηγών της Nvidia. Ευτυχώς η “πράσινη” εταιρεία έχει συμπεριλάβει ένα SLI profile για το καμάρι της Arkane, οπότε δεν χρειάζεται να παιδευτείτε με προγράμματα όπως το Nvidia Inspector Tool (εκτός βεβαίως κι αν θέλετε να χρησιμοποιήσετε υψηλότερα επίπεδα AA).

Και οι τέσσερις πυρήνες δουλεύουν στο Dishonored. Για να βλέπουμε επιπλέον παιχνίδια με τέτοια χρήση CPU.

Το Dishonored διαθέτει μια σχετικά καλή γκάμα επιλογών (γραφικών και μη). Μπορείτε να τροποποιήσετε το mouse acceleration, την ευαισθησία του ποντικιού, αν θα έχετε ή όχι aim assist, να απενεργοποιήσετε όλες τις ενδείξεις που εμφανίζονται στην οθόνη, καθώς επίσης και όλα τα tutorial μηνύματα. Επιπροσθέτως, μπορείτε να αλλάξετε το περιβόητο FOV, όπως και την λεπτομέρεια των υφών και των μοντέλων των χαρακτήρων. Η αλήθεια βέβαια να λέγεται – περίμενα να δω μεγαλύτερη γκάμα γραφικών επιλογών (δηλαδή έχουν επιλογή για τις σκιές των αρουραίων και όχι για τις σκιές του παιχνιδιού; Γουάτ ντα φακ). Αφήστε δε που η μεγαλύτερη τιμή του FOV που μπορείτε να επιλέξετε είναι το 85. Σε αυτό το σημείο θα έριχνα κατάρες αλλά ας όψεται η δυνατότητα αλλαγής του FOV μέσω ενός .ini αρχείου. Το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να ανοίξετε το αρχείο “DishonoredInput.ini”, να βρείτε την γραμμή εντολών “m_PCBindings=(Name=”Zero”,Command=”GBA_Shortcut_9″)” και να προσθέσετε από κάτω της “m_PCBindings=(Name=”F4″,Command=”FOV 90”)”. Αν θέλετε μεγαλύτερο FOV, τότε αλλάξτε το 90 με ένα μεγαλύτερο νούμερο.

Το Dishonored δεν έχει ιδιαίτερες απαιτήσεις από τις κάρτες γραφικών, πράγμα που θα χαροποιήσει ακόμα κι αυτούς που δεν διαθέτουν high-end κάρτα. Μια GTX 275 είναι αρκετή για να τρέξετε το παιχνίδι με “κολλημένα” τα 60fps και όλες τις γραφικές επιλογές ενεργοποιημένες. Το SLI scaling στην GTX 295 είναι καλό -πάνω κάτω- αν και η Nvidia χρειάζεται να στρώσει λιγάκι το συγκεκριμένο profile. Κατά την διάρκεια της δοκιμής, παρατήρησα κάποια memory leaks με το default SLI profile. Για την ακρίβεια, υπήρχαν στιγμές που η GTX 295 πλησίαζε τις επιδόσεις της GTX 275 σε ορισμένες σκηνές μέσα στις πόλεις. Όταν όμως έκανα alt+tab, το frame rate εκτοξεύτηκε στα 80άρια πάλι. Αυτό προφανώς δείχνει το πρόβλημα του SLI profile, καθώς το φαινόμενο αυτό δεν εμφανίστηκε όταν έτρεξα την κάρτα σε Single GPU Mode.

Δείγμα των ρυθμίσεων που μπορείτε να αλλάξετε.

Εδώ πρέπει να σημειώσω ότι το Dishonored εκμεταλλεύεται παραπάνω από δύο CPU πυρήνες, κάτι που με έκανε να χαμογελάσω, αφού αρκετά παιχνίδια που βασίζονται στην Unreal Engine 3 είναι βελτιστοποιημένα μονάχα για διπύρηνους επεξεργαστές. Όταν δοκίμασα να προσομοιώσω έναν dual-core, παρατήρησα μια αισθητή πτώση των καρέ (10-15fps). Αυτό σημαίνει ότι χρειάζεστε έναν γερό dual-core για να μην παρατηρήσετε πτώσεις στα καρέ, καθώς υπάρχουν στιγμές που το frame rate πέφτει στα 40. Και μην ξεχνάτε ότι μιλάμε για διπύρηνο που ήταν χρονισμένος στα 4.2Ghz. Καλά λοιπόν τα νέα για όλους τους κατόχους τετραπύρηνων. Τώρα θα μου πείτε ποιος την σήμερον ημέρα έχει διπύρηνο και παίζει παιχνίδια. Σωστό. Αλλά θεωρώ πολύ καλό που η Arkane ένιωσε και εκμεταλλεύτηκε τους επιπλέον πυρήνες των CPU μας, δεδομένου ότι έχουμε ένα κάρο παιχνίδια που, ακόμα και σήμερα, τρέχουν το ίδιο είτε με διπύρηνο, είτε με τετραπύρηνο.

Όσον αφορά τα γραφικά, το Dishonored μου φάνηκε κάπως... ξεθωριασμένο. Σαφώς και η Arkane προσπάθησε να δημιουργήσει έναν “κινούμενο πίνακα” αλλά αυτή δεν είναι δικαιολογία για τις υφές χαμηλής ανάλυσης. Κοινώς, θα θέλαμε η έκδοση του Dishonored για PC να είχε προσεχθεί όσο το Sleeping Dogs και το Max Payne 3. Αξίζει να αναφέρω επίσης ότι υπάρχει ένα πρόγραμμα με την ονομασία SweetFX Shader Suite, το οποίο τα σπάει. Κατά την γνώμη μου, αξίζει να το κατεβάσετε και να το χρησιμοποιήσετε, καθώς βελτιώνει σε σημαντικό βαθμό τα γραφικά του τίτλου.

Με το SweetFX Shader Suite, το Dishonored μεταμορφώνεται.

Σε τελική ανάλυση, το Dishonored, μολονότι τρέχει καλά στο PC, δεν είναι στο επίπεδο των Sleeping Dogs και Max Payne 3. Από την άλλη μεριά, το παιχνίδι δεν είναι τόσο πατάτα όσο κάποια άλλα ports που τρώμε στην μάπα τον τελευταίο καιρό από τους γνωστούς άγνωστους. Υπάρχει μια σχετικά καλή γκάμα επιλογών, ο χειρισμός με ποντίκι+πληκτρολόγιο είναι ιδανικός, μπορείτε να πειράξετε το FOV, και ο τίτλος εκτοξεύεται σε μεγαλύτερα επίπεδα με το SweetFX Shader Suite. Καλή διασκέδαση!

Πλατφόρμα: PC (δοκιμή), PS3, Xbox 360
Έκδοση: Bethesda
Ανάπτυξη: Arkane
Διάθεση: IGE
Είδος: Action-adventure, stealth
Παίκτες: Single-player
Επίσημο Site: http://www.dishonored.com/
Ημερομηνία Kυκλοφορίας: 12/10/2012
PEGI: 18