Diablo 3 Review

, Σάββατο 26 Μαΐου 2012 0  

Όταν πήγα να τσιμπήσω το Diablo ΙΙΙ, στο ταμείο είχε ουρά. Όλοι όσοι ήταν στον όροφο των παιχνιδιών στο κατάστημα, κρατούσαν ένα D3 ανά χείρας. Ξέρω ανθρώπους που πλέον δεν ασχολούνται με video games, οι οποίοι το αγόρασαν στο midnight launch... Αυτό από μόνο του τα λέει όλα. Το Diablo III συνοδεύεται από τρελό hype και ο ερχομός του, για όσους είχαν κάποτε χάσει ώρες και μέρες με τους προκατόχους του, είναι σίγουρα μια ένεση νοσταλγίας. Είναι όμως και κάτι παραπάνω από αυτό; H Blizzard μας έχει συνηθίσει σε πολύ μικρές αλλαγές στα sequels της, και σε περιπτώσεις όπως το Starcraft II της βγήκε σε καλό. Το Diablo όμως είναι άλλης καρυδιάς καρύδι, και οι προσδοκίες για το D3 είναι υπερβολικά υψηλές. Ας δούμε το τελικό αποτέλεσμα.

Η ιστορία του Diablo III διαδραματίζεται, κυρίως, στον κόσμο του Sanctuary, ο οποίος βρίσκεται στη μέση ενός αιώνιου πολέμου ανάμεσα στις δυνάμεις των Burning Hells και των High Heavens. Είκοσι χρόνια έχουν περάσει από τα γεγονότα του Diablo II και την καταστροφή των Prime Evils. Η ιστορία μας ξεκινάει όταν ένα αστέρι πέφτει στον καθεδρικό ναό του Tristram. Οι προφητείες λένε πως αυτό είναι οιωνός για την αρχή των Έσχατων Καιρών. Οι νεκροί σηκώνονται από τους τάφους τους και οι δαίμονες ετοιμάζουν την τελική τους επίθεση στον κόσμο των θνητών. Ο γέρος Deckard Cain είναι από τους λίγους που κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου, και οι εκλεκτοί ήρωες είναι από τους λίγους που τον ακούνε.

Η ιστορία όμως των Diablo, όσο ευχάριστη και να είναι, αποτελεί απλά τη δικαιολογία, τη βάση, είναι απαραίτητη μεν αλλά μόνο για να χτιστούν πάνω της οι εμπειρίες που έχει να προσφέρει το παιχνίδι. Οι εμπειρίες αυτές περιμένουν τους ήρωες στις πόλεις, στα κάστρα και στα μπουντρούμια, τα οποία είναι γεμάτα εχθρούς, κινδύνους και φυσικά, θησαυρούς. Εκεί, για μια ακόμα φορά πρέπει να οπλιστείτε με ατσάλι, ξόρκια, ικανότητες και συμμάχους, να εξερευνήσετε μυστηριώδεις και σκοτεινούς κόσμους, να τα βάλετε με ορδές απο τέρατα, νεκροζώντανους, δαίμονες και μανιακούς αιρετικούς, και φυσικά bosses. Η βασική συνταγή της σειράς που μας έχει στερήσει τόσες και τόσες νύχτες είναι γνώριμη, όπως η γεύση της μπύρας στους αλκοολικούς.

H πόλη του Caldeum, το διαμάντι της ερήμου, από ψηλά.

Το gameplay θα φανεί αμέσως οικείο σε όλους όσους έχουν παίξει κάποιο από τα προηγούμενα παιχνίδια της σειράς. Διαλέγετε έναν απο τους πέντε χαρακτήρες, τον Wizard, τον Barbarian, τον Witch Doctor, τον Monk ή τον Demon Hunter και ξεκινάτε την περιπέτειά σας. Τα επίπεδα είναι μεγάλα και πολλά μέρη τους είναι τυχαία φτιαγμένα, με διαφορετικά random dungeons, events, και σημεία ενδιαφέροντος. Αυτό, σε συνδυασμό με την εντελώς τυχαία εμφάνιση εχθρών και bosses, καθώς και το πραγματικά ατελείωτο loot table, κάνουν την πιθανότητα να παίξετε δυο φορές την ίδια πίστα πάρα πάρα πολύ μικρή. Οι εχθροί έρχονται με τη ντουζίνα, όμως με σωστή τοποθέτηση και χρήση των ικανοτήτων και μαγικών, θα αναδειχθείτε νικητές με ευκολία (στα δύο πρώτα επίπεδα δυσκολίας τουλάχιστον).

Οι αλλαγές στο gameplay του Diablo III έχουν την μορφή αρκετών μικροδιαφορών από τα προηγούμενα, που όμως έχουν σαν αποτέλεσμα να αλλάζουν αρκετά την αίσθηση του παιχνιδιού. Οι ικανότητες πλέον δεν βρίσκονται σε skill trees αλλά ξεκλειδώνονται σταδιακά με κάθε level-up. Κάθε ιδιότητα μπορεί να “πειραχτεί” με τη χρήση Runes, που ξεκλειδώνονται και αυτά όπως και οι ικανότητες. Έτσι μπορείτε να επιλέξετε π.χ. αν θέλετε το heal του Monk να γιατρεύει για έξτρα πόντους ή να κάνει και damage στους γύρω εχθρούς - οι περισσότερες επιλογές είναι ενδιαφέρουσες και χρήσιμες αναλόγως την περίσταση. Οι ήρωες εξοπλίζονται με έξι ενεργές ικανότητες (που μπορούν να αλλάξουν ανά πάσα στιγμή) και τρεις παθητικές. Οι ενεργές ικανότητες έχουν έξι διαφορετικές εκδόσεις (με runes), οπότε καταλαβαίνετε πως οι συνδυασμοί που μπορούν να γίνουν είναι πραγματικά πολυάριθμοι.

Μια άλλη μικρή αλλαγή που έχει μεγάλο αντίκτυπο είναι η μείωση της χρήσης των potions. Πάνε οι εποχές που τα pots καταναλώνονταν το ένα πίσω απο το άλλο σαν Ferrero Rocher σε κρίση υπογλυκαιμίας. Πλέον τα potions έχουν ένα cooldown που αποτρέπει τη συνεχή τους χρήση. Aντ' αυτού, οι εχθροί όταν νικιούνται αφήνουν health globes αλά God of War, τα οποία γεμίζουν ένα μεγάλο ποσοστό από το χαμένο health όλου του group όταν τα πάρει ένας παίκτης. Το loot system έχει επίσης αλλάξει. Πλέον, ότι βλέπετε να πέφτει, το βλέπετε μόνο εσείς. Μπορείτε να το ανταλλάξετε μετά με άλλους, αλλά πλέον οι τσακωμοί για το τι ανήκει σε ποιον ανήκουν στο παρελθόν. Αυτές και άλλες παρόμοιες αλλαγές λοιπόν καταφέρνουν να κάνουν μια ήδη ευχάριστη εμπειρία ακόμα πιο ομαλή και ικανοποιητική. Δεν είναι ριζικές αλλαγές, τέτοιες δεν υπάρχουν στο Diablo III. Το αν έπρεπε να υπάρχουν είναι μια συζήτηση για τα σχόλια παρακάτω, όμως το σίγουρο είναι πως το gameplay του Diablo III είναι το καλύτερο στην ιστορία της σειράς.

Και η ζεστασιά του New Tristram, από τα λίγα φιλικά μέρη του παιχνιδιού.

Στον αισθητικό τομέα το παιχνίδι απλούστατα παίρνει άριστα, χωρίς συζήτηση. Οπτικά οι περιοχές είναι ξεχωριστές και πανέμορφες. Απο την μουντή καταχνιά του New Tristram και τις μουχλιασμένες κρύπτες στα νεκροταφεία του, μέχρι τα πολύχρωμα εξωτικά παζάρια του Caldeum και τα εγκαταλελειμμένα φρούρια της ερήμου, ο κόσμος του Sanctuary είναι απερίγραπτα όμορφος. Η ομορφιά αυτή οφείλεται τόσο και στον γενικό σχεδιασμό των περιοχών (που παρά την τυχαία τους δομή, έχουν συνοχή και μοιάζουν εκπληκτικά προσχεδιασμένες) αλλά και στις λεπτομέρειες. Η φωτεινή θολούρα γύρω από τα φώτα σε ομιχλιασμένους δρόμους, τα αναμμένα τζάκια μέσα στις ταβέρνες, ο αέρας που παρασέρνει την άμμο στην έρημο του Caldeum, όλα αυτά προσθέτουν στο σύνολο και έχουν σαν αποτέλεσμα ένα άρτιο οπτικά παιχνίδι, από τα καλύτερα δείγματα δουλειάς της Blizzard. Το ίδιο ισχύει και για τους χαρακτήρες. Ο σκληροτράχηλος Barbarian, ο σκοτεινός Demon Hunter και ο στωικός Monk, ο εξωτικός Wizard και ο μυστηριώδης Witch Doctor, αντιπροσωπεύονται και απο την ξεχωριστή εμφάνιση τους, αλλά και από τις ικανότητές τους. Κάθε ξόρκι/ικανότητα είναι άψογα σχεδιασμένο, πετυχαίνοντας την χρυσή τομή μεταξύ εντυπωσιακού εφέ και σωστής διάρκειας. Αυτό κάνει τη χρήση τους σκέτη απόλαυση χωρίς να καταντάει βαρετή.

Η μουσική επίσης είναι εξαιρετική, με τις μελωδίες αρχικά να θυμίζουν τα προηγούμενα παιχνίδια της σειράς αλλά στη συνέχεια να αποκτούν δική τους ταυτότητα, ειδικά μετά την πρώτη πράξη. Πολύ ευχάριστο είναι και το voice-acting, από τα καλύτερα που έχω ακούσει σε παιχνίδι, με την ποιότητά του κορυφαία καθόλη τη διάρκεια και με όλους σχεδόν τους NPCs να έχουν φωνή.

Oι ικανότητες είναι εντυπωσιακές, χωρίς να κουράζουν ή να καταντούν βαρετές.

Κάτι που ισχύει για όλα τα Diablo: είναι φτιαγμένα για να παίζονται με παρέα. Και το multiplayer είναι “δεμένο” στη ραχοκοκκαλιά του Diablo III. Το να μπει κανείς σε ένα παιχνίδι φίλων ή να τους προσκαλέσει στο δικό του είναι υπόθεση δυο-τριών κλικ. Εδώ βρίσκεται ένα από τα πιο αμφιλεγόμενα σημεία του Diablo III, η ανάγκη να είστε συνεχώς online. Χωρίς σύνδεση στο internet δεν παίζετε, ούτε single-player.. Αυτή είναι μια τάση που πολλές εταιρίες υιοθετούν τελευταία και η αλήθεια είναι πως το θέμα χρειάζεται ένα ξεχωριστό άρθρο μόνο του για να αναλυθεί και να συζητηθεί. Η άποψη μου είναι πως η Blizzard, πάρα τα όσα λέει ότι το κάνει για μια ενιαία και συνεχή εμπειρία, απλούστατα έχει στηρίξει πάρα πολλά στην επιτυχία των δημοπρασιών με πραγματικά χρήματα και κάνοντας υποχρεωτική τη σύνδεση στο Battle.net, ουσιαστικά αυξάνει το κοινό που το χρησιμοποιεί. Για μένα αυτό είναι και το μεγαλύτερο αρνητικό του Diablo III, και μπορώ να καταλάβω πλήρως αν κάποιος αποφασίσει να μην το αγοράσει γι αυτό το λόγο.

Από εκεί και πέρα όμως, οφείλω να ομολογήσω πως το Diablo III είναι από τις καλύτερες multiplayer εμπειρίες που έχω παίξει εδώ και καιρό. Δεν είναι ακριβώς το γρήγορο φασαριόζικο στιλ του Call of Duty, παρά τον χαμό που γίνεται συχνά, ούτε το μεθοδικό γεμάτο ένταση στιλ ενός αγώνα StarCraft. Απλά μπείτε με την παρέα σας στο Skype και πολεμήστε, συζητήστε και απολαύστε τον κόσμο του Sanctuary, μαζί. Είναι πραγματικά μια πολύ χαλαρωτική, ικανοποιητική και ευχάριστη εμπειρία με διάσπαρτες εντάσεις στη δυσκολία, την οποία συνιστώ σε όλους.Το PvP δυστυχώς δεν έχει προστεθεί στο παιχνίδι ακόμα αλλά λέγεται ότι είναι στα άμεσα σχέδια της Blizzard, με αρένες και όλα τα καλά.

Ακόμα και οι λεπτομέρειες λένε κάποια ιστορία. Κάποτε σε αυτή τη γέφυρα στέκονταν δύο τεράστια αγάλματα.

Αν δε σας άρεσαν τα προηγούμενα Diablo, μην περιμένετε το Diablo III να σας αλλάξει τη γνώμη, ούτε να περιμένετε τρομερές καινοτομίες. Η Blizzard, ίσως αναμενόμενα, μας παραδίδει ένα καλογυαλισμένο, υπερπροσεγμένο και απίστευτα όμορφο παιχνίδι, το οποίο είναι σίγουρο πως θα σας χαρίσει πάρα πολλές ώρες εξαιρετικής διασκέδασης, ειδικά με παρέα. Το gameplay, η ατμόσφαιρα και η ικανοποίηση που προσφέρει είναι σε ένα επίπεδο που πολύ σπάνια συναντιέται πλέον. Αν το όλο θέμα με τη συνεχή σύνδεση στο internet δεν είναι απαγορευτικό για σας, τότε επιβάλλεται να αποκτήσετε το Diablo III αμέσως, αν δεν το έχετε κάνει ήδη. Το παιχνίδι είναι αριστούργημα.

+ Άψογος, αριστουργηματικός, παραδειγματικός σχεδιασμός
+ Τρομερή ατμόσφαιρα
+ Ικανοποιητικό leveling και ικανότητες
+ Από τις καλύτερες multiplayer εμπειρίες που υπάρχουν εκεί έξω
+ Μεγάλο replayability
+ Μουσική και voice acting

- Η (προσωρινή) απουσία PvP
- Απουσία offline mode

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 9.0

Πλατφόρμα: PC
Έκδοση: Blizzard
Ανάπτυξη: Blizzard
Διάθεση: CD Media
Είδος: Action RPG
Παίκτες: Single-player, multiplayer
Επίσημο Site: http://eu.battle.net/d3/en/
Ημερομηνία Kυκλοφορίας: 15/5/2012
PEGI: 16