Diablo 3 Beta Preview

, Δευτέρα 12 Μάρτιος 2012 0  

Έχουν περάσει σχεδόν 12 χρόνια από τότε που κυκλοφόρησε το Diablo 2, κατά την διάρκεια των οποίων οι fans περίμεναν (και περιμένουν) σαν τρελοί τον διάδοχό του. Mολονότι το Diablo 3 αποκαλύφθηκε στο κοινό πριν μερικά χρόνια, η ανάπτυξή του έχει ξεκινήσει από το 2001. 11 χρόνια ανάπτυξης λοιπόν από την μαμά του είδους, Blizzard. Μέσα σε 11 χρόνια, πολλά έχουν αλλάξει, με κυριότερο απ’ όλα το στιλ γραφικών και το ύφος του Diablo 3. Δεν ξέρω αν φταίει το Torchlight ή το WoW, πάντως τα πρώτα χρόνια το στιλ του παιχνιδιού ήταν πιο “σοβαρό”.

Η beta του Diablo 3 τρέχει από τον Σεπτέμβριο του 2011. Έξι μήνες δηλαδή και ακόμα δεν ξέρουμε την τελική ημερομηνία κυκλοφορίας του παιχνιδιού. Μέσα σε αυτούς τους έξι μήνες, επίσης πολλά έχουν αλλάξει. Re-balances με το κιλό, διορθώσεις, δοκιμές στο Auction House (ναι, μην χάσετε τα φράγκα τρομάρα σας). Από όλα είχε ο μπαξές.

Η beta έκδοση (στην τωρινή της μορφή) δίνει την δυνατότητα να παίξετε το παιχνίδι μέχρι να σκοτώσετε τον Skeleton King. Ή αυτό υποθέτω, γιατί δεν έφτασα στο τέλος. Όχι, δεν είναι μάπα το καρπούζι. Απλά, όταν παίζεις μία-δύο ώρες και ξαφνικά τρως ένα crash στην μάπα, με αποτέλεσμα να πρέπει να ξεπαστρέψεις από την αρχή τους εχθρούς που είχες σκοτώσει, ε όπως και να το κάνουμε χάνεις το ενδιαφέρον και τον ενθουσιασμό σου. Η beta του Diablo 3 πάσχει από προβλήματα αστάθειας. Τα crashes είναι πάμπολλα και πραγματικά αναρωτιέμαι τι κάνει η Blizzard εδώ και έξι μήνες. Έχω δει άλλα στούντιο να διορθώνουν ένα κάρο προβλήματα σε λιγότερο χρονικό διάστημα και ολόκληρη Blizzard δεν μπορεί να διορθώσει σοβαρά προβλήματα και να σουλουπώσει το σημαντικότερο ίσως παιχνίδι της ιστορίας της;

Αριστερά έχουμε το FXAA Injector Tool και δεξιά την ''απείραχτη'' έκδοση του Diablo 3.

Τον τεχνικό τομέα δεν θα τον αναλύσω. Μολονότι δεν περιμένω να δω σημαντικές διαφορές στην τελική έκδοση, οφείλω να δώσω το δικαίωμα στην Blizzard να με διαψεύσει. Θα αρκεστώ λοιπόν να αναφέρω ότι οι υφές είναι χαμηλής ανάλυσης και γεμάτες θολούρα. Τα δε “καρτουνίστικα” χρώματα είναι κάπως απογοητευτικά. Ευτυχώς όμως υπάρχει ένα μικρό mod (γνωστό ως FXAA Injector για όσους έχουν ασχοληθεί με το Skyrim ή το Battlefield 3) το οποίο διορθώνει τα δύο παραπάνω προβλήματα. Το συνιστώ ανεπιφύλακτα, αφού προσωπικά δεν μπορώ με τίποτα να παίξω πλέον το Diablo 3 χωρίς αυτό. Πέραν των δύο παραπάνω αρνητικών, ομολογώ ότι εντυπωσιάστηκα από τα physics του παιχνιδιού. Κομμάτια από τα βαρέλια που σπάτε πετάγονται προς όλες τις κατευθύνσεις, ενώ τα πτώματα των νεκρών κουνιούνται από τα οστικά κύματα. Η δε προσοχή στην λεπτομέρεια είναι απλά φανταστική. Καλοσχεδιασμένοι χαρακτήρες, προσεγμένα περιβάλλοντα, λεπτομερείς αντίπαλοι, όμορφα ειδικά εφέ.

Το gameplay του Diablo 3 είναι απλό. Σκοτώνουμε ότι βλέπουμε και πατάμε με μανία τα κουμπιά του ποντικιού. Και παρόλο που δεν είδα κάτι το τρελό ή πρωτοποριακό, μπορώ να πω ότι το μυστικό της Blizzard είναι η προσοχή στην λεπτομέρεια. Όπως με τα γραφικά, έτσι και στο gameplay η πρώτη αντίδραση είναι “OΚ, δεν βλέπω κάτι τρελό, γιατί όλος αυτός ο ντόρος;”, αλλά προτού καλά καλά το καταλάβετε έχετε κολλήσει και παίζετε ώρες. Ναι, ακόμα και σε beta το Diablo 3 είναι εθιστικό, καθώς όλα τα επιμέρους μέρη του έχουν δέσει ιδανικά. Οι μηχανισμοί μάχης έχουν προσεχθεί, τα animations των αντιπάλων και οι θάνατοί τους θα σας γεμίσουν με ικανοποίηση, οι μάχες είναι άκρως διασκεδαστικές, η ΑΙ αν και “χαζή” δεν πειράζει (αφού σε τέτοια παιχνίδια δεν χρειαζόμαστε πανέξυπνους εχθρούς), ενώ υπάρχουν αρκετά αντικείμενα/όπλα/ασπίδες που μπορείτε να αποκτήσετε.

Το νέο skill tree.

Το νέο skill tree του παιχνιδιού ενδέχεται να ξινίσει σε μερικούς. Για αρχή έχουμε τις επιθέσεις που πραγματοποιεί ο ήρωάς μας, με τα κουμπιά του ποντικιού. Εν συνεχεία, έχουμε τις ειδικές δυνάμεις που προστίθενται στην μπάρα πλοήγησης. Οι ικανότητες αυτές χωρίζονται σε ομάδες και καλείστε να επιλέξετε μια από αυτές. Κάθε ομάδα έχει τέσσερις υπό-ικανότητες, οι οποίες μπορούν και να αναβαθμιστούν. Επιπροσθέτως, υπάρχουν τέσσερα είδη παθητικών ικανοτήτων που μπορείτε να ενεργοποιήσετε. Το καλό της υπόθεσης είναι ότι μπορείτε να επιλέξετε το είδος επίθεσης και τις ειδικές δυνάμεις σας κατά βούληση. Αυτό σημαίνει ότι μπορείτε να επιλέξετε την Χ, να δείτε ότι δεν “τραβάει” και στο καπάκι να μπείτε στο μενού των ικανοτήτων για να επιλέξετε μια άλλη.

Το κακό της υπόθεσης είναι ότι δεν μπορείτε να χρησιμοποιήσετε hot-keys για τις ικανότητες που δεν έχετε ενεργοποιημένες. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να μπαίνετε στο μενού των skills κάθε φορά που θέλετε να κάνετε μια αλλαγή. Πιο εύκολο δεν θα ήταν να υπήρχαν hot-keys και απλά να πατούσατε ένα κουμπί ώστε να επιλεγεί μια άλλη ικανότητα; Ναι, θα ήταν. Γιατί λοιπόν η Blizzard δεν εκμεταλλεύεται το πληκτρολόγιό μας; Μήπως έχει να κάνει με τις φήμες που θέλουν το παιχνίδι να μεταφέρεται στις κονσόλες; Ίσως.

Ο Skeleton King φαίνεται να λέει κάτι τέτοιο: ''Τι νέα ρε μάγκα, όλα καλά; Άσε και πιάστηκε η μέση μου με αυτή την καρέκλα. Θρόνος σου λέει μετά.''

Σε γενικές γραμμές, η beta του Diablo 3 με άφησε με ανάμικτα συναισθήματα. Ναι, μιλάμε για έναν άκρως εθιστικό τίτλο, αλλά η αλήθεια είναι ότι περίμενα κάτι παραπάνω μετά από 11 χρόνια ανάπτυξης (και αναμονής). Περίμενα περισσότερη πρωτοτυπία κι η αλήθεια είναι ότι η Blizzard παίζει εκ του ασφαλούς στην συγκεκριμένη περίπτωση. Η αλλαγή του στιλ γραφικών είναι αποτυχημένη κατά την ταπεινή μου άποψη και τα crashes στην beta ήταν επιεικώς σπαστικά. Βέβαια, με beta έχουμε να κάνουμε οπότε δεν θα έπρεπε καν να παραπονιέμαι για κάτι τέτοιο. Εν αναμονή της τελικής έκδοσης του Diablo 3 που επιτέλους θα βγει τους επόμενους μήνες!

Πλατφόρμα: PC
Έκδοση: Blizzard
Ανάπτυξη: Blizzard
Διάθεση: CD Media
Είδος: Action RPG hack and slash
Παίκτες: Single-player, multiplayer
Επίσημο Site: http://eu.battle.net/d3/en/
Ημερομηνία Kυκλοφορίας: 15/5/2012
PEGI: 16