Dead Space 2 Review

, Σάββατο 5 Φεβρουάριος 2011 0  

Το Dead Space είχε ταρακουνήσει συθέμελα τους gamers το 2008, οπότε και κυκλοφόρησε. Ένα από τα δυνατά του στοιχεία ήταν η εφιαλτική ατμόσφαιρα… ή τουλάχιστον έτσι ισχυρίζονται οι περισσότεροι. Προσωπικά ποτέ δεν ένιωσα την ανατριχίλα στην σπονδυλική μου στήλη. Aυτό γιατί οι “εφιαλτικές” στιγμές του ήταν κυρίως του στιλ “Μπουυυυυυ, είμαι ένα κακάσχημο τέρας που σου πετάχτηκε χωρίς να το περιμένεις για να χεστείς απάνω σου”. Τέτοια σκηνικά έχουμε ζήσει από την εποχή του D και του Resident Evil, οπότε μπορώ να πω ότι δεν “ένιωσα”. Τι κι αν το Dead Space διαδραματίζεται στο διάστημα; Αν φοβηθήκατε με το Dead Space τότε θα πρέπει να φοβηθήκατε και με το Doom 3 (και ξέρουμε όλοι τι κράξιμο έφαγε από τους γνωστούς άγνωστους το καμάρι της iD Software). Κι αν φοβηθήκατε με αυτά, τότε τι θα πείτε όταν παίξετε τίτλους όπως το Amnesia;

Αντ’ αυτού λοιπόν, εγώ είδα ένα παιχνίδι με πολλές ιδέες. Ένα προσεγμένο third-person shooter με έξυπνο σενάριο, πολύ καλούς και κυρίως λειτουργικούς μηχανισμούς όπλων, πρωτότυπο οπλοστάσιο, νέους εχθρούς που δεν συναντάμε κάθε μέρα στα υπόλοιπα third-person shooters και έναν πολύ καλό τεχνικό τομέα. Και αυτά τα στοιχεία είναι που χαρακτηρίζουν και το Dead Space 2. Βέβαια η Visceral Games δεν αρκέστηκε στην αύξηση της δράσης που είχε υποσχεθεί από την αρχή, αλλά πρόσθεσε ποικιλία, μερικά από τα πιο καλοδουλεμένα QTE’s που έχουμε δει σε παιχνίδι, καλύτερο mouse control στην έκδοση για PC, ένα τυπικό multiplayer μέρος και μια πιο ολοκληρωμένη εμπειρία.

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή όμως. Στο Dead Space 2 αναλαμβάνετε και πάλι τον ρόλο του Isaac Clarke. Έχουν περάσει τρία χρόνια από τα γεγονότα του πρώτου μέρους και όπως είναι αναμενόμενο, δεν θυμάστε τίποτα από όσα διαδραματίστηκαν σε αυτά τα τρία χρόνια. Με τα πολλά λοιπόν κι αφού σας ξυπνάει ο Franco, καλείστε να μάθετε τι συμβαίνει στον διαστημικό σταθμό που βρίσκεστε. Τι πειράματα γίνονταν; Τι κοινό με εσάς έχει ο Stross; Τι ρόλο βαράνε η Daina, η Ellie κι ο Tiedemann. Και τι στο καλό πια θέλει από την ζωή σας η Nicole;

Κάποιος να κλείσει το παράθυρο ρεεε, μπάζειιιιιι!

Ο τεχνικός τομέας του Dead Space 2 κυμαίνεται σε υψηλά επίπεδα. Μολονότι το μεγαλύτερο ρόλο στο παιχνίδι τον παίζει ο φωτισμός και οι σκιάσεις, υπάρχουν αρκετές πηγές φωτός που δεν δημιουργούν σκιές. Ευτυχώς (και σε αντίθεση με άλλα παιχνίδια όπως το FEAR 2), το φως του φακού σας δημιουργεί κι έτσι δεν φαίνεται το περιβάλλον “επίπεδο” ή ψεύτικο. Σε αυτό βέβαια συμβάλλει και η σωστή χρήση των ambient lights, ενώ το Dead Space 2 μας δείχνει ότι ένα horror παιχνίδι μπορεί κάλλιστα να διαθέτει χρωματιστά περιβάλλοντα. Άξια αναφοράς είναι και τα ειδικά εφέ όπως τα lens flares, η ομίχλη, το motion blur και το heat haze. Η Visceral Games έχει χρησιμοποιήσει υφές υψηλότερης ανάλυσης, σε σχέση πάντα με το πρώτο μέρος, ενώ έχουν αυξηθεί και τα πολύγωνα όλων των χαρακτήρων. Οι απαιτήσεις του παιχνιδιού κυμαίνονται σε παρόμοια επίπεδα με αυτές του πρώτου και παρόλο που χρησιμοποιούνται και οι τέσσερις πυρήνες ενός τετραπύρηνου επεξεργαστή, το Dead Space 2 δεν τους εκμεταλλεύεται στο έπακρο.

Σε ανάλογα επίπεδα κυμαίνεται και το ηχητικό μέρος. Ο φρικιαστικός ήχος των... μωρών θα σας στοιχειώνει σε μερικές πίστες και οι κραυγές πόνου των αντιπάλων είναι εκπληκτικές. Ο ήχος των όπλων είναι ποιοτικός και ο Isaac αυτή την φορά παίρνει τα πάνω του και μιλάει. Το voice acting γενικά των περισσότερων χαρακτήρων είναι πολύ καλό. Όταν βρίσκεστε στο διάστημα ή σε περιβάλλοντα μηδενικής βαρύτητας, η ένταση των ήχων μειώνεται αισθητά και επισκιάζονται από την ανάσα σας. Ο τίτλος αξιοποιεί στο έπακρο τα surround ηχητικά συστήματα, αν και η μουσική και τα διάφορα περιβαλλοντικά εφέ δεν έχουν χρησιμοποιηθεί όσο θα έπρεπε.

Και το έλεγα να μην πάρω το μετρό όταν ανέβηκα στην Αθήνα... δεν με ακούγανε όμως...

Στα του gameplay τώρα, όπως προείπαμε το Dead Space 2 είναι ένας third-person action horror shooter τίτλος. Μπορεί το action μέρος να επικρατεί του horror, υπάρχει όμως κάτι που κατάφερε με μεγάλη μαεστρία η Visceral Games. Κάτι που φωνάζουμε εδώ και πολύ καιρό και αναζητούμε στους περισσότερους τίτλους. Κατάφερε να προσφέρει ποικιλία. Την μια στιγμή λοιπόν θα πολεμάτε ορδές από Necromophs, την άλλη θα βρίσκεστε σε άκρως ατμοσφαιρικούς χώρους, την άλλη θα εκτυλίσσεται μπροστά σας η ιστορία του παιχνιδιού, την άλλη θα μπαίνει δυναμικά ένα QTE, την άλλη θα αντιμετωπίζετε ένα mini-boss, την άλλη θα λύνετε γρίφους σε μηδενική βαρύτητα. Σε κανένα, μα κανένα σημείο δεν πρόκειται να βαρεθείτε. Κι αυτό είναι πολύ σημαντικό για ένα παιχνίδι.

Όπως και στο πρώτο μέρος, κεντρικό ρόλο παίζει η στολή που φοράει ο Isaac. Η στολή αυτή παρέχει προστασία και οξυγόνο για τις περιπτώσεις που βρεθείτε στο διάστημα. Η στολή σας, όπως και τα όπλα, μπορούν να αναβαθμιστούν σε διάφορους πάγκους εργασίας. Για να αναβαθμίσετε τον εξοπλισμό σας, θα χρειαστείτε διάφορα nodes που μπορείτε να βρείτε διασκορπισμένα στις πίστες ή να αγοράσετε στα online καταστήματα. Στα καταστήματα όμως εκτός από τα nodes, μπορείτε να αγοράσετε επιπλέον πυρομαχικά, νέα όπλα και νέες στολές.

Πρώτη αντίδραση σε αυτή την σκηνή ήταν: ''Ωωωωω, ωραία εφέ''. Η δεύτερη αντίδραση ήταν: ''Ωωωωωω, μας τύφλωσαν''

Οι μάχες του Dead Space 2 είναι άκρως διασκεδαστικές, εξαιτίας κυρίως των εντυπωσιακών όπλων και του διαμελισμού των αντιπάλων. Για τι να πρωτοπούμε. Για το Line Gun που κυριολεκτικά κόβει... πισινούς ή για το Ripper; Αν από την άλλη είστε “κλασικοί” τύποι, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το Seeker Rifle (ένα φουτουριστικό sniper rifle) ή το φλογοβόλο. Για να σκοτώσετε τα Necromorphs βέβαια, καλείστε να τα διαμελίσετε. Μια καλή τακτική είναι να τους κόψετε πρώτα τα πόδια ώστε να μην κινούνται γρήγορα. Αν βέβαια τα βρείτε σκούρα, μπορείτε πάντα να χρησιμοποιήσετε τις “stasis” ικανότητες σας για να τα επιβραδύνετε ή τις “kinesis” για να πιάσετε διάφορα αντικείμενα ώστε να τους τα πετάξετε και να τα καθυστερήσετε.

Το multiplayer που πρόσθεσε η Visceral Games κρίνεται απλώς, λειτουργικό. Κι αυτό γιατί υποφέρει από όλα τα προβλήματα των περισσοτέρων μεταφορών από κονσόλες. Δεν υπάρχει browser list, το lag πάει σύννεφο, δεν υπάρχει ένδειξη του latency (πέρα από τις γνωστές μας γραμμούλες), όταν φεύγει ο host του παιχνιδιού παίρνετε τον... ξέρετε ποιον, όταν βγείτε από ένα παιχνίδι δεν μπορείτε να ξαναμπείτε στο ίδιο, ο τρόπος χειρισμού της λίστας φίλων είναι τραγικός και γενικά επικρατεί ένας αχταρμάς. Ειλικρινά ανυπομονώ για την στιγμή που οι κονσόλες θα προσφέρουν browser lists με dedicated servers και ενδείξεις του latency. Και προς Θεού, δεν πρόκειται απλά για ένα καπρίτσιο ενός PC-ά. Τα εν λόγω χαρακτηριστικά βοηθούν αφάνταστα στην γενικότερη online εμπειρία και να είστε σίγουροι ότι αν ενσωματωθούν στα παιχνίδια για κονσόλες, θα τα εκτιμήσουν δεόντως και οι console gamers. Lag-free games σε όποιον server θέλετε με τον Γιώργο, τον Κώστα και τον Γιάννη λέγοντας απλά ένα “πάμε στον σικαμπούμ server” από το mic σας. Τόσο απλά!

Εδώ τα καλά physics (και που να βλέπατε πως σπαρταρούσε).

Εν κατακλείδι, το Dead Space 2 είναι ένα άξιο sequel. Έχει όλα τα στοιχεία που διακατέχουν ένα ποιοτικό παιχνίδι. Ποικιλόμορφο gameplay, διασκεδαστικές μάχες, ενδιαφέρουσα ιστορία, άμεσο χειρισμό, όμορφες κινηματογραφικές στιγμές που δεν χρησιμοποιούνται τόσο συχνά ώστε να καταντούν κουραστικές, και μερικές ενδιαφέρουσες ιδέες όπως η μηδενική βαρύτητα. Παρόλο που και πάλι δεν ένιωσα τον τρόμο που ισχυρίζονται αρκετοί ότι διαθέτει (το Amnesia μου έκανε ζημιά, δεν εξηγείται διαφορετικά), το απόλαυσα στο έπακρο. Δεν είναι αψεγάδιαστο, και ειδικά το μοντέλο φυσικής χρειάζεται αρκετή δουλειά, καθώς θα παρατηρήσετε αρκετά bugs. Είναι όμως ένα εντυπωσιακό και καλοδουλεμένο third-person game που δεν πρέπει να λείπει από την συλλογή σας. Λένε πως η καλή μέρα από το πρωί φαίνεται. Το 2011 μπήκε πολύ δυναμικά και αν κρίνουμε με βάση το Dead Space 2, φαίνεται πως έχουμε δίκιο όταν λέμε ότι η φετινή χρονιά θα είναι γεμάτη με ποιοτικούς τίτλους!

+ Τεχνικός τομέας
+ Ποικιλία
+ Καλύτερος χειρισμός από το πρώτο
+ Το Dead Space, καλύτερο σε όλους τους τομείς του
+ Ο Isaac μιλάει

- Προβλήματα στα ragdoll physics
- Multiplayer με ένα κάρο τεχνικά και μη προβλήματα

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 8.5

Πλατφόρμα: PC (review), PS3, Xbox 360
Έκδοση: EA
Ανάπτυξη: Visceral
Διάθεση: EA Hellas
Είδος: Action horror
Παίκτες: Single-player, multiplayer
Επίσημο Site: http://deadspace.ea.com/
Ημερομηνία Kυκλοφορίας: 28/1/2011
PEGI: 18