Dead or Alive 6 Review
Η σειρά Dead or Alive είναι ίσως από τις πιο... παρεξηγημένες. Παρότι έχει δικό της αφοσιωμένο κοινό και μια λίστα αρκετών κύριων τίτλων και spin-offs, συνήθως μένει στην μνήμη μας για την αποκαλυπτική και υπερβολική παρουσίαση των γυναικείων χαρακτήρων, τις πολλές και ευφάνταστες ενδυμασίες των χαρακτήρων κι ύστερα για την ιστορία και το gameplay καθαυτό. Το Dead or Alive 6 έρχεται να ρίξει λίγο τους τόνους, να εξισορροπήσει και να αναζωογονήσει την ταυτότητα της σειράς και να ανοίξει έναν πιο “σοβαρό” δρόμο σαν fighting game.
Η ιστορία είναι απλή, αλλά σωστά σχεδιασμένη, ευχάριστη και με καλή διάρκεια. Χωρίζεται σε κεφάλαια κι αυτά με τη σειρά τους σε επεισόδια, από την οπτική διαφορετικών χαρακτήρων, τα οποία επιλέγετε με όποια σειρά θέλετε. Έχουν την απλή δομή cutscene-μάχη-cutscene, αλλά αυτό δεν είναι αρνητικό. Τα γεγονότα κυλάνε γρήγορα, χωρίς να κουράζουν και είναι μια ευχάριστη εμπειρία. Ακολουθεί τα γεγονότα του Dead or Alive 5, όμως δεν είναι απαραίτητο να ξέρετε την ιστορία για να παρακολουθήσετε την πλοκή. Οι χαρακτήρες, οι προσωπικότητές τους και οι μεταξύ τους σχέσεις σκιαγραφούνται άρτια, ώστε και κάποιος που τους γνωρίζει για πρώτη φορά να καταλάβει περί τίνος πρόκειται. Εξάλλου, δεν μιλάμε για βαθυστόχαστους ήρωες, αλλά για πρόσωπα με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά γνωρίσματα που άπαξ και περάσουν σωστά στο κοινό, διαλέγετε αν σας αρέσουν ή όχι. Φυσικά, υπάρχει μια εγκυκλοπαίδεια που δίνει βιογραφικά και πληροφορίες για το τό έχει συμβεί ως τώρα, αν επιθυμείτε να εγκλιματιστείτε περισσότερο. Δεν υπάρχει λόγος να αναλύσω τί συμβαίνει επακριβώς στην ιστορία, έχει να κάνει με ένα τουρνουά πολεμικών τεχνών και μια πιο σκοτεινή υπόγεια συνωμοσία... όπως συνήθως. Υπάρχουν δύο νέοι χαρακτήρες, ο Diego και η NiCO, που είναι πολύ ευπρόσδεκτες προσθήκες, τόσο σεναριακά, όσο και παικτικά.
Πέρα από το story mode, προσφέρονται τα κλασικά modes που συναντάμε και περιμένουμε από ένα παιχνίδι ξύλου: το arcade όπου τα βάζετε με μια καθορισμένη σειρά αντιπάλων σε διάφορες δυσκολίες, το time atttack όπου σημασία έχει ο πιο γρήγορος χρόνος ολοκλήρωσης, το survival όπου έρχεστε αντιμέτωποι με εχθρούς χωρίς η ζωή σας να ανανεώνεται μετά από κάθε μάχη και φυσικά το versus όπου παίζετε ενάντια στην ΑΙ ή κάποιον φίλο. Το training mode διαθέτει ένα εξαιρετικό tutorial, τόσο για τα βασικά του παιχνιδιού, όσο και για κάθε χαρακτήρα ξεχωριστά. Μπορείτε να πάρετε μαθήματα κυριολεκτικά για κάθε κίνηση του κάθε χαρακτήρα και να δοκιμάσετε προτεινόμενα combo challenges. Σίγουρα πρέπει να περάσετε τουλάχιστον απ’ όλα τα γενικά μαθήματα και θα είστε πλήρως κατατοπισμένος στο πώς παίζεται το παιχνίδι. Έπειτα, η ελεύθερη προπόνηση είναι άριστα σχεδιασμένη και δίνει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες, διευκρινήσεις και ελευθερία στη ρύθμιση παραμέτρων για να δοκιμάσετε και να εξασκηθείτε σε οτιδήποτε θέλετε με άνεση και επιτυχία. Είναι πολύ σημαντικό ένα παιχνίδι ξύλου να έχει καλό training και το Dead or Alive 6 έχει ένα από τα καλύτερα που έχουμε δει τελευταία στο είδος.
Το online διαθέτει ranked match. Αυτό. Τουλάχιστον δουλεύει σωστά και επιτρέπει να βλέπετε αν ο αντίπαλος παίζει με ενσύρματη ή ασύρματη σύνδεση. Ακούγεται και είναι φτωχό. Δεν υπάρχουν battle lounge επιλογές διαφορετικών μαχών αυτή τη στιγμή. Όταν λέω “αυτή τη στιγμή”, εννοώ πως πρόκειται να βελτιωθεί μελλοντικά. Έχει ανακοινωθεί πως σύντομα μια δωρεάν ενημέρωση θα προσθέσει δυνατότητες και επιλογές στο online κάνοντας και βελτιώσεις σε άλλους τομείς του παιχνιδιού. Δεν είναι παράξενο, αφού τα fighting games λειτουργούν αρκετά σαν μια πλατφόρμα που συχνά ανανεώνεται, βελτιώνεται και αλλάζει, τόσο στα modes όσο και στο gameplay. Φυσικά, δεν μπορώ να αξιολογήσω τίποτε πέρα απ’ αυτό που ήταν διαθέσιμο τη στιγμή που έγραφα την κριτική, ωστόσο θεώρησα σωστό να αναφέρω τα άμεσα σχέδια που υπάρχουν (χωρίς αυτό να σημαίνει πως δεν είναι αρνητικό ένα παιχνίδι να βγαίνει στην αγορά με όποια προχειρότητα).
Τέλος, υπάρχει και το DoA quest, ένα ολοκαίνουριο mode το οποίο είναι ταυτόχρονα από τα καλύτερα και χειρότερα μέρη του παιχνιδιού. Εδώ προσφέρονται σύντομες μάχες με καθορισμένους στόχους. Αυτό είναι το καλά σχεδιασμένο κομμάτι, είναι τόσο απαιτητικό όσο χρειάζεται για να νιώθετε ικανός να το πετύχετε και να θέλετε να τα κάνετε όλα. Αν επιτύχετε όλους τους στόχους, κερδίζετε πόντους που ξεκλειδώνουν ενδυμασίες που μπορείτε έπειτα να αγοράσετε για τους χαρακτήρες. Αυτό δεν είναι το μόνο mode στο οποίο προσφέρονται αυτοί οι πόντοι, ωστόσο δίνει την μεγαλύτερη ποσότητα με (συνήθως) την μεγαλύτερη ευκολία. Δεν υπάρχει άλλος τρόπος να ξεκλειδώσετε προς αγορά τις διάφορες ενδυμασίες, οπότε ουσιαστικά το παιχνίδι μετά από ένα σημείο καταντά μια αγκαρία όπου το μόνο που σας έχει μείνει να κάνετε είναι να αποκτήσετε όλες τις ενδυμασίες και να τελειώσετε όλα τα DoA quests, που είναι αρκετά.
Θα ήταν μια χαρά, αν δεν υπήρχαν δύο βασικά προβλήματα σε αυτό το σύστημα. Πρώτον, οι πόντοι του κάθε quest πηγαίνουν αποκλειστικά και μόνο σε μία ενδυμασία, η οποία επιλέγεται εντελώς τυχαία από το παιχνίδι. Δεν έχει να κάνει με τον χαρακτήρα που παίζετε, αντιμετωπίζετε ή την ίδια την αποστολή. Είναι εντελώς στην τύχη. Μπορεί ακόμα οι πόντοι που κερδίσατε να συνεισφέρουν στο ξεκλείδωμα ενδυμασίας κάποιου DLC χαρακτήρα που δεν έχετε καν! Δεύτερον, κάθε ενδυμασία έχει ένα διαφορετικό σύνολο πόντων που πρέπει να μαζέψετε για να την ξεκλειδώσετε. Για παράδειγμα, ένα costume Α μπορεί να χρειάζεται 1000 πόντους κι ένα άλλο Β 200. Στην περίπτωση που ας πούμε το quest ανταμείβει με 500 πόντους, αν μιλάμε για το costume Α, έχετε ολοκληρώσει το μισό από το σύνολο που απαιτείται, ενώ αν μιλάμε για το Β το ξεκλειδώνετε αμέσως, όμως οι πόντοι που υπολείπονται απλά χάνονται. Αυτά τα δύο συνδυαστικά οδηγούν σε απόλυτο εκνευρισμό από ένα σημείο και μετά. Βρίσκεστε να ξεκλειδώνετε πράγματα που ούτε καν θέλετε χωρίς λόγο. Αν με κάποιον τρόπο αποκτήσετε αυτό που επιθυμείτε, μπορείτε να αλλάξετε την εμφάνιση των χαρακτήρων, αλλάζοντας τα ρούχα, τα μαλλιά και προσθέτοντας γυαλιά. Οι επιλογές δεν είναι άπειρες, όμως είναι ευχάριστο να προσθέτεις μια προσωπική πινελιά στον αγαπημένο σου χαρακτήρα.
Ας περάσουμε στο σύστημα μάχης, που είναι και το πιο σημαντικό θέμα. Όπως κάθε Dead or Alive, το παιχνίδι λειτουργεί με βάση το επονομαζόμενο triangle system. Μοιάζει με πέτρα-ψαλίδι-χαρτί και είναι και τόσο απλό στην κατανόηση. Υπάρχουν τρεις βασικές επιλογές μάχης: τα strikes, δηλαδή μπουνιές και κλωτσιές, τα throws, δηλαδή λαβές και τα holds, δηλαδή αμυντικές αντεπιθέσεις. Τα strikes χάνουν από τα holds αλλά νικάνε τα throws, τα throws χάνουν από τα strikes αλλά νικάνε τα holds και τα holds χάνουν από τα throws αλλά νικάνε τα strikes. Αν λοιπόν ο αντίπαλός σας επιτίθεται με μια κλωτσιά και αντιδράσετε σωστά χρονικά και εκτελεστικά με το κατάλληλο hold, αποκρούετε την κίνησή του. Αν επιτίθεστε σε έναν αμυνόμενο αντίπαλο και περιμένετε να κάνει κάποιο hold για να ξεφύγει, αλλάζετε την προσέγγισή σας μπλέκοντας throws. Αυτή είναι η βασική φιλοσοφία στην πιο απλή της εξήγηση, ωστόσο υπάρχει αρκετό βάθος στο πώς παίζεται το παιχνίδι.
Οι διαθέσιμες κινήσεις του κάθε χαρακτήρα είναι πολλές, ίσως υπερβολικά πολλές σε σχέση με άλλα παιχνίδια ξύλου. Άλλες κινήσεις χτυπάνε χαμηλά, άλλες σηκώνουν τον αντίπαλο στον αέρα, υπάρχουν κινήσεις που οδηγούν σε critical και άλλες σε fatal stun (που είναι ένας αρκετά εξειδικευμένος μηχανισμός που δεν υπάρχει λόγος να αναλυθεί εδώ). Επίσης δεν πρέπει να ξεχνάμε πως πρόκειται για 3D fighting game, που σημαίνει ότι κινείστε εμπρός, πίσω αλλά και διαγώνια και βέβαια ας μην ξεχνάμε ότι μιλάμε για DoA, όπου ακόμα και οι πίστες μπορούν να χρησιμοποιηθούν εις βάρος του αντιπάλου. Οι κινήσεις, οι επιθέσεις, η άμυνα και η στρατηγική προσέγγιση σε συνδυασμό με το διαφορετικό στιλ μάχης του κάθε χαρακτήρα, αλλά και κάθε παίκτη που τον χειρίζεται, σε συνδυασμό με το άρτια ισορροπημένο σύστημα εν γένει δίνει πρόσφορο έδαφος για ένα αρκετά τεχνικό, βαθύ και πιο τίμιο παιχνίδι Dead or Alive από ποτέ. Φυσικά, υπάρχει και κάτι καινούριο. Πρόκειται για το break gauge, μια μπάρα ενέργειας που γεμίζει σε δύο μέρη καθώς μάχεστε. Έχει μια αμυντική χρήση, το break hold που σας επιτρέπει να ξεφύγετε από κινήσεις που δεν θα μπορούσατε με απλά holds και μια επιθετική χρήση, το break blow που αν χτυπήσει τον αντίπαλο κάνει τεράστια ζημιά.
Οπτικά, το παιχνίδι είναι όμορφο. Είναι από τα πιο όμορφα 3D fighting games που έχουμε δει τελευταία μάλιστα. Όλα τα μοντέλα των χαρακτήρων είναι καλοφτιαγμένα και με καλό animation, ενώ υπάρχει και προσοχή στις λεπτομέρειες όπως ιδρώτας, πληγές και αίμα. Οι πίστες όπου παλεύετε είναι ποικίλες και όμορφες επίσης. Η κάθε μία προσφέρει κάτι διαφορετικό, άλλοτε πατώματα που σπάνε, άλλοτε πτεροδάκτυλους που αρπάζουν τον εχθρό κι άλλοτε ρινγκ με ηλεκτροφόρα σχοινιά. Όλα αυτά διαφέρουν σε μέγεθος, σχεδιασμό και λειτουργικότητα και προσδίδουν χαρακτήρα στο παιχνίδι. Η μουσική είναι ωραία και ταιριαστή, με κάποια αρκετά καλά κομμάτια να συνοδεύουν τις μάχες. Οι φωνές των χαρακτήρων και τα ηχητικά εφέ επίσης είναι άρτια και δίνουν την αίσθηση της μάχης. Τέλος, οι χρόνοι φόρτωσης είναι σχεδόν ανύπαρκτοι ό,τι κι αν θέλετε να κάνετε, γεγονός που συμβάλλει στην διασκέδαση με το παιχνίδι.
Το Dead or Alive 6 είναι ένα ποιοτικό παιχνίδι ξύλου, με γρήγορες, ικανοποιητικές μάχες και ένα βαθύ σύστημα που χρειάζεται ενασχόληση μα δεν μαθαίνεται πολύ δύσκολα. Είναι Dead or Alive, κυριαρχεί η έμφαση στον οπτικό τομέα, με πολλές ενδυμασίες για... όλα τα γούστα, αλλά όχι σε υπερβολικό βαθμό. Δεν παίρνει τον εαυτό του πολύ στα σοβαρά και ισορροπεί την διασκέδαση με την πολυπλοκότητα. Τα μελανά σημεία του δεν είναι πολλά, αλλά είναι αρκετά σημαντικά. Τα DoA quests δεν λειτουργούν καλά, η συλλογή πόντων χρειάζεται άμεση αλλαγή και το online είναι υπερβολικά φτωχό. Αυτά τα συγκεκριμένα τρία είναι τα βασικά, γιατί σε αυτά θα περνάτε τον περισσότερο χρόνο. Μελλοντικά patch μπορούν να λύσουν αυτά τα θέματα, όμως εγώ μεταφέρω αυτό που έπαιξα ως τώρα. Όπως και να 'χει, αν σας αρέσουν τα fighting games, το Dead or Alive 6 αποτελεί (άλλη μία) καλή επιλογή.
- Ποικιλία ανανεωμένων παλιών και ενδιαφέροντων νέων χαρακτήρων
- Άρτιο, βαθύ και διασκεδαστικό σύστημα μάχης
- Εξαιρετικό tutorial και training
- Έξυπνες, διαδραστικές και ποικίλες πίστεs
- Χάρμα οφθαλμών
- Το DoA quest και το σύστημα ανταμοιβών θέλει δουλειά
- Απαράδεκτη έλλειψη επιλογών στο online
- Tα offline modes παλιώνουν γρήγορα
ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ: | PS4, Xbox One, PC |
ΑΝΑΠΤΥΞΗ: | Team Ninja |
ΕΚΔΟΣΗ: | Koei Tecmo |
ΔΙΑΘΕΣΗ: | CD Media |
ΕΙΔΟΣ: | Ξύλο |
ΠΑΙΚΤΕΣ: | Single-player, multiplayer |
ΕΠΙΣΗΜΟ SITE: | https://teamninja-studio.com/doa6/us/ |
HM. ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: | 1/3/2019 |