Darkest of Days: Η συνέντευξη
Φέτος, όπως κάθε χρονιά άλλωστε, γίνεται (και θα γίνει) χαμός από shooters. Τα βλέματα όλων μας είναι στραμμένα σε παιχνίδια όπως το Modern Warfare 2 και το Halo 3: ODST, όμως καλό είναι να έχουμε υπόψη ότι... υπάρχουν κι αλλού πορτοκαλιές. Ένα από τα πιο ενδιαφέροντα FPS του 2009 είναι δίχως αμφιβολία το Darkest of Days της Phantom EFX, το οποίο έχει ως θεματολογία το ταξίδι στον χρόνο και το εκμεταλλεύεται με ιδιαίτερα πρωτότυπο τρόπο. Το Game 2.0 μίλησε με τον Aaron J. Schurman, CEO της Phantom EFX, για τα πάντα σχετικά με το παιχνίδι. Διαβάστε την συνέντευξη παρακάτω.
Game 2.0: Πείτε μας για το σενάριο του Darkest of Days. Γιατί ο παίκτης πρέπει να πάει πίσω στον χρόνο και ποιος είναι ο γενικότερος στόχος του;
Aaron J. Schurman: Antietam... Little Big Horn... Πομπηία, αυτές είναι σίγουρα μερικές από τις “σκοτεινότερες ημέρες” της ανθρωπότητας. Όταν ανακαλύπτεται το ταξίδι στον χρόνο από μια εταιρεία ονόματι Kronotek, ομάδες ερευνητών ταξιδεύουν πίσω στην ιστορία για να καταγράψουν αυτά τα γεγονότα. Όσο είναι εκεί, ανακαλύπτουν ότι σκοτώνονται διάφορα άτομα που υποτίθεται ότι έπρεπε να μείνουν ζωντανά (το πώς το ξέρουν αυτό εξηγείται στο παιχνίδι). Η Kronotek δεν ξέρει γιατί, αλλά είναι προφανές πως κάποιος παίζει με την ιστορία, κι έτσι ξεκινάει μια προσπάθεια επαναφοράς της ιστορίας στην κατάσταση που έπρεπε να είναι. Εσείς, ως παίκτης, πρέπει να βρείτε αυτά τα άτομα και να τα σώσετε, ώστε να θέσετε την ιστορία στον σωστό δρόμο.
Ποιος είστε εσείς; Το όνομά σας είναι Alexander Morris, και ανήκετε στον στρατό του General Custer. Καταφθάνετε λίγες μέρες νωρίτερα στην μάχη του Little Big Horn. Δευτερόλεπτα πριν πεθάνετε, ένας “χρονο-πράκτορας” σας σώζει και σας μεταφέρει στο μέλλον. Εκεί μαθαίνετε ότι είστε το νέο μέλος ενός στρατού “χρονο-πρακτόρων” ο οποίος αποτελείται από άτομα που έχουν αρπαχθεί δια μέσου της ιστορίας.

Εποχή αμερικανικού εμφυλίου πολέμου.
Πείτε μας μερικές από τις μεγαλύτερες μάχες της ιστορίας που θα επισκεφθούμε στο παιχνίδι. Σε αυτές συγκαταλέγεται καμμία από την αρχαία Ελλάδα;
Ένα από τα καλύτερα στοιχεία του Darkest of Days είναι οι πολλές περίοδοι που ο παίκτης επισκέπτεται. Η ελληνική ιστορία είναι εκπληκτική και περιέχει πολλά γεγονότα που θα μπορούσαν να συμπεριληφθούν στις “σκοτεινότερες ημέρες” της ανθρώπινης ιστορίας. Παρόλο που το παιχνίδι δεν περιέχει άμεσα ελληνικά γεγονότα (πέρα από τους δύο παγκόσμιους πολέμους), σίγουρα υπάρχουν κάποια που θέλουμε να χρησιμοποιήσουμε στο μέλλον. Ορίστε ορισμένα από τα γεγονότα που περιλαμβάνονται στο παιχνίδι...
1. Antietam – Η πιο αιματηρή μέρα της αμερικανικής ιστορίας, η οποία συνέβη στον Εμφύλιο Πόλεμο.
2. 1ος Παγκόσμιος Πόλεμος – H μάχη του Tannenburg ήταν μία πολύ σκοτεινή μέρα στην ιστορία, καθώς 125.000 Ρώσοι σκοτώθηκαν από τα χέρια των Ούνων, στο ξεκίνημα του πολέμου.
3. Little Big Horn (και άλλες μάχες της Δύσης) – Όλοι ξέρουμε (τουλάχιστον πρέπει να ξέρουμε) τί έγινε στο Little Big Horn – κανείς δεν επέζησε.
4. 2oς Παγκόσμιος Πόλεμος – Ήθελα να κάνω κάτι διαφορετικό στον 2ο Παγκόσμιο, καθώς οι gamers τον έχουν δει πολλές φορές, οπότε αυτή η περίοδος είναι αρκετά ενδιαφέρουσα όσον αφορά τον τρόπο που αλληλεπιδράτε με αυτήν. Μερικά από τα πράγματα που κάνετε ίσως οδηγήσουν στην σύλληψή και στην αιχμαλώτισή σας σε κάποιο στρατόπεδο αιχμαλώτων πολέμου.
5. Πομπηία – Ολόκληρη η πόλη θα θαφτεί σύντομα, οπότε το να είστε εκεί όταν ο Βεζούβιος εκρήγνυται και οι πολίτες τρέχουν να σωθούν, είναι τρελό.
Πόσο δύσκολο είναι το να πιάσετε την αίσθηση κάθε περιόδου και το να κάνετε το κάθε είδος μάχης όσο το δυνατόν πιο ρεαλιστικό; Πώς ακριβώς το κάνετε αυτό, χωρίς να “θυσιάσετε” στοιχεία του gameplay;
H αίσθηση κάθε εποχής ήταν πολύ σημαντική για εμάς. Θέλαμε οι παίκτες να δουν διαφορετική βλάστηση σε κάθε εποχή, να δουν εντελώς νέα μοντέλα, πρόσωπα, animations, κλπ. Χρειάστηκε αρκετή ιστορική έρευνα για να σιγουρέψουμε ότι το ΑΙ ήταν διαφορετικό και ακριβές σε κάθε περίοδο, καθώς και ότι το φυσικό περιβάλλον θα ήταν αντιπροσωπευτικό της εποχής.
Το ΑΙ έχει σημαντικό ρόλο στο παιχνίδι και αποτέλεσε μία πραγματική πρόκληση. Όταν μπορέσαμε να βάλουμε 300 χαρακτήρες ταυτόχρονα στην οθόνη, ήταν μια άλλη πρόκληση το να τους κάνουμε να σκέφτονται – ειδικά από τη στιγμή που σε κάθε εποχή υπήρχε διαφορετικός τρόπος σκέψης. Για παράδειγμα, ένας στρατιώτης στον Εμφύλιο Πόλεμο ίσως να θέλει να μείνει στον σχηματισμό μέχρι αυτός να διαλυθεί, ή να χρησιμοποιήσει περιορισμένες τακτικές όπως ίσως θα δείτε στον 1ο Παγκόσμιο – οπότε έπρεπε να σιγουρέψουμε ότι ο στρατιώτης θα συμπεριφερόταν διαφορετικά.
Κάθε χαρακτήρας που βάζουμε στην οθόνη αποφασίζει πότε να ξαναγεμίσει το όπλο του, αν είναι καλύτερα να κρυφτεί πίσω από κάποιο βράχο πριν προσπαθήσει να ξαναγεμίσει, αν είναι καλύτερα να τρέξει να ξεφύγει επειδή οι εχθροί είναι πολλοί, ή αν νιώθει καλύτερα επειδή κάποιος αξιωματικός είναι κοντά του. Κάθε εποχή έχει διαφορετικό ΑΙ.

Στο Darkest of Days πρέπει να πατήσετε επί... πτωμάτων για να εκπληρώσετε τις αποστολές σας.
Ο παίκτης πρέπει να προστατέψει συγκεκριμένους ανθρώπους σε κάθε μάχη. Τί γίνεται αν κάποιος από αυτούς πεθάνει; Χάνει το παιχνίδι;
To κυριότερο πράγμα που προσπαθείτε να κάνετε είναι να σώσετε ανθρώπους σε αυτά τα γεγονότα που δεν ήταν γραφτό να πεθάνουν εκεί. Το να τους βρείτε εν μέσω του πολέμου είναι πρόκληση, αλλά μόλις τους έχετε, είναι άλλη πρόκληση το να τους πείσετε να σας ακολουθήσουν, ή να τους βοηθήσετε να εκπληρώσουν τους στόχους τους πριν “αποχωρήσετε” από εκείνη την εκάστοτε περίοδο. Μπορούν να πεθάνουν και τότε εσείς δεν μπορείτε να εκπληρώσετε την αποστολή, καθώς αυτοί αποτελούν τον λόγο για τον οποίο είστε εκεί.
Σίγουρα γνωρίζετε ότι ο ανταγωνισμός στην κατηγορία των FPS είναι τεράστιος, Πώς ξεχωρίζει το Darkest of Days από άλλα παρόμοια παιχνίδι, όσον αφορά το gameplay;
Έχουμε πολλά εξαιρετικά χαρακτηριστικά που μας ξεχωρίζουν. Ένα από τα σημαντικότερα είναι το ότι πολύ απλά, βάζουμε περισσότερους από 300 χαρακτήρες στην οθόνη ταυτόχρονα. Όταν το κάνεις αυτό, ολόκληρη η αίσθηση του FPS είναι διαφορετική – είναι μάχη, αλλά είναι και επιβίωση σε μεγάλη κλίμακα. Υπάρχουν τόσα πολλά όπλα εκεί έξω, που αν αρχίστε να επελαύνετε, ΔΕΝ ΘΑ επιβιώσετε. Οι gamers έχουν δει πώς αλλάζει το gameplay όταν μόλις 10 εχθροί βρίσκονται στην οθόνη· είναι μια εντελώς διαφορετική εμπειρία όταν υπάρχει μια γραμμή πυρός με μερικές εκατοντάδες μουσκέτα να σας σημαδεύουν.
Ένα ακόμα πολύ καλό στοιχείο είναι το σύστημα “Aura”. Θέλαμε να υλοποιήσουμε μερικούς νέους μηχανισμούς FPS, ώστε το παιχνίδι να μην είναι του στιλ “σημάδεψε και σκότωσε, σημάδεψε και σκότωσε”. Ξέραμε ότι κάθε αιματηρή μάχη στην ιστορία είχε επιζήσαντες – ανθρώπους που πράγματι έζησαν την μάχη. Σημαδεύουμε αυτά τα άτομα με μια μπλε αύρα – δείχνοντάς σας ότι αυτοί πρέπει να επιζήσουν. Αυτό πραγματικά αλλάζει το gameplay, καθώς μπορεί μια ολόκληρη γερμανική διμοιρία να εφορμά στο χαράκωμα που βρίσκεστε, και οι μισοί από αυτούς να λάμπουν. Αν τους σκοτώσετε, η “Αντίσταση” [οι κακοί του παιχνιδιού] ξέρει σε ποιο σημείο της ιστορίας βρίσκεστε και έτσι θα έχετε επιπλέον προβλήματα (οι τύποι έρχονται πίσω στον χρόνο για να σας καθαρίσουν κι εσείς τους πολεμάτε εν μέσω ενός παγωμένου στον χρόνο πεδίου μάχης). Υπάρχουν αρκετοί τρόποι να χειριστείτε τα άτομα με την αύρα και αυτό προσθέτει ποικιλία στο gameplay.

Μοντέρνα όπλα στην... Πομπηία, υπό το απειλητικό βλέμμα του Βεζούβιου.
Εμπνευστήκατε καθόλου από ταινίες ή άλλα παιχνίδια για τον σχεδιασμό του Darkest of Days;
To ταξίσι στον χρόνο έχει υλοποιηθεί σωστά σε αρκετές ταινίες, όμως στα παιχνίδια όχι και τόσο. Πιστεύω πως πολλοί άνθρωποι θεωρούν ότι το ταξίδι στον χρόνο είναι όπως το είδαμε στις ταινίες “Επιστροφή στο Μέλλον”. Σε αυτές τις ταινίες μάθαμε πράγματα που θεωρητικά θα ήταν αληθινά – όπως το ότι αν ταξιδέψεις στην ίδια περίοδο ίσως συναντήσεις τον εαυτό σου, και το ότι μπορείς να ταξιδέψεις σε κάποια περίοδο για να βοηθήσεις τον εαυτό σου μόλις φτάσεις εκεί... όλα αυτά τα “ενδιαφέροντα” πράγματα. Το Darkest of Days έχει όλους αυτούς τους μηχανισμούς που θα θέλατε να δείτε σε ένα παιχνίδι σαν κι αυτό.
Aποτελεί η χρήση του χρόνου μέρος του gameplay, όπως στο επερχόμενο Singularity για παράδειγμα, ή απλά είναι εκεί για τις ανάγκες του σεναρίου;
Στο Darkest of Days δεν μπορείτε να ελέγξετε τον χρόνο· μπορείτε να ταξιδέψετε σε αυτόν, να τον εξερευνήσετε και να τον χρησιμοποιήσετε για να μεταφερθείτε σε διαφορετικές εποχές, αλλά δεν μπορείτε να τον σταματήσετε ή να τον καθυστερήσετε – αυτοί οι μηχανισμοί πλέον είναι υπερβολικά συνηθισμένοι. Ξέραμε ότι οι παίκτες θέλουν να πάρουν μέρος σε αυτές τις μεγάλες, θανατηφόρες μάχες με όσο το δυνατόν πιο ρεαλιστικό τρόπο, και αυτό ακριβώς τους δώσαμε. Η μόνη περίπτωση που ο χρόνος μπορεί να σταματήσει είναι αν σκοτώσετε τα άτομα με την αύρα, τους επιζήσαντες των μαχών – αν το κάνετε, η Αντίσταση (από κάποιο πιο μακρινό μέλλον) μπορεί να σας βρει και να σας επιτεθεί σε ένα παγωμένο πεδίο μάχης.
Υπάρχει multiplayer μέρος στο Darkest of Days; Και αν ναι, μπορείτε να μας μιλήσετε γι αυτό;
To Darkest of Days είναι μια περιπέτεια για έναν παίκτη, με μεγάλη έμφαση στην ιστορία. Το Bioshock και το Fallout 3 επικεντρώθηκαν στο single-player με μεγάλη επιτυχία, και αυτο κάναμε κι εμείς.

Στο παιχνίδι θα βρεθείτε και αιχμάλωτοι σε στρατόπεδο συγκέντρωσης, την εποχή του 2ου Παγκοσμίου Πολέμου.
Τί έχετε να μας πείτε όσον αφορά το DLC; Θα διαθέσετε επιπλέον περιεχόμενο για το παιχνίδι;
Σκοπεύουμε να διαθέσουμε DLC για το Darkest of Days. Το καλό πράγμα σχετικά με το σενάριο είναι ότι μας δίνει την δυνατότητα να σας βάλουμε στον Τιτανικό, στον σπαρτιατικό στρατό, ή να σας βάλουμε να υπερασπίζεστε ένα κάστρο στην Γαλλία του 17ου αιώνα. Σκοπεύουμε να διαθέσουμε νέες εποχές, καθώς και άλλες μάχες στις ήδη υπάρχουσες εποχές του Darkest of Days, ώστε να επιτρέψουμε στους παίκτες να επεκτείνουν την ιστορία του παιχνιδιού.
Γιατί διαλέξατε το PC και το Xbox 360 για να κυκλοφορήσετε τον τίτλο; Σκέφτεστε καθόλου την μεταφορά του στο PS3;
Το PC και το Xbox 360 επιλέχθηκαν από πολύ νωρίς. Το υψηλό κόστος μας απέτρεψε από την ανάπτυξη του παιχνιδιού και για τις τρεις πλατφόρμες ταυτόχρονα.
Πότε κυκλοφορεί το Darkest of Days;
To Darkest of Days κυκλοφορεί τον Σεπτέμβριο.
Σας ευχαριστούμε για τον χρόνο σας!
Πλατφόρμα: PC, Xbox 360
Έκδοση Phantom EFX
Ανάπτυξη: 8Monkey Labs
Διάθεση:
Είδος: FPS
Παίκτες: 1
Επίσημο site: www.darkestofdays.com
Ημερομηνία κυκλοφορίας: Σεπτέμβριος
PEGI: