Η χαμένη ευκαιρία του Dark Souls στο PC

, Κυριακή 9 Σεπτέμβριος 2012 0  

Πριν μερικές μέρες ρίξαμε μια ματιά σε ένα από τα καλύτερα φετινά PC games, το Sleeping Dogs. Ας τσεκάρουμε λοιπόν και το χειρότερο console port της χρονιάς, που δεν είναι άλλο από το Dark Souls: Prepare To Die Edition. Δυστυχώς το Dark Souls στο PC είναι μια “αρπαχτή” και τίποτα περισσότερο. Και κακά τα ψέματα, ακόμα κι αν ένας developer δεν είναι εξοικειωμένος με το PC, αλίμονο αν δεν μπορεί να αφαιρέσει “κονσολίστικα” χαρακτηριστικά όπως κλειδωμένο frame rate και ανάλυση. Κι αν νομίζετε ότι η From Software μπόρεσε να κατασκευάσει ένα παιχνίδι από το μηδέν (που διαθέτει εκατομμύρια γραμμές κώδικα) και δεν μπορούσε να βρει τον “μηχανισμό” που κλειδώνει την ανάλυση, τότε είστε γελασμένοι.

Ας αρχίσω όμως με τα καλά νέα. Το Dark Souls PC δεν είναι απαιτητικό παιχνίδι. Για τη δοκιμή χρησιμοποιήθηκε ένας Q9650 στα 4.2Ghz με 4GB RAM, μια Nvidia GTX 295, οι τελευταίοι GeForce drivers και Windows 7-64Bit. Παρόλο που δεν υπάρχει κάποιο διαθέσιμο SLI profile, ο τίτλος της From Software έτρεχε με κολλημένα 30fps σε 2560x1440 (internal resolution) και όλες τις γραφικές επιλογές στο μέγιστο. Όπως θα έχετε ακούσει, κάποιος κατάφερε μέσα σε 23 λεπτά να ξεκλειδώσει τον εσωτερικό renderer του παιχνιδιού. Η νέα έκδοση του συγκεκριμένου mod έρχεται με Ambient Occlusion και SMAA υποστήριξη, ενώ μπορείτε να κάνετε downsample χρησιμοποιώντας μια υψηλή ανάλυση στην internal resolution. Και παρόλο που χρησιμοποίησα μια 1440p ανάλυση, ο ένας πυρήνας της GTX295 δούλευε κατά 60-80%. Παρόμοια συμπεριφορά παρατήρησα και στη CPU. Ο υπερχρονισμένος Q9650 μου δεν ζορίστηκε καν και δεν διαπίστωσα την παραμικρή πτώση στο frame rate, ακόμα κι όταν προσομοίωσα ένα dual-core σύστημα. Με απλά λόγια, δεν θα χρειαστείτε PC τελευταίας τεχνολογίας για να χαρείτε το παιχνίδι, αν και άκουσα μερικά παράπονα από κατόχους επεξεργαστών AMD (δυστυχώς δεν έχω κάποιον για να τον δοκιμάσω).

Καθόλου απαιτητικό το Dark Souls στο PC, αν και ενδέχεται να συναντήσετε ένα bug που ρίχνει το frame rate στα 15fps.

Το μεγάλο ερώτημα λοιπόν είναι ένα: γιατί η From Software άφησε κλειδωμένη την ανάλυση; Ας υποθέσουμε ότι θα τους έπαιρνε κάμποση ώρα μέχρι να ξεκλειδώσουν το framerate - ναι, σίγουρα ακούσατε ότι το animation system είναι “συγχρονισμένο” με το frame rate, αλλά στην ουσία, αυτό είναι αποτέλεσμα μιας απλής βελτιστοποίησης. Ακόμα κι αν τα animations είναι σχεδιασμένα στα 30 καρέ, ο κώδικας βελτιστοποίησης θα μπορούσε να αφαιρεθεί ώστε να ξεκλειδωθεί το γενικό frame rate κι ας είχαμε 30fps animation system. Άλλωστε, έχουμε δει στο παρελθόν παιχνίδια με 30fps animation/physics system όπως το Halo και το Bioshock, τα οποία δεν είχαν κλειδωμένο το frame rate τους. Γιατί όμως η εταιρεία δεν αφαίρεσε τον εσωτερικό renderer; Όπως βλέπουμε, το παιχνίδι δεν είναι απαιτητικό και σαν να μην έφτανε αυτό, ο τύπος που το μόνταρε χρειάστηκε μόλις 23 λεπτά για να το ξεκλειδώσει. Η απάντηση είναι απλή: μιλάμε για μια προχειροδουλειά.

Σχετικά καλά γραφικά, εξαιτίας κυρίως των SSAO και downsampling.

Αν εξαιρέσουμε τις καλές επιδόσεις, το Dark Souls PC υποφέρει από ένα κάρο πράγματα. Δεν υπάρχουν γραφικές επιλογές, τα textures δεν έχουν βελτιωθεί, υπάρχουν ενδείξεις των κουμπιών του Xbox 360 στην οθόνη ακόμα κι όταν παίζετε με πληκτρολόγιο, και το προεπιλεγμένο layout των κουμπιών του πληκτρολογίου είναι άθλιο (αντί για Esc πρέπει να πατήσετε το End για να μπείτε στο κεντρικό μενού), ο κέρσορας του ποντικιού (των Windows) δεν απενεργοποιείται, η κάμερα δεν σταματάει ακόμα κι όταν μπείτε στο κεντρικό μενού, τα 30fps δεν φαίνονται ομαλά (ειδικά αν κουνάτε γρήγορα την κάμερα), δεν υπάρχει υποστήριξη Steam Cloud, το GFWL θα σπάσει τα νεύρα μερικών και ο χειρισμός μέσω του ποντικιού και του πληκτρολογίου είναι από τους αθλιότερους που έχω δει.

Τι ομορφιές είναι αυτές! Φτου σου παλικάρι μου!

Το παιχνίδι με το ζόρι παίζεται με το πληκτρολόγιο και το ποντίκι και παρόλο που το manual ισχυρίζεται ότι φτιάχτηκε για να δουλεύει με το χειριστήριο του X360, θεωρώ ανεπίτρεπτο να μην μεταφέρονται σωστά τόσο σημαντικά πράγματα. Κλασικά, κάποιοι θα διαφωνήσετε αλλά επιτρέψτε μου να σας ρωτήσω το εξής: αν η Crytek μετέφερε το Crysis (παιχνίδι που φτιάχτηκε για ποντίκι και πληκτρολόγιο αφού ήταν PC exclusive) και σας ζητούσε στις κονσόλες πληκτρολόγιο + ποντίκι για να το παίξετε, η κάμερα ήταν σαν βάρκα με το stick, και σας εμφάνιζε ενδείξεις πληκτρολογίου καθώς παίζετε, θα την δικαιολογούσατε; Μην ξεχνάμε ότι όταν μετέφεραν το Crysis, δεν ήταν και experts στις κονσόλες. Λοιπόν; Θα τους δικαιολογούσατε; Νομίζω πως όχι. Έτσι κι εγώ δεν μπορώ να δικαιολογήσω την From Software και δεν πρόκειται να πω κάτι του στιλ “ε μωρέ τα παιδιά, είναι η πρώτη τους προσπάθεια στο PC”, όταν αυτό το παιχνίδι κοστίζει όσο τα περισσότερα νέα PC games. Όχι μόνο αυτό, αλλά γιατί να βγαίνει το λάδι σε κάτι εταιρείες όπως η Nixxes, η United Front Games κι η CD Projekt RED για να βγάζουν κορυφαίες εκδόσεις PC, όταν εταιρείες όπως η From Software τη σκαπουλάρουν με τα τραγικά τους console ports; Ναι, το Dark Souls σαν παιχνίδι είναι πολύ καλό. Σαν port στο PC όμως, είναι άθλιο.

Μια βουτιά στο κενό... αυτό κατάφερε η Namco με το συγκεκριμένο port.

Όπως τελικά αποδεικνύεται, το Dark Souls PC είναι μια αρπαχτή. Είναι φως φανάρι, δε, ότι η Namco δεν ήταν διατεθειμένη να επενδύσει σε αυτή την έκδοση του παιχνιδιού. Με απλά λόγια, γι αυτό το κακό port ευθύνεται τόσο η From Software όσο και η ίδια η Namco Bandai. Δεν γίνεται να μην σκας λεφτά σε ένα τόσο ελπιδοφόρο port και να περιμένεις να το καταπιούν οι PC gamers έτσι απλά. Αυτά δεν γίνονται. Ομολογώ κοινώς ότι περίμενα κάτι παραπάνω από την μεταφορά του Dark Souls στο PC και ειλικρινά δεν μπορώ να καταλάβω γιατί η Namco αποφάσισε να “σκοτώσει” έτσι το ίδιο της το παιδί. Φανταστείτε τί θα είχαμε αν το έβλεπαν σοβαρά το θέμα και μας πρόσφεραν ένα δυνατό port. Κρίμα, κρίμα… και πάλι κρίμα!

Πλατφόρμα: PC (ανάλυση), PS3, Xbox 360
Έκδοση: Namco Bandai
Ανάπτυξη: From Software
Διάθεση: Namco Bandai Hellas
Είδος: RPG
Παίκτες: Single-player, multiplayer
Επίσημο Site: http://www.preparetodie.com/en/
Ημερομηνία Kυκλοφορίας: 24/8/2012
PEGI: 16