Crysis 2: Πως η Crytek κατάφερε να σωθεί στα μάτια των PC gamers… εν μέρει

, Παρασκευή 1 Ιούλιος 2011 0  

Με την έλευση του Crysis 2, οι PC gamers πέσαμε να φάμε την Crytek. "Τι πράγματα είναι τούτα ρε γίδια;" και ανάλογου τύπου σχόλια για το παιχνίδι έκαναν την εμφάνισή τους τόσο στο site μας, όσο και στο επίσημο forum της Crytek. Και ήταν λογικό. Η έκδοση του C2 στο PC δεν διέθετε γραφικές επιλογές, δεν υποστήριζε DX11, και σε αντίθεση με το πρώτο παιχνίδι, ο editor ήταν άφαντος. Όλοι βάλαμε τις φωνές στην Crytek κι έτσι έπρεπε. Αποτέλεσμα του παραπάνω “κραξίματος”, ήταν να δεσμευτεί η εταιρεία και να ανακοινώσει την πλήρη υποστήριξη των παραπάνω χαρακτηριστικών. Μερικούς μήνες μετά κι εδώ είμαστε με μια αναβαθμισμένη έκδοση του Crysis 2.

Μετά την προσθήκη περισσοτέρων γραφικών επιλογών που είχε γίνει σε ένα παλιότερο patch, η Crytek μέσα σε μια βδομάδα έστειλε στα ουράνια τους PC gamers με την διάθεση τόσο του DX11 update, όσο και του Sandbox 3 Editor. Custom maps και mods έρχονται και επισήμως στο Crysis 2, ενώ το DirectX 11 προσφέρει την γραφική ανανέωση που περίμεναν με τόση αγωνία οι PC gamers.

Έτσι έπρεπε να δείχνει από την αρχή το παιχνίδι. Άντε να δούμε με τον editor τι θα γίνει τώρα...

Το νέο DX11 update προσφέρει αρκετά νέα τεχνικά χαρακτηριστικά και εκ πρώτης όψεως, κάποιος μπορεί να πει ότι η Crytek κατάφερε να μας δώσει γραφικά επιπέδου Samaritan. Τα πράγματα βέβαια, όπως συνηθίζεται, δεν είναι τόσο ρόδινα και κυμαίνονται κάπου στην μέση. Μολονότι η Crytek κυκλοφόρησε κι ένα High Resolution Textures Pack, υπάρχουν ακόμα αρκετές υφές που είναι θολές. Δώστε βάση, δεν λέμε ότι είναι χαμηλής ανάλυσης (αφού θα δείτε την vRam να βαράει κάτι τρελά νούμερα της τάξεως των 1.4GB). Επιπλέον, η καταστροφή του περιβάλλοντος παραμένει scripted, ενώ δεν έχουν διορθωθεί προβλήματα όπως το ότι μια κολώνα μπορεί να σταματήσει ολόκληρο tank. Λογικό εδώ που τα λέμε, αφού κάτι τέτοιο θα απαιτούσε νέο προγραμματισμό, νέα assets, νέες δοκιμές και τα σχετικά. Φέξε μου και γλίστρησα ένα πράγμα.

Παρόλα αυτά, πρέπει να αναγνωρίσω στην Crytek την προσπάθεια να σουλουπώσει το Crysis 2 στo PC, κάτι που εν μέρει καταφέρνει. Το Crysis 2 μέχρι στιγμής είναι το καλύτερο οπτικά παιχνίδι που υπάρχει στο PC, αν και σε αυτό ευθύνονται ως ένα βαθμό και τα μικρότερα levels που διαθέτει (σε σχέση πάντα με τον προκάτοχό του). Οφείλω να δώσω τα εύσημά μου και να τονίσω ότι έτσι έπρεπε να ήταν εξαρχής το παιχνίδι. Επίσης, οφείλω να παραπονεθώ (και με το δίκιο μου) όταν βλέπω τεχνικές όπως το Parallax Occlusion Mapping να υποστηρίζονται μόνο στο DX11. Αυτό το χαρακτηριστικό είναι συμβατό με το DX9, οπότε μου κάθεται κάπως το γεγονός ότι απαιτείται το DX11 για να το χαρώ. Άντε βρε σεις και την επόμενη φορά το DX9 να μην υποστηρίζει ούτε τα soft particles, ώστε να είναι πιο “wow” η μετάβαση στο DX11 ή DX12...

Α ρε τούβλα... Πλέον όλοι θα σας δίνουν τη δέουσα σημασία.

Θα πρέπει να αναφέρω επίσης ότι τα βασικά προβλήματα που έχω με το Crysis 2, δεν αφορούν τα γραφικά του. Η fatnosuit παραμένει τρισάθλια. Εντούτοις, ας πούμε ότι μπορείτε πλέον να προσθέσετε ένα 0.5 στην τελική του βαθμολογία, αφού πλέον διαθέτει τα χαρακτηριστικά που έλειπαν τόσο καιρό. Άντε με το καλό τώρα να έρθουν και τα πρώτα mods!