Crysis 3: Ένα unoptimized υπερθέαμα στο PC

, Παρασκευή 8 Μάρτιος 2013 0  

Με το Crysis 3 πλέον διαθέσιμο, επιβάλλεται να εξετάσουμε πώς τρέχει στο PC. Όπως θα έχετε ακούσει, το Crysis 3 δεν υποστηρίζει ούτε DX9, ούτε DX10. Κοινώς, χρειάζεστε μια DX11 κάρτα για να το απολαύσετε στον υπολογιστή σας. Και προτού συνεχίσω, οφείλω να ομολογήσω ότι το παιχνίδι της Crytek δείχνει πανέμορφο. Παρά ταύτα, μου φαίνεται ότι η CryEngine 3 είτε ωθείται στα άκρα με τα τόσα physics (τα οποία υπολογίζονται από τον επεξεργαστή, όχι τη GPU) που πρόσθεσε η εταιρεία, είτε έχουμε πρόβλημα στο optimization. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι χρειάζεστε high-end επεξεργαστή. Περισσότερα γι αυτό το θέμα παρακάτω.

Για τις ανάγκες αυτής της ανάλυσης, χρησιμοποίησα έναν Q9650 στα 4.2Ghz, μια GTX690, 4GB μνήμη, Windows 7-64Bit και την τελευταία έκδοση των GeForce ForceWare οδηγών. Η Nvidia έχει ήδη προσθέσει ένα SLI profile για το Crysis 3, οπότε όσοι έχετε SLI συστήματα, δεν χρειάζεται να πειραματιστείτε με το Inspector Tool. Το SLI scaling στο Crysis 3 είναι πάρα πολύ καλό και μια GTX690 είναι ικανή να τρέξει τον τίτλο με 60fps σε max ρυθμίσεις και με MSAA 2X ή SMAA High ή FXAA. Όλα αυτά πάντα αν δεν είστε CPU limited.

Πράγμα που μας φέρνει στις απαιτήσεις επεξεργαστή. Σύμφωνα με την Crytek, ένας Intel Core2Duo είναι η μικρότερη απαίτηση του Crysis 3. Ε πραγματικά θα ήθελα να δω πώς θα τρέχει ένας τέτοιος επεξεργαστής το Crysis 3 στις χαμηλότερες ρυθμίσεις κι αν η Crytek θεωρεί “playable” τα 15fps που λογικά θα έβγαζε. Καλώς ή κακώς, ο Q9650... τον “ήπιε” πανηγυρικά στο Crysis 3, με τους τέσσερις πυρήνες να δουλεύουν σαν σκυλιά και το frame rate να παίζει συνήθως μεταξύ 30-50fps. Σε αντίθεση με παιχνίδια όπως το Hitman: Absolution, όπου το multi-threaded CPU support είναι για κλάματα, το Crysis 3 ωθεί στα άκρα τον επεξεργαστή (όπως και το Far Cry 3), αποδεικνύοντας περίτρανα ότι η CryEngine 3 έχει απίστευτο scaling σε παραπάνω από δύο ή τρεις πυρήνες. Δυστυχώς, η Crytek είχε κλειδωμένο το Affinity Core, οπότε δεν μπόρεσα να προσομοιώσω έναν dual-core (έτσι για να γελάσει και το παρδαλό κατσίκι).

Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι για να ευχαριστηθείτε το Crysis 3 χρειάζεστε και μια δυνατή κάρτα γραφικών, αλλά και δυνατό επεξεργαστή. Αλλά τί είναι αυτό που πραγματικά ζορίζει τον επεξεργαστή; Μήπως το παιχνίδι διαθέτει καλύτερη ΑΙ; Μήπως έχουμε πολλούς αντιπάλους; Όχι, όχι και όχι. Όπως προανέφερα, τα physics που πρόσθεσε η Crytek και διάφορα προβλήματα στον κώδικα του παιχνιδιού, είναι αυτά που στην ουσία χτυπάνε αλύπητα. Ας δούμε ένα παράδειγμα.

Τι άραγε να φταίει που η CPU σκίζεται σε αυτή την σκηνή;

Στην παραπάνω σκηνή, δεν υπάρχει κανένας αντίπαλος. Αυτό σημαίνει ότι η CPU δεν κάνει πολύπλοκους υπολογισμούς για την ΑΙ, άρα δεν τίθεται καν το θέμα αν η ΑΙ είναι υπαίτια. Γιατί όμως το SLI scaling είναι τόσο χαμηλό και γιατί το παιχνίδι (στις max ρυθμίσεις) τρέχει με 23-24fps; Ο λόγος είναι απλός: το γρασίδι που βλέπετε έχει τα δικά του physics και εξαιτίας (ίσως) του αέρα που κουνάει το γρασίδι το παιχνίδι σέρνεται. Δεδομένου λοιπόν ότι η Crytek δεν αφήνει την GPU να κάνει τους εν λόγω υπολογισμούς, όλο το βάρος πέφτει στη CPU. Αυτό βεβαίως έρχεται σε αντίθεση με ότι εδώ και καιρό προσπαθούν να κάνουν η NVIDIA και η AMD (physics μέσω GPU), αλλά και με το tech demo που παρουσίασε η Sony στην επίδειξη του PS4. Και αυτό, κατ'εμέ, είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα του Crysis 3. Πιστεύω ακράδαντα ότι αν οι εν λόγω υπολογισμοί γίνονταν από την GPU, το παιχνίδι θα έτρεχε πολύ καλύτερα ακόμα και σε πιο αδύναμους επεξεργαστές.

Από την άλλη, η CryEngine 3 είναι ίσως η μοναδική engine που εκμεταλλεύεται το Hyper-Threading των νέων επεξεργαστών, και σύμφωνα με πολλούς χρήστες το παιχνίδι τρέχει πολύ καλύτερα όταν αυτό είναι ενεργοποιημένο. Καλά νέα λοιπόν τουλάχιστον για όσους έχουν έναν επεξεργαστή που το υποστηρίζει. Όλοι οι υπόλοιποι... τον πούλο. Και σε περίπτωση που αναρωτιέστε, η παραπάνω σκηνή έτρεχε με μόλις 45fps όταν χαμήλωσα όλες τις επιλογές.

Όσον αφορά τα γραφικά, το Crysis 3 είναι απλά εκθαμβωτικό. Η Crytek ξεπέρασε τον εαυτό της και δημιούργησε το κορυφαίο -οπτικά- παιχνίδι που έχουμε δει ποτέ. Τα ειδικά εφέ είναι εξαιρετικά, με τις σπίθες να αλληλεπιδρούν με το όλο περιβάλλον. Οι χαρακτήρες είναι άκρως λεπτομερείς, αν και σε μερικούς θα παρατηρήσετε μια-δυο γωνίες (ακόμα και με το tessellation ενεργοποιημένο). Όπως είναι αυτονόητο, η Crytek χρησιμοποίησε ένα κάρο γραφικά εφέ όπως Global Illumination (αποκλειστικά στo PC αυτό), Anamorphic Lens-Flares και Ambient Occlusion. Σε γενικές γραμμές, το Crysis 3 τα σπάει στο PC. Ακόμα και στις μεσσαίες ρυθμίσεις, το παιχνίδι είναι πιο όμορφο από όλους τους υπόλοιπους τίτλους που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στην αγορά, και αυτό λέει πολλά από μόνο του.

Καλά εδώ κι αν έχουμε θέμα optimization. Τί διάολο ρε Crytek;

Όπως είπαμε, όμως, το Crysis 3 υποφέρει από θέματα optimization. Παρόλο που η CryEngine 3 μπορεί να εκμεταλλευτεί παραπάνω από τρεις πυρήνες, ο κώδικας του παιχνιδιού φαίνεται να υποφέρει από λάθη που δεν έχουν διορθωθεί ακόμα. Ας δούμε μερικά παραδείγματα. Στην παραπάνω σκηνή βρίσκομαι μέσα σε έναν αεραγωγό. Όπως βλέπετε, δεν υπάρχει τίποτα τριγύρω μου και παρόλα αυτά, το frame rate κυμαίνεται σε χαμηλά επίπεδα. Μα πραγματικά θα ήθελα να μου πει η Crytek τί είναι αυτό που σωριάζει μέσα σε αυτόν τον αεραγωγό τις επιδόσεις. Προτού βρεθώ σε αυτόν τον αεραγωγό (και χρησιμοποιώντας το unlocked mod του MaLDo), το παιχνίδι έτρεχε με 50-60fps στις ultra ρυθμίσεις. Μόλις όμως μπήκα στον αεραγωγό και στο επόμενο δωμάτιο (η πίστα είναι το Φράγμα για όσους ενδιαφέρονται), το frame rate πήρε την κατιούσα. Μόλις βγήκα από το δωμάτιο, το frame rate αυξήθηκε ενώ στην ουσία θα έπρεπε να γίνει το αντίθετo, αφού βρέθηκα σε μεγαλύτερο περιβάλλον με μπόλικους αντιπάλους. Ντόινκ! Να σημειώσω σε αυτό το σημείο ότι η ανάλυση έγινε με βάση την έκδοση 1.1 του Crysis 3, οπότε δεν γνωρίζω αν η unpatched έκδοση τρέχει καλύτερα ή αν η Crytek έκανε την τσαρλατανιά του κώδικα στο patch που κυκλοφόρησε.

Πιες του το αίμα μωρέ σου λέω.

Καταλήγοντας, το Crysis 3 είναι το πιο απαιτητικό παιχνίδι που κυκλοφορεί αυτή την στιγμή. Και παρόλο που οι απαιτήσεις GPU δικαιολογούνται (αφού το οπτικό αποτέλεσμα είναι φανταστικό), οι απαιτήσεις επεξεργαστή είναι αδικαιολόγητες. Η Crytek θα μπορούσε κάλλιστα να επιτρέψει στις GPUs να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους και να τελειώνει το παραμύθι. Αντ’αυτού όμως, έχουμε τα physics να υπολογίζονται από τη CPU κι έχουμε κι έναν κώδικα που φαίνεται να θέλει πολλή δουλειά μέχρι να συμμαζευτεί. Στο δωμάτιο που προανέφερα, μετά τον αεραγωγό, στο Xbox 360 βαράει 16fps, ενώ στο PS3 14fps. Τα αναφέρω ώστε να έχετε ένα μέτρο σύγκρισης. Το ερώτημα λοιπόν είναι αν η Crytek θα αποφασίσει να στρώσει κάπως τα πράγματα με ένα νέο patch ή όχι!

Πλατφόρμα: PC
Ανάπτυξη: Crytek
Έκδοση: EA
Διάθεση: CD Media
Είδος: FPS
Παίκτες: Single-player, multiplayer
Επίσημο Site: http://www.crysis.com/
Ημερομηνία Kυκλοφορίας: 21/2/2013
PEGI: 16