Create Review

, Τρίτη 14 Δεκεμβρίου 2010 0  

Με μια πρώτη ματιά, το Create φαντάζει copy/paste του LittleBigPlanet. Άλλωστε η EA συνηθίζει να “δανείζεται” ιδέες από παντού (απλά παίξτε το Dante’s Inferno). Ευτυχώς όμως, το παιχνίδι απέχει αρκετά από το να χαρακτηριστεί απλός κλώνος του κορυφαίου LBP. Τώρα, αν αυτό βγαίνει σε καλό για τους ίδιους τους παίκτες, θα το διαπιστώσετε και οι ίδιοι στην πορεία του κειμένου.

Κατά τη διάρκεια του Create μου δημιουργήθηκε μια πολύ συγκεκριμένη άποψη: ότι οι developers, παρόλο που ήταν σαφώς επηρεασμένοι τόσο από το LBP όσο και από διάφορα puzzle games, προσπάθησαν να το κρύψουν διακριτικά. Για παράδειγμα, στόχος του παιχνιδιού δεν είναι να κάνετε έναν χαρακτήρα να τερματίσει μια πίστα, αλλά να πετύχετε ένα objective, όπως ας πούμε, να κάνετε μια μπάλα ποδοσφαίρου να μπει σε ένα τέρμα που βρίσκεται σε ένα άκυρο σημείο. Και αυτό το πετυχαίνετε τοποθετώντας διάφορα αντικείμενα πάσης φύσεως σε σημεία κλειδιά. Φυσικά, τα αντικείμενα αυτά, μόλις επιτύχετε το στόχο ξεκλειδώνονται και μπορείτε να τα χρησιμοποιήσετε για να ομορφύνετε μερικά επίπεδα, αλλά αυτό είναι μια παράπλευρη ασχολία, κανείς δε σας αναγκάζει να ασχοληθείτε παραπάνω.

Γιατί περί αναγκαστικής ασχολίας πρόκειται: παρόλο που τα αντικείμενα μπορούν να συνδυαστούν άνετα (πχ, άμα τοποθετηθούν το ένα πάνω από το άλλο, κολλάνε και δημιουργούν ένα μεγαλύτερο), δεν έχουν καμία φαντασία. Καλύπτουν σίγουρα ένα μεγάλο εύρος πιθανών συνδυασμών, πολύ μεγάλο ίσως, αλλά δε σου βγάζει αυτό το ευφάνταστο (ή και χαριτωμένο )που σου βγάζουν τα αντικείμενα του LBP, είναι σχεδιασμένα περισσότερο με σκοπό την επίλυση γρίφων. Και πόσο κακό μπορεί να είναι αυτό δηλαδή; Μα παιδιά, δεν είναι απαραίτητα κακό, και η προσπάθεια να συνδυαστούν η δημιουργία με το ακόνισμα του μυαλού είναι ίσα ίσα πολύ καλή ιδέα, απλά το Create δεν καταφέρνει πουθενά να σου δώσει κάποιο κίνητρο.

Χρωματιστά γραφικά, αλλά ως εκεί.

Η αλήθεια βέβαια είναι ότι τα επίπεδα στα οποία ο παίκτης καλείται να επιλύσει ένα γρίφο προσφέρουν μια άλφα στα αρχικά και μια κάργα πρόκληση στα ανώτερα επίπεδα. Μερικοί μπορεί να πουν ότι το παιχνίδι ίσως καταντήσει βαρετό - γρίφοι-γρίφοι-γρίφοι. Προσωπικά, ποτέ δε βρίσκω βαρετό το να λύνω γρίφους, αλλά εγώ έλυνα σταυρόλεξα όταν ήμουν στο σχολείο κατά τη διάρκεια της τρίτης Λυκείου, οπότε δεν είμαι και το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα. Όσον αφορά τους ίδιους τους γρίφους τώρα, κατά μεγάλο ποσοστό αφορούν την αίσθηση του χώρου που έχει ο παίκτης. Ένα τρανό παράδειγμα είναι όταν υπάρχει ένα μπαλόνι κρεμασμένο και πρέπει, αφού τοποθετήσετε ανεμιστήρες στα κατάλληλα μέρη, να το οδηγήσετε σε ένα πολύ συγκεκριμένο σημείο.

Και, πιστέψτε με, δεν είναι και το πιο εύκολο πράγμα. Αν και το παιχνίδι δίνει σαφείς οδηγίες για το τι πρέπει να κάνει ο παίκτης, χρειάζεται πολύ μεγάλη ακρίβεια για να τοποθετηθεί το κατάλληλο αντικείμενο στο κατάλληλο σημείο. Εδώ να διευκρινήσω κάτι: η έκδοση που έχω για δοκιμή είναι αυτή του PS3. Το Create υποστηρίζει το Move, οπότε, κατά κύριο λόγο, το έπαιξα με αυτό και όχι με το Dualshock 3. Βέβαια το δοκίμασα, απλά η εμπειρία αλλάζει άρδην με το Move, παρόλο που το παιχνίδι δεν έχει και την καλύτερη δυνατή απόκριση που θα μπορούσε να έχει. Επίσης, το χειριστήριο συμπεριφέται σαν τον κέρσορα του υπολογιστή, και αντί για calibration (θα χρειαστεί επανασύνδεση για να ξανακάνετε calibrate) η καλύτερη εναλλακτική είναι να σπρώχνετε το Move προς την κατεύθυνση που θέλετε και ο κέρσορας στην οθόνη να μένει στο ίδιο μέρος, οπότε ρυθμίζεται στα μέτρα σας.

Άντε και το κότσαρες το γκράφιτι. Μετά;

ΟΚ, υπάρχουν οι γρίφοι. Υπάρχει όμως και η δημιουργία, και, παρόλο που είναι σε δεύτερη μοίρα, πρέπει να της δώσουμε κάποια σημασία. Στο Create, η διαδικασία της δημιουργίας είναι πολύ απλή, δεν προβληματίζει καθόλου. Απλά δε σε ενδιαφέρει. Aς πούμε ότι δημιουργείτε ένα πανέμορφο επίπεδο, γεμάτο με μικροαντικείμενα και πανέμορφα χρώματα. Ε, και; Ωραία το δημιουργήσατε, τι το κάνετε; Εφόσον δεν υπάρχει η υποδομή του LBP, να έχεις δηλαδή ένα τρισχαριτωμένο χαρακτήρα να εξερευνάς το νέο επίπεδο, το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να καυχιέσαι ότι το δημιούργησες, πράγμα που δεν εξυπηρετεί κανέναν, μα απολύτως κανέναν σκοπό. Και φυσικά, μετά από λίγο αυτό γίνεται βαρετό, είτε είστε χαρακτηριστικό παράδειγμα είτε όχι.

Και είναι χαζο - κρίμα γιατί το Create σε μερικές περιπτώσεις αποπνέει μεράκι. Είναι όμορφο, χρωματιστό και έντονο. Απλά είναι “νεκρό”. Δεν ακούτε καθόλου φωνές και γενικά δε σε κάνει να χαμογελάς βρε παιδί μου. Έχει τη φάση του μερικές φορές, αλλά ως εκεί. Είναι ένα μέτριο προς καλό puzzle game με ενδιαφέροντες γρίφους. Σύντομα όμως κυκλοφορεί το LittleBigPlanet 2. 'Nuff said.

+ Έξυπνοι γρίφοι
+ Είναι περισσότερο εμπνευσμένο, παρά αντιγραφή από παρόμοια παιχνίδια
+ Υποστήριξη Move

- Βαρετό και ίσως επαναλαμβανόμενο
- Η διαδικασία της δημιουργίας δεν έχει κάποιο ουσιαστικό σκοπό

BAΘΜΟΛΟΓΙΑ: 7.0

Πλατφόρμα: PS3 (review), Xbox 360, Wii, PC
Έκδοση: EA
Ανάπτυξη: EA
Διάθεση: EA Hellas
Είδος: Sandbox
Παίκτες: Single-player
Επίσημο Site: http://www.create.ea.com
Ημερομηνία Kυκλοφορίας: 19/11/2010
PEGI: 7