Command and Conquer 4 Review

, Πέμπτη 8 Απρίλιος 2010 0  

Έχουμε περάσει σε μια... εκνευριστική εποχή πλέον. Μια εποχή όπου οι εταιρείες ψάχνουν πρωτίστως το εύκολο χρήμα. Μια εποχή όπου τα franchises αλλάζουν πρόσωπο, ώστε να γίνουν αρεστά σε όλο και περισσότερους gamers. Αυτό ακριβώς έγινε με το sequel του Deus Ex. Αυτό έγινε και με τα Splinter Cell, Rainbow Six και Ghost Recon. Και τώρα στην λίστα έρχεται να προστεθεί το πάλαι ποτέ θρυλικό Command and Conquer, ελέω του Command and Conquer 4.

Ειλικρινά δεν μπορώ να καταλάβω το σκεπτικό της EA. Η σειρά CnC έχει τεράστια βάση χρηστών και το μόνο που χρειαζόταν για το νέο παιχνίδι ήταν ένα re-balancing των μονάδων, νέα ιστορία που να κεντρίζει το ενδιαφέρον, full-motion βίντεο και εντυπωσιακά γραφικά. Προς τι λοιπόν η δραστική αυτή αλλαγή; Είδε ότι δεν τραβάει πια η κλασική προσέγγιση των παιχνιδιών στρατηγικής; Ζήλεψε την επιτυχία των World In Conflict και Dawn Of War; Φοβήθηκε τον ερχομό του StarCraft II; Και προς απάντηση πολλών, δεν έχω κανένα πρόβλημα με την οποιαδήποτε αλλαγή, αρκεί αυτή να είναι επιτυχημένη και να μην αποσκοπεί στο “mainstreaming” του franchise. Και στο Command and Conquer 4 το πείραμα της ΕΑ πολύ απλά δεν πέτυχε. Γιατί; Συνεχίστε το διάβασμα!

Ας ξεκινήσουμε με τον τεχνικό τομέα ο οποίος κυμαίνεται σε αρεστά επίπεδα. Τα γραφικά είναι όμορφα και πολύχρωμα. Οι μονάδες είναι λεπτομερείς, όπως και τα περισσότερα διακοσμητικά αντικείμενα των πιστών. Οι μάχες είναι χαοτικές και πλαισιώνονται από μια πανδαισία εκρήξεων και ειδικών εφέ, ενώ το normal mapping που έχει εφαρμοστεί στο έδαφος κρύβει έξυπνα αρκετές υφές χαμηλής ανάλυσης. Τα full motion βίντεο είναι υψηλής ποιότητας (επιτέλους), αν και η ηθοποιία μερικές φορές είναι ολίγον τι μέτρια. Το level design είναι καλό με αρκετές διακυμάνσεις της εδάφους, παρόλο που οι χάρτες είναι σχετικά μικροί. Σε παρόμοια επίπεδα κυμαίνεται κι ο ήχος. Η μουσική είναι έξυπνα επιλεγμένη, οι φωνές ποιοτικές και όλα τα ηχητικά εφέ προσφέρουν μια ευχάριστη ακουστική εμπειρία.

Εrror message από το online σύστημα της ΕΑ...

Οι developers, φανερά επηρεασμένοι από το Dawn Of War, αποφάσισαν να εγκαταλείψουν την πατροπαράδοτη ανάπτυξη της βάσης και την ανάκτηση πρώτων υλών. Μόλις ξεκινήσετε, θα κληθείτε να επιλέξετε ανάμεσα σε τρεις διαθέσιμους ρόλους: τον επιθετικό, τον αμυντικό και τον υποστηρικτικό. Κάθε ρόλος διαθέτει διαφορετικές μονάδες, ικανότητες και χαρακτηριστικά, τα οποία είναι προσβάσιμα μέσω της κεντρικής μονάδας σας, του crawler mobile base unit. Από τα παραπάνω φαίνεται πόσο απέχει το CnC4 από τα προηγούμενα μέρη της σειράς. Ναι, η τεράστια βάση χρηστών του θα ρίξει μαύρο δάκρυ με την mainstream κατεύθυνση που πήρε η σειρά. Και μιλώντας ειλικρινά, δεν έχω ιδιαίτερο πρόβλημα με αυτή την νέα κατεύθυνση. Το θέμα δεν είναι τόσο το νέο στιλ του παιχνιδιού, αλλά τα σημαντικά προβλήματα και οι επιπόλαιες επιλογές της ΕΑ.

Η εταιρία, θέλοντας να δώσει ένα κίνητρο στα ανόητα παιδάκια (ώστε να κοκορεύονται για το level τους από εδώ κι από εκεί), ενσωμάτωσε ένα leveling system, μέσω του οποίο ξεκλειδώνετε νέα units και ικανότητες. Όλα καλά κι ωραία. Κάτι τέτοιο άλλωστε το βλέπουμε στο multiplayer μέρος των περισσοτέρων παιχνιδιών. Το πρόβλημα στο CnC4 είναι ότι το εν λόγω σύστημα επηρεάζει και το single-player μέρος. Ειλικρινά θέλω να μάθω ποιανού λαλάκα ιδέα ήταν αυτή. Και σαν να μην έφτανε αυτό, οι αντίπαλοί σας έχουν ξεκλειδωμένα όλα τα units.

Οι απειλές των φανατικών οπαδών δεν ήταν αρκετές ώστε να μην αλλάξει στιλ η σειρά!

Πάτε καλά εκεί στην ΕΑ ρε; Γιατί κύριοι να χρειάζεται να παίζω ένα κάρο skirmishes ή την ίδια αποστολή ξανά και ξανά μέχρι να ξεκλειδώσω μια δυνατή μονάδα; Προς τι το αχρείαστο αυτό grinding στο single-player μέρος; Γιατί ο αντίπαλος να έχει τις super μονάδες του στην διάθεσή του; Γιατί να μην υπάρχει ένα level sync; Για να το θέσω διαφορετικά: είναι σαν να παίζετε το single-player μέρος του Bad Company 2, να διαθέτετε μονάχα τα όπλα του πρώτου level (από το multiplayer) και οι αντίπαλοι να βρίσκονται στο level 50 με όλα τα κομφόρ. Δεν πάτε καλά, δεν πάτε καθόλου καλά.

Στο παιχνίδι υπάρχουν οι Command/Upgrade/Support/Power πόντοι, τους οποίους χρησιμοποιείτε για να κατασκευάσετε τις μονάδες σας, να αναβαθμίσετε τα χαρακτηριστικά τους ή να εκμεταλλευτείτε τις επιπρόσθετες ικανότητές του crawler σας. Όσο πιο δυνατή είναι η μονάδα ή η ικανότητα που θέλετε να χρησιμοποιήσετε, τόσους περισσότερους πόντους θα πρέπει να σπαταλήσετε. Κι εδώ ακριβώς έγκειται το δεύτερο μεγαλύτερο πρόβλημα του CnC4, καθώς ο μέγιστος αριθμός πόντων είναι μόλις 50 με 60. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι ο μέγιστος αριθμός των μονάδων σας θα είναι 20, αν επιλέξετε “μικρές” μονάδες. Αν θελήσετε να κατασκευάσετε δυνατές μονάδες τότε ο αριθμός πέφτει κατακόρυφα στις 10. Δώστε βάση, μιλάμε για όλες τις μονάδες που ελέγχετε και όχι για τις μάχιμες, αφού συνήθως οι δύο από τις 10 μονάδες σας θα είναι μηχανικοί.

Αυτή μπορεί να θεωρηθεί μια από τις πιο έντονες σκηνές του single-player... και διαθέτετε μόλις 9 μονάδες. WOW!

Και πραγματικά, τι να πω για το απαράδεκτο ΑΙ pathfinding των μονάδων σας; Το CnC4 μου θύμισε παλιές, ξεχασμένες εποχές, όπου οι μονάδες κολλούσαν πάνω σε άλλες ή στις γωνίες και χόρευαν συρτάκια. Οι δε μηχανικοί, έχουν την τάση να σταματάνε κάθε φορά που χρησιμοποιούν το jetpack τους, με αποτέλεσμα να χρειάζονται ένα σπαστικό ντάντεμα όλη την ώρα, ειδικά όταν θέλετε να καταλάβετε κάποια κτίρια ή κατεστραμμένες μονάδες.

Νομίζω ότι δεν χρειάζεται καν να κάνω λόγο για το όριο των 30 fps που θα φάνε στην μάπα για ακόμη μια φορά οι gamers, για το αστείο σενάριο και την μικρή χρονική διάρκεια του single-player μέρους, για το mouse acceleration όταν χειρίζεστε την πολύ κοντινή κάμερα που προκαλεί ναυτία όταν χρειάζεται να πηγαινοέρχεστε σε πολλά σημεία γρήγορα και για το ότι πρέπει να είστε συνέχεια online για να χαρείτε το παιχνίδι (παρόμοια πράγματα με το Assassin’s Creed II κοινώς).

Kaboooooooom! Ας περάσει ο επόμενος...

Ευτυχώς το multiplayer μέρος σώζει κάπως την απογοητευτική αυτή κατάσταση. Υπάρχει το (καθιερωμένο πλέον) co-op campaign και το Skirmish Domination. Για να επικρατήσετε στο εν λόγω είδος, πρέπει είτε να μαζέψετε 2500 πόντους, είτε να πάρετε υπό τον έλεγχό σας τα πέντε control nodes. Τους παραπάνω πόντους τους κερδίζετε με το να καταστρέφετε τις αντίπαλες μονάδες, με το να καταλάβετε τα control nodes και με το να μαζεύετε τους διασκορπισμένους Tiberium κρύσταλλους. Το παιχνίδι υποστηρίζει μέχρι και 10 παίκτες.

Καταλήγω στο ότι το CnC4 δεν έχει καμμία, μα καμμία σχέση με την σειρά που έχουμε αγαπήσει. Η ΕΑ αποφάσισε να την “σκοτώσει”, κάνοντάς την περισσότερο αρεστή στους νεοφερμένους παίκτες που δεν είναι οπαδοί των παιχνιδιών στρατηγικής. Δικαίωμά της. Όπως και δικαίωμά σας είναι ως φανατικοί οπαδοί της σειράς, να την κατακεραυνώσετε προσπερνώντας το παιχνίδι. Το γεγονός δε ότι έχουμε να κάνουμε με έναν τίτλο που έχει πολλά προβλήματα, ένα always-on online σύστημα που αποδεδειγμένα απεχθάνονται οι PC gamers και μερικές τραγικές επιλογές της ΕΑ, το ζημιώνουν ανεπανόρθωτα. Στο χέρι της ΕΑ βέβαια είναι να βγάλει ένα patch που να τα διορθώνει. Στην παρούσα φάση όμως, το Command and Conquer 4 είναι απλά μέτριο. Κρίμα για το όνομα που κουβαλάει!

+ Αξιόλογος τεχνικός τομέας
+ Όσο κακή κι αν γίνεται σε μερικά σημεία η ηθοποιία, τα live-action βίντεο μετράνε
+ Multiplayer μέρος κι ας υπάρχει μόνο ένα είδος παιχνιδιού

- Ελεεινό levelling system στο single-player μέρος
- Οι αντίπαλοι έχουν ξεκλείδωτες όλες τις μονάδες στο single-player και δεν υπάρχει level sync
- Τραγικό AI pathfinding
- Όριο των 30 fps,
- Πρέπει να είστε online όλη την ώρα ακόμα και για το single-player
- Μικρή χρονική διάρκεια
- Ελάχιστες διαθέσιμες μονάδες

BAΘΜΟΛΟΓΙΑ: 6.5

Πλατφόρμα: PC
Έκδοση: EA
Ανάπτυξη: EA
Διάθεση: EA Hellas
Είδος: Στρατηγικής
Παίκτες: Single, multiplayer
Επίσημο Site: http://www.commandandconquer.com/
Ημερομηνία Kυκλοφορίας: 19/3/2010
PEGI: 16