alt text

Cloudpunk review

, 26/07/2020  

Ο Φίλιπ Κ. Ντικ θα ήταν περήφανος. Δεκαετίες μετά την πρώτη του εμφάνιση, το κυβερνοπάνκ γίνεται ξανά κεντρικό θέμα πολλών παιχνιδιών και όχι μόνο. Η Ion Lands βάζει τη δική της πινελιά με το Cloudpunk, ένα ευχάριστο παιχνίδι με απλό χειρισμό, voxel γραφικά και αρκετές ώρες ενασχόλησης.

Είστε η νεαρή Rania. Πρώτη μέρα στην δουλειά ως οδηγός της Cloudpunk, μιας (σχεδόν) νόμιμης εταιρείας με έδρα τη μητρόπολη Nivalis, αντικαθιστάτε τον προηγούμενο οδηγό που “βγήκε στη σύνταξη” μόλις τον περασμένο μήνα. Καμία παράδοση δεν είναι υπερβολικά επικίνδυνη, δεν κινδυνεύετε να σκοτωθείτε και κανείς δεν είναι πιο γρήγορος από έναν οδηγό της Cloudpunk. Η δουλειά είναι σίγουρη. Αρκεί να ακολουθείτε δύο βασικούς κανόνες: να φτάνουν όλα τα δέματα στον προορισμό τους και να μην ρωτάτε ποτέ τι περιέχει το πακέτο. Ακόμα κι όταν κάνει... τικ-τακ.

Οι περισσότερες ιστορίες είναι αυτοτελείς, με έμφαση στο θέμα ότι παρόλο που η τεχνολογία εξελίσσεται ραγδαία δεν θα καταφέρει ποτέ να αντικαταστήσει την ανθρώπινη επικοινωνία, όσο κι αν αναπτυχθεί η τεχνητή νοημοσύνη. Συναντάτε ανθρώπους, ρομπότ και άλλες ενδιαφέρουσες υπάρξεις που εμπλουτίζουν τον κόσμο του παιχνιδιού. Περνάτε ένα μεγάλο μέρος της ιστορίας συνομιλώντας μαζί τους, όμως δεν έχουν όλοι οι διάλογοι το ίδιο ενδιαφέρον και μερικοί φαίνεται να υπάρχουν για να “γεμίσουν” ώρες παρά να επισημάνουν έναν ενδιαφέροντα χαρακτήρα. Μετά από λίγες ώρες απανωτών συναντήσεων με αγνώστους για την παράδοση των πακέτων τους, ίσως αρχίσετε να προσπερνάτε μερικούς διαλόγους. Κάποιοι σας προτείνουν να δοκιμάσετε τα νέα κέικ με νιφάδες ψαριού, άλλοι ζητούν τη βοήθειά σας για να αποτρέψουν κάποιο ατύχημα, άλλοι δεν βγάζουν νόημα και καλύτερα να τους αφήσετε στην ησυχία τους. Επίσης, νωρίς στο παιχνίδι ενεργοποιείτε την τεχνητή νοημοσύνη Camus, που σας συντροφεύει σε όλο το ταξίδι σας, προσφέροντας διαλόγους που σας βγάζουν από τη ρουτίνα των συνεχών παραδόσεων ή σχολιάζοντας κάποια μυστήρια παράδοση που μόλις έγινε.

Ταχυδρόμοοος!

Το Cloudpunk είναι στην ουσία παιχνίδι παράδοσης πακέτων με διαλόγους και έναν αριθμό από απλές επιλογές, όπως το να παραδώσετε ένα πακέτο που φαίνεται επικίνδυνο ή να το πετάξετε. Οι επιλογές αυτές επιστρέφουν αργότερα στο παιχνίδι, χωρίς όμως να αλλάζουν κάτι δραστικά στην ιστορία. Ξεκινάτε αμέσως, μέσα στο φουτουριστικό αιωρούμενο αυτοκίνητο παραδόσεων (γνωστό και ως Hova). Η οδήγηση (γκάζι-φρένο, δεξιά-αριστερά, μετάβαση καθ’ ύψος) γίνεται με τα WASD, shift, ctrl και τα βελάκια, ενώ με το ποντίκι κοιτάζετε προς το μέρος που θέλετε να κατευθυνθείτε. Ο χειρισμός του σκάφους είναι απλός και ευχάριστος, όμως είναι σημαντικό να σας αρέσουν τα παιχνίδια οδήγησης (ή πτήσης;), καθώς το κυρίως gameplay του Cloudpunk αφορά μετακινήσεις από το ένα σημείο στο άλλο με το ιπτάμενο όχημά σας. Αφού προσγειώσετε το όχημά σας σε κάποιο πάρκινγκ, είτε για να παραδώσετε το επόμενο πακέτο είτε για να “ξεμουδιάσετε” μαζεύοντας κάποιο collectible που εμφανίστηκε στον χάρτη, ο χειρισμός αλλάζει από τον έλεγχο του οχήματος σε αυτόν της Rania. Αφού παραδώσετε το πακέτο, επιστρέφετε στο όχημά σας και παίρνετε οδηγίες σχετικά με το επόμενο. Το inventory γεμίζει με αντικείμενα που μπορείτε να κρατήσετε (πολλές φορές δεν ξέρετε καν τί είναι αυτό που βρήκατε), να πουλήσετε ή να καταναλώσετε, όπως ενεργειακά ποτά και γλυκά που σας κάνουν να τρέχετε γρηγορότερα για μερικά δευτερόλεπτα.

Κάθε παράδοση σας ανταμείβει με νομίσματα που ξοδεύετε σε πωλητές τροφίμων, καύσιμα, επισκευές ή μικρο-αναβαθμίσεις, όπως μια ρετρό κεραία που σας θυμίζει τα παλιά. Είστε ελεύθερος να περιηγηθείτε και να συναντήσετε τυχαία άτομα στη Nivalis με όποια σειρά θέλετε, όμως η κεντρική ιστορία εξελίσσεται με συγκεκριμένη σειρά. Ο προϊστάμενος από τα κεντρικά σας δίνει το επόμενο σημείο παράδοσης κι έτσι δεν χάνετε ποτέ τη σειρά σας, αλλά ούτε έχετε ουσιαστική ελευθερία επιλογής. Οι παραδόσεις γίνονται πάντα με συγκεκριμένη σειρά εμφάνισης και η μεγαλύτερη δυσκολία του παιχνιδιού είναι το να βρείτε την καλύτερη διαδρομή για να φτάσετε στο σημείο παράδοσης, μέσα από λεωφόρους και πλατφόρμες που σας περνούν απέναντι. Δεν υπάρχει βιασύνη, καθώς δεν υπάρχει χρονόμετρο, οπότε μπορείτε να απολαύσετε τους διαλόγους και την οδήγηση ανενόχλητος. Κάποιες δευτερεύουσες ιστορίες, ανεξάρτητες από την κεντρική υπόθεση, προσθέτουν ώρες ενασχόλησης, ωστόσο ακολουθούν το ίδιο στιλ παιχνιδιού παραλαβής-παράδοσης. Μια μικρή αλλά ενδιαφέρουσα προσθήκη είναι το διαμέρισμα της Rania, που αναβαθμίζεται με αντικείμενα όπως λάμπες και φυτά.

Night rider.

Ωραία όλα αυτά, όμως μετά από λίγες ώρες παιχνιδιού νιώθετε πως το gameplay χρειάζεται εμπλουτισμό με πιο ουσιώδεις δραστηριότητες από το να εργάζεστε ως ταχυδρόμος, με διάλειμμα μόνο τη συλλογή τυχαίων αντικειμένων. Η αλληλεπίδραση με τον κόσμο είναι υπερβολικά περιορισμένη αναλογικά με τον κόσμο, καθώς δεν μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τίποτα από ό,τι βλέπετε γύρω σας, όπως αυτόματους πωλητές, βιβλία, καταστήματα κτλ. Η αλληλεπίδραση περιορίζεται στα σημεία που εμφανίζονται στον χάρτη, όπως collectibles, συνεργεία και συγκεκριμένα άτομα. Το παιχνίδι θα μπορούσε να προσφέρει πολλά περισσότερα με πολύ μικρές προσθήκες στον χειρισμό.

Όλη η ιστορία εξελίσσεται μέσα σε μία και μόνο νύχτα, όμως διαρκεί περίπου 10 ώρες αν ολοκληρώσετε όλες τις δευτερεύουσες αποστολές και συλλέξετε όλα τα collectibles (με το δεύτερο να μην είναι και η πιο ενδιαφέρουσα δραστηριότητα στην ιστορία του gaming). H cyberpunk ατμόσφαιρα κεντρίζει αμέσως το ενδιαφέρον, ακόμη και αν δεν συμπαθείτε τα voxel γραφικά. Σκοτεινά σοκάκια, ασταμάτητη βροχή, φώτα νέον, και στον αντίποδα φωτισμένοι και καθαροί δρόμοι για υπερσύγχρονα οχήματα από το μέλλον σας, βάζουν αμέσως στο κλίμα. Η Nivalis είναι ξεκάθαρα μια μεγάλη και “ζωντανή” μητρόπολη με όλων των ειδών κατοίκους, που θέλετε να εξερευνήσετε. Αντιθέτως, οι άνθρωποι-voxel δεν δείχνουν εξίσου καλαίσθητοι στο περιβάλλον, καθώς μοιάζουν με Lego παρά με πραγματικούς ανθρώπους. Ευτυχώς, τα πορτρέτα των χαρακτήρων, που εμφανίζονται κάθε φορά που μιλάει κάποιος, είναι καλοσχεδιασμένα.

Τα γραφικά στο έδαφος "χάνουν".

Η cyberpunk μουσική, όσο και τα ηχητικά εφέ, είναι από τα δυνατά σημεία του παιχνιδιού, πετυχαίνοντας την δημιουργία ατμόσφαιρας από το πρώτο λεπτό. Οι σταγόνες της βροχής, τα βήματα της Rania, οι ήχοι της πόλης όπως σειρήνες και άλλα ιπτάμενα οχήματα, προσφέρουν το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Παρόλο που συναντάτε έναν μεγάλο αριθμό αγνώστων, όλοι τους έχουν ομιλία, με ορισμένους να είναι πιο πειστικοί από άλλους. Οι περισσότεροι χαρακτήρες, κυρίως οι δύο πρωταγωνιστές Rania και Control (ο προϊστάμενος), μιλούν όπως θα μιλούσε ένας μέσος άνθρωπος, κάνοντάς σας να νοιάζεστε γι αυτούς. Ωστόσο δεν λείπουν κάποιοι που ακούγονται πιο μηχανικοί και ανέκφραστοι απ' όσο θα έπρεπε, όμως αν αναλογιστούμε τον συνολικό αριθμό των χαρακτήρων έχει γίνει πολύ καλή δουλειά.

Αν και το Cloudpunk είναι επαναλαμβανόμενο, καθώς μεταφέρετε ανελλιπώς πακέτα από το σημείο Α στο Β, έχει κάτι εθιστικό στην απλότητά του. Οι ιστορίες είναι ξεχωριστές και ποτέ δεν ξέρετε τί θα αντιμετωπίσετε στη συνέχεια, οπότε δεν βαριέστε και ποτέ. Αρκεί, βέβαια, να ψάχνετε για ένα χαλαρωτικό παιχνίδι με ένα συγκινητικό φινάλε, χωρίς πολλές προκλήσεις, πυροβολισμούς ή αγώνες ταχύτητας. Περιέχει στοιχεία τόσο walking sim όσο και open-world με διαλόγους ποιότητας adventure, δυστυχώς χωρίς να τους επιλέγετε ή να μπορείτε να αλληλεπιδράτε πολύ με το περιβάλλον. Ασχοληθείτε αν ψάχνετε για κάτι “ελαφρύ” με ατμόσφαιρα cyberpunk, αν θέλετε ένα walking sim με ιπτάμενα αυτοκίνητα ή αν θέλετε να γίνετε ο ταχυδρόμος του μέλλοντος για λίγες ώρες.

  • Διάρκεια
  • Ατμόσφαιρα
  • Εξαιρετική cyberpunk μουσική
  • Στοιχεία open-world...
  • ...που δεν προσθέτουν κάτι σπουδαίο στο gameplay
  • Επαναλαμβανόμενη παράδοση πακέτων
  • Μικρή επιρροή των επιλογών
  • Περιορισμένη αλληλεπίδραση με το περιβάλλον
  • Μέτρια γραφικά στο έδαφος
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 7.0

ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ:PC, PS4 (2020), Xbox One (2020), Switch (2020)
ΑΝΑΠΤΥΞΗ:Ion Lands
ΕΚΔΟΣΗ:Ion Lands