Civilization V: Gods and Kings Review

, Παρασκευή 29 Ιουνίου 2012 0  

Το ευχαριστηθήκαμε το Civilization V. To παίξαμε και με το παραπάνω, το χαρήκαμε. Ήρθε όμως η στιγμή που υποψιαζόμασταν από νωρίς, η στιγμή του... expansion. Έχω να ομολογήσω ότι, σε αντίθεση με το Civ IV, το οποίο μου φαινόταν ολοκληρωμένο από την πρώτη έκδοση, κάτι έλειπε από το V. Ακόμα και αν εξαιρέσουμε τις ριζικές αλλαγές που έφερε στο σχεδιασμό το εξαγωνικό πλέγμα και ο κανόνας να υπάρχει μόνο μια μονάδα σε κάθε εξαγωνάκι. Ήξερα ότι θα μπορούσαν να την είχαν χωρέσει τη θρησκεία και τους κατασκόπους από την αρχή. Την είχα μυριστεί τη δουλειά ότι αυτή η προσθήκη πήγαινε για το expansion. Παραδοσιακά, βέβαια, τα expansions των Civ έρχονταν σε ζευγάρια και το πρώτο ποτέ δεν ήταν αυτό που έφερνε τις καινοτομίες. Το δεύτερο θα πρέπει να είναι πραγματική έκπληξη, όπως ήταν το Beyond the Sword πριν χρόνια.

Τι καινούριο λοιπόν φέρνει το Civilization V: Gods and Kings; Περιληπτικά, το νέο σύστημα θρησκείας, το σύστημα κατασκοπίας, εννιά νέους πολιτισμούς και αντίστοιχα νέες μονάδες, μεταξύ τους οι Κέλτες, οι Βυζαντινοί, οι Μάγιας, οι Ούνοι και οι Ολλανδοί, μερικές νέες μονάδες της περιόδου του Α' Παγκοσμίου Πολέμου για να μην είναι υπερβολικά imba τα πρώτα τανκς και μαχητικά αεροπλάνα, μερικούς χάρτες και σενάρια, τα περισσότερα από τα DLC που έχουν βγει μέχρι τώρα συμπεριλαμβάνονται (κι έτσι, η 2Κ σας δείχνει το μεσαίο δάχτυλο, early adopters!). Όχι πολλά περισσότερα δυστυχώς, τίποτα το πραγματικά ριζοσπαστικό.

Απ' όλες τις νέες προσθήκες, σίγουρα το σύστημα θρησκείας είναι η πιο καλοδουλεμένη και διασκεδαστική. Τώρα, εκτός από τεχνολογία, κουλτούρα και χρήματα, ο πολιτισμός μας παράγει και πίστη, η οποία αρχικά στο παιχνίδι μπορεί να χρησιμεύεσει στο να φτιάξει ένα πάνθεον και αργότερα να ιδρύσει μια θρησκεία. Αυτή προσφέρει μπόνους που επιλέγει ο ιδρυτής, όπως επιλέγει και το σύμβολο και το όνομα της θρησκείας, αν δεν του αρέσει κάποια από τις υπαρκτές που κατάφερε να φτιάξει η ανθρωπότητα στην πάροδο της ιστορίας της. Μετά, τα περισσότερα μπόνους εξαρτώνται από τον αριθμό πόλεων -φιλικών και εχθρικών- οι οποίες ακολουθούν τη θρησκεία, οπότε από εκεί και πέρα ξεκινάει ένας αγώνας που συνεχίζεται μέχρι και το τέλος της κάθε παρτίδας για την εξασφάλιση των περισσότερων πόλεων μέσω προφητών και ιεραπόστολων, νέων μονάδων που αγοράζονται με την προαναφερθείσα πίστη και εξασφαλίζουν την μετάδοση των επιλεγμένων δοξασιών σας στα πέρατα της Γης. Αν και είναι διασκεδαστικό και προσδίδει ένα επιπλέον επίπεδο βάθους, αυτή η αλλαγή δεν αλλάζει παρα μόνο λίγο τον τρόπο παιχνιδιού.

Ναι, τώρα μπορείτε να είστε οι Βυζαντινοί με την Θεοδώρα στο θρόνο!

Η κατασκοπία επίσης είναι μια προσθήκη που μπορεί εύκολα να περάσει απαρατήρητη. Χρησιμοποιώντας έναν επιπλέον κατάσκοπο για κάθε αλλαγή εποχής μετά την Αναγέννηση -συνολικά έχετε πέντε μέχρι το τέλος- μπορείτε να κλέβετε τεχνολογίες από αντιπάλους (και να προστατεύεστε από αντίστοιχες ενέργειες) ή να επηρεάζετε την επιρροή σας ή των άλλων παικτών στις πόλεις-κράτη του παιχνιδιού , «νοθεύοντας τις εκλογές τους». Η επιρροή αυτή αλλάζει αργά και ένα σακούλι χρυσά νομίσματα συνεχίζει να κάνει αυτή την δουλειά πολύ καλύτερα από κάθε επίδοξο James Bond ή Μάτα Χάρι.

Η μεγαλύτερη ίσως απογοήτευση είναι ότι το Gods and Kings δεν διορθώνει καθόλου τα προβλήματα του βασικού τίτλου, που στην πορεία φαίνονται σε όλη τους την εμβέλεια: ελατωματική ΑΙ σε μάχες και διαπραγματεύσεις (μα πώς είναι δυνατόν να με αποκηρύσουν και ΑΚΟΜΑ να είναι με το χαμόγελο;;), κάποιες ανισορροπίες που κάνουν το «σπάσιμο» του παιχνιδιού πολύ εύκολο ακόμα και σε μεγαλύτερες δυσκολίες, και το σχεδόν ανύπαρκτο multiplayer. Ίσως τελικά αυτά τα προβλήματα να οφείλονται στον ίδιο το σχεδιασμό του και να μην είναι στο χέρι ενός expansion να τα διευθετήσει. Ίσως να μην μπορούν να αλλάξουν πλέον. Χαρακτηριστικό είναι ότι ο επικεφαλής σχεδιασμού του Civ V έφυγε από την Firaxis ένα χρόνο πριν ανακοινωθεί το Gods and Kings, γεγονός που εγείρει πολλά ερωτηματικά σχετικά με το ποιος είναι υπεύθυνος γι αυτή την επέκταση! Κρατώντας αυτό στο μυαλό μας, το μέλλον του τίτλου και τελικά του δεύτερου expansion φαίνεται αβέβαιο μέχρι και το επόμενο Civilization.

Carpet of Doom. Το απεύχομαι αλλά συχνά δεν αποφεύγεται με το σύστημα του Civ V.

Για να μην παρεξηγηθώ: το Gods and Kings δεν είναι κακό expansion. Οι προσθήκες δένουν αρμονικά με τον αρχικό τίτλο - ένα σενάριο ειδικά βασισμένο σε μια εναλλακτική steampunk πραγματικότητα, το Empire Of The Smoky Skies, για παράδειγμα, το διασκέδασα πάρα πολύ. Συνεχίζω να πιστεύω, όπως και όταν είχα πρωτοπαίξει το Civilization V πριν περίπου δύο χρόνια και είχα γράψει για το Game 2.0, ότι είναι καλό παιχνίδι, εθιστικό όπως πάντα. Όμως τα προβλήματά του παραμένουν και η λύση τους δεν φαίνεται κάπου στον ορίζοντα. Το Gods and Kings δεν εντυπωσιάζει, αν όμως σας άρεσε το Civ V, οι προσθήκες τουλάχιστον δεν θα σας αφήσουν παραπονεμένους. Όχι όμως και ενθουσιασμένους. Ίσως λίγο καρτερικούς για το επόμενο expansion, το καλό, ή ίσως για το Civilization VI...

+ Ενδιαφέρον σύστημα θρησκείας
+ Ωραίοι νέοι πολιτισμοί
+ To σενάριο Empire of the Smoky Skies

- Όχι και τόσο πολύ νέο περιεχόμενο
- Δεν διορθώνει τα βασικά προβλήματα του Civ V, όπως την ΑΙ
- To σύστημα κατασκοπίας είναι αδιάφορο
- Το παιχνίδι δεν αλλάζει ριζικά
- Τώρα περιμένουμε το δεύτερο expansion (;)

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 7.0

Πλατφόρμα: PC
Έκδοση: 2K Games
Ανάπτυξη: Firaxis
Διάθεση: CD Media
Είδος: Strategy
Παίκτες: Single-player, multiplayer
Επίσημο Site: http://www.civilization5.com/godsandkings/us/info.php
Ημερομηνία Kυκλοφορίας: 22/6/2012
PEGI: 12