Carrier Command: Gaea Mission Review

, Παρασκευή 26 Οκτωβρίου 2012 0  

Όταν μιλάμε για action-RTS, τι σας έρχεται στο μυαλό; Στα δικά μου καμμένα εγκεφαλικά κύτταρα, αμεσότητα χειρισμού, γρήγορη δράση, καλή τεχνητή νοημοσύνη και pathfiding. Η Bohemia Interactive όμως φαίνεται να έχει άλλη άποψη και μπράβο της για την προσπάθεια που κάνει να μας πείσει... Ας δούμε πώς το remake -ή μάλλον... demake- του κλασικού Carrier Command, αποδομεί καθολικές αλήθειες, ή δημιουργεί εξ'ολοκλήρου νέες.

Στο Carrier Command: Gaea Mission, χειριζόμαστε ένα αρματαγωγό και τις -μέχρι οχτώ- μονάδες που αυτό κουβαλάει. Στόχος μας η κατάκτηση των διάφορων νήσων του πλανήτη Taurus. Η όλη διαδικασία είναι ένα επίπονο και χρονοβόρο μαρτύριο, χάρη στην κάκιστη AI, το ανύπαρκτο pathfiding και κάποιες ακατανόητες σχεδιαστικές κινήσεις από τους δημιουργούς του παιχνιδιού.

Η ΑΙ είναι από τις πιο αναξιόπιστες που έχουμε δει, ειδικά αν σκεφτεί κανείς ότι μιλάμε για τίτλο στρατηγικής. Οι μονάδες θέλουν διαρκές ντάντεμα, ο υπολογιστής ξόδευει πυρομαχικά στην προσπάθεια του να πυροβολήσει αμυντικά ευρισκόμενα πίσω από... λόφους, ενώ οι εναέριες μονάδες, παρότι τους δίνετε εντολή να λάβουν αμυντική στάση, αλωνίζουν το νησί αριστερά δεξιά “farm-άρωντας” αντίπαλες σφαίρες. Πώς, λοιπόν, περιμένει η Βohemia να παιχτεί ο τίτλος ως στρατηγικής, όταν για να στείλουμε μια μονάδα ευθεία, πρέπει, για τον οποιοδήποτε παρανοϊκό λόγο, να κάνει τρεις -ανεπιτυχείς- στροφές γύρω από τον εαυτό της, με εσάς να κάνετε τρία ευχέλαια (καταναλώνοντας μισό ντεπόζιτο καυσίμου στην πορεία). Η Βohemia έχει στα μελλοντικά της σχέδια τη διόρθωση του pathfiding, αλλά μέχρι πότε ακόμα περιμένουν να πληρώνει ο κόσμος για ανολοκλήρωτους τίτλους;

Ακριβώς έτσι πάω στο περίπτερο κάθε πρωί...

Αν, παρόλα αυτά, αποφασίσετε να πάρετε την κατάσταση στα χέρια σας, έρχεστε αντιμέτωποι με το στρυφνό χειρισμό του Carrier Command: Gaea Mission, την αργοπορία των μονάδων και τα διαρκή πηγαινέλα για ανεφοδιασμό και επισκευές. Δε λέω, καλός ο ρεαλισμός, αλλά σα να το παρατράβηξαν οι δημιουργοί. Πιο συχνά τρέχετε για ανεφοδιασμό, παρά για μάχες, ενώ με την κάκιστη ΑΙ, τις μεγάλες αποστάσεις και τις αργοκίνητες μονάδες, η χρονοτριβή απλά προσθέτει στη σύγχυση και την κούραση που απλόχερα προσφέρει ο τίτλος... Από πότε, αλήθεια, ένα άρμα παθαίνει ζημιά από έναν... κάκτο; Επιπλέον, από τη θητεία μου στα τεθωρακισμένα δεν θυμάμαι τα G3 να αποτελούν απειλή για τα οχήματα, εκτός κι αν μιλάμε για τον Tom Hanks στη “Διάσωση του Στρατιώτη Ryan”...

Το Campaign του Carrier Command: Gaea Mission λειτουργεί εν μέρει ως tutorial. Έχουμε, για άλλη μια φορά τις τετριμμένες αντιμαχίες Ασίας και Αμερικής, απλά για το νερό αντί για το πετρέλαιο αυτή τη φορά. Το σενάριο παρουσιάζεται μέσω μέτρια σκηνοθετημένων cutscenes, με φτωχά γραμμένους διαλόγους, που αδυνατούν να συγκινήσουν και να σας βάλουν στο κλίμα (εκτός κι αν έχετε διαβάσει κάποιο από τα βιβλία της σειράς). Οι δε πρωταγωνιστές θα μπορούσαν κάλλιστα να έχουν κοπεί από χαρτόνι, καθώς είναι άνοστοι, άκαμπτοι και... αδιάφοροι. Προσθέστε σε όλα αυτά την αργή εξέλιξη, και την αδυναμία να περνάμε τους χρόνους ταξιδιού από νησί σε νησί, και έχετε την απόλυτη συνταγή αγγαρείας.

Κάτι για την ΑΙ βρε παιδιά.

Κάπως καλύτερα είναι τα πράματα στο στρατηγικό “mode”. Εκεί, έχετε στη διάθεσή σας όλες τις μονάδες και τις αναβαθμίσεις τους, κάτι που προσφέρει αρκετό τακτικό βάθος, και θα ικανοποιήσει όσους αρέσκονται να πειράζουν και να διαμορφώνουν τις μονάδες σύμφωνα με τα γούστα και το στιλ παιχνιδιού τους, προς την ολοκλήρωση της... μιας και μοναδικής αποστολής, της κατάκτησης όλων των νησιών του αντιπάλου και της καταστροφής του αρματαγωγού του. Βέβαια, τα προαναφερθέντα τεχνικά προβλήματα λάμπουν δια της παρουσίας τους, ενώ υπάρχει δυνατότητα παιχνιδιού μόνο ενάντια στον υπολογιστή, χωρίς επιλογή επιπέδου δυσκολίας, κι έτσι η όποια απόλαυση χάνεται επί τόπου.

Τεχνικά, η μηχανή γραφικών του Carrier Command: Gaea Mission μου έπεσε κομματάκι βαριά, χωρίς να προσφέρει κάτι το εντυπωσιακό, ενώ το όλο στήσιμο θυμίζει μια φτηνή αντιγραφή του Halo. Και είναι πραγματικά κρίμα, καθώς η γεωμετρία των νησιών και η ποικιλομορφία τους έχουν δουλευτεί αρκετά, αλλά στην τελική κι αυτά αποτελούν εμπόδιο χάρη στην ΑΙ. Ηχητικά, τα πάντα γύρω σας στο περιβάλλον είναι ζωντανά, ενώ οι ήχοι των διαφόρων όπλων είναι μέτριοι. Τέλος, πολύ καλή δουλειά έχει γίνει στη μουσική, η οποία είναι αρκούντως επική... όταν θυμηθεί να συνοδεύσει τη δράση.

Το χάος.

“Δε φαντάζομαι να πλήρωσες για αυτό” ήταν το πρώτο σχόλιο φίλου στο Steam, με το που είδε να ασχολούμαι με τον Carrier Command: Gaea Mission. Κάτι τέτοιο σας λέω κι εγώ. Δε φαντάζομαι να πληρώσετε για αυτό τον τίτλο. Το όλο στήσιμο είχε καλές προοπτικές, όμως το αργό gameplay, η ανεκδιήγητη ΑΙ και ο ελλειπής χειρισμός, κρατάνε το Carrier Command: Gaea Mission πολύ πίσω από αυτό που πραγματικά θα μπορούσε να μας δώσει. Εκτός κι αν είστε οπαδοί της υπερβολικής αληθοφάνειας και της χρονοτριβής μπροστά στην οθόνη, αποφύγετε το όπως ο Yoda τη σκοτεινή πλευρά!

+ Όταν δουλεύει (αν δουλέψει...)
+ Ποικιλία στην παραμετροποίηση των μονάδων, η οποία προσφέρει τακτικό βάθος
+ Γεωγραφική και καιρική ποικιλία

- Αργό και βαρετό
- Κάκιστη ΑΙ και pathfinding
- Χειρισμός
- Το αρχικό FPS κομμάτι
- Έλλειψη multiplayer

BΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 5.0

Πλατφόρμα: PC (review), Xbox 360
Έκδοση: Bohemia
Ανάπτυξη: Bohemia
Διάθεση: -
Είδος: Δράση-στρατηγική
Παίκτες: Single-player
Επίσημο Site: http://www.carriercommand.com/
Ημερομηνία Kυκλοφορίας: 28/9/2012
PEGI: 16