alt text

Άλλη μια χρονιά, άλλο ένα Call of Duty, με τη σειρά-φαινόμενο να παραμένει και φέτος πιστή στο ραντεβού της με τους παίκτες. Το Call of Duty: Ghosts είναι το πρώτο cross-gen παιχνίδι της σειράς, με την Infinity Ward να έχει παίρνει τη σκυτάλη και να αναλαμβάνει το δύσκολο έργο απόδοσης ενός καλού αποτελέσματος σε έξι πλατφόρμες. Οι προσθήκες και οι τολμηρές κινήσεις της Treyarch στο Black Ops 2 ήταν αρκετά έξω από τα καθιερωμένα στάνταρ, οπότε το ερώτημα είναι αν η IW ακολουθεί αυτά τα τολμηρά βήματα ή αν διατηρεί τη γνωστή συνταγή.

Η ιστορία του Call of Duty: Ghosts χρονικά τοποθετείται στο κοντινό μέλλον. Ανερχόμενη δύναμη η Νότια Αμερική, με τη νέα αυτή συμμαχία να ακούει στο όνομα Federation και να σχεδιάζει την καταστροφή των ΗΠΑ. Ως ο στρατιώτης Logan έχετε μία αποστολή: να σώσετε της ΗΠΑ, μαζί με τον αδερφό σας Hesh. Και κάπου εδώ ξεκινάει η πραγματική πλοκή. Ο ανώτερός σας είναι ο πατέρας των δύο αδερφών και ακούει στο όνομα Elias, ενώ είναι και μέλος της ομάδας Ghosts. Στόχος σας η ένταξη στην ομάδα και η εξόντωση της Federation, ώστε να σώσετε την αποδυναμωμένη πλέον πατρίδα σας. Με λίγα λόγια, το ίδιο κλισέ που έχουμε συνηθίσει εδώ και χρόνια (και όχι μόνο σε τίτλους Call of Duty). Η όλη περιπέτεια διαρκεί περίπου τέσσερις με έξι ώρες, ενώ με το τέλος αυτής μην περιμένετε να ξαναεπιστρέψετε. Δυστυχώς το campaign είναι αδιάφορο, με τις γνωστές κινηματογραφικές σκηνές με εναέριες και υποθαλάσσιες μάχες, αλλά και με την ίδια προβληματική ΑΙ και χωρίς κάποια ουσιαστική προσθήκη. Ακόμα και το πολυδιαφημισμένο σκυλί ζήτημα να είναι όντως χρήσιμο.

Αφήνοντας το single-player campaign, ας περάσουμε στο ζουμί του τίτλου, το online multiplayer. Εδώ οι αλλαγές είναι φαινομενικά μεγάλες, όμως κρύβουν πολλές ομοιότητες με τα προηγούμενα παιχνίδια. Τα διαθέσιμα modes ποικίλουν, με το ενδιαφέρον να στρέφεται σίγουρα στα γνωστά Team Deathmatch, Domination και Free For All, όπου τα πράγματα είναι ακριβώς όπως τα ξέρετε και με τον ίδιο αριθμό παικτών (12). Το Grind είναι στην κυριολεξία το Kill Confirmed, όμως καλείστε όχι μόνο να συλλέξετε τα tags των εχθρών, αλλά και να τα τοποθετήσετε στα αντίστοιχα σημεία επί του χάρτη. Το Search and Rescue αντικαθιστά το Search and Destroy (Update: Το Search and Destroy πλέον έχει προστεθεί στο παιχνίδι), με την προσθήκη του ότι αν πεθάνετε και ο συμπαίκτης σας καταφέρει να πάρει το tag σας, επιστρέφετε στη μάχη.

Τόση διαφήμιση και τελικά ο σκύλος είναι κομπάρσος…

Τόση διαφήμιση και τελικά ο σκύλος είναι κομπάρσος…

Επίσης, ξεχάστε το Capture the Flag, αφού πια έχουμε το Blitz, το οποίο είναι το ίδιο ακριβώς αλλά χωρίς σημαία, με τους παίκτες να καλούνται να φτάσουν ως τη βάση της αντίπαλης ομάδας για να μετρηθεί ως πόντος. Από τις ευχάριστες προσθήκες είναι τα modes Crank και Infected. Στο Crank κάθε kill σας δίνει μεγαλύτερη ταχύτητα αλλά και ξεκινάει την αντίστροφη μέτρηση των 30 δευτερολέπτων για το επόμενο kill, με την αποτυχία να σημαίνει και θάνατο. Στο Infected ένας εκ των παικτών είναι μολυσμένος και έχει στη διάθεσή του μόνο ένα μαχαιράκι και προσπαθεί να μολύνει και τους υπολοίπους, ενώ ο αρχικός οπλισμός των άλλων περιορίζεται στη καραμπίνα. Τέλος, στο Hunt ξεκινάτε με ένα πιστόλι, με διάφορα air drops να εμφανίζονται στην πίστα σε τυχαία σημεία, προσφέροντας καλύτερα όπλα αλλά με περιορισμένο αριθμό πυρομαχικών.

Κατά τα άλλα, μπορεί οι αλλαγές αρχικά να φαίνονται μεγάλες, όμως δεν είναι τόσο. Για παράδειγμα, το UAV μετονομάστηκε σε SAT COMS, το οποίο όμως δεν ανιχνεύει τις τοποθεσίες των εχθρών παρά μόνο αν υπάρχει οπτική επαφή με κάποιον συμπαίκτη σας. Ενδιαφέρουσα προσθήκη είναι και το sliding αντί του dig-in. Επίσης, κανένα από τα διαθέσιμα launchers δεν έχει τη δυνατότητα lock-on στους στόχους, κυρίως λόγω του ότι τα killstreaks πλέον επικεντρώνονται στις μάχες επί του εδάφους, χωρίς όμως να λείπουν τα (έστω ελάχιστα) αεροσκάφη. Στα αρνητικά είναι η απουσία αρκετών modes, όπως των Headquartes και League Play (γιατί;;;). Ακόμα χειρότερη είναι η πλήρης απουσία τόσο του Theater mode, όσο και οποιουδήποτε “υποκατάστατου” του, οπότε όσοι θέλετε να αποθηκεύετε τα διάφορα ωραία kills ή ευτράπελα απλά... εξοπλιστείτε με DVR (ή τη next-gen έκδοση του παιχνιδιού, όπου ενσωματώνεται η δυνατότητα στις κονσόλες).

Στο Call of Duty: Ghosts τα ζόμπι δίνουν τη θέση τους σε εξωγήινους, σε μία όχι και τόσο θετική αλλαγή. Ο λόγος για το Extinction mode, όπου πολεμάτε ορδές εξωγήινων, σε συνεργασία με άλλους παίκτες. Το βασικό πρόβλημα είναι η ύπαρξη μόνο μίας πίστας (αν και λογικά θα προστεθούν περισσότερες με μελλοντικό DLC). Στο Extinction, το οποίο μπορείτε να παίζετε είτε offline είτε online, κύριος στόχος σας είναι η επιβίωση, αλλά και η επίτευξη των διαφόρων in-game αποστολών που προκύπτουν κατά τη διάρκεια της μάχης. Κάθε kill προσθέτει επιπλέον χρήματα με τα οποία μπορείτε να αγοράσετε οτιδήποτε από το διαθέσιμο οπλοστάσιο, ώστε να είστε έτοιμοι για το επόμενο κύμα εχθρών. Το Extinction δίνει έναν αέρα ανανέωσης, αλλά δε μπορεί με τίποτα να καλύψει το “κενό” του Zombies mode, ενώ με μόλις ένα παρεχόμενο επίπεδο μάλλον θα το βαρεθείτε σύντομα.

Το Ghosts στοχεύει σε μια πιο στρατηγική προσέγγιση, χωρίς όμως ιδιαίτερη επιτυχία…

Το Ghosts στοχεύει σε μια πιο στρατηγική προσέγγιση, χωρίς όμως ιδιαίτερη επιτυχία…

Ένα από τα μεγαλύτερα όπλα του Call of Duty είναι οι επιλογές παραμετροποίησης, αλλά δυστυχώς στο Ghosts τα πράγματα γίνονται πολύπλοκα χωρίς κανένα λόγο. Το νέο στοιχείο που παρατηρείτε αμέσως είναι η δυνατότητα επιλογής άνδρα ή γυναίκας στρατιώτη, για πρώτη φορά στη σειρά. Μπορείτε επίσης να δημιουργήσετε τη δική σας squad με έως και 10 custom στρατιώτες, διαλέγοντας εμφάνιση και οπλισμό, και να πάρετε μέρος στο νέο Squad mode, όπου είτε μάχεστε με squad άλλων παικτών είτε εναντίον ΑΙ αντιπάλων. Οι squads δεν είναι τίποτα παραπάνω από τις γνωστές classes, με τη κάθε μία να έχει τα ξεχωριστά της “καλούδια”.

Το παιχνίδι παρουσιάζει το νέο σύστημα perk points, όπου κάθε perk έχει διαφορετικό κόστος. Eίτε μπορείτε να εξοπλιστείτε με λίγα και βαρβάτα perks, είτε να έχετε πολλά αλλά μικρότερου βεληνεκούς. Είναι κάτι που κάνει τα πράγματα αρκετά πιο πολύπλοκα, χωρίς όμως να αλλάζει σε γενικές γραμμές η εμπειρία που έχετε συνηθίσει. Για να ξεκλειδώσετε βέβαια τα εν λόγω perks απαιτείται να “λιώσετε” και να ανέβετε επίπεδα στο online multiplayer. Το υπόλοιπο οπλοστάσιο παρέχεται από την πρώτη στιγμή με τη χρήση των squad points, δηλαδή πόντους που αποκτάτε κατά τη διάρκεια του κάθε ματς, αν βέβαια κάνετε και τα απαραίτητα assignments.

Σε γενικές γραμμές το Call of Duty: Ghosts προσφέρει μια γνώριμη εμπειρία, με τις καθιερωμένες πλέον πινελιές από το εκάστοτε στούντιο. Η κίνηση των παικτών είναι αρκετά πιο γρήγορη σε σχέση με τα παιχνίδια της Treyarch, ενώ μερικές πίστες είναι πολύ μεγάλες για την ομαλή διεξαγωγή μαχών έξι εναντίον έξι, οπότε πρέπει να συνηθίσετε να τριγυρνάτε αρκετή ώρα χωρίς αντίπαλο. Κάτι που αντισταθμίζεται (σε μικρό βαθμό) με την ταχύτερη κίνηση. Το μεγαλύτερο όμως θέμα παραμένει το lag. Χωρίς κάποιου είδους φίλτρο περιοχής, τις περισσότερες φορές βρίσκεστε αντιμέτωποι όχι με άλλους παίκτες, αλλά με την καθυστέρηση που υπάρχει, κάτι που υποτίθεται θα φρόντιζε η Infinity Ward, όμως από ότι φαίνεται έμεινε στα λόγια.

Τα ζόμπι φεύγουν, οι εξωγήινοι έρχονται.

Τα ζόμπι φεύγουν, οι εξωγήινοι έρχονται.

Στον τεχνικό τομέα, η προσπάθεια είναι εμφανής, με τις βελτιώσεις στα γραφικά να είναι ναι μεν αρκετές, όχι όμως στον επιθυμητό βαθμό. Τόσο τα animations όσο και τα μοντέλα χαρακτήρων και όπλων έχουν βελτιωθεί, και οι εκρήξεις απεικονίζονται καλύτερα από ποτέ. Όμως, μερικές φορές οι πτώσεις του frame rate (τουλάχιστον στο Xbox 360) χαλάει αρκετά την εμπειρία. Επιπλέον, κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού μου προέκυψαν και δύο κρασαρίσματα της κονσόλας. Δε γνωρίζω αν φταίει η κονσόλα ή το παιχνίδι, όμως αξίζει να σημειωθεί. Ευτυχώς, πολλά bugs που συναντούσαμε σε προηγούμενους τίτλους αποτελούν παρελθόν, ενώ περιμένουμε ακόμα περισσότερες διορθώσεις σε επόμενα updates. Όσο για τον ηχητικό τομέα, τα εφέ κυμαίνονται σε υψηλά επίπεδα, όμως τόσο το soundtrack όσο και το voice acting είναι κάτω του μετρίου, αφαιρώντας αρκετά από την όλη εμπειρία.

Στο δια ταύτα, οι φαν του Call of Duty θα βρουν, όπως κάθε χρόνο, ένα νέο λόγο “καψίματος”. Το multiplayer είναι αυτό που περιμένετε και προσφέρει την πιο ισορροπημένη εμπειρία της σειράς μέχρι σήμερα, όταν βέβαια ευνοούν και οι συνδέσεις. Από εκεί και πέρα, όμως, οι υποσχέσεις για ένα τελείως “νέο” Call of Duty απλά δεν υλοποιούνται. Τα γραφικά έχουν υποστεί το συνηθισμένο “λίφτινγκ” όπως κάθε χρόνο, το campaign είναι παντελώς αδιάφορο, ενώ και το νέο Extinction mode δεν συγκρίνεται με τα ζόμπι, ίσως και επειδή διαθέτει μόλις ένα και μοναδικό επίπεδο. Αν είστε λάτρεις των Call of Duty, αποκτήστε το Ghosts γιατί είναι μία εμφανής αναβάθμιση, τουλάχιστον στο online multiplayer. Αν είστε λάτρεις των FPS γενικά, υπάρχουν και αλλού πορτοκαλιές...

  • Γρήγορο και πιο ισορροπημένο από ποτέ
  • Τα νέα modes, αν και παραλλαγές, είναι καλοδεχούμενα
  • Οι squads
  • Το νέο σύστημα perk points είναι έξυπνο…
  • ...αλλά περίπλοκο χωρίς λόγο
  • Αδιάφορο campaign
  • Απουσία Theater mode
  • Απογοητευτικό soundtrack και voice acting
  • Το Extinction δεν πείθει, προς το παρόν τουλάχιστον
  • Lag
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 6.5

ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ:Xbox 360 (review), PS3, Xbox One, PS4, Wii U, PC
ΑΝΑΠΤΥΞΗ:Infinity Ward
ΕΚΔΟΣΗ:Activision
ΔΙΑΘΕΣΗ:IGE
ΕΙΔΟΣ:FPS
ΠΑΙΚΤΕΣ:Single-player, multiplayer
ΕΠΙΣΗΜΟ SITE:http://www.callofduty.com/
HM. ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ:5/11/2013
PEGI:16