Bullet Run Review

, Παρασκευή 24 Αύγουστος 2012 0  

Από το game overview στη σελίδα του Bullet Run: ένα team-based multiplayer παιχνίδι που φέρει τα καλύτερα στοιχεία των FPS, μαζί με μοναδικά επίπεδα εμβύθισης και προόδου του χαρακτήρα, πλήρης παραμετροποίηση κτλ. Είναι όμως έτσι;

Το Bullet Run διαδραματίζεται στο κοντινό μέλλον όπου η ανθρωπότητα έχει βάλει στο μενού της διασκέδασης ένα ιδιόμορφο reality TV game show, στο οποίο οι παίκτες σκοτώνουν ο ένας τον άλλον για τα περίφημα 15 λεπτά δημοσιότητας που τους αξίζουν. Σε αυτό το reality καλούμαστε να πάρουμε μέρος και εμείς και να κάνουμε ότι καλύτερο μπορούμε για να επιβιώσουμε αλλά και να αποκτήσουμε λεφτά και φήμη. Ξεκινώντας το παιχνίδι δημιουργούμε τον χαρακτήρα μας, χωρίς όμως οι επιλογές να ικανοποιούν, καθώς αυτά που μας δίνονται δεν είναι τίποτα άλλο από τέσσερα presets, η επιλογή ενός avatar και τρία διαφορετικά χρώματα δέρματος ! Αφού δημιουργήσουμε τον χαρακτήρα μας βρισκόμαστε σε ένα εύχρηστο, λιτό αλλά λειτουργικό μενού, όπου από εκεί έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες για το inventory, τα skills, το marketplace κτλ. Τα skills που διαθέτουμε χωρίζονται σε τέσσερις βαθμίδες, έχοντας δυο επιλογές σε κάθε μία (σύνολο οκτώ). Αυτές περιλαμβάνουν από healing, στήσιμο μικρών πυροβόλων, μέχρι και μικρά ρομπότ που είτε τα χειριζόμαστε εμείς, είτε σε αυτόματη λειτουργία μπορούν να εντοπίσουν τον αντίπαλο και να τον καθηλώσουν στη θέση του ή να του αποτρέψουν τη χρήση των δικών του skills.

Στο inventory βρίσκουμε τον εξοπλισμό μας με μια ενδιαφέρουσα καινοτομία: μπορούμε να έχουμε τέσσερα διαφορετικά presets. Τα presets χωρίζονται με τη σειρά τους σε primary / secondary weapons και supports ( χειροβομβίδες ). Με αυτό τον τρόπο μπορούμε να είμαστε κατάλληλα εξοπλισμένοι και να προσαρμοστούμε σε κάθε περίσταση κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού έχοντας από πριν φτιάξει τα δικά μας presets. Για παράδειγμα, στο preset 1 να έχουμε οπλισμό για μακρινές αποστάσεις (sniper rifle), στο preset 2 shotguns μαζί με χειροβομβίδες καπνού κτλ. Μια άλλη καινοτομία του παιχνιδιού είναι τo taunt. Όταν ξεκάνουμε έναν αντίπαλο, μπορούμε να τον κοροϊδέψουμε, και αυτό λόγω τηλεθέασης. Το taunt είναι πολύ σημαντικό για να ανεβάσουμε τη φήμη μας, αλλά μπορεί να αποβεί μοιραίο καθώς κατά τη διάρκεια του animation του γινόμαστε εύκολος στόχος για τους αντιπάλους. Μην ξεχνάτε ότι είμαστε σε reality show και τέτοιες ενέργειες μας επιβραβεύουν με πόντους στο Style μας δίνοντας μας ένα μικρο boost στα credits που κερδίζουμε μετά από κάθε ματς. Το Style είναι μια λειτουργία αρκετά χρήσιμη και ενδιαφέρουσα, καθώς μας δίνει το κίνητρο να εξοπλίσουμε τον χαρακτήρα μας με αξεσουάρ που μπορούμε να αγοράσουμε από το marketplace. Όσο πιο ακραίος και “παρδαλός” είναι ο χαρακτήρας, σε συνδυασμό με kills που συνοδεύονται από taunt, τόσο μεγαλύτερα τα οφέλη που έχουμε μετά την ολοκλήρωση της αποστολής.

Ακόμα και μετά από τέσσερις ώρες grinding δεν θα έχετε ούτε το 1/3 από τα credits που χρειαζεστε για να κάνετε το χαρακτήρα σας σαν τους εικονιζόμενους.

Στο marketplace μπορούμε να ξοδέψουμε τα credits που κερδίζουμε από τις αποστολές σε εξοπλισμό, αναβαθμίσεις, σε skills, boosters, ή ακόμα και σε ρουχισμό όπως μάσκες και διάφορα αξεσουάρ, ώστε να κάνουμε τον χαρακτήρα μας όσο πιο ακραίο μπορούμε εμφανισιακά. Δυστυχώς το marketplace δίνει την εντύπωση καταστήματος σε περίοδο ξεπουλήματος, καθώς οι επιλογές σε ποσότητα δεν είναι απλά λίγες, αλλά νομίζω είναι από τα πιο άδεια και πρόχειρα online stores που υπάρχουν σε τέτοιου είδους παιχνίδια. Σχεδόν τα πάντα μπορούμε να τα αγοράσουμε με τα credits που κερδίζουμε, εκτός από τα boosters που χρειάζονται πραγματικά λεφτά. Δυστυχώς οι επιλογές είναι λίγες και σε καμία περίπτωση δεν δικαιολογείτα το “Creating a fully customizable persistent gaming experience” που διαβάζουμε στην περιγραφή του παιχνιδιού.

Στα του gameplay τώρα, και εδώ βλέπουμε μια προχειρότητα, αφού έχουμε δύο μόνο game modes, το Dominion (γνωστό σε όλους μας και σαν Domination) και το Team Deathmatch που λαμβάνουν χώρα σε έξι μόλις χάρτες. Οι χάρτες του παιχνιδιού είναι καλά σχεδιασμένοι με αρκετές λεπτομέρειες, και μας μεταφέρουν σε τεράστιες αποθήκες, κατεστραμμένες πόλεις, ερήμους κα. Μια ακόμα προσθήκη που είναι άξια αναφοράς και προσπαθεί να μας βάλει στην ατμόσφαιρα ενός reality show, είναι οι σχολιαστές και κάμερες που υπάρχουν κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού. Πολλές φορές ακούμε να γίνεται σχολιασμός για ένα kill που κάναμε ή μας έκαναν ή ακούμε σχόλια για την πρόοδο που κάνει κάθε ομάδα και πόσο πολύ θέλει την νίκη κτλ. Και εδώ όμως τα πράγματα δεν είναι τόσο καλά όσο φαίνονται, καθώς οι ατάκες είναι λίγες και σε συνδυασμό με τη μεγάλη διάρκεια των αποστολών το όλο θέμα καταντάει κουραστικό και μονότονο.

Το Bullet Run είναι, όχι το Fallout 3, αλήθεια σας λέω .

Το ίδιο κουραστικό και μονότονο είναι και το gameplay, καθώς δεν προσφέρει τίποτα άλλο από απλό run & gun, κάτι που έχουμε δει σε εκατοντάδες άλλα FPS. Ακόμα και τα skills έρχονται σε δεύτερη μοίρα, λόγω του ότι πρόκειται για ένα απλό fast-paced shooter και τις περισσότερες φορές βρισκόμαστε να χρησιμοποιούμε το healing παρά κάποιο skill. Η αίσθηση που αφήνουν τα όπλα είναι αρκετά καλή με προσεγμένο hit detection χωρίς παραφωνίες. Ένα ενδιαφέρον στοιχείο που σχετίζεται με τα όπλα του παιχνιδιού είναι ότι μετά από κάθε αποστολή φθείρονται και πρέπει να αγοράζουμε repair kits από το marketplace για να τα επαναφέρουμε στην αρχική τους κατάσταση.

Ένα άλλο παράδοξο όμως στοιχείο που παρατήρησα όσο ασχολήθηκα με το Bullet Run είναι ότι μπορούμε με μεγάλη άνεση να ξεκάνουμε χαρακτήρες που είναι ακόμα και 10 rank πάνω από μας, αλλά είναι αδύνατον να τα βάλουμε με χαρακτήρες του ίδιου rank με μας που έχουν αντικείμενα (συνήθως boosters) αγορασμένα με πραγματικά χρήματα από το marketplace. Είναι ένα στοιχείο που κάνει το παιχνίδι στη free του έκδοση απόλυτα ισορροπημένο, αλλά αν βρεθούμε σε χάρτη με τρεις-τέσσερις παίκτες που διαθέτουν τα καλά αντικείμενα και όπλα δεν έχουμε καμμία ελπίδα. Και σε αυτό το free-to-play παιχνίδι εμφανίζεται το φαινόμενο του grinding. Αν δεν διαθέσουμε πραγματικά λεφτά στο marketplace, θα περάσουμε ατελείωτες ώρες προσπαθώντας να μαζέψουμε credits για να πάρουμε ένα όπλο που αλλάζει το fire rating από 6 σε... 6.5, κάτι που σε συνδυασμό με το ρηχό και επαναλαμβανόμενο gameplay είναι αρκετά κουραστικό.

Dual guns, double the pleasure.

Τα γραφικά του παιχνιδιού, χωρίς να εντυπωσιάζουν, κάνουν καλά τη δουλειά τους με αρκετές λεπτομέρειες και διάφορα animations να γεμίζουν τους χάρτες, όπως κάμερες που πετάνε στον αέρα και τραβάνε φωτογραφίες βλέποντας τα φλας να αστράφτουν, κάμερες που βρίσκονται σε στύλους να παρακολουθούν της κινήσεις τον παιχτών καθώς αυτοί περνάνε από κοντά τους, ωραίους φωτισμούς σε κλειστούς χώρους, ατμοί να βγαίνουν από το έδαφος κτλ. Ο ηχητικός τομέας κυμαίνεται σε υψηλά επίπεδα με πολλούς ήχους να δίνουν ζωντάνια ανάλογα με τον χάρτη που παίζουμε, και προσεγμένες λεπτομέρειες όπως η αλλαγή του ήχου ανάλογα με το είδος του εδάφους στο οποίο βρίσκεστε.

Κάμερες παντού, ο μεγάλος αδελφός είναι εδώ.

Διαβάζοντας κάποιος στο site του Bullet Run όλα αυτά που προσπαθεί να προσφέρει, σίγουρα αποκτά υψηλές προσδοκίες. Παίζοντας όμως το παιχνίδι μένει η αίσθηση ενός απλού FPS με τους γνωστούς μηχανισμούς του run & gun και τίποτα άλλο. Σαν ιδέα η συμμετοχή σε ένα ακραίο reality show είναι φοβερή, αλλά σε κανένα σημείο δεν το αισθάνεστε αυτό παίζοντας ή τουλάχιστον μετά από κάποιες ώρες που έχετε αφιερώσει στο παιχνίδι αδιαφορείτε για όλα αυτά για τα οποία διαφημίζεται. Τα skills αντί να έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο, μένουν στο περιθώριο, ενώ και η παραμετροποίηση χαρακτήρα είναι περιορισμένη. Το Bullet Run έχει αρκετές καινοτομίες που πιστεύω δεν εκτελούνται σωστά, καθώς το gameplay κινείται σην μετριότητα. Ίσως επειδή είναι ακόμα “νεογέννητο” να θέλει το χρόνο του να κάνει τα πρώτα του σωστά βήματα. Ας ελπίσουμε να μην το αφήσουν στο έλεος του Θεού και στους επόμενους μήνες να δούμε το παιχνίδι να έρχεται σε ισορροπία ανάλογα με το τί προσφέρει και πώς αυτά εκτελούνται στο gameplay. Ίσως στο προσεχές μέλλον να αξίζει μια ευκαιρία.

+ Πολλές καινοτομίες για free-to-play παιχνίδι
+ Ενδιαφέρων κόσμος όντας κάτι μεταξύ sci-fi και cyberpunk
+ Είναι free (;)

- Πολλές καινοτομίες που δεν εκτελούνται σωστά
- Είναι pay-to-win
- Οι σχολιαστές καταντάνε κουραστικοί
- Χάσμα που θέλει ατελείωτες ώρες να καλυφθεί μεταξύ free και membership account.

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 6.5

Πλατφόρμα: PC
Έκδοση: SOE
Ανάπτυξη: Acony Games
Διάθεση: Download
Είδος: Free-to-play shooter
Παίκτες: Multiplayer
Επίσημο Site: http://www.bulletrunthegame.com/
Ημερομηνία Kυκλοφορίας: 31/7/2012
PEGI: 16