Bolt Review

, Τετάρτη 18 Μάρτιος 2009 0  

Κάθε νέα παιδική σειρά, ταινία ή happening, απαιτεί έναν καταιγισμό απο merchandising για τους μπόμπιρες που θέλουν να ζουν με τους αγαπημένους τους ήρωες κάθε στιγμή. Σακίδια, κόρν φλέικς, λαμπάδες, κούκλες, βιβλία και... videogames. Κατα κανόνα αυτά τα παιχνίδια αποτελούν προϊοντα που παρήχθησαν για ευρεία κατανάλωση: μηδαμινή φαντασία, ελάχιστο μεράκι, μέγιστο κέρδος. Θα έλεγε κάποιος ότι συνοδεύουν τέλεια το πηγαίο υλικό τους αλλά αυτή είναι άλλη υπόθεση. Το Bolt της Disney αποδεικνύει περίτρανα το παραπάνω και είναι τέλειο παράδειγμα παιχνιδιού το οποίο έχει σχεδιαστεί απλά σαν ένα (ακριβό) συνοδευτικό ενός άλλου προϊοντος. Και θα το ξεκαθαρίσω απο την αρχή: δεν έχω δει την ταινία!

Βάζω το παιχνίδι στο PS2. Πριν καταφέρω καν να μπω στην οθόνη τίτλων, το παιχνίδι με υποδέχεται με μια επιλογή 50 Hz/60 Hz. Ξέροντας ότι η τηλεόραση μου υποστηρίζει την καλύτερη επιλογή, διαλέγω 60. Το παιχνίδι αλλάζει το refresh rate της τηλεόρασης ανάλογα και με ρωτάει αν θέλω να κρατήσω την επιλογή μου. Το “ναι” με επιστρέφει αναπάντεχα στο προηγούμενο μενού, ξεκινώντας έναν φαύλο κύκλο. Η πρώτη εντύπωση που μου άφησε το παιχνίδι ήταν και αυτή που έμεινε μαζί μου περισσότερο, αφού καμιά άλλη φορά που το έπαιξα δεν κατάφερα να αλλάξω το refresh rate...

Ας μπω όμως στο ζουμί. Ποιά είναι η υπόθεση του; Απ'όσο διάβασα (λίγο) στο ίντερνετ, η υπόθεση του παιχνιδιού είναι παράλληλη με της ταινίας. Στο παιχνίδι, ο Bolt, το άσπρο σκυλάκι με τον - εμπνευσμένο απο κάποιον έφηβο μάγο - κεραυνό στο πλευρό, και η αφεντικίνα του η Penny, πρωταγωνιστούν σε μια τηλεοπτική σειρά δράσης α λα Mission Impossible. Με την διαφορά ότι ο Bolt στη σειρά έχει super δυνάμεις κι έτσι νομίζει ότι έχει super δυνάμεις και εκτός σκηνής. Η υπόθεση αυτή δεν απεικονίζεται με καμία συνέπεια στο παιχνίδι και ως εκ τούτου έμεινα να αναρωτιέμαι τι ακριβώς είχε συμβεί μπροστά στα μάτια μου ουκ ολιγές φορές. Οι μεταβάσεις απο σκηνή σε σκηνή δεν υπάρχουν και τα υποτιθέμενα “επεισόδια” της “σειράς” είναι τελείως ασύνδετα και τελικά ανούσια, χαρακτηρισμός που ταιριάζει γάντι και στο τέλος του παιχνιδιού.

H Penny με σχετική ενδυμασία και το μυστήριο... wheelbar.

H Penny με σχετική ενδυμασία και το μυστήριο... wheelbar.

Στο θέμα του gameplay, ούτε εδώ τα πάμε καλά. Το όλο εγχείρημα είναι εμφανώς επηρρεασμένο από γνωστά παιχνίδια δράσης, όπως το God of War. Βασίζεται πολύ στην λογική του “πηδάω απο κουτί σε κουτί, κάνω τα ακροβατικά μου και σκοτώνω ορδές απο (πανομοιότυπους και χαζούς) εχθρούς κάνοντας combo”. Το παιχνίδι διαθέτει δύο είδη gameplay, ανάλογα με τον χαρακτήρα εν χρήσει. Ο Bolt, απο την μία, είναι ο δυνατός και super του δίδυμου και χρησιμοποιεί δυνάμεις όπως μάτια-laser, σούπερ γαύγισμα, ground pound κτλ. Αν συμπληρώσει έναν μετρήτη που γεμίζει ανάλογα με το πόσο καλά combo έχει κάνει ο παίχτης (το οποίο συνήθως απαιτεί απλά να πατάει συνέχεια ένα-δυο κουμπιά), ο Bolt γίνεται supercharged και μπορεί να σκοτώσει τους εχθρούς πολύ πιο γρήγορα.

To gameplay της Penny, απο την άλλη... είναι παράξενο. Αδυνατώ να κατανοήσω τι ήθελε να καταφέρει ο κύριος της Avalanche Software που το σχεδίασε. Η Penny είναι η πιο ακροβατική εκ των δύο. Χρησιμοποιεί ένα μπαστούνι μεταβλητού μήκους με μια ρόδα σε κάθε άκρη, “wheelbar” το όνομα αυτού, για να κρέμεται απο καλώδια, κατα μήκος γκρεμών ή σωληνών ή για να ανεβοκατεβαίνει σκάλες (!). Εκτός αυτού, η Penny υποτίθεται ότι είναι ο πιο stealthy χαρακτήρας, με διάφορες κινήσεις για να αποφεύγει ή να σκοτώνει σιωπηλά τους εχθρούς. Όμως, αποδεικνύεται ότι όλες αυτές οι κινήσεις είναι πολύ απλά άχρηστες, γιατί κάθε φορά που ο εχθρός “πιάνει” την Penny, αν ο παίχτης διεκπεραιώσει ένα πολύ απλό Quick Time Event (το παιχνίδι έχει πολλά), αποκρούει την επίθεση και την επιστρέφει στον εχθρό σκοτώνοντας τον με τη μία! Ό,τι καταφέρνει ο σούπερ σκύλος Bolt με 5-6 επιθέσεις ανα εχθρό, το καταφέρνει η Penny ακαριαία! Αυτό φυσικά καταστρέφει το όλο gameplay του χαρακτήρα. Όχι ότι θα έσωζε και πολλά αφού, όπως και το κομμάτι του Bolt, το παιχνίδι με την Penny είναι βαρετό και επαναλαμβανόμενο, με πολύ εύκολα και χωρίς ίχνος έμπνευσης puzzles.

Αν το παιχνίδι είχε ως ήρωα μια γάτα σίγουρα θα έπαιρνε υψηλότερη βαθμολογία...

Αν το παιχνίδι είχε ως ήρωα μια γάτα σίγουρα θα έπαιρνε υψηλότερη βαθμολογία...

Μέσα στο παιχνίδι υπάρχει και ένα mini-game το οποίο αρχίζει μόλις η Penny προσπαθεί να χακάρει συστήματα ασφαλείας. Είναι ένα shooter ίδιο με το Geometry Wars Galaxies - μέχρι και το πλέγμα και τις ειδικά σχεδιασμένες πίστες έχει! Είναι όμως φυσικά πολύ χειρότερο, αφού ο κάκιστος χειρισμός το κάνει κουραστικό και εκνευριστικό. Δυστυχώς συναντάται αρκετά προς το τέλος του παιχνιδιού, όπου ο ίδιος ο κακός χειρισμός το κάνει αχρείαστα δύσκολο.

Απο τεχνικής άποψης, το παιχνίδι δεν έχει τίποτα να προσφέρει. Η μουσική και τα ηχητικά εφέ έχουν πολύ χαμηλή ποιότητα και αυτό φαίνεται ιδιαίτερα όταν από την κανονική ροή του παιχνιδιού πηγαίνει σε cutscene και η μουσική παραμένει ίδια, απλά αλλάζοντας την ποιότητα. Τα γραφικά είναι πολύ απλά και πρόχειρα, πράγμα φυσικό αν σκεφτούμε πως μάλλον το παιχνίδι σχεδιάστηκε με βάση τις next-gen κονσόλες, όμως και το animation είναι πολύ κακοδουλεμένο ακόμα και στις cutscenes. Μάλιστα, σε ένα σημείο του παιχνιδού ο Bolt δεν είχε σκιά, πράγμα που σήμαινε ότι δεν μπορούσα να τον ελέγξω με ακριβεία στην στενή γέφυρα που ήμουν, με κάμερα υπο γωνία. Οι φωνές είναι επίσης επαναλαμβανόμενες (“You mangy mutt!” SHUT UP!!, ή, Penny:”Boooolt!”, με μια φωνή η οποία υποτίθεται ότι πρέπει να εκφράσει απόγνωση αλλά βγάζει ενθουσιασμό βραδύποδα). Ο Bolt φαίνεται να παίρνει τις καινούργιες του επιθέσεις σε τελείως άσχετες στιγμές, εκτός και αν οι προγραμματιστές θεώρησαν ότι όντως το να νικήσεις μια μεγάλη σειρά ενοχλητικών και ίδιων εχθρών είναι κάποιας μορφής επίτευγμα.

Το παιχνίδι μοιάζει κάπως έτσι, αλλά η εικόνα είναι απο την Xbox 360 έκδοση, δεν υπάρχουν και πολλές εικόνες από το PS2...

Το παιχνίδι μοιάζει κάπως έτσι, αλλά η εικόνα είναι απο την Xbox 360 έκδοση, δεν υπάρχουν και πολλές εικόνες από το PS2...

Κατανοώ ότι το παιχνίδι αυτό έχει σαν κοινό τα παιδιά και ότι εκεινά μην έχοντας πολύ υψηλά standards, καταβροχθίζουν ότι βρεθεί μπροστά τους. Μια γνωστή μου έπαιζε μικρή τα Zelda του Cdi και της άρεσαν... Γνωρίζοντας τις φιλοδοξίες και τους σκοπούς του παιχνιδιού, τελικά, θα αναρωτηθώ: αυτοί οι 40 quality testers που βάζουν φάτσα κάρτα το όνομα τους στα credits, σκέφτηκαν ποτέ ότι το παιχνίδι αυτό δεν θα έπρεπε να έχει κυκλοφορήσει καθόλου για να περάσει τα τεστ ποιότητας, ή πέρασαν εν γνώσει τους ένα σκουπίδι;

+ Έξυπνο concept παράλληλου σεναρίου ταινίας και παιχνιδιού
+ Μικρή διάρκεια (έτσι κι αλλιώς δεν θα άντεχα περισσότερο απο τις πέντε ώρες παιχνιδιού)
+ Το gameplay με τον Bolt κάποιες φορές περιέχει ικανοποιητικό ξυλίκι

- Βαρετό και επαναλαμβανόμενο
- Ασύνδετο και ανύπαρκτο σενάριο
- Απογοητευτικό gameplay
- Πολύ χαμηλή ποιότητα παραγωγής
- Γενικά, άλλο ένα παιχνίδι σχεδιασμένο με μόνο στόχο την εκμετάλλευση της εμπορικής επιτυχίας μίας παιδικής ταινίας

Βαθμολογία: 4.0

Πλατφόρμα: PS2 (Xbox 360, PS3, Wii, PC, DS)
Έκδοση: Disney
Ανάπτυξη: Avalanche
Διάθεση: Centric
Είδος: Platformer
Παίκτες: 1
Επίσημο Site: http://disney.go.com/disneyinteractivestudios/bolt/
Ημερομηνία Kυκλοφορίας: 13/2/2009
PEGI: 7+