Η πρώτη μας περιπέτεια στην Rapture σίγουρα συγκαταλέγεται σε αυτές που δεν θα ξεχάσουμε ποτέ. Αν έχετε παίξει το εκπληκτικό Bioshock, γνωρίζετε ότι το παιχνίδι ήταν ο ορισμός της “εμπειρίας” και πολύ απλά δεν θα μπορούσε να μην αποκτήσει… διάδοχο. Επειδή λοιπόν στην εποχή μας και ειδικά σε τέτοιες περιπτώσεις τα sequels είναι… δεδομένα, ιδού το Bioshock 2! Τί είδους sequel όμως είναι τo Bioshock 2; Μια από τα ίδια ή κάτι παραπάνω;
To Bioshock 2 διαδραματίζεται και πάλι στην υποβρύχια πόλη Rapture, σχεδόν 10 χρόνια μετά τα γεγονότα του αρχικού τίτλου. Η πόλη βρίσκεται σε ακόμα χειρότερη αποσύνθεση, όμως οι πολίτες-splicers… τα βγάζουν πέρα και έχουν μια νέα αρχηγική φιγούρα να τους δίνει ελπίδα: την Sophia Lamb. Η συγκεκριμένη κυρία είναι μια ψυχολόγος, η οποία με κάποιο τρόπο κατάφερε να περάσει την δική της ιδεολογία στους πολίτες και τους καθοδηγεί, έχοντας φυσικά τα δικά της σκοτεινά κίνητρα. Εσείς αναλαμβάνετε τον ρόλο ενός εκ των πρώτων Big Daddies, ο οποίος είναι “συνδεδεμένος” με την κόρη της Lamb, η οποία κάπως τυχαίνει να είναι και Little Sister. Ψάχνετε λοιπόν τo κορίτσι σε όλη την πόλη, όμως η μητέρα έχει… αντιρρήσεις. Μπερδευτήκατε; Που να δείτε τί σας περιμένει στο παιχνίδι! Γίνονται τρελές ανατροπές και αποκαλύπτονται περισσότερα για το backstory, αλλά δυστυχώς προς το τέλος η ιστορία… ξεφεύγει σε υπερβολικό βαθμό. Αξίζει να σημειωθεί ότι σεναριακά η σχέση του Bioshock 2 με το πρώτο είναι πολύ μικρή.
Αντίθετα με αυτό που αναφέρω παραπάνω, το παιχνίδι σε γενικές γραμμές παίζεται όπως ο προκάτοχός του. Πρόκειται για μια first-person περιπέτεια στην κατεστραμμένη Rapture, κατά την οποία προχωράτε από objective σε objective και αντιμετωπίζετε splicers, Big Daddies και άλλα φρικιά, αναβαθμίζοντας στην πορεία τον χαρακτήρα σας με διάφορους τρόπους. Όπως είπαμε, αυτή τη φορά είστε Big Daddy και αυτό επιφέρει κάποιες αλλαγές στο gameplay, με την πιο προφανής να είναι το τρυπάνι. Με αυτό είστε θανάσιμοι από κοντινή απόσταση, όμως μπορείτε και να μην το χρησιμοποιήσετε καθόλου αν θέλετε. Αυτό που καλό είναι να κάνετε συνεχώς από την αρχή έως το τέλος, είναι να εξερευνάτε την Rapture και να μαζεύετε ότι χρήσιμο αντικείμενο βρίσκετε, όπως medkits, πυρομαχικά, φαγητά, και πάρα μα πάρα πολλά άλλα. Ανάμεσα σε αυτά είναι και τα γνωστά από το πρώτο ηχογραφημένα που βρίσκονται διάσπαρτα στην Rapture, και αποκαλύπτουν σημαντικές λεπτομέρειες σχετικά με την υπόθεση.
Η συνταγή του gameplay είναι επιτυχημένη και γι αυτό δεν έχει αλλάξει ιδιαίτερα. Το μεγάλο πλεονέκτημα του Bioshock 2 είναι η ελευθερία που σας δίνει να κάνετε ότι θέλετε, όπως θέλετε, πάντα μέσα σε κάποια πλαίσια φυσικά. Μπορείτε να εξοπλίσετε τον χαρακτήρα σας με αμέτρητα plasmids και gene tonics, δίνοντάς του πολλών ειδών ικανότητες και ιδιότητες, μπορείτε να αναβαθμίσετε τα όπλα σας, να επιλέξετε πυρομαχικά, να παίξετε με όποιο στιλ θέλετε κλπ. Ως εκ τούτου, η προσέγγιση της κάθε κατάστασης εξαρτάται από εσάς. Για τις μάχες προτιμάτε τα plasmids σας, τα όπλα σας ή συνδυασμό των δύο; Ποιες αναβαθμίσεις θα κάνετε και πού; Aν πρέπει να θυσιάσετε ένα gene tonic για να αποκτήστε κάποιο άλλο, τί γίνεται; Πότε και πώς θα αντιμετωπίσετε τους Big Daddies; Και μετά πώς θα μεταχειριστείτε τις Little Sisters; Θα προσπαθείστε να περάσετε απαρατήρητοι από τα συστήματα ασφαλείας, θα τα καταστρέψετε ή θα τα χακάρετε;
Ο κόσμος του Bioshock 2 είναι ένας κόσμος ερωτήσεων και εσείς καλείστε να δώσετε τις απαντήσεις σε κάθε τομέα του gameplay. Στις μάχες, στην εξερεύνηση, παντού. Ειδικότερα για τις μάχες, πέρα από τους κλασικούς splicers αντιμετωπίζετε και άλλα είδη, όπως τους brutes, που βασίζονται στην σωματική δύναμη, και τους “αραχνοειδείς”, που βασίζονται στην ευελιξία και στην ταχύτητα. Οι Big Daddies παραμένουν υπολογίσιμη δύναμη, αλλά αυτή τη φορά το μεγάλο σας πρόβλημα είναι η… θηλυκή τους έκδοση, οι Big Sisters. Αυτά τα ευκίνητα φρικιά εκτελούν οδηγίες της Sophia Lamb και στόχο έχουν να σας καθαρίσουν. Οι αναμετρήσεις με τις Big Sisters είναι πολύ δύσκολες και απαιτούν προετοιμασία από μέρους σας. Γι αυτό άλλωστε υπάρχει και η σχετική προειδοποίηση. Εξάλλου, αν επιλέξετε να “υιοθετήσετε” κάποια Little Sister, μπορείτε να την στέλνετε να μαζεύει ADAM από πτώματα, όμως πρέπει να την προστατέψετε από τους επιτιθέμενους splicers μέχρι να ολοκληρωθεί η διαδικασία. Και εδώ η στρατηγική παίζει σημαντικό ρόλο.
Συνεχίζοντας, το ΑΙ των εχθρών είναι καλό και κρατάει το ενδιαφέρον των μαχών σε υψηλά επίπεδα. Μέσα σ’ όλα, οι χτυπημένοι splicers τρέχουν να γιατρευτούν στο κοντινότερο healing station! Παράλληλα, τους ακούτε να λένε τα δικά τους, οι Big Daddies βγάζουν κραυγές, τα κοριτσάκια στριγγλίζουν και κλαίνε. Μια ωραία ατμόσφαιρα με λίγα λόγια. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι η νέα σας περιπέτεια στη Rapture θα σας οδηγήσει και σε εξωτερικούς χώρους της πόλης, δηλαδή στον βυθό της θάλασσας κυριολεκτικά. Αν πιστεύετε όπως ο γράφων ότι τα vita chambers έκαναν το Bioshock αρκετά εύκολο, αυτή τη φορά μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε και να παίξετε αποκλειστικά μέσω των saves σας. Επιπλέον, στα νέα στοιχεία του τίτλου συγκαταλέγεται ο νέος τρόπος χακαρίσματος των διαφόρων συσκευών, είτε από κοντά, είτε από απόσταση. Τέλος, κατά την διάρκεια του παιχνιδιού θα κληθείτε να επιλέξετε το αν θα αφήσετε κάποιους χαρακτήρες να ζήσουν ή αν θα τους εκτελέσετε, με τις αποφάσεις σας να επηρεάζουν μελλοντικά γεγονότα.
Ναι, το Bioshock 2 είναι διασκεδαστικό και φοβερά ατμοσφαιρικό. Όμως το πρόβλημά του είναι ότι παίζεται και μοιάζει μάλλον υπερβολικά με το original. Δεν σας κρύβω ότι αρκετά συχνά ένιωθα σα να το έχω ξαναδεί το έργο. Γι αυτό ευθύνονται και τα παρόμοια περιβάλλοντα που συναντάμε στο Bioshock 2, αν και από τη στιγμή που η δράση διαδραματίζεται ξανά στην Rapture, οι επιλογές των σχεδιαστών ήταν εξαρχής περιορισμένες. Από τεχνικής άποψης τα γραφικά έχουν μείνει στάσιμα και ως εκ τούτου η ποιότητά τους θυμίζει… 2007, ενώ προβλήματα υπάρχουν και στο frame rate. Πάντως ο σχεδιασμός παραμένει κορυφαίος και πιστός στην εποχή των ’50s και των ’60s, συμβάλλοντας έτσι στην εκπληκτική ατμόσφαιρα του παιχνιδιού. Το ίδιο και ο ήχος, που παίρνει άριστα. Φανταστικά εφέ, άψογο voice work με φωνές και προφορές βγαλμένες κυριολεκτικά από τα παλιά, και ιδανική μουσική, με το κεντρικό theme να ξεχωρίζει κάνοντας την αρχή του παιχνιδιού ακόμα πιο ξεχωριστή.
Η μεγάλη έκπληξη που σας επιφυλάσσει το Bioshock 2 είναι το multiplayer μέρος. Παρόλο που το παιχνίδι φαινομενικά δεν προσφέρεται για κάτι τέτοιο, από τη στιγμή που είναι FPS… όλα γίνονται. Το multiplayer του Bioshock 2 όχι μόνο έχει… σενάριο, αλλά είναι και prequel του πρώτου. Αναλαμβάνετε τον ρόλο ενός πολίτη και παίρνετε μέρος στον εμφύλιο πόλεμο που ξέσπασε στην Rapture, μεταξύ των δυνάμεων του Ryan και του Atlas. Έως 10 παίκτες, κλασικά modes όπως DM, TDM και… Capture the Sister, αναμενόμενα στοιχεία όπως χρήση plasmids και tonics, χάρτες βασισμένοι σε γνωστές περιοχές της πόλης κλπ. Καθώς προάγεστε σε ανώτερα levels, ξεκλειδώνετε όλο και περισσότερα πράγματα, καθώς και ηχογραφημένα που παρουσιάζουν το backstory των διαθέσιμων χαρακτήρων. Επίσης, κάποιες φορές εμφανίζεται στον χάρτη μια στολή Big Daddy, με τον παίκτη που θα την τσιμπήσει να έχει ανώτερο οπλισμό και αντοχή μέχρι να πεθάνει. Σε γενικές γραμμές, μπορώ να πω πως η “ουσία” του Bioshock έχει μεταφερθεί με επιτυχία στο multiplayer και ως εκ τούτου το replay value του παιχνιδιού αυξάνεται σημαντικά.
Το Bioshock 2 αποτελεί άξιο διάδοχο του original, αφού είναι βελτιωμένο σε αρκετούς τομείς και πολύ απλά διαθέτει μεγαλύτερη αξία λόγω του multiplayer. Mπορεί το story mode κάποιες φορές να θυμίζει ξαναζεσταμένο φαγητό, αλλά η “μαγεία” δεν έχει χαθεί. Τσιμπήστε το!
+ Απολαυστικό gameplay που προσφέρει ελευθερία επιλογών και κινήσεων
+ Ατμοσφαιρικό
+ Η Rapture
+ Ποιοτικό multiplayer που αυξάνει σημαντικά το replay value– Ορισμένες φορές θυμίζει ξαναζεσταμένο φαγητό
– Η ιστορία ξεφεύγει πολύ
– Ο τεχνικός τομέας έχει μείνει στάσιμοςΒαθμολογία: 8.5
Πλατφόρμα: PS3 (Xbox 360, PC)
Έκδοση: 2K
Ανάπτυξη: 2K, Digital Extremes
Διάθεση: CD Media
Είδος: FPS
Παίκτες: 1-10
Επίσημο Site: http://www.bioshock2game.com/
Ημερομηνία Kυκλοφορίας: 9/2/2010
PEGI: 18