Battlefield: Bad Company 2 Beta Preview

, Κυριακή 3 Ιανουάριος 2010 0  

bf bad company 2 startΈνας μήνας και 10 μέρες. Η multiplayer beta του Battlefield: Bad Company 2 στο PS3 ξεκίνησε στις 19 Νοεμβρίου και έκλεισε στις 29 Δεκεμβρίου. Μπορεί να μην καταφέραμε τελικά να κάνουμε Πρωτοχρονιά στο... πεδίο της μάχης, αλλά τουλάχιστον χορτάσαμε πιστολίδι, καταστροφή και γενικώς χορτάσαμε... πόλεμο! Ομολογώ πως δεν περίμενα να υπάρξει beta του Bad Company 2 στο PS3, αφού η αντίστοιχη του original έτρεξε στο Xbox 360. Η DICE είπε πως η έκδοση του παιχνιδιού στο 360 δεν “χρειάζεται” beta, αλλά όπως και να 'χει, οι fans τίμησαν (και τιμούν) δεόντως το πρώτο στο PSN, οπότε η beta μπορεί να είναι και ένα είδος επιβράβευσής τους.

Η beta περιείχε τον τεράστιο χάρτη Arica Harbor και το Rush mode (12 vs 12), το οποίο ουσιαστικά είναι το Gold Rush που απολαύσαμε στο original, απλά χωρίς το... χρυσό. Πλέον μιλάμε για άλλου είδους κιβώτια, χωρίς αυτό να αλλάζει κάτι στο gameplay. Ο χάρτης περιλαμβάνει πέντε βάσεις τοποθετημένες σε στρατώνες, μια μικρή πόλη, μια γέφυρα, μια βιομηχανική περιοχή και ένα λιμάνι αντίστοιχα. Όλα αυτά στην μέση της ερήμου, με τον ήλιο να βαράει κατακέφαλα και την σκόνη να επηρεάζει αρνητικά την ορατότητα σε σημαντικό βαθμό. Οι επιτιθέμενοι (Αμερικάνοι) πρέπει να καταστρέψουν τα κιβώτια της εκάστοτε βάσης, ενώ οι αμυνόμενοι (Ρώσοι) πρέπει να τα προστατέψουν μέχρι να εξαντληθούν οι ενισχύσεις των αντιπάλων τους. Το Αrica Harbor είναι ένας έξυπνα σχεδιασμένος χάρτης, όπως τόσοι άλλοι που έχει δημιουργήσει η DICE. Σημειωτέον, σύμφωνα με την ίδια την DICE, το Bad Company 2 διαθέτει ορισμένους από τους καλύτερους χάρτες στην ιστορία του στούντιο. Μακάρι να είναι όντως έτσι...

Πριν καν μπείτε στην δράση, από το μενού ακόμα φαίνεται ότι το BC2 είναι ένα αρκετά διαφορετικό παιχνίδι από τον προκάτοχό του, πολύ πιο σοβαρό. Ούτε χειροβομβίδες με smileys, ούτε “χαλαρά” μουσικά θέματα, ούτε τίποτα τέτοιο. Η DICE απευθύνεται ξεκάθαρα στο κοινό του Modern Warfare 2, γι αυτό και τα πάντα στο παιχνίδι είναι πολύ πιο “στρατιωτικοποιημένα”. Μέχρι και το κύριο art που υπάρχει στο κεντρικό μενού και στο εξώφυλλο του τίτλου μοιάζει αρκετά σε στιλ με το αντίστοιχο του MW2. Από εκεί και πέρα, υπάρχουν οι γνωστές επιλογές για την ρύθμιση παραμέτρων όπως ο χειρισμός, ο ήχος, οι βοήθειες κλπ. Άξιο αναφοράς είναι το Aim Assist, ενώ όσον αφορά τον ήχο, μπορείτε να επιλέξετε αγγλικό voice-over ακόμα και όταν είστε με τους Ρώσους.

Πολύ πιστολίδι... πολλά πτώματα!

Πολύ πιστολίδι... πολλά πτώματα!

Περνώντας στο ψητό, το gameplay δηλαδή, ας ξεκινήσω με τις classes. Εδώ ξεχνάμε ότι ξέραμε από το πρώτο Bad Company, αφού υπάρχουν τέσσερις classes και... πολλές διαφορές. H κάθε class φυσικά έχει τα δικά της πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα, αρκετά αποκλειστικά όπλα, gadgets, δυνατότητες και perks. Το πιάνετε το νόημα. Ο Assault είναι η πιο “γενική” class, αφού ταιριάζει στα περισσότερα στιλ παιχνιδιού και έχει όπλα ιδανικά για κάθε είδους μάχη. Δώστε προσοχή στο ότι μπορεί να πετάει ammo kits στους συντρόφους του, ανεφοδιάζοντάς τους κατά την διάρκεια της μάχης. Ο Engineer ταιριάζει σε όσους αρέσκονται στην χρήση οχημάτων, γι αυτό και είναι η αγαπημένη μου class. Τα αποκλειστικά όπλα του είναι τύπου “specialist”, δηλαδή αυτόματα με σιγαστήρα, ενώ στην διάθεσή του έχει αντιαρματικές ρουκέτες και νάρκες, καθώς και το drill, με το οποίο μπορεί να επισκευάζει τα οχήματα της ομάδας του και να καταστρέφει τα αντίπαλα.

Ο Medic είναι από τις πιο ενδιαφέρουσες προσθήκες που έχει κάνει η DICE στο Bad Company 2. Τα αποκλειστικά όπλα του είναι τα αντίστοιχα του Support στο πρώτο παιχνίδι, LMGs δηλαδή με μεγάλους γεμιστήρες και είναι ιδανικά για συνεχή ροή πυρών. Πέρα από τα medkits που πετάει, ο Medic μπορεί να “ανασταίνει” τους πεθαμένους συμπαίκτες του με τον απινιδωτή, κάτι που όπως καταλαβαίνετε είναι φοβερά σημαντικό και μπορεί να κρίνει την έκβαση της μάχης. Η ικανοποίηση που νιώθετε όταν μετά τον θάνατό σας είστε στο μενού περιμένοντας να ξαναεμφανιστείτε στον χάρτη και ξαφνικά ξαναζωντανεύετε εκεί που δεν το περιμένατε, είναι τεράστια. Να σημειώσω εδώ ότι το health system του Bad Company 2 βαδίζει στα βήματα του Call of Duty, δηλαδή αν χτυπηθείτε άσχημα ναι μεν θολώνουν τα πάντα κλπ, αλλά αυτοθεραπεύεστε. Αυτό βέβαια παίρνει αρκετό χρόνο, οπότε τα medkits είναι απαραίτητα.

Τέλος, ο Recon είναι ο κλασικός sniper, αλλά και αυτός έχει στην διάθεσή του ορισμένα πολύ χρήσιμα “εργαλεία”. Τα δύο σημαντικότερα εξ' αυτών είναι το mortar strike, το οποίο προσφέρεται για την καταστροφή οχημάτων και αντικαθιστά την (ιδιαίτερα ενοχλητική) βόμβα που είχε η εν λόγω class στο original, καθώς και το C4. Ναι, πλέον oι snipers είναι αυτοί που μπορούν να τοποθετούν εκρηκτικά, κάτι που ενισχύει ακόμα περισσότερο την stealth φύση τους. Το θέμα στο Bad Company 2 είναι ότι οι classes δεν διαχωρίζονται από αυστηρά πλαίδια. Η DICE μας δίνει την δυνατότητα να επιλέγουμε κάποια όπλα, εξαρτήματα και perks, άσχετα με την class που παίζουμε. Έτσι για παράδειγμα θα δείτε κάποιον recon να χρησιμοποιεί shotgun, κάποιον assault να χρησιμοποιεί το πιστολάκι με τα tracer darts για τα οχήματα και πάει λέγοντας. Οι συνδυασμοί είναι πολλοί και αυτό έχει διαφημιστεί ιδιαίτερα από το στούντιο.

Τα άρματα είναι πανίσχυρα στο BC2.

Τα άρματα είναι πανίσχυρα στο BC2.

Red Dot Sight, ACOG Scope, perks... Όροι που τα τελευταία χρόνια βλέπουμε συνέχεια στα “μοντέρνα” Call of Duty. Πλέον ήρθε η ώρα να δούμε πολλά από αυτά και στο Battlefield, αλλά με διαφορετική ονομασία βέβαια. Αφού τα ξεκλειδώσετε λοιπόν, μπορείτε να επιλέγετε για το όπλο σας διαφόρων ειδών εξαρτήματα, όπως διόπτρες, καλύτερους σιγαστήρες και άλλα καλούδια. Όσο για τα perks, στο Bad Company 2 ονομάζονται specializations και το καλό είναι ότι αφορούν τόσο τον στρατιώτη σας όσο και το όχημα που χρησιμοποιεί. Σε αυτά συγκαταλέγονται μεγαλύτεροι γεμιστήρες, ελαφρότερος εξοπλισμός για να κινείστε πιο γρήγορα, καλύτερη θωράκιση, ανώτερης ποιότητας σφαίρες, χώρος για περισσότερα εκρηκτικά/χειροβομβίδες και άλλα. Στα των οχημάτων περιλαμβάνονται sensors για τον ευκολότερο εντοπισμό πεζικού, καλύτερο armor, πιο δυνατά πυρά, μικρότερος χρόνος για το ξαναγέμισμα του κύριου όπλου, έξτρα όπλα, ειδική διόπτρα και άλλα.

Έχετε επιλέξει την class και τον εξοπλισμό σας λοιπόν και έρχεται η ώρα να μπείτε στην μάχη. Ως συνήθως μπορείτε να εμφανιστείτε στην βάση σας ή σε κάποιο μέλος του squad στο οποίο ανήκετε. Προσέξτε, δεν μιλάω για την γενικότερη ομάδα, αλλά για τις επιμέρους μικρο-ομάδες των έως τεσσάρων ατόμων. Βλέπετε πού βρίσκονται και τί κάνουν οι σύντροφοί σας και αποφασίζετε πού θα εμφανιστείτε. Σημειωτέον, μπορείτε να μιλάτε μόνο με τους παίκτες που βρίσκονται στο ίδιο squad με εσάς, ενώ αν υπάρχει χώρος μπορείτε να καλείτε φίλους σας ανά πάσα στιγμή. Στον χάρτη τα μέλη του squad εμφανίζονται πράσινα για να τα ξεχωρίζετε, ενώ κάτι άλλο που αξίζει να αναφερθεί είναι ότι τα κιβώτια σηματοδοτούνται συνεχώς στο HUD, δηλαδή δεν χρειάζεται να τα πλησιάζουν οι επιτιθέμενοι για να βλέπουν τα σχετικά icons.

Ώρα για δράση. Μπαίνετε στην μάχη και αργά ή γρήγορα καταλαβαίνετε ότι δεν μιλάμε για μικροσυμπλοκές αλά CoD, αλλά για πόλεμο. Σφαίρες περνούν σφυρίζοντας δίπλα σας, οι σύντροφοί σας φωνάζουν συνεχώς, tanks προελαύνουν, σκόνη παντού, κτίρια και κατασκευές διαλύονται, εκκωφαντικοί πυροβολισμοί διαλύουν τα τύμπανα των αυτιών σας... Φανταστική ατμόσφαιρα, τουλάχιστον στον χάρτη Arica Harbor που έπαιξα στη beta. Είτε επιτίθεστε, είτε αμύνεστε, η ομαδική δουλειά είναι το κλειδί στο Bad Company 2. Σχεδόν πάντα επικρατεί η ομάδα που δουλεύει σαν καλοκουρδισμένη μηχανή, με την κάθε class να εκμεταλλεύεται τις δυνατότητές της. Και φυσικά, όσο ικανότεροι... killers είστε, τόσο το καλύτερο. Ευτυχώς, πλέον οι αντίπαλοι πεθαίνουν πιο σύντομα και έτσι δεν χρειάζεται να... αδειάζετε έναν ολόκληρο γεμιστήρα μόνο και μόνο για να καθαρίσετε έναν τύπο. A, και μην ξεχνάτε το μαχαιράκι, που ενδείκνυται για πιο... προσωπικές αναμετρήσεις.

Στο Rush mode, όπως είπαμε, οι επιτιθέμενοι πρέπει να καταστρέψουν τα δύο κιβώτια της εκάστοτε βάσης, ενώ οι αμυνόμενοι να τα προστατέψουν. Ο πιο συνηθισμένος και “συμβατικός” τρόπος καταστροφής των κιβωτίων είναι ο οπλισμός τους από τους επιτιθέμενους, οι οποίοι βέβαια πρέπει να αντέξουν μέχρι να εκραγούν, την στιγμή που οι αμυνόμενοι προσπαθούν να τα σβήσουν. Γνωστά πράγματα από το πρώτο BC. Τα κιβώτια καταστρέφονται επίσης με βολές από tanks, ρουκέτες, εκρηκτικά κλπ και -προσέξτε αυτό- με την κατάρρευση του κτιρίου στο οποίο βρίσκονται. Εδώ αλλάζει ολόκληρη η στρατηγική των επιτιθέμενων, αφού αντί να ρισκάρουν να πλησιάσουν κάποιο κιβώτιο, μπορούν να διαλύσουν το σπίτι όπου αυτό είναι τοποθετημένο. Φυσικά, η εν λόγω δυνατότητα αφορά λίγα από τα κιβώτια, για ευνόητους λόγους (στο Arica Harbor μόλις τρία καταστρέφονται έτσι). Από την άλλη, οι defenders μπορούν να επισκευάζουν τα κιβώτια.

Κλειστό λόγω... ανακαίνισης.

Κλειστό λόγω... ανακαίνισης.

Γενικώς, ο οπλισμός τους είναι ο τρόπος καταστροφής που ενθαρρύνει και ανταμείβει η DICE, αφού αντίθετα με το πρώτο παιχνίδι, πχ τα εκρηκτικά ή οι βολές του tank δεν σας δίνουν πόντους ακόμα και αν τα διαλύσετε τελείως. Απαράδεκτο κατ' εμέ, και ελπίζω να αλλάξει στην τελική έκδοση. Οι crate killers πρέπει να ανταμείβονται πάντα, άσχετα με το πώς τα καταφέρνουν. Αυτό δεν είναι άλλωστε το objective του Rush mode; Eπίσης, στη beta τα εκρηκτικά δεν εξαφανίζονταν ακόμα και αν πεθαίνατε πριν τα ανατινάξετε, που σημαίνει ότι με την επανεμφάνισή σας μπορούσατε να ολοκληρώσετε την δουλειά με ένα απλό πάτημα του trigger. Αυτή η δυνατότητα είναι άλλο ένα στοιχείο που πρέπει να αφαιρεθεί.

Ως προς το gameplay, άλλη μία μεγάλη διαφορά σε σχέση με το Bad Company είναι η γενικότερη παρουσία και χρήση των οχημάτων. Τα tanks πλέον μπορούν να αλλάξουν εντελώς την ροή της μάχης, αφού είναι πανίσχυρα. Η ομάδα που λειτουργεί με βάση την χρήση των tanks και των οχημάτων γενικότερα, έχει το πάνω χέρι. Η ομάδα που για κάποιο λόγο δεν έχει tanks, καλό είναι να βρει τουλάχιστον ένα ή να επικεντρωθεί στην αντιμετώπιση των αντίπαλων τεθωρακισμένων. Φαντάζομαι κάτι ανάλογο θα ισχύει και για τα ελικόπτερα στην τελική έκδοση. Εξάλλου, στη beta έκαναν την εμφάνισή τους και τζιπάκια, γουρούνες και UAVs. Tα τελευταία είναι μικρά, τηλεκατευθυνόμενα ελικοπτεράκια που βρίσκονται στην διάθεση των επιτιθέμενων (ένα σε κάθε βάση) και εκτοξεύουν πανίσχυρους πυραύλους, ειδικούς στην καταστροφή αρμάτων. Το UAV αντικαθιστά το artillery και η χρήση του απαιτεί μεγαλύτερη προσοχή και ταλέντο, καθώς μπορεί να καταστραφεί από τα πυρά των αμυνόμενων. Θετική προσθήκη.

Ας μιλήσουμε και για ορισμένα άλλα ενδιαφέροντα στοιχεία. Πλέον δεν μπορείτε να σκοτώνετε παίκτες που ανήκουν στην δική σας ομάδα, ούτε να καταστρέφετε οχήματα με αυτούς μέσα. Με την καταστροφή των δύο κιβωτίων της εκάστοτε βάσης, οι επιτιθέμενοι δεν μπορούν να προχωρήσουν άμεσα στην επόμενη, αλλά αντίθετα πρέπει να περιμένουν κάποια δευτερόλεπτα. Έτσι δίνεται η δυνατότητα στους αμυνόμενους να προετοιμαστούν καλύτερα, μειώνοντας τις πιθανότητες αιφνιδιασμού. Κάτι άλλο πολύ σημαντικό είναι η ύπαρξη της kill-cam, της δυνατότητας δηλαδή να βλέπετε τον τύπο που μόλις σας σκότωσε, αμέσως μετά τον θάνατό σας. Η κάμερα του κάνει κοντινό πλάνο βέβαια, οπότε είναι λίγο δύσκολο να καταλάβετε πού βρίσκεται, αλλά μόλις μάθετε τους χάρτες δεν θα έχετε πρόβλημα. Μπορείτε επίσης να “σποτάρετε” τους εχθρούς που εντοπίζετε, ώστε να τους βλέπουν και οι συμπαίκτες σας στο HUD και στον χάρτη για ορισμένα δευτερόλεπτα (μετά “σβήνονται”). Τέλος, για πτώσεις από μεγάλο ύψος πλέον έχετε αλεξίπτωτο.

Η καταστροφή στο Bad Company 2 έχει πιο έντονη παρουσία, αλλά εξακολουθεί να μην είναι ανάλογη του Red Faction: Guerilla. Όπως είπαμε, αρκετά κτίρια καταρρέουν (με προσχεδιασμένο τρόπο) παίρνοντας στον τάφο όποιον είναι μέσα, αλλά ακόμα υπάρχουν αντικείμενα στο περιβάλλον που παραμένουν άθικτα, παρόλο που θεωρητικά είναι πολύ πιο αδύναμα. Το όλο σύστημα λειτουργεί καλύτερα από ότι στο πρώτο παιχνίδι, αλλά σας ομολογώ πως περιμένω περισσότερα σε αυτόν τον τομέα. Πάντως εμφανισιακά οτιδήποτε έχει σχέση με καταστροφή στο BC2 είναι χάρμα οφθαλμών. Τα γραφικά είναι πολύ όμορφα, με την παράσταση να κλέβουν μικρολεπτομέρειες όπως τα χαρτιά και τα σκουπίδια που αιωρούνται στους δρόμους της πόλης στο Arica Harbor, ενώ η ίδια η έρημος είναι γεμάτη με κατεστραμμένα οχήματα, στο λιμάνι υπάρχει ένα σκουριασμένο και μισοβυθισμένο πλοίο κλπ. Όσο για τον ήχο, τα λόγια είναι περιττά. Η DICE για άλλη μια φορά ετοιμάζεται να ξεπεράσει τα στάνταρ που η ίδια έθεσε με το original.

Γεύση από ΄Β Παγκόσμιο Πόλεμο στο BC2 με τα όπλα του Battlefield 1943.

Γεύση από ΄Β Παγκόσμιο Πόλεμο στο BC2 με τα όπλα του Battlefield 1943.

Από την beta του Battlefield: Bad Company 2 είναι ξεκάθαρο πως το έργο των αμυνόμενων στο Rush mode γίνεται πιο δύσκολο και αντίστροφα το έργο των επιτιθέμενων πιο εύκολο και αυτό είναι θετικό. Τα oχήματα πρωταγωνιστούν στην δράση, οι παίκτες έχουν πάρα πολλές επιλογές στην διάθεσή τους όσον αφορά το “στήσιμο” του χαρακτήρα τους και η ομαδική δουλειά παραμένει απαραίτητο συστατικό του gameplay. Η δράση είναι καταιγιστική και το gameplay απλά εθιστικό. Oι επιτυχίες σας στο πεδίο της μάχης ανταμείβονται ουσιαστικά με νέα όπλα, εξαρτήματα, perks κλπ, τα οποία θα αργήσετε να ξεκλειδώσετε στο σύνολό τους, αλλά και διακοσμητικά με διάφορα awards. Φυσικά, μπορείτε να τσεκάρετε τα στατιστικά σας, τα leaderboards κλπ στο ανάλογο μενού. Προβλήματα όπως αποσυνδέσεις, lag, διαχωρισμοί των squads και παγώματα, στην beta ήταν καθημερινό φαινόμενο, αλλά ας ελπίσουμε ότι στην τελική έκδοση δεν θα υπάρχουν.

Το BC2 είναι πολύ καλύτερο από τον προκάτοχό του, αλλά οι αναπόφευκτες συγκρίσεις με το Modern Warfare 2 είναι αυτό που "καίει" τους πάντες. Δεν πρόκειται να κρυφτώ λέγοντάς σας ότι “θα δούμε όταν έρθει η ώρα” και άλλα τέτοια. Αντίθετα, σας το λέω ξεκάθαρα: το Bad Company 2, το gameplay του Battlefield γενικώς, κάνει το Modern Warfare 2 να φαίνεται παιδικό. Aπόλαυσα τον ΕΝΑ χάρτη και το ΕΝΑ mode της beta απείρως πιο πολύ από ολόκληρο το multi του MW2. Είτε αυτό οφείλεται στα οχήματα, είτε στην καταστροφή, είτε στην ατμόσφαιρα, είτε στο πιστολίδι, είτε στην τεράστια κλίμακα των μαχών, είτε σε όλα μαζί, η συνταγή της DICE κατ' εμέ είναι απλά ασυναγώνιστη. Παρόλα αυτά, αυτό δεν σημαίνει ότι το BC2 συνολικά θα είναι καλύτερο παιχνίδι από το MW2. Θα είναι όμως πιο διασκεδαστικό, όπως ήταν το πρώτο σε σχέση με το Call of Duty 4. Η μάχη... μάλλον όχι η μάχη, ο ΠΟΛΕΜΟΣ ξεκινάει στις 5 Μαρτίου στα PS3, Xbox 360 και PC. Είστε έτοιμοι;

Πλατφόρμα: PS3 (Xbox 360, PC)
Έκδοση: EA
Ανάπτυξη: DICE
Διάθεση: EA Hellas
Είδος: FPS
Παίκτες: 1-24
Επίσημο Site: badcompany2.ea.com
Ημερομηνία Kυκλοφορίας: 5/3/2010
PEGI: 18