alt text

Battlefield 5 Review

Για μένα, ως gamer που έπαιζα πολλά και διάφορα παιχνίδια είτε για διασκέδαση, είτε για review για το site, ο χρόνος σταμάτησε στις 21 Οκτωβρίου 2016. Τότε βγήκε το Battlefield 1, το παιχνίδι που με έκανε να σταματήσω να ασχολούμαι με οτιδήποτε άλλο. Το παιχνίδι που με “σημάδεψε” όσο κανένα άλλο. Η κορυφαία multiplayer εμπειρία αυτής της γενιάς. Πρακτικά το καλύτερο παιχνίδι που έχω παίξει ποτέ. Σας έχω πρήξει με το Battlefield 1, δεν χρειάζεται να τα ξαναλέμε. Όσο λάτρευα το BF1, άλλο τόσο ανησυχούσα για τον διάδοχό του που σιγά σιγά πλησίαζε. Οι τύποι της DICE όλα αυτά τα χρόνια έχουν αποδείξει ότι ναι μεν έχουν τρελό ταλέντο, αλλά ότι είναι και... μαστροχαλαστές. Πετυχαίνουν κάτι και στη συνέχεια το αλλάζουν χωρίς λόγο. Γι αυτό εξαρχής φοβόμουν ότι το επόμενο Battlefield δεν θα είναι τόσο καλό όσο το BF1. Το έβλεπα, το ένιωθα, κατά βάθος ήξερα ότι... κάτι θα πάει στραβά. Δυστυχώς, το Battlefield 5 επιβεβαιώνει αυτό το προαίσθημα, αν και αυτό δεν σημαίνει ότι είναι κακό παιχνίδι ή ότι δεν έχει μέλλον.

Το Battlefield 5 είναι διάδοχος του BF1, όχι μόνο τυπικά, αλλά και θεματικά. Το παιχνίδι διαδραματίζεται στον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο, όπως το Battlefield 1942 (αλλά και το “μικρό” 1943). Έχει όμως μια μεγάλη διαφορά από αυτά αλλά και τα άλλα παιχνίδια Β' Παγκοσμίου γενικώς: επικεντρώνεται στις πρώτες, σχετικά άγνωστες μάχες του πολέμου. Το παιχνίδι σας μεταφέρει στο Ρότερνταμ που ισοπεδώθηκε από τους Γερμανούς, στις πεδιάδες της Γαλλίας όπου οι Σύμμαχοι προσπάθησαν να σταματήσουν την επέλαση των Γερμανών, στα χιόνια και τα βουνά της Νορβηγίας όπου επίσης οι Σύμμαχοι συγκρούστηκαν με τους Γερμανούς για τον έλεγχο πολύτιμων ορυκτών σιδήρου, καθώς και σε ερημικές περιοχές της Βόρειας Αφρικής. Η απόφαση της DICE να παρουσιάσει αυτές τις μάχες και να αφήσει έξω θρυλικές μάχες όπως η Νορμανδία και το Στάλινγκραντ, πιθανότατα για να τις προσθέσει αργότερα ακολουθώντας την χρονική εξέλιξη του πολέμου, δεν είναι και ότι καλύτερο. Έπρεπε να υπήρχε εξαρχής τουλάχιστον μία θρυλική μάχη του Β' Παγκοσμίου. Ευτυχώς οι αρχικοί χάρτες έχουν την απαραίτητη ποικιλία (πεδιάδα, βουνό, έρημος, πόλη). Δεν ισχύει όμως το ίδιο για τις παρατάξεις, καθώς υπάρχουν μόνο Βρετανοί και Γερμανοί, κάτι που αποτελεί τεράστιο βήμα πίσω σε σχέση με το BF1 που είχε πέντε-έξι παρατάξεις με το “καλημέρα”.

Οι διαφορές συγκριτικά με το BF1 συνεχίζονται και στον τομέα του gameplay. To Battlefield 5 παίζεται αρκετά διαφορετικά από τον προκάτοχό του, όντας γεμάτο νέους μηχανισμούς. Πρώτο και καλύτερο το πιστολίδι, με τη DICE να διατυμπανίζει ότι πλέον οι σφαίρες πάνε όπου στοχεύεις. Όντως, το πιστολίδι του Battlefield 5 έχει διαφορετική αίσθηση από του BF1, όμως όχι απαραίτητα καλύτερη. Είναι ευχάριστα προβλέψιμο και κάποιες φορές απολαυστικό, ενώ άλλες φορές... όχι και τόσο. Πεθαίνετε γρήγορα και συχνά, σε βαθμό που θα θέλετε να πετάξετε το χειριστήριο στην τηλεόραση. Σίγουρα χρειάζεστε λίγο χρόνο να το συνηθίσετε αν είχατε “λιώσει” το BF1. Ο εντοπισμός εχθρών (spotting) επίσης έχει αλλάξει: πλέον όταν κάνετε spot κάποιον εχθρό, απλά μαρκάρετε το σημείο όπου τον είδατε, ενώ αυτός δεν φαίνεται συνεχόμενα με κόκκινο σηματάκι (μόνο o sniper μπορεί να κάνει πιο “βαρβάτο” spotting). Ως εκ τούτου, εντοπίζετε αλλά και εντοπίζεστε πιο δύσκολα, με ότι αυτό συνεπάγεται για την τακτική που ακολουθείτε. Μια άλλη εξαιρετική προσθήκη που ενθαρρύνει την ομαδικότητα είναι ότι οι παίκτες του κάθε squad (τέσσερις πλέον, αντί για πέντε που ήταν στο BF1) μπορούν να επαναφέρουν στην δράση “πεσμένα” μέλη του squad τους, ακόμα και αν δεν είναι medic (oι medic μπορούν να επαναφέρουν τους πάντες). Tέλος, όλοι οι παίκτες μπορούν να χτίζουν τις λεγόμενες οχυρώσεις (οδοφράγματα, τοίχη από αμμόσακους, λάκους, μπάρες σε παράθυρα κτλ) ώστε να ενισχύουν αμυντικά τη θέση τους.

Τα τανκ ισοπεδώνουν τα πάντα στο πέρασμά τους.

Τα τανκ ισοπεδώνουν τα πάντα στο πέρασμά τους.

Όλα αυτά, μαζί με κάποιους άλλους νέους μηχανισμούς όπως σκυφτό τρέξιμο, ξάπλωμα ανάσκελα, αυτόματη αναπλήρωση υγείας μόνο μέχρι ένα σημείο και περιορισμένος -ευτυχώς όχι πολύ- αριθμός σφαιρών, κάνουν το gameplay του Battlefield 5 πιο αργό, πιο στρατηγικό και κυρίως πιο ομαδικό. Πρέπει να είστε πιο προσεκτικός και πιο παρατηρητικός από ποτέ - εν μέρει και γιατί οι εχθροί γενικώς φαίνονται υπερβολικά δύσκολα, κάτι που αποτελεί μεγάλο πρόβλημα. Επίσης είναι πιο σημαντικό από ποτέ να παίζετε με παρέα. Ακριβώς λόγω της έμφασης στη συνεργασία και την ομαδικότητα, το παιχνίδι είναι ουσιαστικά καλύτερο όταν είστε σε squad με φίλους, παρά με τυχαίους παίκτες. Αντίστοιχα, είναι πλέον πολύ δύσκολο να κάνετε μόνος σας την διαφορά στην μάχη ακόμα κι αν είστε παικταράς. Στο Battlefield 1, κάποιες φορές μπορούσα να “ξεκλειδώσω” μια μάχη -στο Operations τουλάχιστον- μόνος μου ή με άλλα δύο-τρία άτομα, ενώ εδώ δεν παίζει κάτι τέτοιο. Όσο για τις κλάσεις χαρακτήρων, είναι οι γνωστές τέσσερις -assault, medic, support, recon- και ως συνήθως η κάθε μία έχει τον δικό της ξεχωριστό εξοπλισμό. Νέα προσθήκη είναι τα λεγόμενα combat roles, εξειδικεύσεις που ξεκλειδώνονται και έχουν συγκεκριμένους ρόλους, πλεονεκτήματα αλλά και μειονεκτήματα - πχ ένα combat role του assault τον κάνει ακόμα πιο αποτελεσματικό ενάντια στα οχήματα. Δυστυχώς τα combat roles δεν είναι κάτι το ιδιαίτερο και μάλλον θα χρησιμοποιείτε το αρχικό κάθε κλάσης, χωρίς να ασχοληθείτε με τα υπόλοιπα.

Battlefield χωρίς οχήματα δεν γίνεται βέβαια, ειδικά από τη στιγμή που τα οχήματα ούτως ή άλλως είχαν βασικό ρόλο στο Β' Παγκόσμιο Πόλεμο.Υπάρχουν διάφορων ειδών αυθεντικά οχήματα της εποχής, από μεγάλα, μικρά, ακόμα και.. μεσαία τανκ, μέχρι μεταφορικά και βέβαια αεροπλάνα όπως μαχητικά, βομβαρδιστικά κτλ (να σημειωθεί ότι δεν υπάρχουν καθόλου οχήματα για θάλασσα). Επίσης, αντί για τα behemoths του BF1 πλέον υπάρχουν κάποια ειδικά τανκ αλλά και βαρβάτες ρουκέτες-βόμβες που αποκτάτε κατά την διάρκεια της μάχης αν παίζετε καλά ως squad. Αρκετά από τα οχήματα εδάφους έχουν στην οροφή τους και πολυβόλο που χρησιμοποιεί κάποιος άλλος παίκτης, ο οποίος όμως είναι εκτεθειμένος (ευτυχώς μπορεί να σκύβει). Αντίθετα με ότι γινόταν στο BF1 όπου τα τανκ μπορούσαν να είναι στην πρώτη γραμμή της μάχης και να καταλαμβάνουν περιοχές, εδώ έχουν πιο υποστηρικτικό ρόλο. Αν οδηγείτε τανκ και ορμήξετε κατευθείαν στους εχθρούς νομίζοντας ότι είστε άτρωτος, πεθαίνετε γρήγορα. Πρέπει να κρατάτε μια κάποια απόσταση και να σφυροκοπάτε από μακριά, καθώς πλέον και τα μέλη του squad σας μπορούν να κάνουν spawn σε σας ακόμα και αν είναι γεμάτο το τανκ. Ο χειρισμός, η κίνηση και γενικώς η χρήση αλλά και το... θέαμα ειδικά των τανκ είναι απολαυστικά. Το μόνο πρόβλημα είναι ότι τα κανόνια των τανκ κάνουν υπερβολικά λίγη ζημιά στο πεζικό, αυτή τη στιγμή τουλάχιστον.

Οι εμφανίσεις των στρατιωτών είναι εξαιρετικές - ειδικά αυτές που ξεκλειδώνονται με τα ανώτατα challenges.

Οι εμφανίσεις των στρατιωτών είναι εξαιρετικές - ειδικά αυτές που ξεκλειδώνονται με τα ανώτατα challenges.

Όταν δεν πολεμάτε, την περισσότερη ώρα την περνάτε στο μενού παραμετροποίησης. Eδώ ασχολείστε με ένα από τα νέα στοιχεία του Battlefield 5, την εξατομίκευση της εμφάνισης των χαρακτήρων σας. Υπάρχουν πολλές και διάφορες εμφανίσεις προς ξεκλείδωμα με ποικίλους τρόπους, οι οποίες μάλιστα χωρίζονται σε κεφάλι, κύριο σώμα και πόδια, επιτρέποντάς σας να κάνετε ότι συνδυασμούς θέλετε. Οι στολές τόσο των Βρετανών, όσο και των Γερμανών, είναι γενικώς ρεαλιστικές και εξαιρετικά σχεδιασμένες, ενώ γελοιότητες όπως σπαθιά κτλ που είδαμε στο πρώτο trailer του παιχνιδιού δεν υπάρχουν, προς το παρόν τουλάχιστον. Έχει γίνει εξαιρετική δουλειά σε αυτόν τον τομέα και όταν ξεκινήσουν τα microtransactions προσωπικά δεν έχω κανένα πρόβλημα να σκάσω πραγματικά χρήματα για να τσιμπήσω κάποια εμφάνιση που μου αρέσει και να υποστηρίξω έτσι τους δημιουργούς του παιχνιδιού. Ως γνωστόν, μπορείτε να παίζετε και ως γυναίκα, κάτι που φαίνεται -και είναι- εκτός πραγματικότητας για παιχνίδι Β' Παγκοσμίου, αλλά τέλος πάντων. Από εκεί και πέρα, κάθε όπλο και κάθε όχημα έχει τις δικές του αναβαθμίσεις, που ξεκλειδώνονται σταδιακά και διακλαδώνονται σε στιλ skill tree, οπότε πρέπει να κάνετε στρατηγικές επιλογές με βάση το στιλ παιχνιδιού σας. Η εμφάνιση των οχημάτων επίσης είναι παραμετροποιήσιμη, με κάποια skins τανκ και αεροπλάνων να είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακά.

Ένας από τους λόγους που λατρέψαμε παράφορα το BF1 είναι το Operations mode, η καλύτερη προσθήκη στη σύγχρονη ιστορία της σειράς Battlefield. Κι όμως, η DICE, αντί να το εξελίξει, πρακτικά το κατέστρεψε. Το Operations όπως το ξέραμε στο BF1 δεν υπάρχει στο Battlefield 5. Αντ' αυτού έχουμε το Grand Operations, το οποίο επίσης διαδραματίζεται σε πολλαπλούς χάρτες και γύρους, αλλά περιλαμβάνει και άλλα modes όπως Conquest, Frontlines και το νέο Airborne όπου οι επιτιθέμενοι πρέπει να καταστρέψουν με εκρηκτικά τα κανόνια των αμυνόμενων. Κυριολεκτικά κανείς δεν ζήτησε κάτι τέτοιο. Τί δουλειά έχει εδώ το Conquest, το οποίο απεχθάνονται οι φαν του Operations; Το ίδιο και το Frontlines. Τουλάχιστον το Airborne είναι ενδιαφέρουσα ιδέα. Επίσης απογοητευτικό είναι το γεγονός ότι το Grand Operations έχει σεταρισμένη εξέλιξη. Ότι κι αν γίνει στον πρώτο χάρτη, η τελική μάχη γίνεται σε δεύτερο χάρτη και απλά οι επιτιθέμενοι έχουν ένα μικρό -συνήθως ανούσιο- πλεονέκτημα αν νίκησαν στον πρώτο χάρτη. Μηδέν ιστορία, μηδέν αίσθηση ότι επηρεάζετε την πορεία του πολέμου. Απλά παίζετε ένα playlist από διαφορα modes. Λείπουν επίσης όλα αυτά τα στοιχεία που έκαναν το Operations του BF1 τόσο ξεχωριστό, όπως το world map, oι περιγραφές των μαχών, τα cutscenes, τα briefings κτλ. Για επικότητα και ατμόσφαιρα βέβαια ούτε λόγος. Τελικά το Grand Operations μόνο... Grand δεν είναι. Πρόκειται για ένα ασυνάρτητο, προχειροφτιαγμένο αχταρμά, χωρίς κανένα ενδιαφέρον.

Είναι κρίμα, πέρα απ' όλα τ' άλλα, και γιατί “κρυμμένο” μέσα στο Grand Operations είναι το Final Stand mode, μια νέα, φανταστική προσθήκη. Το Final Stand ενεργοποιείται μόνο αν η κανονική τελική μάχη στο Grand Operations λήξει ισόπαλη, κάτι τρομερά σπάνιο (προσωπικά μου έτυχε μόλις μία ή δύο φορές, ενώ απ' ότι βλέπω σε φόρουμ κτλ πολλοί δεν έχουν καταφέρει να το παίξουν καθόλου!). Ουσιαστικά πρόκειται για συνδυασμό team deathmatch και battle royale. Οι δύο αντίπαλες ομάδες εμφανίζονται στον χάρτη για μια μάχη κυριολεκτικά μέχρι τελικής πτώσης, χωρίς πολλά πυρομαχικά και κυρίως χωρίς respawn, ενώ η περιοχή δράσης μικραίνει όλο και περισσότερο. Εδώ η συνεργασία μεταξύ των παικτών γίνεται ακόμα πιο σημαντική και βέβαια αφού δεν υπάρχουν respawn το να επαναφέρετε τους πεσμένους συμπαίκτες σας αποτελεί το κλειδί για να έχετε αριθμητικό πλεονέκτημα και να νικήσετε. Τρομερή ένταση, αγωνία, ατμόσφαιρα, αλλά και ικανοποίηση αν τα καταφέρετε. Το Final Stand είναι εκπληκτικό και μας γεμίζει αισιοδοξία για το κανονικό battle royale ονόματι Firestorm που θα αποκτήσει το Battlefield 5.

Το επιβλητικό Sturmtiger είναι μία από τις ενισχύσεις που μπορείτε να καλέστε (ως Γερμανοί) κατά την διάρκεια της μάχης.

Το επιβλητικό Sturmtiger είναι μία από τις ενισχύσεις που μπορείτε να καλέστε (ως Γερμανοί) κατά την διάρκεια της μάχης.

Τα άλλα modes του παιχνιδιού θα σας απασχολήσουν περισσότερο. Πρώτο και καλύτερο το Breakthrough, δηλαδή παικτικά το Operations του BF1, αλλά μόνο σε ένα χάρτη/γύρο. Οι επιτιθέμενοι πρέπει να καταλάβουν συγκεκριμένα σημεία του χάρτη κάθε φορά, ενώ οι αμυνόμενοι να τα υπερασπιστούν. Δεν είναι η πλήρης εμπειρία του Operations του BF1, αλλά είναι ότι πιο κοντινό και σίγουρα το καλύτερο mode του παιχνιδιού. Δυστυχώς κάποιοι χάρτες δεν προσφέρονται ιδιαίτερα για Breakthrough, με πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα το Fjell 652 που είναι μικρός χάρτης με μόλις δύο τομείς, οπότε μια καλή ομάδα επιτιθέμενων μπορεί να το ξεπετάξει σε 10 λεπτά. Το δε Conquest -το οποίο προσωπικά βαριέμαι απίστευτα- δουλεύει καλύτερα απ' ότι στο BF1, χάρη στην επιστροφή από παλαιότερα Battlefield του συστήματος σκορ που μετράει αντίστροφα μέχρι το μηδέν, αλλά και χάρη στον σχεδιασμό των χαρτών. Έχω την αίσθηση ότι οι χάρτες του Battlefield 5 σχεδιάστηκαν κυρίως με βάση το Conquest, αντίθετα με τους χάρτες του BF1 που ήταν σχεδιασμένοι κυρίως με βάση το Operations. Από εκεί και πέρα, υπάρχουν και άλλα modes όπως Frontlines, Domination και Team Deathmatch. Το matchmaking λειτουργεί άψογα, ενώ πλέον μπορείτε να περιηγείστε στα μενού και να κάνετε ότι θέλετε όση ώρα το παιχνίδι ψάχνει για ματς.

Mέσα σε όλα, υπάρχει και single-player campaign. Όπως σε αυτό του BF1, έτσι και εδώ αναλαμβάνετε το ρόλο διαφορετικών χαρακτήρων σε διάφορες περιοχές και περιόδους του πολέμου. Υπάρχουν τέσσερις μικρές ιστορίες, εκ των οποίων οι τρεις είναι κλασικό FPS gameplay ένας-εναντίον-όλων και σε κάποια σημεία επιτρέπουν ευχάριστη ελευθερία κινήσεων και προσέγγισης καταστάσεων. Η τέταρτη και πιο ενδιαφέρουσα, σας τοποθετεί στο ρόλο ενός Γερμανού tank commander στις τελευταίες μέρες του πολέμου, ο οποίος καταλαβαίνει ότι η ήττα της Γερμανίας είναι αναπόφευκτη. Σε αυτή την ιστορία ελέγχετε ένα γερμανικό τανκ και πολεμάτε συμμαχικές δυνάμεις σε αστικό περιβάλλον, με το gameplay δυστυχώς να μην είναι τόσο ενδιαφέρον όσο το σενάριο. Αυτό μπορεί να ειπωθεί συνολικά για το campaign. Παικτικά δεν προσφέρει απολύτως τίποτα καινούριο ή ιδιαίτερο και μετά από λίγο (ευτυχώς συνολικά δεν διαρκεί πολύ) καταντάει αγγαρεία και παίζετε απλά για να το ολοκληρώσετε και να αποκτήσετε ότι υπάρχει για ξεκλείδωμα και χρήση στο multiplayer. Είναι προφανές πως τα shooters με τέτοια ιστορική θεματολογία πλέον δεν έχουν τίποτα να δώσουν ως προς το single-player. Τα έχουμε δει όλα, χάνουμε το χρόνο μας παίζοντάς τα, ενώ και οι developers χάνουν χρόνο και χρήμα με το να τα φτιάχνουν. Ελπίζω το επόμενο Battlefield να μην έχει καθόλου single-player.

Τα γραφικά του Battlefield 5 αφήνουν ανάμικτες εντυπώσεις. Στο PS4 Pro τουλάχιστον, φαίνεται να τρέχει σε υψηλότατη ανάλυση, με όμορφα περιβάλλοντα χωρίς ίχνος aliasing. Δυστυχώς, για κάποιο λόγο, οι χάρτες δεν έχουν την “ζωντάνια” των χαρτών του BF1. Υπάρχει μια συνολική στειρότητα και στατικότητα (τουλάχιστον τα καιρικά εφέ είναι ωραία). Τα μοντέλα των χαρακτήρων επίσης είναι κατώτερα απ' ότι στο BF1, αλλά οι εμφανίσεις των στρατιωτών είναι εξαιρετικές σχεδιαστικά και το animation πλούσιο με όλες τις νέες κινήσεις. Όπως προαναφέρθηκε, μεγάλο θέμα είναι το πόσο δύσκολα ξεχωρίζουν οι εχθροί από το περιβάλλον. Σε κάποιες περιπτώσεις ο άλλος μπορεί να είναι μπροστά σας και να μην τον καταλάβετε, ειδικά αν είναι ξαπλωμένος και ακίνητος. Από την άλλη, όλα τα οχήματα είναι εκπληκτικά σχεδιασμένα και πανέμορφα. Τα τανκ κινούνται ανατριχιαστικά ρεαλιστικά, λερώνονται με λάσπες κτλ, ενώ και το animation του παίκτη που ρίχνει με το πολυβόλο του τανκ είναι απολαυστικά κινηματογραφικό. Αντίστοιχα καλό σχεδιασμό και κίνηση έχουν και τα αεροπλάνα. Τέλος, το παιχνίδι τρέχει ομαλότατα, χωρίς πτώσεις του frame rate, αντίθετα με το BF1 που ποτέ δεν έπιασε τόσο καλή απόδοση ακόμα και στο Pro.

Ας σταματήσουν επιτέλους να βάζουν campaign σε τέτοια παιχνίδια, δεν έχει νόημα.

Ας σταματήσουν επιτέλους να βάζουν campaign σε τέτοια παιχνίδια, δεν έχει νόημα.

Παρόμοια κατάσταση επικρατεί και στον ηχητικό τομέα. Οι ήχοι όπλων, οχημάτων (ειδικά η σειρήνα τoυ Stuka και ο χαρακτηριστικός ήχος της ρουκέτας V-1), καταστροφών κτλ είναι εκπληκτικοί και σας απορροφούν στην μάχη. Αυτό ώσπου να ακούσετε κάποιες από τις διάφορων ειδών ομιλίες των στρατιωτών, οι οποίες είναι ψιλοτραγικές. Για παράδειγμα, ο στρατιώτης σας που ικετεύει για βοήθεια όταν είναι πεσμένος και ο Γερμανός διοικητής που σας δίνει εντολές στα... αγγλικά κατά την διάρκεια της μάχης, θυμίζουν παρωδία, όχι σοβαρή δουλειά. Καμία σχέση με κορυφαίο voice acting του BF1. Επίσης κατώτερου επιπέδου σε σχέση με τo BF1 είναι η μουσική κατά την διάρκεια της μάχης. Ξεχάστε τα επικά, ανατριχιαστικά κομμάτια που παίζανε στο Operations του BF1 όταν ξεκινούσε ή τελείωνε η μάχη ή όταν προχωρούσατε σε επόμενη περιοχή. Εδώ η in-game μουσική όχι μόνο είναι σχετικά αδιάφορη, αλλά σε ορισμένες περιπτώσεις δεν ταιριάζει καθόλου με την κατάσταση. Είναι λες και πήραν ξεκάρφωτα κομμάτια από το soundtrack του παιχνιδιού και τα πέταξαν σε διάφορα σημεία. Τουλάχιστον η μουσική στα μενού αλλά και στο campaign(!) είναι εξαιρετική, αλλά εδώ που τα λέμε, τί να την κάνουμε; Στο multiplayer έπρεπε να μετράει.

Το μεγαλύτερο επίτευγμα του Battlefield 5 είναι ότι μας κάνει να εκτιμήσουμε ακόμα περισσότερο το... BF1. Δεν πρόκειται να υπάρξει ξανά τέτοια παιχνιδάρα και το Battlefield 5 είναι η πιο τρανή απόδειξη αυτού. Kαι επειδή γίνεται πολύς λόγος από τη DICE (και όχι μόνο) για έμφαση στο gameplay κτλ, τονίζω ότι το Battlefield 5 σε καμία περίπτωση δεν είναι πιο διασκεδαστικό από τον προκάτοχό του, παρά τους νέους, καλοδεχούμενους μηχανισμούς. Μετά την τεράστια επιτυχία του BF1 και σε αυτό το σημείο της γενιάς, το ιδανικό θα ήταν ένα “Battlefield 1.5” στον Β' Παγκόσμιο, αλλά όχι, οι μαστροχαλαστές έπρεπε να αλλάξουν 100 πράγματα – άλλαξαν προς το χειρότερο ακόμα και μικρές λεπτομέρειες όπως ο απίθανος ήχος του kill στο BF1. Πέρα από αυτό, το ατού του Battlefield 5 είναι ότι αποτελεί τον ορισμό του παιχνιδιού-υπηρεσία. Θα βελτιωθεί σημαντικά και θα εμπλουτίζεται τακτικά με νέο περιεχόμενο όπως χάρτες (συμπεριλαμβανομένης της Κρήτης), όπλα, οχήματα, εμφανίσεις, challenges και βέβαια modes όπως battle royale αλλά και co-op. Και μάλιστα όλα αυτά δωρεάν, εκτός από κάποια κοσμητικά καλούδια που αγοράζονται με πραγματικά χρήματα. Ο πόλεμος πλέον είναι... υπηρεσία και ακριβώς γι αυτό το Battlefield 5 (φαίνεται να) έχει λαμπρό μέλλον και αξίζει το χρόνο και το χρήμα σας. Απλά μην περιμένετε άνευ προηγουμένου κοσμογονική υπερπαιχνιδάρα επιπέδου BF1.

  • Έμφαση στη συνεργασία με πολλούς νέους μηχανισμούς
  • Εκπληκτικά σχεδιασμένα οχήματα
  • Πλούσια εξατομίκευση εμφάνισης χαρακτήρα
  • Το Breakthrough είναι ότι πιο κοντινό στο Operations του BF1
  • To Conquest δουλεύει καλύτερα απ' ότι στο BF1
  • To Final Stand είναι ιδιοφυές (αν και τρομερά σπάνιο)
  • Ομαλό frame rate
  • Τρομερά ηχητικά εφέ
  • Δωρεάν DLC με σημαντικές επερχόμενες προσθήκες
  • Το πιστολίδι κάποιες φορές είναι απολαυστικό...
  • ...ενώ άλλες φορές εξοργιστικό
  • Grand Operations = ασυνάρτητος, προχειροφτιαγμένος αχταρμάς
  • Οι περισσότεροι χάρτες είναι μέτριοι
  • Κακό voice acting
  • Συνήθως αδιάφορη μουσική κατά την διάρκεια της μάχης
  • Συνολικά χειρότερα γραφικά από του BF1 (στις κονσόλες τουλάχιστον)
  • Οι εχθροί δεν φαίνονται καλά
  • To campaign είναι χάσιμο χρόνου
  • Μόλις δύο παρατάξεις
  • Απουσία γνωστών μαχών του Β' Παγκοσμίου Πολέμου
  • Δεν έχει την επικότητα, την ατμόσφαιρα, την "ψυχή" του BF1
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 8.0

ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ:PS4, Xbox One, PC
ΑΝΑΠΤΥΞΗ:DICE
ΕΚΔΟΣΗ:EA
ΔΙΑΘΕΣΗ:Namco Bandai Hellas
ΕΙΔΟΣ:FPS
ΠΑΙΚΤΕΣ:Single-player, multiplayer
ΕΠΙΣΗΜΟ SITE:https://www.ea.com/games/battlefield
HM. ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ:20/11/2018