alt text

Μετά τα όσα -ενίοτε κωμικοτραγικά- έγιναν με το Battlefield 5 (όσοι έζησαν “από κοντά”το παιχνίδι ξέρουν, δεν χρειάζεται να τα ξαναλέμε), ήταν επιτακτική ανάγκη η σειρά BF να επιστρέψει στον σωστό δρόμο, έστω κι αν τα μεγαλεία του BF1 πλέον φαντάζουν μακρινά. Τα αστέρια πραγματικά είχαν ευθυγραμμιστεί για το Battlefield 2042: θεματολογία σύγχρονου πολέμου στα πρότυπα των πολυαγαπημένων BF3/BF4, μόνο multiplayer, νέα γενιά κονσολών, τρία χρόνια ανάπτυξης (σπάνιο για BF) και πολλαπλά στούντιο να βοηθάνε τη Dice (και μάλιστα εις βάρος άλλων παιχνιδιών όπως το επόμενο Need for Speed). Με βάση αυτές τις προϋποθέσεις, το Battlefield 2042 είχε μια τεράστια ευκαιρία να αποτελέσει κάτι ξεχωριστό. Τελικά, αντί να την εκμεταλλευτεί, προσπαθεί να αντιγράψει τους ανταγωνιστές του, με ανάμεικτα αποτελέσματα.

Το Battlefield 2042 αφήνει πίσω τους δύο παγκόσμιους πολέμους των πρόσφατων προκατόχων του και πάει στο κοντινό μέλλον. Εν έτει 2042, ο πλανήτης βρίσκεται στα πρόθυρα της καταστροφής, με περιορισμένους πόρους και με τις υπερδυνάμεις Αμερική και Ρωσία σε πόλεμο. Πολλές άλλες χώρες έχουν καταρρεύσει, δημιουργώντας την μεγαλύτερη προσφυγική κρίση στην ιστορία. Ανάμεσα στους πρόσφυγες ποικίλων εθνικοτήτων, είναι διάφοροι επίλεκτοι στρατιώτες, οι λεγόμενοι specialists, που, χωρίς πατρίδα πλέον, πολεμάνε τόσο στο πλευρό της Αμερικής, όσο και της Ρωσίας, για να εξασφαλίσουν ένα καλύτερο μέλλον στον νέο κόσμο που ανατέλλει. Το σεναριακό υπόβαθρο του παιχνιδιού είναι ενδιαφέρον και πιστευτό με βάση ότι βλέπουμε ήδη να συμβαίνει στην πραγματικότητα με την κλιμακτική αλλαγή κτλ. Το μόνο θέμα που απομακρύνει κάπως το παιχνίδι από το πραγματικό παρόν και το πιθανό κοντινό μέλλον είναι η απουσία της Κίνας. Η Κίνα είναι ξεκάθαρα πλέον η δεύτερη υπερδύναμη στον κόσμο και ο μεγάλος αντίπαλος της Αμερικής στα πάντα. Θα ήταν πολύ πιο ρεαλιστικό ο πόλεμος να ήταν Αμερική εναντίον Κίνας ή τέλος πάντων η Κίνα να είχε κάποια παρουσία.

Οι specialists είναι όχι απλά οι πρωταγωνιστές του Battlefield 2042, αλλά ολόκληρος ο πυρήνας του. Κάθε βασική πτυχή του παιχνιδιού έχει σχεδιαστεί με βάση τους specialists, από την ιστορία για να δικαιολογηθεί... με το ζόρι η ύπαρξή τους, μέχρι το gameplay. Υπάρχουν 10 αρχικοί specialists (θα προστεθούν κι άλλοι στη συνέχεια), οι οποίοι αντικαθιστούν τους παραδοσιακούς τύπους χαρακτήρα των BF. Κάθε ένας ειδικεύεται σε κάποιον ρόλο όπως επίθεση, άμυνα, medic, support, recon κτλ και διαθέτει δύο μοναδικές ικανότητες: μία ενεργητική που χρησιμοποιείτε όταν θέλετε και μία παθητική που ισχύει συνέχεια. Από εκεί και πέρα, τα όπλα και ο υπόλοιπος συνήθης εξοπλισμός είναι κοινός προς επιλογή σε όλους. Η συνολική ποικιλία ικανοτήτων των χαρακτήρων είναι εντυπωσιακή. Ακόμα πιο εντυπωσιακή είναι όμως η μεταξύ τους παικτική ισορροπία. Όταν ανακοινώθηκαν οι specialists, πολλοί -και γω μαζί- περίμεναν στην γωνία να κράξουν για το ότι οι διαφορετικές ικανότητες, σε συνδυασμό με την ελευθερία χρήσης οποιουδήποτε όπλου, θα προκαλούσαν έλλειψη ισορροπίας στο gameplay. Τελικά, όχι μόνο δεν είναι πρόβλημα, αλλά αποδεικνύονται ένα από τα ατού του παιχνιδιού. Προσωπικά, πειραματίστηκα (και πειραματίζομαι ακόμα) με τους specialists περισσότερο απ' όσο έχω πειραματιστεί με τους παραδοσιακούς τύπους χαρακτήρα σε όλα τα προηγούμενα ΒF μαζί.

Η πρωτοφανής (για τα δεδομένα των BF τουλάχιστον) ελευθερία επιλογής και πειραματισμού εκτείνεται και σε άλλον ένα τομέα του τίτλου. Μιλάμε για το επονομαζόμενο plus system, που επιτρέπει να παραμετροποιείτε το όπλο σας κατά την διάρκεια της μάχης. Κουβαλάτε έως τρεις διόπτρες, τρία είδη σφαιρών, τρεις λαβές και τρεις κάνες, και ανά πάσα στιγμή μπορείτε να χρησιμοποιείτε ότι σας βολεύει με βάση το στιλ παιχνιδιού σας και κυρίως την κατάσταση όπου βρίσκεστε. Κάθε εξάρτημα αλλάζει τα χαρακτηριστικά του όπλου σας οπότε πρέπει να σκέφτεστε στρατηγικά. Το plus system είναι ωραία ιδέα, αν και προσωπικά δεν το χρησιμοποιώ ιδιαίτερα (έχω επιλέξει εξαρχής ότι προτιμάω και σπάνια κάνω αλλαγές εντός μάχης). Δυστυχώς το κρατάει πίσω το ότι για κάποιο λόγο υπάρχουν πολλαπλά διαφορετικά εξαρτήματα όπλου που κάνουν ακριβώς το ίδιο χωρίς την παραμικρή διαφορά στα στατιστικά. Να σημειωθεί επίσης πως ο συνολικός αριθμός όπλων που περιλαμβάνει παιχνίδι είναι μάλλον μικρός, αν και προσωπικά αυτό δεν το θεωρώ σημαντικό αρνητικό (προτιμώ λίγα και καλά). Αντίθετα, ο υπόλοιπος εξοπλισμός, όπως χειροβομβίδες, ρουκέτες και άλλα κοινά "εργαλεία" είναι πλούσιος.

Αν τα προ δεκαετίας BF ήταν σα να συμμετέχεις σε σύγχρονη ταινία δράσης και αν το BF1 ήταν σα να συμμετέχεις σε ιστορική ταινία πολέμου -το BF5 το αφήνουμε, ήταν σα να συμμετέχεις σε αναπαράσταση του Β' Παγκοσμίου από... cosplayers- τότε το Battlefield 2042 είναι σα να παίζεις σε ταινία... James Bond χρησιμοποιώντας διάφορα “έξυπνα” gadgets και κόλπα. Μόνο που σε αυτή την ταινία, μαζί με εσάς υπάρχουν και άλλοι... 127 Bond. To παιχνίδι αφήνει πίσω τις μάχες 64 παικτών των προκατόχων του και τολμάει μάχες 128 παικτών. Και γράφω “τολμάει”, γιατί περισσότεροι παίκτες δεν σημαίνει αυτόματα περισσότερη διασκέδαση. Ο διπλασιασμός του αριθμού των παικτών εύλογα φέρνει και αύξηση του μεγέθους των χαρτών. Υπάρχουν επτά αρχικοί χάρτες, πραγματικά τεράστιοι. Μιλάμε για απίστευτη άπλα, τόσο οριζόντια, όσο και κάθετη (πχ πολεμάτε ακόμα και σε οροφές ουρανοξυστών), η οποία είναι μάλλον υπερβολική σε κάποιες περιπτώσεις. Ευτυχώς τα δύο κύρια modes του παιχνιδιού βοηθάνε κάπως στο μάζεμα της δράσης σε συγκεκριμένα σημεία. Το Breakthrough λειτουργεί όπως το γνωρίζουμε από τα BF1/BF5 και λόγω 128 παικτών είναι ακόμα πιο χαοτικό (και γι αυτό δεν θα αρέσει σε όλους). Στο δε Conquest, κάποιοι τομείς των χαρτών πλέον περιλαμβάνουν πολλαπλά σημεία ελέγχου που πρέπει να καταληφθούν, αλλαγή που κρίνεται θετική. Αντίστοιχη του μεγέθους των χαρτών είναι και η ποικιλία τους. Πολεμάτε κυριολεκτικά σε όλα τα μήκη και τα πλάτη του πλανήτη, σε περιοχές όπως έρημοι, πάγοι, πόλεις, δάση και υπαίθριες βιομηχανικές εγκαταστάσεις. Ανυπομονώ για τους DLC χάρτες.

To πιστολίδι του παιχνιδιού ξεκίνησε... προβληματικά, αλλά ήδη έχει βελτιωθεί αισθητά. Συγκεκριμένα, η διασπορά των πυρών ήταν υπερβολική, με συνέπεια να πυροβολάτε και συχνά να μην πετυχαίνετε ακόμα και εύκολους στόχους. Επίσης η στόχευση με χειριστήριο δεν ήταν ότι καλύτερο. Και τα δύο αυτά θέματα πλέον έχουν σχεδόν λυθεί, σε τέτοιο βαθμό που η απόδοσή μου εκτοξεύτηκε απλά χάρη στα update. Ένα άλλο θέμα είναι το cross-play. Το παιχνίδι υποστηρίζει cross-play (για πρώτη φορά στην ιστορία της σειράς BF) μεταξύ κονσολών νέας γενιάς και PC. Ως συνήθως στα shooters, οι παίκτες σε PC έχουν κάποιο πλεονέκτημα έναντι των παικτών στις κονσόλες λόγω πληκτρολογίου/ποντικιού. Δεν υπάρχει επιλογή cross-play μόνο μεταξύ PS5 και Xbox Series X/S, ούτε διαχωρισμός με βάση τον τρόπο χειρισμού όπως κάνουν άλλα shooters και είναι το ιδανικό. Μπορείτε να απενεργοποιήσετε το cross-play στο PS5 και στο Xbox Series X/S για να παίζετε μόνο με άλλους κατόχους τoυ παιχνιδιού στην ίδια κονσόλα, αλλά ετοιμαστείτε για μισοάδεια, ξενερωτικά ματς με αρκετά bots. Προσωπικά, συστήνω να κρατήσετε το cross-play. Το πλεονέκτημα των παικτών σε PC δεν είναι κάτι το τρομερό και πάντα είστε σε γεμάτο ματς 64v64 που είναι και το πιο σημαντικό. Προσωπικά, δεν έχω συναντήσει bot ούτε μία φορά μέχρι τώρα.

Τα οχήματα βέβαια είναι βασικό στοιχείο του πανικού που επικρατεί στο 2042. Υπάρχει ότι περιμένετε από ένα Battlefield σύγχρονης θεματολογίας, από τανκ και τζιπ, μέχρι ελικόπτερα και μαχητικά αεροπλάνα που τόσο είχαν λείψει σε πολλούς φαν του BF, αλλά και νέες προσθήκες όπως το χόβερκραφτ. Αν και όχι ακριβώς όχημα, μία από τις πιο ξεχωριστές προσθήκες είναι το ranger, ένα τετράποδο ρομπότ με πολυβόλο που μπορείτε να έχετε μαζί σας κάποιες φορές κατά την διάρκεια της μάχης. Σας ακολουθεί και χρησιμεύει περισσότερο στο να αποσπά την προσοχή των εχθρών παρά να τους σκοτώνει. Τα οχήματα προς χρήση σε κάθε ματς είναι αρκετά στον αριθμό και μάλιστα τα οχήματα εδάφους μπορείτε να τα καλείτε για παράδοση από αέρος ακριβώς στο σημείο όπου βρίσκεστε (εφόσον υπάρχει διαθέσιμη θέση στο ματς). Θετική αλλαγή εδώ είναι ότι τα τανκ κτλ έχουν απεριόριστα πυρά, όχι περιορισμένα όπως στο BF5. Τα οχήματα διαδραματίζουν πολύ σημαντικό ρόλο στην όλη δράση, λόγω και των τεράστιων εκτάσεων των πεδίων μάχης. Ειδικά τα ελαφριά τεθωρακισμένα και τα ελικόπτερα μπορούν να κάνουν την διαφορά στην μάχη λόγω ευκινησίας, ενώ η σωστή χρήση του μεταφορικού αεροσκάφους για κατάληψη μακρινών objectives μπορεί να αλλάξει τις ισορροπίες. Αν προτιμάτε να είστε κυρίως πεζικό, ετοιμαστείτε για πολλούς και συχνούς θανάτους από οχήματα.

Μία άλλη πολυδιαφημισμένη... ατραξιόν του 2042 είναι τα ακραία καιρικά φαινόμενα - ουσιαστικά το εξής ένα: ανεμοστρόβιλοι. Σχεδόν σε κάθε χάρτη κατά καιρούς εμφανίζεται ένας ανεμοστρόβιλος (ακόμα και σε περιοχές του κόσμου που δεν ταιριάζει μετεωρολογικά), ο οποίος περιφέρεται για κάποια ώρα μέχρι να εξαφανιστεί. Αν βρεθείτε στο διάβα του, ο ανεμοστρόβιλος δεν σας σκοτώνει απαραίτητα, αλλά σας... παίρνει και σας σηκώνει κυριολεκτικά, με κίνδυνο να σας πετάξει εκτός περιοχής δράσης. Αυτό το πέταγμα μπορείτε να το εκμεταλλευτείτε προς όφελός σας αν παίζετε με τη specialist που χρησιμοποιεί wingsuit, όπως είδαμε και στο trailer του παιχνιδιού. Από εκεί και πέρα, σε έναν χάρτη τοποθετημένο σε έρημο κάποιες φορές εμφανίζεται αμμοθύελλα, ενώ σε άλλον υπάρχει καταιγίδα. Τα ακραία καιρικά φαινόμενα δεν επηρεάζουν ιδιαίτερα την ροή της μάχης (πχ ο ανεμοστρόβιλος τείνει να μην πλησιάζει πολύ στα objectives), όμως συμβάλλουν στην ατμόσφαιρα και την κινηματογραφικότητα του παιχνιδιού. Το να κάνετε έφοδο σε κάποιο objective μαζί με δεκάδες συμπαίκτες υπό τη σκιά ενός τεράστιου ανεμοστρόβιλου ή καθώς “καταβροχθίζεστε” από αμμοθύελλα είναι μοναδική εμπειρία.

Ποια είναι λοιπόν η γενική παικτική εικόνα του Battlefield 2042, τουλάχιστον στα δύο κύρια modes Conquest και Breakthrough; Η λέξη που μου έρχεται στο μυαλό είναι... “χάος”, με την καλή αλλά και την κακή έννοια. Ο συνδυασμός κλασικής δράσης Battlefield με οχήματα κτλ, 128 παικτών, χαρακτήρων με ειδικές ικανότητες, και σχεδόν απόλυτης ελευθερίας επιλογής εξοπλισμού, προσφέρει καταιγιστική δράση και εθιστική διασκέδαση. Το παιχνίδι είναι “κόλλημα”, έχει αυτό το κάτι που σε κάνει να θες να παίξεις ένα ακόμα ματς και να μην μπορείς να σταματήσεις. Δεν περίμενα ότι θα το νιώσω αυτό ξανά μετά το BF1 (χωρίς αυτό να σημαίνει ότι είναι εξίσου καλό με το BF1). Εξυπακούεται βέβαια ότι είναι απείρως πιο διασκεδαστικό από το BF5. Δυστυχώς, ο βασικός σχεδιασμός του τίτλου εγγυάται ότι δεν θα έχουν όλοι την ίδια θετική εντύπωση με εμένα. Πιθανότατα να σας φανεί υπερβολικά χαοτικό (κάποιες φορές θα θέλετε να σπάσετε το χειριστήριο από τον εκνευρισμό σας με το πόσο συχνά πεθαίνετε). Όντας ως ένα βαθμό hero shooter με ότι αυτό συνεπάγεται, μάλλον θα αποξενώσει αρκετούς φαν της σειράς BF που απλά δεν μπορούν να δεχτούν την αφαίρεση των παραδοσιακών τύπων στρατιώτη για χάρη συγκεκριμένων “ηρώων”. Οι δε ξεχωριστές προσωπικότητες των specialists, με χαρακτηριστικές ατάκες κτλ, επίσης είναι κάτι που μάλλον δεν έχει θέση σε BF. Τελος, οι θιασώτες κλασικών αλλά λιγότερο γνωστών modes θα απογοητευτούν με την απουσία τους.

Από εκεί και πέρα, το παιχνίδι δυστυχώς είναι γεμάτο περίεργες (για να μη πω τίποτα πιο βαρύ) σχεδιαστικές επιλογές και ελλείψεις που σε κάνουν να αναρωτιέσαι τί διάολο έφτιαχνε η Dice επί τρία χρόνια. Προβληματικό, δύσχρηστο user interface, τόσο σε μενού, όσο και εντός ματς. Δεν υπάρχει παραδοσιακό scoreboard, παρά μόνο κατάταξη των... squads (ίσως για να ενθαρρυνθεί η ομαδική δουλειά ή/και να μην... στεναχωριούνται οι όχι και τόσο καλοί παίκτες). Επίσης κάτι τρομερά εκνευριστικό: στο τέλος κάθε ματς βγαίνετε από τον server και πρέπει να ξανακάνετε matchmaking. Αυτό σημαίνει ότι δεν μπορείτε να συνεχίσετε με την ίδια ομάδα, ενώ ίσως σας ξανατύχει ο ίδιος χάρτης που μόλις παίξατε (ευτυχώς μπορείτε να ακυρώσετε το matchmaking), καθώς δεν υπάρχει ούτε server browser. Τα δε melee takedowns με μαχαίρι για κάποιο λόγο πλέον είναι τρίτου προσώπου και γελοία, καμία σχέση με του BF1. Και βέβαια το παιχνίδι είναι ένα ακόμα BF που κυκλοφόρησε με ένα σωρό τεχνικά προβλήματα και bugs. Μιλάμε για θέματα που εκτείνονται ακόμα και στο ίδιο το gameplay, πχ μέχρι και τη στιγμή που γράφεται το παρόν κείμενο τα χόβερκραφτ μπορούν να ανεβαίνουν κάθετα σε κτίρια. Το παιχνίδι δεν ήταν έτοιμο για κυκλοφορία. Τουλάχιστον το παρήγορο είναι ότι διορθώνεται με πολύ καλό ρυθμό (τέσσερα update μέσα στον πρώτο μήνα).

Το υπόλοιπο 2042 απαρτίζεται από δύο διαφορετικές, καινοτόμες εμπειρίες. Πρώτον, το Hazard Zone, ένα συνεργατικό PvPvE mode στα πρότυπα τέτοιων τίτλων που έχουν εμφανιστεί τα τελευταία χρόνια. Σε αυτό, πολλαπλές ομάδες τεσσάρων παικτών πρέπει να βρουν data drives διάσπαρτα στο πεδίο μάχης (η δράση διαδραματίζεται στους υπάρχοντες χάρτες του παραδοσιακού multiplayer) και να καταφέρουν να διαφύγουν έγκαιρα. Κάθε ομάδα έχει να αντιμετωπίσει τόσο τις αντίπαλες ομάδες πραγματικών παικτών με τον ίδιο στόχο, όσο και ΑΙ εχθρούς. Το κυριότερο, εδώ κάθε παίκτης έχει μόνο μία ζωή. Πέρα από τα data drives, στον χάρτη υπάρχουν και uplinks που προσφέρουν βοήθειες όπως όχημα, ranger ή respawn συμπαικτών που έχουν σκοτωθεί. Τέλος, η απόδοσή σας ανταμείβεται με credits που τα κρατάτε για απόκτηση εξοπλισμού σε επόμενο ματς. Κάθε απόφασή σας έχει μεγάλη σημασία, από την επιλογή specialist και εξοπλισμού, μέχρι το αν θα προσπαθήσετε κατευθείαν να συλλέξετε data drives ή αν πρώτα θα πάτε για uplinks ώστε να έχετε πλεονέκτημα έναντι των αντιπάλων. Όσο καλύτερα τα πάτε, τόσα περισσότερα credits έχετε στο επόμενο ματς ξεκινώντας έτσι από θέση ισχύος. Το Hazard Zone απαιτεί συνεργασία και στρατηγική, με κάθε μάχη να είναι απολαυστικά αγωνιώδης.

Το τρίτο μέρος του 2042 είναι το πολυδιαφημισμένο Battlefield Portal. To Portal ουσιαστικά είναι μια “παιδική χαρά” με περιεχόμενο όχι μόνο από το 2042, αλλά και από παλιά, αγαπημένα BF, όπου τα πάντα μπορούν να συμβούν. Σε αυτό, οι παίκτες μπορούν να φτιάχνουν και να μοιράζονται με την κοινότητα τα δικά τους modes με χάρτες, όπλα, οχήματα κτλ ακόμα και από τα BF 1942, BF Bad Company 2 και BF3, όλα ανανεωμένα με σύγχρονα γραφικά. Υπάρχουν επίσης έτοιμα κλασικά modes όπως Bad Company 2 Rush. Όπως αντιλαμβάνεστε, το Portal είναι ότι πρέπει για τους... νοσταλγούς, στο πλαίσιο της γενικότερης ψύχωσης με το παρελθόν που επικρατεί στο gaming (και όχι μόνο) αυτή τη στιγμή. Προσωπικά, δεν δίνω δεκάρα για οποιοδήποτε είδους ανεπίσημο (ή μη αυθεντικό) περιεχόμενο και δεν έχω καμία όρεξη να ασχολούμαι με “ξαναζεσταμένο φαί”, οπότε είμαι... ακατάλληλος για να κρίνω το Portal. Ενδεικτικά, έβαλα να παίξω BC2 Rush και δεν άντεξα ούτε 5 λεπτά. Ωραίες αναμνήσεις αλλά μέχρι εκεί. Το gaming και η ίδια η σειρά BF πλέον έχουν προχωρήσει. Πλέον έχουμε μάχες 128 παικτών, όχι 32 ή 64.

Το σύστημα πρόοδου του 2042 είναι ότι έχουμε συνηθίσει στα παιχνίδια του είδους, με συνήθεις ανταμοιβές. Καθώς παίζετε κερδίζετε πόντους εμπειρίας και ανεβαίνετε level, ξεκλειδώνοντας στην πορεία νέες εμφανίσεις για τους specialists, τα όπλα, τα οχήματα κτλ. Υπάρχουν και διάφορα μόνιμα και εβδομαδιαία challenges που απαιτούν να κάνετε συγκεκριμένα πράγματα και επίσης δίνουν νέες στολές. Τα διάφορα καλούδια είναι σωστά κατανεμημένα, με συνέπεια πάντα να νιώθετε ότι κάνετε ικανοποιητική πρόοδο καθώς ασχολείστε με το παιχνίδι. Σε αυτό βοηθάει και το γεγονός ότι οι εμφανίσεις -ειδικά των χαρακτήρων- που ξεκλειδώνετε μέσω ανώτερων level ή βαρβάτων challenges, είναι καταπληκτικές. Πραγματικά είναι τόσο ωραίες που θα θέλετε να συνεχίσετε να παίζετε (και) για να τις αποκτήσετε. Τέλος, μία ακόμα πτυχή εξατομίκευσης είναι το player card, η “προσωπική κάρτα” σας στα μενού του παιχνιδιού. Αυτή απαρτίζεται από μια βασική εικόνα, ένα παρατσούκλι και έως τρία εμβλήματα - όλα αυτά τα ξεκλειδώνετε με τους παραπάνω τρόπους.

Το 2042 oπτικά είναι ακριβώς ότι περιμένουμε από ένα Battlefield νέας γενιάς. Την παράσταση κλέβουν οι χάρτες, οι οποίοι είναι πραγματικά εκθαμβωτικοί. Πανέμορφα περιβάλλοντα , τεράστιο draw distance αχανών εκτάσεων, μηδενικό aliasing, και όλα αυτά με χαμό 128 παικτών. Επίσης είναι θεματολογικά ποικίλοι και πειστικοί, πχ ένας είναι τοποθετημένος στην Ανταρκτική, όπου στο κοντινό μέλλον οι πάγοι έχουν υποχωρήσει, επιτρέποντας την εξόρυξη πετρελαίου. Το μόνο παράπονο που έχω εδώ είναι η περιορισμένη καταστροφή των περιβαλλόντων, μάλλον για μπορέσει το παιχνίδι να σηκώσει 128 παίκτες. Οι specialists είναι καλοσχεδιασμένοι, αλλά το animation τους εντός μάχης υστερεί σε ποιότητα (φαίνεται πως κι αυτό είναι θυσία για χάρη του αριθμού παικτών). Κατά τ' άλλα, τα εφέ όπως εκρήξεις και οι φωτισμοί είναι εξαιρετικά και τα καιρικά φαινόμενα θα σας αφήσουν με το στόμα ανοιχτό. Δυστυχώς το frame rate κάνει κάποια “νερά”, στο Xbox Series X τουλάχιστον. Ενώ την περισσότερη ώρα το παιχνίδι τρέχει μια χαρά, σε συγκεκριμένους χάρτες και περιπτώσεις ξαφνικά τρέχει με ρυθμούς... χελώνας, μέχρι να “ξεμπλοκάρει” λίγο αργότερα. Ένα ακόμα θέμα που πρέπει να διορθωθεί.

Ο ηχητικός τομέας δεν κυμαίνεται σε εξίσου υψηλό επίπεδο. Η Dice για κάποιο λόγο αποφάσισε να αφήσει πίσω τους συνθέτες του BF1 (και του BF5) που έκαναν συγκλονιστική δουλειά και να στραφεί σε δύο ονόματα εκτός gaming, τους Hildur Gudnadóttir και Sam Slater, γνωστοί από την δουλειά τους στην ταινία Joker και την τηλεοπτική σειρά Chernobyl. Η μουσική του 2042 έχει εντελώς διαφορετικό στιλ από αυτή των προκατόχων του και προσπαθεί να δώσει την αίσθηση ενός κόσμου στα όρια της καταστροφής. Υπάρχουν κάποια ενδιαφέροντα ακούσματα, όμως όχι κάτι που μένει στο μυαλό, καμία “επικίλα” ανάλογη του soundtrack του BF1. Η δε νέα εκδοχή του κλασικού Battlefield theme είναι... ηχορύπανση και περνάει απαρατήρητη (νομίζω δεν παίζει ούτε καν σε κάποιο σημείο του παιχνιδιού). Το άλλο θέμα του ήχου είναι το voice acting. Οι ηθοποιοί κάνουν ότι μπορούν, αλλά το υλικό που έχουν στα χέρια τους δεν αφήνει πολλά περιθώρια. Οι περισσότερες ατάκες των χαρακτήρων κυμαίνονται από κοινότυπες έως εντελώς ηλίθιες. Τουλάχιστον τα εφέ δουλεύουν καλά (κι αυτά χρειάστηκαν αρκετά update), προσφέροντας ένα σωστό ηχητικό σύνολο μάχης με σύγχρονα όπλα και οχήματα.

Το Battlefield 2042 είναι ένα παιχνίδι γεμάτο αντιθέσεις, ίσως περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο έχω παίξει τα τελευταία χρόνια. Είναι τρομερά διασκεδαστικό, αλλά θα αποξενώσει πολλούς παραδοσιακούς φαν της σειράς BF. Οι specialists από πλευράς gameplay υλοποιούνται ανέλπιστα καλά, αλλά δεν ταιριάζουν με τη θεματολογία. Οι χάρτες έχουν ορισμένα εξαιρετικά μέρη, αλλά και κάποια άθλια. Τα γραφικά είναι πανέμορφα, αλλά η καταστροφή περιορισμένη. Τα καιρικά φαινόμενα εντυπωσιακά, αλλά χωρίς ιδιαίτερη ουσία. Διαθέτει cross-play, αλλά όχι με διαχωρισμό με βάση τον τρόπο χειρισμού. Και ούτω καθεξής. Έτσι πάει όλο το παιχνίδι. Γι αυτό φοβάμαι πως είτε θα το λατρέψετε, είτε δεν θα θέλετε να το δείτε ούτε ζωγραφιστό. Προσωπικά, προτείνω να ξεπεράσετε τους ενδοιασμούς σας και να ασχοληθείτε με το Battlefield 2042. Κάτω από τα διάφορα προβλήματα υπάρχει ένα πολύ καλό παιχνίδι που είναι θέμα χρόνου να αναδειχθεί.

  • Εθιστικά διασκεδαστικό
  • Ανέλπιστα καλή παικτική ισορροπία των specialists
  • Εκπληκτικά γραφικά για χαμό 128 παικτών
  • Ιδανική ποικιλία χαρτών
  • Ενδιαφέρον σεναριακό υπόβαθρο
  • Το plus system είναι έξυπνη ιδέα
  • Εντυπωσιακά καιρικά φαινόμενα
  • Το Hazard Zone έχει αγωνία
  • Το Portal για τους... νοσταλγούς
  • Cross-play...
  • ...αλλά όχι με διαχωρισμό με βάση τον τρόπο χειρισμού
  • Ίσως φανεί υπερβολικά χαοτικό σε κάποιους
  • Οι specialists δεν ταιριάζουν με τη θεματολογία του παιχνιδιού
  • Κάποιες εξοργιστικές σχεδιαστικές επιλογές (πχ απουσία server browser)
  • Περιορισμένη καταστροφή
  • Ξενερωτικά μαχαιρώματα τρίτου προσώπου
  • “Περίεργη” μουσική
  • Έπρεπε να έχει περισσότερους αρχικούς χάρτες
  • Ένα ακόμα BF που βγήκε ανέτοιμο και γεμάτο προβλήματα
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 8.0

ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ:Xbox Series X/S, PS5, PS4, Xbox One, PC
ΑΝΑΠΤΥΞΗ:Dice
ΕΚΔΟΣΗ:EA
ΔΙΑΘΕΣΗ:Bandai Namco Hellas