Batman: Arkham Asylum Hands-On Preview

, Δευτέρα 29 Ιούνιος 2009 0  

batman arkham asylum startΚαθώς γράφω αυτό το κείμενο, ακούω το εκπληκτικό soundtrack του Dark Knight. Δεν το ακούω, όμως, ούτε γιατί είναι τόσο καλό, ούτε για έμπνευση. Αντίθετα, το ακούω γιατί το Arkham Asylum ξύπνησε ξανά τον φανατικό οπαδό του Batman, που κρύβεται μέσα μου. Είμαι fanboy, το ομολογώ, κι έτσι όταν η Centric Multimedia, επίσημος διανομέας του παιχνιδιού στην Ελλάδα, με προσκάλεσε στα γραφεία της για να δοκιμάσω την έκδοση για το 360, ήμουν σίγουρος για το τί θα επακολουθήσει…

Ένα χρόνο πριν, βγήκε στις αίθουσες το sequel του Batman Begins φέρνοντας και πάλι στο προσκήνιο και κάνοντας «μόδα», τόσο τον άνθρωπο-νυχτερίδα, όσο και τον μεγάλο του εχθρό, τον Joker. Όλοι μιλούσαν για το αριστουργηματικό Dark Knight και προσπαθούσαν να μιμηθούν τον Heath Ledger αναφωνώντας κάθε τρεις και λίγο “Why so serious?”, ενώ από πλευράς εισπράξεων η ταινία πλησίασε όσο καμμία άλλη τον Τιτανικό. Κι όμως, μέσα σε όλα τα άλλα, το Dark Knight ξεχώρισε και για έναν ακόμα λόγο: δεν συνοδεύτηκε από το «επίσημο» videogame του. Προσέξτε, μιλάμε για μια ταινία που ξεπέρασε το 1 δις δολάρια σε εισπράξεις, και παρόλα αυτά, δεν συνοδεύτηκε από το δικό της παιχνίδι. Οι λόγοι γι αυτό είναι πολλοί και διάφοροι και δεν πρόκειται να τους αναλύσουμε εδώ. Σημασία έχει ότι έτσι όπως ήρθαν τα πράγματα, μάλλον είναι καλύτερα… Γιατί το Batman: Arkham Asylum, όπως φαίνεται θα αποτελέσει το «ανεπίσημο» παιχνίδι του Dark Knight, όχι τόσο λόγω σεναρίου, αλλά λόγω της εκπληκτικής ποιότητάς του.

O Batman έπιασε τον Joker, αλλά ούτε που φαντάζεται το τί θα επακολουθήσει

O Batman έπιασε τον Joker, αλλά ούτε που φαντάζεται το τί θα επακολουθήσει

Batman εναντίον Joker, λοιπόν. Η… αιώνια κόντρα καλά κρατεί. Μόνο που εδώ λαμβάνει χώρα σε μια απίθανη τοποθεσία, στο μέρος που υποτίθεται ότι κάθε εχθρός του Batman δεν θέλει με τίποτα να βρεθεί. Αναφέρομαι φυσικά στο Άσυλο Arkham, την φυλακή του Gotham, στην οποία οδηγούνται τα φρικιά και οι εγκληματίες που πιάνει ο Σκοτεινός Ιππότης. Ο Joker, όμως, είναι διαφορετική περίπτωση. Αφήνει τον Batman να τον πιάσει και αφού τον οδηγήσει στο Arkham, βάζει μπρος το διαβολικό του σχέδιο. Με κάποιον τρόπο καταφέρνει να πάρει τον έλεγχο του ασύλου, ελευθερώνει πολλά γνωστά και άλλα λιγότερο γνωστά φρικιά, και παγιδεύει τον Batman σε αυτό. Eσείς, ως Batman φυσικά, καλείστε να δώσετε λύση σε αυτήν την κατάσταση.

Είχα την ευκαιρία να παίξω τα πρώτα επίπεδα του παιχνιδιού και να πάρω μια γεύση από τις διάφορες πτυχές του gameplay, το οποίο, πιστέψτε με, είναι ιδιαίτερα πλούσιο. Καταρχάς, ξεκαθαρίζω ότι η λέξη “επίπεδα” είναι σχετική όταν μιλάμε για το Batman: Arkham Asylum. Το παιχνίδι αποτελεί μια συνεχή εμπειρία, κατά την οποία επισκέπτεστε διάφορες περιοχές του ασύλου και στην πορεία... κάνετε πολλά πράγματα, στην προσπάθειά σας να σταματήσετε τον Joker και τους υποτακτικούς του. Οι προκλήσεις που θα αντιμετωπίσετε είναι πολλές και διαφορετικές και το σημαντικότερο, αφορούν διάφορα είδη gameplay. To παιχνίδι, πάντως, είναι γραμμικό, και κατ' εμέ δεν λέει να σας αναλύσω με λεπτομέρεια αυτές τις πρώτες ώρες του, γιατί είναι καλύτερα να τις απολαύσετε μόνοι σας, όταν με το καλό το έχετε στα χέρια σας.

Το σύστημα μάχης είναι απλό αλλά ταυτόχρονα και αρκετά πλούσιο

Το σύστημα μάχης είναι απλό αλλά ταυτόχρονα και αρκετά πλούσιο

Θα ασχοληθώ με κάποια γενικότερα στοιχεία του τίτλου, αποφεύγωντας έτσι τα spoilers όσο μπορώ. Το Batman: Arkham Asylum είναι ένα καθαρόαιμο action adventure. Δώστε προσοχή σε αυτόν τον χαρακτηρισμό, καθώς τα στοιχεία δράσης και περιπέτειας είναι εξίσου κατανεμημένα, και αυτό εν τέλει είναι και το μεγαλύτερο πλεονέκτημα του παιχνιδιού. Ξεκινώντας από τις μάχες, το σύστημα που χρησιμοποιείται βασίζεται αρκετά στα counters και στα stealth takedowns. Είναι εύκολο στην εκμάθηση και δεν θα συναντήσετε δυσκολίες στο να ξυλοφορτώσετε τους άντρες του Joker, οι οποίοι αποτελούν πρόβλημα μόνο όταν είναι πολλοί στον αριθμό. Το οπλοστάσιο των κινήσεών σας είναι πλούσιο, ενώ όταν κάποιος αντίπαλος πάει να σας χτυπήσει, ειδοποιήστε από μια σχετική ένδειξη και τότε μπορείτε να εκτελέσετε διάφορα counters.

Όπως είπαμε, προβλήματα θα έχετε μόνο όταν οι εχθροί είναι πολλοί. Και εδώ εισέρχεται η παράμετρος ονόματι “stealth”. Ως Batman, έχετε στη διάθεσή σας διάφορα gadgets και ένα από αυτά είναι ο γάντζος, που σας δίνει πρόσβαση σε σημεία του περιβάλλοντος που βρίσκονται σε ανώτερο ύψος. Έτσι, μπορείτε να κάνετε μια αναγνώριση της περιοχής και να δείτε πόσοι είναι οι εχθροί και πού βρίσκονται. Στη συνέχεια μπορείτε να τους ξαφνιάσετε με πολλούς τρόπους, πχ με drop kick από πάνω, να τους χτυπήσετε με το batarang, ή να προσγειωθείτε, να τους πλησιάσετε από πίσω και να τους καθαρίσετε αλά Sam Fisher, πριν καν πάρουν χαμπάρι τί έγινε. Όταν, μάλιστα, έρθει η στιγμή να βγάλετε από τη μέση τον τελευταίο από το σύνολο εχθρών που συναντήσατε στην εκάστοτε περιοχή, τον αποτελειώνετε σε αργή κίνηση!

Το σκοτεινό και ατμοσφαιρικό άσυλο Arkham

Το σκοτεινό και ατμοσφαιρικό άσυλο Arkham

Καλό το batarang, καλός και ο γάντζος, αλλά στο Batman: Arkham Asylum το gadget που κλέβει την παράσταση είναι τα ειδικά “γυαλιά”, τα οποία όταν φοράτε, εισέρχεστε στο λεγόμενο “detective mode”. Όσο είστε σε detective mode, βλέπετε τα πράγματα διαφορετικά και εντοπίζετε λεπτομέρειες που κανονικά δεν φαίνονται. H συγκεκριμένη ειδική όραση χρησιμεύει σε πάρα πολλές περιπτώσεις και αποδεικνύεται πολύτιμη, αλλά και φοβερά ενδιαφέρουσα. Το detective mode χαρτογραφεί την περιοχή που βρίσκεστε κι έτσι σας επιτρέπει μεταξύ άλλων να δείτε τους εχθρούς που βρίσκονται κοντά σας, να εντοπίσετε αδύναμα σημεία στους τοίχους, να βρείτε στοιχεία και να τα ακολουθήσετε προκειμένου να οδηγηθείτε στον στόχο σας κλπ. Σε κάποια φάση η Harley Quinn (που παρεπιπτόντως στο Arkham Asylum είναι... ελκυστική γκόμενα) απαγάγει τον Commisioner Gordon. Αυτός, όμως, επειδή είναι τσακάλι, έχει αφήσει επίτηδες υπολείμματα νικοτήνης πίσω του, τα οποία εσείς εντοπίζετε χρησιμοποιώντας το detective mode και τα ακολουθείτε. Πανέξυπνο!

Όπως καταλαβαίνετε, κατά διαστήματα το παιχνίδι γίνεται adventure και να είστε σίγουροι πως θα το απολαύσετε. Θα κληθείτε να ερευνήσετε διάφορες σκηνές εγκλήματος στο άσυλο και η διαδικασία εντοπισμού, ανάλυσης και ακολούθησης των στοιχείων είναι κάτι πολύ ενδιαφέρον, πολύ διασκεδαστικό και κυρίως, είναι κάτι που δεν περίμενα ποτέ ότι θα δω σε superhero game. Κι όμως, τα παραπάνω είναι μόνο μερικά από τα χαρακτηριστικά που κάνουν το Batman: Arkham Asylum κάτι πολύ περισσότερο από ένα απλό παιχνίδι με πρωταγωνιστή τον σκοτεινό ιππότη.

Καμμία λύπηση για τα τσιράκια του Joker!

Καμμία λύπηση για τα τσιράκια του Joker!

Το βάθος που διαθέτει είναι πραγματικά εκπληκτικό. Κατά την διάρκεια της περιπέτειάς σας αποκτάτε νέα gadgets, όπως το εκρηκτικό σπρέι, με το οποίο ανατινάζετε τα αδύναμα σημεία των τοίχων, αφού τα έχετε προηγουμένως εντοπίσει με το detective mode (είδατε, όλα συνδέονται!). Ακόμα, όσο προχωράτε, ξεκλειδώνετε αναβαθμίσεις για τις ικανότητες και τον εξοπλισμό του Batman, όπως νέες κινήσεις ή καλύτερη θωράκιση. Ο Riddler, τον οποίο δυστυχώς δεν είχα την ευκαιρία να συναντήσω, σας βάζει διάφορους γρίφους, ενώ διάσπαρτα στα επίπεδα είναι και τα λεγόμενα “Riddler Trophies”. Πέρα από αυτά, θα μαζέψετε και κασέτες που περιέχουν συζητήσεις των ψυχιάτρων του ασύλου με τους φυλακισμένους εγκληματίες (!). Τέλος, κάθε σημαντικός χαρακτήρας του παιχνιδιού, έχει τον δικό του φάκελο με πολλών ειδών πληροφορίες. Μιλάμε για τρελή προσοχή στη λεπτομέρεια και για βάθος που οι φανατικοί οπαδοί του Batman θα εκτιμήσουν δεόντως.

Το παιχνίδι σας βάζει από την αρχή στο κλίμα, σας απορροφάει στον κόσμο του και δεν σας αφήνει ούτε στιγμή. Τουλάχιστον αυτό έκανε με εμένα, και αυτές τις πρώτες ώρες που είχα την ευκαιρία να παίξω, είμουν κυριολεκτικά κολλημένος στην οθόνη. Το ξυλοφόρτωμα των αντρών του Joker, η σωτηρία ομήρων, τα φρικιά του ασύλου που αντιμετωπίζετε, οι φύλακες που χρειάζονται την βοήθειά σας, τα gadgets που σας δίνουν το πάνω χέρι σε πολλές περιπτώσεις, το detective mode που σας κάνει να δείτε πράγματα που δεν βλέπουν οι άλλοι, και άλλα πολλά... όλα τους έχουν ένα κοινό παρονομαστή: σας κάνουν να νιώσετε ότι πραγματικά είστε ο Batman. Μαμάτε και δέρνετε δηλαδή. Φυσικά, και από σεναριακής πλευράς τα πράγματα έχουν τρελό ενδιαφέρον, καθώς ο Joker δείχνει να έχει το πάνω χέρι ανά πάσα στιγμή, φαίνεται πως είναι προετοιμασμένος για όλα και έχει σχεδιάσει τα πάντα στην εντέλεια. Ως εκ τούτου, είστε ένα βήμα πίσω του συνέχεια, όντας αναγκασμένοι όχι μόνο να τον κυνηγάτε, αλλά και να αντιμετωπίζετε διάφορα προβλήματα στην πορεία.

O Mark Hamill, ως Joker, είναι απολαυστικός

O Mark Hamill, ως Joker, είναι απολαυστικός

Μπορεί η ανάπτυξη του Batman: Arkham Asylum να μην έχει ολοκληρωθεί ακόμα, αλλά με βάση τα όσα είδα, εύκολα το κατατάσσω στα πιο όμορφα παιχνίδια που χρησιμοποιούν την Unreal Engine 3. Το άσυλο Arkham είναι πολύ όμορφα σχεδιασμένο, σκοτεινό και ατμοσφαιρικό, ενώ τα μοντέλα των χαρακτήρων διαθέτουν τρελή λεπτομέρεια. Ο Batman είναι εντυπωσιακός αλλά όχι και άφθαρτος, κι έτσι όσο προχωράτε στο παιχνίδι θα δείτε σχισμές να εμφανίζονται στη στολή του, ως αποτέλεσμα των μαχών που έχει δώσει και των “βασάνων” που έχει περάσει λόγω του Joker. Ο δε Joker απεικονίζεται πιο τρελός από ποτέ, ενώ ο Mark Hamill που τον υποδύεται, πραγματικά δίνει ρέστα. Φυσικά, ας μην ξεχάμε και τον Kevin Conroy που δανείζει την φωνή του στον άνθρωπο-νυχτερίδα. Τέλος, άξια αναφοράς είναι και η μουσική, η οποία σε σημεία θυμίζει αυτήν του Dark Knight.

O Croc είναι ένα από τα φρικιά που αντιμετωπίζει (ξανά) ο Batman στο Arkham Asylum

O Croc είναι ένα από τα φρικιά που αντιμετωπίζει (ξανά) ο Batman στο Arkham Asylum

Για την ακρίβεια, γενικώς το Batman: Arkham Asylum συχνά δίνει την εντύπωση ότι αποτελεί μια interactive έκδοση του Dark Knight, και αυτό μόνο θετικό μπορεί να είναι. Από πέρσι το καλοκαίρι τα πράγματα έχουν αλλάξει άρδην και τόσο ο Batman, όσο και o Joker, είναι πλέον φιγούρες που ξεφεύγουν από τα στενά όρια των comics. Έτσι και το συγκεκριμένο παιχνίδι δείχνει πως ξεφεύγει από τα στενά όρια των superhero games και αποτελεί κάτι πολύ περισσότερο. Το περιμένουμε στο τέλος Αυγούστου για Xbox 360, PS3 και PC. Μπορεί να... άργησε έναν χρόνο, αλλά φαίνεται πως η αναμονή θα αξίζει τον κόπο και με το παραπάνω.

Πλατφόρμα: Xbox 360 (PS3, PC)
Έκδοση Eidos
Ανάπτυξη: Rocksteady
Διάθεση: Centric
Είδος: Action adventure
Παίκτες: 1
Επίσημο site: www.batmanarkhamasylum.com
Ημερομηνία κυκλοφορίας: Tέλος Αυγούστου
PEGI: