alt text

Assassin’s Creed Valhalla Dawn of Ragnarok review

To Asassin's Creed Valhalla ως παιχνίδι-υπηρεσία συνεχίζεται με το τρίτο κατά σειρά DLC του, ονόματι Dawn of Ragnarok. Πρωταγωνιστής εδώ είναι ο θεός Odin (ή Havi όπως αποκαλείται in-game) και όχι ο Eivor. Σε περίπτωση που “χαθήκατε”, εν τάχει να αναφέρω ότι στο βασικό παιχνίδι αποδεικνύεται ότι ο Eivor αποτελεί την μετενσάρκωση του Odin, με τον τελευταίο να προέρχεται απο μια Isu φυλή. Πρακτικά λοιπόν, χειρίζεστε την φυσική παρουσία του Eivor αλλά το μυαλό και η καρδιά ανήκουν στον Allfather Odin. Μην αναρωτιέστε πώς και γιατί. Στο AC Valhalla εξηγούνται όλα διεξοδικά. Το Dawn of Ragnarok παρουσιάζεται από την Ubisoft ως μια νέα μεγάλη μυθολογική περιπέτεια-επέκταση του AC Valhalla, εμπνευσμένη φυσικά από τα σκανδιναβικά saga.

Η ιστορία του Dawn of Ragnarok ξεκινάει με τον Odin να πληροφορείται ότι ο μονάκριβος γιος του Baldr απαγάγεται από τους φλεγόμενους γίγαντες Muspels και φυλάσσεται στο Svartalfheim, βασίλειο των νάνων. Ο Odin με την σειρά του πρέπει όχι μόνο να ταξιδέψει μακριά από το Asgard για να σώσει τον Baldr, αποτρέποντας έτσι το προφητικό “τέλος των ημερών” (Ragnarok) αλλά και να αντιμετωπίσει μια παλιά νέμεσις του, τον Surtr, μοχθηρό ηγέτη των Muspels. Δεν σας κρύβω ότι θεματολογικά και μόνο, όταν ανακοινώθηκε το Dawn of Ragnarok μου έκανε μεγάλο γκελ. Η προσωπικότητα του Odin, τα γεγονότα του Ragnarok, ο μυθικός κόσμος του Svartalfheim, αρκούν για να ανεβάσουν το hype στα ύψη.

Δυστυχώς, η δημιουργός του DoR, Ubisoft Sofia, τα κάνει μαντάρα και μας δίνει κάτι τελείως άγευστο και άοσμο, συνεχίζοντας έτσι την αρνητική κληρονομιά των DLC του AC Valhalla. Για αρχή, δεν γίνεται καμιά νύξη στο present day. Μην περιμένετε να δείτε κάτι σχετικά με Basim, Loki, Layla και κατ επέκταση με τα όσα συνταρακτικά λαμβάνουν χώρα στο τέλος του Valhalla. Το expansion διηγείται μια παράπλευρη και αυτόνομη ιστορία η οποία δεν παρουσιάζει κανένα ενδιαφέρον και έχει άγαρμπο και απογοητευτικό τέλος. Αφηγηματικά, προβαίνει σε έμμεσες αναφορές στο lore των Isu αλλά δεν εξελίσσει ουσιαστικά την εν λόγω θεματική ενότητα. Οι νέοι χαρακτήρες είναι τελείως επίπεδοι και ρηχοί και ο μόνος που καταφέρνει να επιβιώσει από αυτο το “φιάσκο” είναι ο Eivor/Odin του Magnus Bruun. Δεν μπορώ να καταλάβω τον λόγο που τα DLC του Valhalla αποδεικνύονται τόσο στάσιμα και διστακτικά από την στιγμή που υπάρχει τόσο υλικό για εξιστόρηση. Μην πάτε μακριά. Φέρτε στην μνήμη σας την περίπτωση του εξαιρετικού Fate of Atlantis DLC του AC Odyssey, που ναι μεν επικεντρωνόταν στο μυθολογικό οδοιπορικό του Eagle Bearer, αλλά φρόντιζε παράλληλα να καταπιαστεί με την εξέλιξη του lore της σειράς AC. Κρίμα, κρίμα, κρίμα.

Το βασίλειο του Svartalfheim και οι νέες δυνάμεις του Odin είναι τα μοναδικά θετικά στοιχεία του DLC και νομοτελειακά θα σταθούμε σε αυτά. Σε πρώτη φάση, έχουμε να κάνουμε με έναν πανέμορφο κόσμο που στηρίζεται ξεκάθαρα στο high fantasy. Πρόκειται για μια καταπράσινη κοιλάδα την οποία κοσμούν βουνά, ποταμοί, δάση, χωριουδάκια, φρούρια και παλάτια. Μεταξύ άλλων, το εικαστικό του Svartalfheim αντλεί έμπνευση από την παρουσία των νάνων, Muspels, Jotuns. Συναντάτε παντού ορυκτά μεταλλεύματα (με τον χρυσό να κυριαρχεί σε έκφανση), πύρινες ζώνες πλημμυρισμένες από λάβα και αχανείς εκτάσεις από πάγο.

Συμπαθητική προσθήκη στον τομέα της εξερεύνησης είναι τα καταφύγια των νάνων. Με το Svartalfheim να βρίσκεται κάτω από τον ζυγό των Muspels, οι λιγοστοί νάνοι οργανώνονται σε μικρές κοινότητες και κρύβονται σε καταφύγια ανά τον χάρτη. Ενεργοποιώντας την ενόραση του Odin, βρίσκετε διάσπαρτα σημάδια των νάνων τα οποία ακολουθείτε ευλαβικά μέχρι να σας οδηγήσουν στην είσοδο ενός καταφυγίου. Επί της ουσίας, οι κρυψώνες των νάνων είναι μικρά hubs και λειτουργούν με την λογική του Ravensthorpe, χωρίς βέβαια να χρειάζονται κάποιου είδους αναβάθμιση (πχ μαγαζιά). Στα καταφύγια συνομιλείτε με νάνους, προβαίνετε σε αγοραπωλησίες, αναβαθμίζετε το gear σας σε κάποιον σιδηρουργό κτλ. Να τονίσω σε αυτό το σημείο ότι ο εξοπλισμός του Odin αποκτά νέα χρωματική διαβάθμιση (πράσινο).

Το περιεχόμενο του Dawn of Ragnarok απαρτίζεται από πλήθος δραστηριοτήτων όπως επιδρομές, wealth (όπλα, πανοπλίες, υλικά crafting), mysteries (mini side-quests, boss fights, περιβαλλοντικοί γρίφοι), artifacts (collectibles) και μια αρένα στην οποία επιδίδεστε σε μάχες ενάντια σε κύματα εχθρών (που προσφέρεται για σφαξίδια και ξυλίκια αλλά για πόσο;). Σε αυτό το σημείο, επιτρέψτε μου το άνοιγμα μιας παρένθεσης. Τα wealth, mysteries εμπλούτισαν τον τομέα της εξερεύνησης του βασικού παιχνιδιού. Πολύ ωραία μέχρι εδώ. Γιατί ρε Ubisoft πρέπει πάλι να γεμίσεις έναν μικρό χάρτη με 200 πολύχρωμες κουκιδίτσες; Όλη αυτήν την ενέργεια θα μπορούσαν κάλλιστα να την διοχετεύσουν στην γραφή ενός ποιοτικού σεναρίου. Κάνοντας μια μικρή αποτίμηση, ξέρετε τί κατάφερε η Ubisoft στην περίπτωση του Valhalla; Έσωσε σε πρώτη φάση μια παρτίδα που εκ πρώτης όψης φαινόταν χαμένη. Δεν θα ξεχάσω ποτέ τα πρώτα gameplay video του τίτλου που πραγματικά τρόμαζαν. Έβλεπα μνήμες Unity να αναβιώνουν! Αντ’ αυτού, κατάφεραν εν τέλει να κυκλοφορήσουν ένα (κατά την ταπεινή άποψή μου) εξαιρετικό παιχνίδι (με προβλήματα ναι, δεν διαφωνώ) και αντί να “χτίσουν” πάνω του, έχουν βγάλει τρία DLC, με τα πρώτα δύο εξ αυτών μέτρια και με το τελευταίο και πιο φιλόδοξο όλων ακόμα χειρότερο! Αν αυτό δεν είναι κατόρθωμα, τότε τί είναι; Κλείνει η παρένθεση.

Νωρίς στο παιχνίδι, ο Odin αποκομίζει το hugr-rip, ένα βραχιόλι που χορηγεί μαγικές ικανότητες στον πρωταγωνιστή. Μέσω αυτού του ιδιότυπου gadget, o Odin δύναται να μεταμορφώνεται σε Muspel για να περπατάει πάνω στην λάβα και να περνάει απαρατήρητος ανάμεσα στους φλεγόμενους εχθρούς του, ή σε κοράκι για να μπορεί να καλύπτει έτσι απομακρυσμένες αποστάσεις κτλ. Μπορεί επίσης να παράγει fire damage στα όπλα και να ανασταίνει νεκρούς εχθρούς για να πολεμήσουν στο πλευρό του κτλ. Για να μπορέσετε να “φορτίσετε” το βραχιόλι πρέπει να μαζεύετε ποσότητες hugr απο ένα συγκεκριμένο είδος λουλουδιού που φυτρώνει παντού στο Svartalfheim ή από τις ρίζες του Yggdrassil. Η χρήση του hugr-rip απεικονίζεται από μια μπάρα στην κάτω δεξιά πλευρά της οθόνης. Το βραχιόλι αναβαθμίζεται σε σιδηρουργό με την συγκομιδή κρυστάλλων silica και διαφόρων άλλων πετρωμάτων που βρίσκετε στις επιδρομές. Σημαντική παρατήρηση: δεν μπορείτε να χρησιμοποιείτε όλες τις μαγικές δυνάμεις ταυτόχρονα. Το παιχνίδι σας επιτρέπει να ορίσετε μέχρι δύο δυνάμεις κάθε φορά. Δεν κατάλαβα ποτέ τον συγκεκριμένο περιορισμό για να είμαι ειλικρινής. Τέλος, για να βιώσετε την εμπειρία του Dawn of Ragnarok πρέπει να έχετε αφενός το Valhalla εγκατεστημένο και αφετέρου τον power μετρητή σας άνω του 340. Σε θέματα διάρκειας, η κεντρική ιστορία αγγίζει τις 15 ώρες περίπου, ενώ σίγουρα θα χρειαστείτε άλλες τόσες αν αποφασίσετε να καθαρίσετε τον χάρτη.

Το Dawn of Ragnarok, η νέα περιπέτεια του θεού Odin, συνιστά μια επιπρόσθετη δόση (μυθολογικού) περιεχομένου στο Assassin's Creed Valhalla. Δυστυχώς σεναριακά δεν ξεχωρίζει, παρότι καταπιάνεται με τον ερχομό του Ragnarok. Πέραν τούτου, η έλλειψη χαρακτηριστικών στοιχείων της σειράς AC όπως present day, Isu κτλ, κρίνεται ιδιαίτερα απογοητευτική. Το φανταστικό βασίλειο του Svartalfheim και οι δυνάμεις με το hugr-rip αποτελούν δίχως αμφιβολία τις μοναδικές ευχάριστες προσθήκες του DLC, αλλά δεν αρκούν. Περιμέναμε πολλά από το Dawn of Ragnarok λόγω της θεματολογίας του, αλλά τελικά μένουμε με την όρεξη. Θα έλεγα ότι το συγκεκριμένο DLC απευθύνεται μόνο στους φανατικούς παίκτες του AC Valhalla, αλλά τώρα που το ξανασκέφτομαι, νομίζω δεν αξίζει να ασχοληθούν ούτε αυτοί.

  • Το βασίλειο του Svartalfheim
  • Οι μαγικές δυνάμεις που δίνει το hugr-rip...
  • ...οι οποίες περιορίζονται σε δυο την φορά
  • Αδιάφορη ιστορία
  • Μηδενική αναφορά σε present day, Isu κτλ
  • Χαρακτήρες γραμμένοι στο πόδι
  • Άσκοπο map cleaning περιεχόμενο
  • Πανάκριβο γι αυτά που προσφέρει
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 5.5

ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ:PS5, Xbox Series X/S, PS4, Xbox One, PC
ΑΝΑΠΤΥΞΗ:Ubisoft
ΕΚΔΟΣΗ:Ubisoft