Armada 2526 Review

, Πέμπτη 12 Αύγουστος 2010 0  

Το Armada 2526 είναι η πνευματική συνέχεια του Armada 2525, παιχνίδι στρατηγικής για DOS του 1991. Ο Bob Fisher, ο δημιουργός του, δούλεψε στην Creative Assembly και ήταν designer στην σειρά Total War με αποκορύφωμα το Medieval II: Total War. Έκτοτε, έφυγε από το studio και δημιούργησε την Ntronium Games της οποίας και πρώτο παιχνίδι είναι το Armada 2526. Όπως μπορεί να φανταστεί κανείς από τις καταβολές του designer, η ιδέα του παιχνιδιού θυμίζει Total War in space. Αν και μόνο με συγκεκριμένους τρόπους, όπως θα δούμε στην συνέχεια...

Αυτό που δεν μας κάνει εντύπωση, δεδομένων των παραπάνω, είναι το gameplay του παιχνιδιού. Αναλαμβάνετε τον ρόλο μίας εκ πολλών φυλών και ξεκινώντας από το ασφαλές σας πλανητικό καταφύγιο, ξεκινάτε με ορίζοντα το σύμπαν να επεκτείνεστε στο λοιπό γνωστό (και άγνωστο) διάστημα, πολεμώντας και κατακτώντας όποιον άλλο εχθρικό πολιτισμό βρεθεί στον δρόμο σας. Είναι μια κλασική και γνωστή 4Χ συνταγή που πολλά άλλα παιχνίδια έχουν δοκιμάσει, όπως το Galactic Civilizations 2. Η διαφορά και αυτή η οποία κάνει τις καταβολές πιο εμφανείς είναι οι μάχες οι οποίες γίνονται σε πραγματικό χρόνο, στο αστροπεδίο της μάχης, in true Total War style.

Πολύ cyborgoπλοκαμo-κατάσταση. Χαλάρωσε ρε μεγάλε!

Εδώ ξεκινάνε τα... περίεργα. Η Ntronium Games ισχυρίζεται πως έχει σαν ρητό της το “gameplay over graphics”, και αυτό φαίνεται πέρα ως πέρα στο Armada 2526. Μετά από τα εφέ στα οποία μας συνήθισε το StarCraft II, τα περιβάλλοντα του Armada φαίνονται εξαιρετικά φτωχά. Τα animations είναι μικρά, κακά και εκνευριστικά, τα μοντέλα βαρετά και χωρίς φαντασία, τα αστροφόντα είναι επαναλαμβανόμενα και λάθος (αυτό βέβαια μόνο ένας nerd του νυχτερινού ουρανού μπορεί να το καταλάβει). Ο ήχος, εκτός από μερικά καλά κομμάτια στο soundtrack, είναι ρηχός και χαμηλής ποιότητας. Η παρουσίαση, γενικότερα, είναι το αδύναμο σημείο του παιχνιδιού και αυτό είναι από τα πρώτα πράγματα τα οποία θα παρατηρήσει ο επίδοξος παίχτης. Επίσης, το studio παραδέχεται ότι το παιχνίδι του θα το απολαύσουν μόνο “hardcore” gamers, οι οποίοι υποτίθεται πως δεν δίνουν σημασία σε “ποταπά στοιχεία όπως είναι τα γραφικά και η παρουσίαση”...

Στο ίδιο το gameplay, εξ αρχής βλέπουμε ότι το Armada 2526 δεν έχει campaign ή τέλος πάντων κάποιο story mode. Το αν αυτό είναι καλό ή κακό εξαρτάται από το τι αρέσει στον επίδοξο παίκτη. Προσωπικά, δεν με πειράζει η απουσία ενός story mode αν με αυτό τον τρόπο μπορούν να πάνε περισσότεροι πόροι σε διαφορετικά κομμάτια του παιχνιδιού. Τα διαθέσιμα game modes είναι μόνο το “custom game” ή scenarios με συγκεκριμένες παραμέτρους, όπως o χάρτης του tutorial, ο χάρτης με όλους τους πολιτισμούς (κοινώς το Huge Map!), και άλλα δύο scenarios με μικρό ενδιαφέρον.

Μία τυπική μαχή. Είναι συγκλονιστικό: οι μονάδες έχουν το μέγεθος κρατών!

Στο ζουμί της υπόθεσης, λοιπόν... Οι εξωγήινες φυλές οι οποίες διατίθενται ποικίλουν από “ελαφρώς ευφάνταστες” μέχρι “τελείως κλισέ” (για παράδειγμα, οι Klurgu: διαστημικά πολεμοχαρή πλάσματα, κάτι σε συνδυασμό wookiee και orc σε απόχρωση του μοβ με τρία ζευγάρια μάτια; Χμμμ...) Κάθε φυλή φυσικά έχει τα δικά της χαρακτηριστικά τα οποία επηρεάζουν κάποιες παραμέτρους κατά την διάρκεια του παιχνιδιού. Όταν ξεκινήσει το παιχνίδι, αμέσως ο παίκτης θα κληθεί να κάνει ότι θα έκανε ένας διαγαλαξιακός αυτοκράτορας... Όμως εκτός από τα θέματα παραγωγής, βιομηχανίας και οικονομίας, οι οποίες αναπαραστώνται αρκετά βασικά, μου άρεσε η βαρύτητα στην αναπαράσταση της πληθυσμιακής κατανομής. Αν ένας πλανήτης δεν έχει αρκετούς κατοίκους, δεν θα μπορεί να έχει μεγάλη παραγωγή, ενώ αν είναι υπερβολικά πυκνοκατοικημένος δεν έχει αποδοτικοτήτα. Ο ρόλος της εσωτερικής μετανάστευσης για μέγιστη απόδοση σε όλους τους πλανητές είναι μια ευχάριστη και ρεαλιστική προσθήκη η οποία μπορεί να γίνει ως έναν βαθμό αυτοματοποιημένα.

Η τεχνολογική πρόοδος επίσης αναπαραστάται με ένα πετυχημένο δενδροειδές σύστημα μεν από το οποίο ο παίκτης διαλέγει τι ακριβώς θέλει να αναπτύξει, αλλά με άσχημη νοηματοδότηση δε. Στην κατηγορία ανάπτυξης των ασπιδών, για παράδειγμα, υπάρχει to research για διάφορες μονάδες... Δεν μπορώ να καταλάβω την λογική πίσω από αυτό. Η επικοινωνία με άλλους πολιτισμούς επίσης είναι κάτι το μυστήριο, αφού ενώ εκείνοι μπορούσαν να επικοινωνήσουν μαζί μου, εγώ για κάποιον μυστήριο “had no contact”. Εκτός αυτού όμως, οι άλλοι πολιτισμοί ήταν ρεαλιστικοί, συνεργάσιμοι και αμείλικτοι. Γενικότερα λοιπόν το AI αυτό καθαυτού προστίθεται στα θετικά του παιχνιδιού.

*αούχμ* Άλλος ένας γύρος πέρασε...

Το πραγματικά μεγάλο πρόβλημα του παιχνιδιού είναι το UI... Τις περισσότερες φορές δεν μπορούσα να καταλάβω ή να θυμηθώ πως γίνεται μια δράση. Αν ήθελα να δω την κατάσταση των πλανητών ή των στόλων μου, δεν μπορούσε να γίνει με το πάτημα ενός κουμπιού, και γενικά η ανάθεση εντολών και λειτουργιών ήταν ένα μυστήριο το οποίο όποτε θυμώμουν πως να κάνω σχεδόν πάντα έκανα κάτι λάθος κατα την εκτέλεση... Αυτό δεν είναι διαφορετικό στις μάχες του παιχνιδιού, οι οποίες, εκτός από ότι συνήθως δεν γίνονταν γιατί ο εχθρός σχεδόν πάντα υποχωρούσε, τα πλοία μου δεν ανταποκρίνονταν σωστά στις εντολές μου. Οπότε το όλο θέμα δυστυχώς κατέληξε γρήγορα στο “auto battle”...

Ακόμα και μετά το patch 1.3, όπου υποτίθεται ότι το παιχνίδι ξεπέρασε τα προβλήματα τα οποία είχε στις προηγούμενες εκδόσεις, συναντώ αδυναμίες και άλυτες υποθέσεις. Το studio παραγωγής υποστηρίζει πως θα συνεχίζει να το υποστηρίζει και να βγάζει, σε στενή συνεργασία με τους παίκτες, νέες εκδόσεις, όμως ο τίτλος, τελικά, δεν αξίζει και πολλά. Εκτός από μερικές ενδιαφέρουσες ιδέες, δεν έχει να προσφέρει τίποτα που το Galactic Civilizations 2, μαζί με όλα του τα expansions, δεν κάνει καλύτερα. Αν είχε κυκλοφορήσει πριν 10 χρόνια, μπορεί η τύχη του να ήταν διαφορετική...

+ Μερικές νέες και ενδιαφέρουσες ιδέες
+ Στενή συνεργασία της ομάδα παραγωγής με το κοινό

- Πολύ χαμηλά στάνταρ παραγωγής
- Τραγικό UI
- Κάτι που να μην έχουμε ξαναδεί...;
- Θα μπορούσε να έχει βγει το 2001

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 4.5

Πλατφόρμα: PC
Έκδοση: Iceberg
Ανάπτυξη: Ntronium
Διάθεση: Beacon Multimedia
Είδος: Στρατηγικής
Παίκτες: Single-player, multiplayer
Επίσημο Site: http://www.ntronium.com/Armada2526%20Home.html
Ημερομηνία Kυκλοφορίας: Διαθέσιμο
PEGI: 12