Anna Review

, Σάββατο 18 Αύγουστος 2012 0  

Στην κοιλάδα του Val d'Ayas που βρίσκεται στην βόρειο Ιταλία, μπορείτε να βρείτε τον ιδανικό προορισμό για τις διακοπές σας. Χιονοδρομικό κέντρο, γραφικά χωριουδάκια, μονοπάτια πεζοπορίας σε αρχαία δάση, κτίσματα του αρχαίου ρωμαϊκού πολιτισμού, υπέροχες λίμνες κτλ. Μπορείτε όμως να ακούσετε και για δαιμονικές πράξεις και ενέργειες, για μάγισσες, για φωνές που ακούγονται από συγκεκριμένα σημεία της κοιλάδας, για φαντάσματα, για θαύματα και ότι άλλο αστικό μύθο μπορείτε να φανταστείτε θα τον ακούσετε εκεί. Σχετικές πληροφορίες γύρω από τους μύθους της περιοχής μπορείτε να βρείτε εδώ. Πολλοί από τους μύθους αυτούς αποτέλεσαν πηγή έμπνευσης για τους δημιουργούς του Anna, με κύριο τον μύθο ενός ξυλουργού που φημολογείται ότι σκότωσε την οικογένεια του και η ψυχή του ακόμα και σήμερα περιπλανιέται στον νερόμυλο όπου ζούσαν.

Στο Αnna αναλαμβάνουμε το ρόλο ενός καθηγητή που ταλαιπωρείται από φρικτούς πονοκεφάλους και οράματα καθόλη την διάρκεια της ημέρας. Φωνές παιδιών που τον καλούν, ψίθυροι μέσα στην νύχτα, οράματα ενός χιονισμένου βουνού, και μια κοιλάδα που σε συνδυασμό με τις ατελείωτες ώρες αϋπνίας έχουν φέρει την ψυχική του υγεία σε οριακό επίπεδο. Μια τυχαία ανακάλυψη στο υπόγειο του σπιτιού του κάνει τα πράγματα ακόμα χειρότερα. Ένα μικρο χάρτινο κουτί ξεχασμένο σε μια σκοτεινή γωνιά του υπογείου του γεμάτο με φωτογραφίες και ένα σημείωμα βασανίζουν ακόμα περισσότερο το ήδη ταλαιπωρημένο του μυαλό. Οι φωτογραφίες απεικονίζουν ένα νερόμυλο που περιβάλλεται από ένα μικρο ποτάμι σε μια κοιλάδα και ένα μικρό σημείωμα που γράφει “Val d'Ayas”. Ξέρει ότι ποτέ δεν έχει επισκεφτεί αυτό το μέρος, σχεδόν ποτέ πάρα μόνο μια φορά, δεν έχει μείνει σε ορεινή περιοχή και αυτό για μια μέρα μόνο. Πώς βρέθηκαν οι φωτογραφίες στα χέρια του ; Ποιος τις τράβηξε και γιατί ; Σε αυτά τα ερωτήματα καλούμαστε να δώσουμε απαντήσεις παίζοντας το Anna.

Σε σχέση με άλλα adventures το παιχνίδι εξελίσσεται σε πλήρως 3D περιβάλλον δίνοντας σας την ελευθερία να εξερευνήσετε όποιο σημείο αυτού θέλετε. Η προοπτική είναι πρώτου προσώπου και η κίνηση γίνεται με τα πλήκτρα WASD. Στα διαδραστικά σημεία του παιχνιδιού κάνοντας κλικ πάνω τους έχετε τρεις επιλογές: να τα εξετάσετε, βλέποντας μια μικρή περιγραφή γι αυτά, να τα πάρετε ή και να τα χρησιμοποιήσετε ανάλογα με την περίσταση. Αντίθετα με ότι συνηθίζεται στα παιχνίδια τρόμου, η αρχή του Anna σας βρίσκει σε ένα πανέμορφο ηλιόλουστο περιβάλλον στην εξοχή με κρυστάλλινα νερά και καταπράσινο χορτάρι να σας περιβάλλουν. Κι όμως, υπάρχει η αίσθηση ότι κάτι δεν πάει καλά εδώ πέρα. Η φωνές στο κεφάλι σας δεν λένε να σταματήσουν, αντιθέτως εντείνονται σε κάθε σας κίνηση, σε κάθε σας βήμα. Ξέρετε ότι οι απαντήσεις στα ερωτήματα που σας βασανίζουν βρίσκονται μέσα στον εγκαταλελειμμένο νερόμυλο και θα κάνετε τα πάντα για να ξετυλίξετε το κουβάρι του μυστηρίου.

Η πραγματική τοποθεσία του παιχνιδιού.

Από τους πρώτους κιόλας γρίφους έχετε την αίσθηση ότι όλα περιβάλλονται από μια ανίερη ιεροτελεστία, ένα μυστικιστικό λαβύρινθο που πρέπει να φτάσετε στο κέντρο του για να βρείτε τις απαντήσεις περνώντας μέσα από περίεργα μονοπάτια. Αυτό γίνεται πιο έντονο και ξεκάθαρο όταν θα καταφέρετε να μπείτε μέσα στο νερόμυλο, όπου η αλλαγή από το εκτυφλωτικό ηλιόλουστο εξωτερικό περιβάλλον έρχεται σε αντίθεση με το απόλυτο σκοτάδι του εσωτερικού. Αποκρυφιστικά σύμβολα, κεριά διάσπαρτα σε διάφορες γωνίες των δωματίων να τρεμοπαίζουν κάνοντας τις σκιές στο χώρο να χορεύουν και τη φθορά από το πέρασμα του χρόνου να κάνει την ατμόσφαιρα αποπνικτική. Αυτή τη φορά οι φωνές μέσα στο κεφάλι σας εναλλάσσονται με ουρλιαχτά, με κλάματα και παρακάλια, παιδιά που παίζουν, παιδιά που κλαίνε και έντονους διαλόγους που καταλήγουν σε βίαιες πράξεις. Σε κάθε σας βήμα μέσα στα σκοτεινά δωμάτια του νερόμυλου ξέρετε ότι δεν είστε μόνοι, καθώς ακούτε πόρτες να ξεκλειδώνουν και να ανοίγουν πίσω σας, βήματα στην σοφίτα και ψίθυρους στο αυτί σας να επιβεβαιώνουν μια ανίερη παρουσία στο χώρο.

Όλα αυτά διαδραματίζονται στα πρώτα, ας τα πούμε κεφάλαια του παιχνιδιού και πιστέψτε με είναι ακόμα η αρχή. Είστε ακόμα σε μια lite εκδοχή τρόμου, καθώς από την μέση και μετά το παιχνίδι ξεφεύγει και βαδίζει σε μονοπάτια όχι απλά αποκρυφιστικά και τρομακτικά αλλά διεστραμμένα. Το Anna είναι ένα από τα λίγα παιχνίδια που καταπιάνεται με τέτοιου είδους θεματολογία που αφορά ιεροτελεστίες, ειδωλολατρεία, θυσίες, αποκρυφισμό κτλ. Δεν βλέπετε παραμορφωμένα τέρατα να θέλουν να μας κατασπαράξουν, αλλά βλέπετε σκιές ή πνεύματα να παίρνουν μέρος σε έναν δικό τους τελετουργικό χορό, με εσάς στο κέντρο ανήμπορους να αντιδράσετε. Κάθε γρίφος είναι και ένα κομμάτι μιας σκοτεινής τελετής. Κάθε φορά που λύνετε ένα γρίφο έρχεστε αντιμέτωποι με ένα ακόμα μεγαλύτερο μυστήριο, στο οποίο πρέπει να λάβετε μέρος για να κατανοήσετε όλα όσα διαδραματίζονται γύρω σας.

Στην αρχή του παιχνιδιού οι γρίφοι μου φάνηκαν δυσνόητοι και δύσκολοι. Παίζοντας όμως κατάλαβα ότι υπάρχει ένα μοτίβο που πρέπει να ακολουθήσουμε και να σκεφτούμε διαφορετικά από ότι έχουμε συνηθίσει σε adventures. Για να βρείτε λύση στους γρίφους πρέπει να βυθιστείτε στον κόσμο του τίτλου σαν να παίρνετε μέρος σε πραγματικές τελετές, καθώς η βοήθεια που θα έχετε για να το κάνετε αυτό βρίσκεται απλά στην κατανόηση του κόσμου του. Πολλά αντικείμενα στο inventory πρέπει να συνδυαστούν μεταξύ τους με ένα τρόπο που σε πολλούς ίσως φανεί παράλογος. Δεν είναι όμως έτσι. Είπαμε η θεματολογία του παιχνιδιού απαιτεί διαφορετικό τρόπο σκέψης. Αυτό πολλές φορές σας οδηγεί σε trial & error διαδικασίες, αλλά αν δείτε τα πράγματα από διαφορετική σκοπιά θα το απολαύσετε περισσότερο. Λόγω του ότι το παιχνίδι είναι πλήρως 3D, υπάρχει πρόβλημα με το γνωστό pixel hunting. Πολλές φορές ίσως κολλήσετε σε κάποιο σημείο γιατί απλά θα σας ξέφυγε ένα hot spot με αποτέλεσμα να ψάχνετε ξανά και ξανά ολόκληρο τον κόσμο του παιχνιδιού για να βρείτε τί είναι αυτό που σας λείπει.

Και η εικονική τοποθεσία.

Ένα άλλο πρόβλημα είναι η διαχείριση του inventory, καθώς γενικά το interface δεν είναι και ότι πιο λειτουργικό. Σε καμμία περίπτωση όμως δεν είναι προβλήματα που θα σας κάνουν να πετάξετε ποντίκια και πληκτρολόγια από το παράθυρο. Αν κολλήσετε σε κάποιο σημείο και δεν ξέρετε τι πρέπει να κάνετε, μπορείτε να ενεργοποιήσετε το σύστημα βοήθειας που υπάρχει, δίνοντας σας ένα μικρο βοήθημα για το επόμενο βήμα σας.

Ένα πραγματικά ενδιαφέρον και πρωτότυπο στοιχείο του gameplay είναι ότι τα στοιχεία τρόμου που εμφανίζονται στο Αnna προσαρμόζονται ανάλογα με τον τρόπο που παίζετε. Το τί βλέπετε και ακούτε, εξαρτάται από το πόσο γρήγορα παίζετε, τη σειρά με την οποία κάνετε κάποια πράγματα, το αν χρησιμοποιείτε το help του παιχνιδιού κτλ. Σε συνδυασμό με το ότι διαθέτει τρία διαφορετικά τελειώματα, σας δίνει το κίνητρο να το ξαναπαίξετε και να δείτε ένα διαφορετικό κόσμο από αυτόν που παίξατε πριν. Από τα λίγα adventures με replay value που υπερκαλύπτει την μικρή του διάρκεια, περίπου 3-4 ώρες σε κάθε playthrough. Σε πολλούς ίσως φανεί περίεργο το ότι δεν μπορείτε να πεθάνετε στο παιχνίδι, όπως γίνεται πχ στο Amnesia, και αυτό γιατί κάθε γρίφος που λύνετε σας φέρνει σε επαφή με οντότητες από τον κόσμο του μεταφυσικού, για ένα συγκεκριμένο σκοπό που απαντάται στο τέλος του παιχνιδιού.

Τα γραφικά είναι μέτριου επιπέδου, αλλά με πολλές λεπτομέρειες. Τα textures είναι χαμηλής ανάλυσης αλλά βρίσκεστε σε έναν κόσμο με ατμοσφαιρικούς φωτισμούς και real-time εφέ. Η Unity Εngine, αν και δεν είναι κορυφαία μηχανή, υποστηρίζει αρκετές τεχνοτροπίες όπως tone mapping, ambient occlusion κτλ.Το μεγαλύτερο θετικό στοιχείο του παιχνιδιού είναι η ατμόσφαιρά του. Ένα μικρο στούντιο/εταιρεία σαν την Dreampainters παραδίδει μαθήματα για πώς δημιουργείς έναν κόσμο σκοτεινό, αποπνικτικό και διεστραμμένο. Ο ηχητικός τομέας κινείται σε κορυφαίο επίπεδο, όχι μόνο στο soundtrack, αλλά και στους ατμοσφαιρικούς ήχους περιβάλλοντος που μονίμως σας συνοδεύουν γύρω καθ΄όλη την διάρκεια του παιχνιδιού. Υπάρχει τεράστια ποικιλία από ήχους που εκφράζουν συναισθήματα και γεγονότα που έχουν σχέση με την ιστορία και συμβάλλουν στο να βρίσκεστε μονίμως σε εγρήγορση για το τί ακολουθεί παρακάτω.

Κεριά, αποκρυφιστικά σύμβολα, προσφορές σε θεούς, όλα θα τα βρείτε εδώ.

Σε γενικές γραμμές το Αnna φαίνεται να έχει... αποφοιτήσει με καλό βαθμό από τη σχολή του Amnesia. Η ιδιαίτερη θεματολογία του και η εκπληκτική του ατμόσφαιρα, θα σας μείνουν χαραγμένες στο μυαλό αν αποφασίσετε να το παίξετε. Ο χαμηλός προϋπολογισμός, ίσως και η απειρία των ανθρώπων της Dreampainters, φαίνεται σε τεχνικά σημεία του παιχνιδιού, αλλά όχι στο gameplay. Οι φίλοι των horror adventure games ας του ρίξουν μια ματιά.

+ Εκπληκτική ατμόσφαιρα
+ Ιδιαίτερη θεματολογία
+ Replay value
+ Ήχος
+ Χαμηλή τιμή

- Μέτρια γραφικά
- Interface για υπομονετικούς
- Pixel hunting σε δυο-τρεις περιπτώσεις

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 7.5

Πλατφόρμα: PC
Έκδοση: Adventure's Planet
Ανάπτυξη: Dreampainters
Διάθεση: Download
Είδος: Horror adventure
Παίκτες: Single-player
Επίσημο Site: http://www.dreampainters-anna.blogspot.it/
Ημερομηνία Kυκλοφορίας: 16/7/2012
PEGI: -