Amnesia: The Dark Descent Preview

, Δευτέρα 26 Ιούλιος 2010 0  

Το όνομα της Frictional Games μου φέρνει τόσες πολλές αναμνήσεις... Μου θυμίζει μια ομάδα φιλόδοξων φοιτητών. Ένα tech demo που είχε διανεμηθεί δωρεάν και το οποίο εξελίχθηκε σε κανονικό παιχνίδι. Κάτι στοιχήματα που είχα βάλει προκειμένου να κάνω εγώ το review του Penumbra Black Plague πριν χρόνια. Μου θυμίζει την ελπίδα, μου θυμίζει εσένα (μα τι ποιητής που γίνομαι ώρες ώρες ρε παιδί μου)!

Έχοντας αναγνωριστεί από το κοινό του PC με την εκπληκτική σειρά Penumbra, η Frictional Games ξεκίνησε τον Μάρτιο του 2009 την ανάπτυξη του νέου της παιχνιδιού με την ονομασία Amnesia: The Dark Descent. Η preview έκδοση που δοκίμασα είχε αρκετά επίπεδα και μου έδωσε μια πρώτη γεύση του σεναρίου του, που φαίνεται καλοδουλεμένο και αν μη τι άλλο ενδιαφέρον. Ο παίκτης παίρνει τον ρόλο του Daniel, που ξυπνάει μέσα σε ένα κάστρο ενώ έχει πάθει αμνησία. Το παιχνίδι ξεκινάει καθώς βρίσκετε ένα μήνυμα που αφήσατε στον εαυτό σας και λέει να σκοτώσετε τον βαρόνο του κάστρου, Alexander Brennenberg. Γιατί όμως πάθατε αμνησία; Τι έχει κάνει ο Brennenberg; Τι σπέρνει τον τρόμο στο κάστρο; Τι ακριβώς είναι το σφαιρικό ορυκτό που προσπαθούσε να συναρμολογήσει ο Daniel; Τι σας ακολουθεί;

Θεωρώ ανούσιο να σχολιάσω τον τεχνικό τομέα της preview έκδοσης, καθώς υπάρχουν μερικά bugs που ευελπιστώ να διορθωθούν. Αξίζει όμως να αναφερθεί ότι έχουμε να κάνουμε με ένα από τα πιο ατμοσφαιρικά παιχνίδια. Προτού ξεκινήσετε, εμφανίζεται μήνυμα που λέει ότι πρέπει να παίξουμε το παιχνίδι στο σκοτάδι και με ακουστικά για καλύτερα αποτελέσματα. Κι έχουν απόλυτο δίκιο οι developers, αφού με ανοιχτά τα φώτα έβλεπα μια μαύρη μαυρίλα στο monitor μου. Όπως στο Doom 3, έτσι κι εδώ απαιτείται το κατάλληλο κλίμα για να χαρείτε το παιχνίδι. Κι αξίζει, ω ναι, αξίζει. Στην δημιουργία της κατάλληλης ατμόσφαιρας βέβαια βοηθούν και τα surround ηχητικά εφέ. Βήματα, γρατσουνίσματα, ο ήχος από τον αέρα που τρυπάει τις πέτρες του κάστρου, το τρίξιμο της πόρτας, τα ambient μουσικά κομμάτια. Τα πάντα έχουν δημιουργηθεί έτσι ώστε να σας φέρνουν σε μια δύσκολη θέση.

Ένας από τους πρώτους ουσιαστικούς γρίφους του παιχνιδιού.

Στην φρικιαστική ατμόσφαιρα που διακατέχει το Amnesia, σημαντικό ρόλο παίζει και το γεγονός ότι είστε άοπλοι. Σε αντίθεση με τα υπόλοιπα first-person survival horror games, στο Amnesia δεν έχετε καθόλου όπλα. Για να γλιτώσετε από τους εχθρούς και τις διάφορες παγίδες, θα πρέπει να τρέχετε και να κρύβεστε στο σκοτάδι. Κάτι που θα ήταν παιχνιδάκι αν δεν επηρεαζόταν η λογική σας από αυτό, όπως κι από διάφορα, ανεξήγητα φαινόμενα που συμβαίνουν μέσα στο κάστρο. Αν επιχειρήσετε λοιπόν να κινηθείτε στο σκοτάδι για αρκετή ώρα, τα χέρια σας θα τρέμουν, τα δόντια σας θα τρίζουν, η ανάσα σας θα γίνεται βαριά, θα έχετε παραισθήσεις και σιγά σιγά θα τρελαίνεστε με αποτέλεσμα να γίνεστε εύκολη λεία για τους εχθρούς σας. Για να αποφύγετε αυτή την τρέλα και την παράνοια, θα πρέπει να φωτίζετε το περιβάλλον είτε με την λάμπα σας (που απαιτεί λάδι για να ανάψει), είτε ανάβοντας διάφορες πηγές φωτός όπως πυρσούς και κεριά με τα tinderboxes. Κι αν ξεμείνετε από λάδι και tinderboxes τι γίνεται; Σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει είτε να πιείτε μερικά ειδικά χάπια που καταπολεμούν την παράνοια, είτε να λύετε τους γρίφους του παιχνιδιού.

Αγάπηηηη, γύρισααα. Ετοίμασε το τραπέζι!

Το Amnesia ακολουθεί τα χνάρια της σειράς Penumbra. Αυτό σημαίνει ότι έχουμε να κάνουμε με έναν adventure τίτλο και πιο συγκεκριμένα με ένα first-person survival horror adventure. Θα κληθείτε να λύσετε αρκετούς γρίφους και εδώ ακριβώς είναι το σημείο που το κάνει να ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα adventures. Όλοι οι γρίφοι βασίζονται στην φυσική, ακριβώς όπως γινόταν και στην σειρά Penumbra. Το κυριότερο από όλα όμως είναι ότι έχουμε να κάνουμε με λογικούς γρίφους. Σαν παράδειγμα θα δώσω ένα σημείο στο οποίο καλείστε να ανοίξετε μια καταπακτή. Η πρώτη μου κίνηση ήταν να την ανοίξω με τα χέρια μου, πράγμα αδύνατον γιατί ήταν πολύ βαριά. Παρατηρώντας το περιβάλλον, είδα ένα σκοινί στην καταπακτή που οδηγεί σε μια τροχαλία. Όταν δοκίμασα να γυρίσω την τροχαλία, είδα ότι κάπου κολλούσε το σκοινί. Επόμενή μου κίνηση ήταν να εξερευνήσω το ταβάνι, όπου και είδα ένα ξύλο να είναι χωμένο σε έναν κρίκο. Αφού μετέφερα μερικά κουτιά για να μπορώ να το φτάσω, το έσπασα με αποτέλεσμα να ελευθερωθεί το σκοινί και να ανοίξει η καταπακτή. Λογικό; Ναι. Έτσι πρέπει να είναι τα adventures κύριοι!

Ούτε το δικό μου δωμάτιο δεν είναι τόσο ακατάστατο.

Σημείο αναφοράς τόσο του Amnesia, όσο και του Penumbra είναι το μοντέλο φυσικής, η αλληλεπίδραση και ο τρόπος χειρισμού. Ως Daniel μπορείτε μέσω του πληκτρολογίου να τρέχετε, να σκύβετε και να πηδάτε, ενώ πατώντας το αριστερό κουμπί και μετακινώντας το ποντίκι, μπορείτε να ανοίξετε πόρτες, ράφια και να μετακινήσετε διάφορα αντικείμενα. Η εν λόγω αλληλεπίδραση με το περιβάλλον είναι πολύ καλή και η αίσθηση ότι εσείς οι ίδιοι ανοίγετε τις πόρτες είναι εξαιρετική, αν και υπάρχουν πολλά αντικείμενα που δεν μπορούν να μετακινηθούν, με αποτέλεσμα να χαλάει αυτή η ψευδαίσθηση της πλήρους ελευθερίας. Το δε μοντέλο φυσικής κυμαίνεται σε ανάλογα επίπεδα με το αντίστοιχο του Penumbra. Ευελπιστώ στην τελική έκδοση να δω περισσότερους γρίφους που να δικαιολογούν την ύπαρξή της, καθώς στην preview έκδοση αρκετοί θα μπορούσαν κάλλιστα να υλοποιηθούν με απλά scripted events.

Μαύρη μαυρίλα πλάκωσε, ταρατατζούμ!

Η αίσθηση που μου άφησε η δοκιμαστική έκδοση του Amnesia είναι εξαιρετική. Κι αυτό γιατί σπάνια πλέον συναντάμε παιχνίδια όπως αυτό. Κι είναι κρίμα, γιατί οι προοπτικές του συγκεκριμένου είδους είναι τεράστιες. Οι οπαδοί των survival horrors και των adventures θα πρέπει οπωσδήποτε να το προσθέσουν στην λίστα τους και να προετοιμάζονται, καθώς αναμένεται τον Σεπτέμβριο για PC και Mac. Ετοιμαστείτε λοιπόν για την παράνοια σε όλο της το μεγαλείο!

Πλατφόρμα: PC, Mac
Έκδοση: Lace Mamba Global
Ανάπτυξη: Frictional
Διάθεση: CD Media
Είδος: Survival horror adventure
Παίκτες: Single-player
Επίσημο Site: http://www.amnesiagame.com/
Ημερομηνία Kυκλοφορίας: 8 Σεπτεμβρίου
PEGI: